Stránka 1 z 2
Napsal: pát 23.12.2011 19:00
od TeggyM3
Zdravím, potřeboval bych pomoct se zapojením zadních světel na E36, jde mi zatím hlavne o zapojení od žárovek na piny, auto jsem koupil se zbastleným zapojením, rozeberu tady ten problém na levém svetle.
Jde mi především o zapojení spodní trojice žárovek.
Na levém světle mi svítí koncovka v mlhovce, a na stejné žárovce mi taky svítí brzda, uprostřed ani ve vnitřním svetle mi nesvíti momentálně nic.
Nejvíce by mi asi pomohla fotka správně zapojeného svetla pokud někdo má doma a byl by ochoten mi pomoct.
Dekuji všem, co pomůžou
Pozn. Neni mi taky jasné proč na kontektoru z auta je jeden pin prázdný

Napsal: sob 24.12.2011 11:21
od petelin
ahoj, mám doma podobne 'neorigo' světla, když jsem je zkoušel fungovaly normálně..
Podle fotek koukám, že kabely souhlasí v počtu jakém mají být, jen nejspíš je někde přehozenej kabel(zajimalo by mě kdo se v tom rypal)
Sepíšu ti kabely které kam mají vést podle tvojí spodní fotky, začnu od vrchu konektrou kde jsou hrany :
1 řada- levý: nejspíše mínus pol pro všechny světla
pravý: zpátečka
2řada- levý: blinkr
pravý: brzdovka (spojený s tím podním z 3tí řady)
3řada- levý: koncová obrysovka(asi mlhovka)
pravý: brzdovka (spojený s 2řady)
4řada- levý: spojený s pravým - koncová obrysovka+prostřední
pravý: -
Snad ti to pomůže

Napsal: sob 24.12.2011 12:36
od TeggyM3
Mám ty lampy doma a zapojím to tedy podle tebe, ty směrovky a zpátečky by vycházely, ty totiž fungujou a ty spotní nějak přepájím na těch zelených káblecch protože ty spojené bílé budou skutečně ty mínuska. Předpokládám, že když je v autě volný pin tak na něm asi nemusí být kabel, a on tam bohužel je, možná bude tohle ta chyba, uvidíme zapojím to celé podle tebe, když budu čekat na tu Štědrovečerní večeři a dám vědět jak jsem dopadl, zatím díky za ochotu ještě se ozvu

Napsal: sob 24.12.2011 12:41
od petelin
když tak ti to nafotím,ale nevím jestli se ve fotce pak vyznáš co kam vede hehe..
já měl světla vedle postele,takže jsem to zkoumal ještě z postele

Napsal: sob 24.12.2011 16:01
od TeggyM3
tak jsem zapojil to levé svetlo , obrysovky zdá se makají jak mají ta uprostřed svítí trochu více, než tak krajní při zapnutí mlhovek ale ta krajní nesvítí více, a brzdovku mám zapojenou podle tebe,spojenou s těmi dráty z druhé a třetí řady vpravo (pod sebou) a všechny bílé jsou propojeny na sebe a k pinu do kterého z auta vede hnědý drát (to by vychízelo podle tvojeho popisu).
Ale ani brzdovka v tom vnitřním světle ani mlhovka v tom krajním (na dvouvlákně s obrysovkou) nesvítí.. je tam to dvouvlákno snad nějak jinak zapojene než na tu spojenou čtvretou řadu(je tam vlastně jen jeden obsazený pin ale když to spojím nic se nemuže stat a druhe vlákno mám zapojene do levého pinu třetí řady.. možná by ta fotka skutečně pomohla
Napsal: sob 24.12.2011 16:31
od TeggyM3
ten volný pin bude asi pro Check, který nemám
Napsal: sob 24.12.2011 17:17
od petelin
moje chyba .. ja si nevšiml,že píšeš u leveho a psal jsem to podle pravého
koukam,že to je uplně stejně,akorat naopak jsou strany !
nějak jsem to nafotil, tka mrkni

Napsal: sob 24.12.2011 22:22
od TeggyM3
tak nakonec se mi podařila zprovoznit ta brzda ale obrysovky nejak nevím jak zkombinovat to zapojení, na jednom svetle mi svítí obě vlákna i na mlhovku a u druheho sviti jen na jedno vlakno (to vše bez zaplé mlhovky pouze se zaplými obrysovkami) a ty prostřední obrysovky nesvítí momentálně vůbec. Nevím jak to propojit aby to svítilo jak má (obrysovky na jedno vlákno z mlhovky + prostřední a pak mlhovka na druhém vláknu na mlhovce
Napsal: pon 26.12.2011 16:12
od petelin
a máš na těch prostředních dobrej kontakt? jestli to nesvítí jenom kvůli tomu třeba, nevím jak ti už pomoct:(
jestli chceš přijeď do karviné a mrknem na to, můžem zkusit tam napojit aj moje světla jestli není problém někde jinde
Napsal: pon 26.12.2011 23:40
od mirdas
vezmi si zkoušečku, pokud nemáš tak žárovku na ni si naletuj 2 dráty, jeden připoj někam pod šroubek v kufru, a postupně rozsvěcuj vypínače a hledej do kterýho konektoru (v autě) jde proud, vem si papír, udělej do něj díru a navlíkni na konektor z auta a vedle pinů si to napiš co si rozsvítil v autě. Je ale divný že to nezjistíš podle konektoru co je na světle, pokud sjou drátky přestřihaný a přiletovaný jinam, tak je zase spoj podle barev.
!!! zkontroluj napřed než budeš cokoliv stříhat, jestli všechny žárovky maj kostru, od všech žárovek vede ten bílej do jednoho svazku a do pinu ne? U škodovky 120, když bylo špatně ukostřený světlo, tak svítilo cokoliv, třeba zpátečka místo blinkru. žárovky a kontakty v objímkách očisti kontaktolem, nebo to něčim ostrym oškrábni, stejně tak konektor v autě i ve světlech.
orig světlo má svítit jinak než si dopisujete
- spodní řada -
vnitřní žárovka 21W brzdovka
prostřední 5W koncový světlo
krajní 21W/5W mlhovka/koncový
2vláknovku máš jen jednu podle fotky, takže jinak ti to ani jinak svítit nemůže
Napsal: úte 27.12.2011 13:08
od petelin
mirdas píše:orig světlo má svítit jinak než si dopisujete
Todle je světlo je podobné origu, žárovky tam jsou uspořádané úplně stejně

Napsal: úte 27.12.2011 16:15
od mirdas
petelin píše:ahoj, mám doma podobne 'neorigo' světla, když jsem je zkoušel fungovaly normálně..
Podle fotek koukám, že kabely souhlasí v počtu jakém mají být, jen nejspíš je někde přehozenej kabel(zajimalo by mě kdo se v tom rypal)
Sepíšu ti kabely které kam mají vést podle tvojí spodní fotky, začnu od vrchu konektrou kde jsou hrany :
1 řada- levý: nejspíše mínus pol pro všechny světla
pravý: zpátečka
2řada- levý: blinkr
pravý: brzdovka (spojený s tím podním z 3tí řady)
3řada- levý: koncová obrysovka(asi mlhovka)
pravý: brzdovka (spojený s 2řady)
4řada- levý: spojený s pravým - koncová obrysovka+prostřední
pravý: -
Snad ti to pomůže

proto to píšu, že brzdovka nemůže bejt spojená s ničím jiným, jen jeden drát, podle jeho horní fotky, vedou i do couvačky 2 dráty a spoujou se do 1, na tvý fotce tam jde jen jeden. Jdu proměřit origo světla
Napsal: úte 27.12.2011 17:53
od mirdas
tak se opravuju do couvačky vedou 2 dráty v levym světle
levá/pravá z pohledu řidiče
konektory ze strany pinů
E36 1994 - sedan
levá
1- koncový vnější
2- mlhovka
3- koncový vnitřní
4- kostra
5- blinkr
6- couvačka spojená se 7
7- couvačka spojená se 6
8- brzda
pravá
1- blinkr
2- couvačka
3- prázdný pin
4- brzda
5- koncový vnější
6- mlhovka
7- koncový vnitřní¨
8- kostra
Napsal: úte 27.12.2011 23:17
od TeggyM3
kouknu nato znovu, máš totiž pravdu, na jednom svetle mi s brzdou svítila taky zpátečka
paradox však je, že ty dráty brzdovky na tom jednom svtel vypadají, že sou spojeny od výroby tak jsem je tak nechal, ted už aspon vím podle tvého schématu co přesně s čím, díky moc za objasnění, dám vedět jak jsem dopadl

Napsal: úte 27.12.2011 23:57
od mirdas
jo zapoměl jsem, že ten konektor jsem proměřoval na světle, né kabel v autě
mohl jsi mít třeba i prohozený patice, záleží kdo se v tom vrtal
jinak neni zač, sem rád když můžu pomoct, taky to občas potřebuju
Napsal: pát 30.12.2011 14:11
od TeggyM3
no patice prohozené být mohly to je fakt, ale spíš to zatím vypadá tak, že ty světla jsou snad od výroby zapojený každé jinak a ani jedno správně

Ta brzdovka se zpátečkou vypadají že tak jsou tou spojkou spojeny od výroby ale na druhem světle takhle zase nebyly.. udělám to podle toho schématu.
Když mi na tom jednom svetle svítila s brzdou zpátečka tak jsem tu zpátečku prozatím spojil se zpátečkou z druhého světla která fungovala abych mohl alespoň vyjet, ale opravím to podle schématu, takhle mi bude fungovat i mlhovka předpokládám

Napsal: pát 30.12.2011 14:27
od Lucifer
Nevím teda jak u vás ale mám na autě čirý depa připojený k normál origu konektoru na světla, no a krajní světla jsou u mě obrysový ve spodní řadě pak prostřední světla jsou brzdový zároveň 3tí brzdový a ty vnitřní jsou mlhovky nebo byla alespoň jen levý světlo, ale já jsem to spojil s pravym a mam mlhovky na obou světlech

Napsal: pát 30.12.2011 17:01
od TeggyM3
jo to je klidně možné že to mají jinak ale já chci aby to svítilo tam, kde svítí originál, všiml jsem si taky že uprostřed mám 10W žárovku a v krajních mám dvouvláknovky po 5W takže aby svítily jako origo obrysovky najednom vlákně + urostřed stejně tak bych musel do prostřední dát 5W žárovku a né 10W, která tam má být, jinak ta prostřední bude svítit stejně jako dvouvlákno se zaploou mlhovkou (tzn na obou vláknech) ale snad se nic nestane když místo 10W žárovky do té prostřední dám 5W, pokud seženu, pak by obě obrysovky měly svítit stejně
Napsal: pát 30.12.2011 19:02
od mirdas
koukam ted do návodu k obsluze a do jak na to, no a nejsem z toho chytrej. Já mam koncový 5W a koncový + mlhovka 5/21W, což jsou uplně nejběžnější žárovky. první obrázek je z original příručky k novýmu BMW, 2. je z knížky jak na to

,
v jednom světle koncovym to musí prosvítit odrazku, tak možná proto to svítí míň
Napsal: pát 30.12.2011 19:12
od TeggyM3
ale zase lépe by to vypadalo kdyby svítily koncové stejně intenzivně + mlhovka je když svítí i druhé vlákno dvouvláknovky (by pak svítila více v tom krajním) brzdovku mám normálně 21W což je si myslím na brzdu v pořádku a to dvouvlákno má, si myslím 5W každé tzn. když svítí koncovka + mlhovka tak to svítí stejně jako 10W