Stránka 1 z 3

Napsal: úte 03.01.2012 19:03
od zavarenec
Kdo ví jestli jsou záměnný převodovky mezi motorizacema m50 a m52 ?

Např. z m50b25 a m52b25 (323i) ?

Prý jde použít i z m20 ?

Napsal: úte 03.01.2012 19:27
od mequi
Převodovky by měli být na všechny benzínové e 36 stejné. Liší se to pak diferenciálama.

Napsal: úte 03.01.2012 19:37
od zavarenec
Po podle ETK to neni tak docela pravda...

např. 328 má podle etk nepasující snad z ničeho...

Napsal: úte 03.01.2012 19:52
od noname
z e34 m50b25 néTU šla hodit převodovka na 328. mezi r6 budou záměnné určitě.

Napsal: úte 03.01.2012 21:03
od mequi
jj 316 až 325i jsou stejné - čerpám odsud: http://www.tuning.cz/bmw_e36/ klikni na MODELY

Napsal: úte 03.01.2012 21:32
od MattyX
prevodovky jako takové jsou fyzicky zámenné takřka jakákoliv... jde o to jakej mas unasec na kardanu , a pak abys tam nedaval 4valcovou ktera je nejslabsi a muze pak driv odejit nekdy v budoucnu no :)

Napsal: úte 03.01.2012 21:45
od Francis
Čerpáš špatně. To že mají v jakési tabuli napsané všechny modely stejné převodové poměry ještě neznamená, že mají stejné převodovky.

Převodovky jsou různě dlouhé, poněvadž mají různě široká kola uvnitř, protože to konstruktéři vypočetli podle přenášeného kroutícího momentu. 328i/325i/323i má převodovku delší než 320i, a 320i má převodovku delší než 316i/318i. Záměna převodovky musí tedý být současně se záměnou předního dílu kardanu a případně i hardyspojky, kdy ta větší je shodná pro 328i/325i/323i a menší shodná pro 320i/318is/318i/316i.

edit: Než jsem to dopsal, MattyX mě předběhl ;-)

Napsal: úte 03.01.2012 23:19
od shade741
akorát ta hardyspojka je zajímavá, já měl na 325i hardynu na převodovce malou, tak jestli tam někdo nedal z 320 i. Protože jsem nahazoval převodovku ktera ma bejt z 328 a musela se měnit i s kardanem kvůli tý hardyně, protože byla znatelně větší

Napsal: úte 03.01.2012 23:21
od Maysner
Francis: ne uplne presne

oznaceni prevodovky ma udavat Nm do kterych je prevodovka konstruovana. Ale vydrzi asi o neco vic, ale kdo vi jak dlouho

Velkou hardyspojku ma pouze 328, nepocitam M3. Na M3 je prevodovka z 328 alternativou. Prevodovka na 328 je stavena do 320Nm

325, 323, 320 a 318iS maji prevodovku stavenou do 250Nm s mensi hardynou. Jak se lisi prevodovy pomery nevim, ale muzes ji v klidu mezi temito modely prohodit

316 a 318 maji prevodovku do 180Nm s mensi hardynou

Napsal: úte 03.01.2012 23:25
od zavarenec
Díky moc za info...

googlim jsem tak dlouho, až jsem byl docela zmatenej, tak jsem se raději zeptal...

podle toho co tu čtu by asi neměl být vyměnit převodovku na 323i (která je totál v kelu - v životě jsem to neviděl, aby tak rachtala na všechny stupně krom 5ky) za převodovku co byla na m50b25 (a dle čísla mi google našel něco o m52b20)...

nadruhou stranu ETK (323i) řiká zase že 328i má jinou a 320,325 a 323 mají stejnou/zaměnitelnou

a na třetí stranu ETK (320i) řiká zase úplně něco jinýho :lol:

Napsal: pon 09.01.2012 23:56
od BMWIIIPower
Já složil z převodovek z 320i m50b20 a z 318i jednu,a mám jí v 323i.Jedinej rozdíl je v unašeči.Je na malou a velkou hardynu a pak je ještě rozdíl v průměru šroubů hardyspojky.Tuším,že na 320i byly 12mm a 318i měla 10mm šrouby a oboje malá hardyna.

Napsal: úte 10.01.2012 00:10
od BMWIIIPower
Francis píše:Čerpáš špatně. To že mají v jakési tabuli napsané všechny modely stejné převodové poměry ještě neznamená, že mají stejné převodovky.

Převodovky jsou různě dlouhé, poněvadž mají různě široká kola uvnitř, protože to konstruktéři vypočetli podle přenášeného kroutícího momentu. 328i/325i/323i má převodovku delší než 320i, a 320i má převodovku delší než 316i/318i. Záměna převodovky musí tedý být současně se záměnou předního dílu kardanu a případně i hardyspojky, kdy ta větší je shodná pro 328i/325i/323i a menší shodná pro 320i/318is/318i/316i.

edit: Než jsem to dopsal, MattyX mě předběhl ;-)
Kola jsou možná různě široká,ale obaly převodovek jsou totožné,čili stejně dlouhé.

Napsal: úte 10.01.2012 08:29
od MattyX
no podivej se na obal prevodovky na 1.8 a pak na obal převodovky 2.8 a napiš že jsou stejný ;)

Napsal: úte 10.01.2012 12:15
od BMWIIIPower
MattyX píše:no podivej se na obal prevodovky na 1.8 a pak na obal převodovky 2.8 a napiš že jsou stejný ;)
od 1,6 po 2,5 jsou stejný i dle ETK a já psal o převodovce 320i,318i na 323i.A původní dotaz není na 328i.

Napsal: úte 10.01.2012 12:22
od zavarenec
No podstatné je pro mě, že tam můžu naprat převodovku z m50b25 a bude to snad OK :wink:

Napsal: stř 11.01.2012 01:36
od ruzi320i
Resim obdobny problem, mam 328 v automatu a chci tam dat prevodovku z 325 manual...taky z toho nejsem dvakrat moudrej, jestli to bude ok...

Napsal: stř 11.01.2012 01:58
od shade741
jak jsem již psal, mám na 325i převodovku z 328 jedinej rozdíl byl ve velikosti hardyny takže se musel dát odpovídající kardan jinak to apsuje bezproblémů

Napsal: stř 11.01.2012 11:54
od Abraham
Zdravim, vyuziju toho, ze je tady vlakno o prevodovkach. Jak spatny je napad davat do 323i prevodovku z M3? at uz 3,0 , nebo 3,2? Vsechno co od toho chci je 6 rychlosti, nic vic. Dif budu muset koupit, stejne jako hardynu, protoze uz maj neco za sebou po minulym majiteli. proc to rovnou neresit takhle??

Napsal: stř 11.01.2012 19:10
od BMWIIIPower
Abraham píše:Zdravim, vyuziju toho, ze je tady vlakno o prevodovkach. Jak spatny je napad davat do 323i prevodovku z M3? at uz 3,0 , nebo 3,2? Vsechno co od toho chci je 6 rychlosti, nic vic. Dif budu muset koupit, stejne jako hardynu, protoze uz maj neco za sebou po minulym majiteli. proc to rovnou neresit takhle??
3,0 je jen pětikvalt tuším.Jinak to myslím dělal Mirda328 a někde tady o tom psal.

Napsal: stř 11.01.2012 21:42
od shade741
Převodovka na 3.0 je shodná s 328, je to jen pětikvalt, šestikvalt je pouze z 3.2 a připrav si pěkných pár peněz jelikož nebude levná :wink: