Stránka 1 z 2
Napsal: pát 23.12.2011 14:58
od Sedla89
Zdravím nedavno jsem menil cepy rizeni + se delala geoska a znamej v servise mi rekl ze prevodka rizení má vuli ze je potreba ji casem vymenit. Pri jizde nad 80km/h volant vibruje, je to zpusobeny tou prevodkou nebo ne, kdyz v ni je vule? Kola jsou vyvazeny. A jeste se chci zeptat jestli pasuji prevodky ze vsech E36 na 318is 97 rok.
Napsal: pát 23.12.2011 15:33
od fizzer
mohlo by, ale nemusí... mě taky od 80ti vejš vibroval volant, kola vyvážený asi 5x... pak mi je vyvažoval kamarád v gumoservisu, a od tý doby to zmizelo. mi přijde že dneska buď neuměj nikde vyvážit kola, nebo jsou prostě laxní a flákaj to

Napsal: pát 23.12.2011 16:03
od Sedla89
Uvidim, pockam na jaro. Vymenim letni za zimni. Kdyby vibrovani volantu zpusobovala hreb. prevodka tak by nezalezelo jakou rychlosti zase jedu (muj nazor)
Napsal: pát 23.12.2011 16:13
od Totic
Mno tak dělává se generálka hřebene řízení komplet, včetně te přetěsňovací sady, mě např. v Klimaservisu. Ale gumy jinak vibrujou mezi 80-120 Km/h, to bude spíš tím. Leklej volant se pozná i v nížších rychlostech. Taky tam dost pomůže dát M3 silentbloky.
Napsal: pát 23.12.2011 17:03
od Sedla89
kolik muze stat ta generalka? a kde by mi ji mohli udelat? takze si myslis ze to bude tou prevodovkou?
Napsal: pát 23.12.2011 17:05
od Sedla89
re: prevodkou
Napsal: pát 23.12.2011 18:06
od xSAFA
Totic píše:Mno tak dělává se generálka hřebene
A jak se taková generálka hřebene provádí?

Napsal: pát 23.12.2011 18:56
od Sedla89
Tak dobre kde se repasuje?
Napsal: pát 23.12.2011 18:56
od Kindl0sch
na řízení je,kolmo na hrušku,matice kterou se dá trochu "ubrat" vůle,ale o to víc jde pak ztuha řízení
ale první na řadě je určitě překontrolovat gumy,čepy ramen+řízení,tyčky řízení,uložení tlumičů,silentbloky ramen
taky jsem s tím měl problémy udělal jsem přední nápravu,vyvážil kola na nulu a řízení je pevný a přesný jako nikdy bez žádnýho vibrování
Napsal: pát 23.12.2011 19:51
od Totic
Sedla89 píše:kolik muze stat ta generalka? a kde by mi ji mohli udelat? takze si myslis ze to bude tou prevodovkou?
Tak z mojeho příspěvku spíš vyplívá, že si myslím, že to dělají pneu - ráfky. Ale jestli říkáš, že jste to 5x převažovali.. pak ještě hledejte případně problémy na nápravě, vůle tyček v řízení, čepy a M3 plné siláče to řízení taky znatelně zpevní.
Nicméně jak mi to v ´09 přestalo těsnit a vytekl ATF, tak mi to mechoš poslal do Zlína fi. Klimaservis (autoservis), ale ty stránky už nevalí. Zkusím se ho zeptat, co se s něma stalo. Ale stálo mě to 6,5tis,-

ale tak pořád dost levnější než novej.
xSAFA píše:Totic píše:Mno tak dělává se generálka hřebene
A jak se taková generálka hřebene provádí?

Resp. je to repas.. Přetěsní se to kompletně tou sadou, to si tady mnozí dokázali udělat doma, čištění, pak tam brousí hřeben, vymezení vůlí, chromujou písty hydrauliky..
Napsal: pát 23.12.2011 21:16
od hrosik
Měnil jsem převodku na E36 320i, vůle se projevovala vibracemi a na širších gumách (225/50 R16) i taháním v kolejích.
Po výměně vše zmizelo, repasovanou převodku řízení jsem objednával z Německa (APS Germany) přes české zastoupení
http://www.truck-dily.cz. Pozor vyžadují platbu v eurech a dodávají jenom firmám (servisům). Cena tehdy byla cca 7500,-, záleží na kurzu eura.
Napsal: pát 23.12.2011 22:10
od johnyfly1
no ak mas naozaj volu na v ten prevodovke tak rovno zhanaj druhu... tam uz nieje co opravovat .. ak to das na repas tak by ti museli menit spiralu alebo hreben co myslim ze by ta vyslo drahsie ako nove
ale najprv skontroluj poriadne tycky riadenia a capy na ramene lebo skoda je menit jedno ked zle je druhe...
inac pretesnit to riadenie sa da aj doma...ja som to robil sam a nikdy predtym som to nerobil a pohoda....

Napsal: sob 24.12.2011 10:12
od Sedla89
Dekuji za rady. Dneska jsem si frcel na dalnici do Brna a v rozmezi rychlosti cca 80-120 km/h volant vibroval, za 120km/h uz ani ne. Nejdriv zkusim vymenit kola z predku na zadek a uvidim. Treba jenom neumi v pneuservise vyvazovat kola. Cepy jsou davany novy a auto je po geometrii rizeni.
Napsal: sob 24.12.2011 12:25
od johnyfly1
ale moze to robit aj lozisko

ale to je tak posledna moznost

Napsal: sob 24.12.2011 15:55
od Brody
Já mám také nějakou vůli na řízení. Jen se mi to projevuje že mám když jedu rovně tak je vůle na volantu zhruba 5mm napravo i nalevo. Čepy a vše na nápravě by mělo být ok. Tak jediný co mě napadá tak je hřeben. Setkal se s tím někdo? Dělá to jen v přímém směru, prostě necítím v tom rozmezí žádnej odpor ve volantu a auto ani na to nereaguje. Jakmile se otočí víc tak je po problému.
Napsal: sob 24.12.2011 18:57
od Totic
Když jsem měl auto před výměnou siláčů, čepů a tyček řízení taky mě to furt lehce plavalo po dálnici a bylo to takový necitlivý kolem středu. Pak jsem dal tyhle SB
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#911607 a geometrie se udělala konečně správně, byla to hned změna.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#920223
Chce to taky nesjetý pneu a rovný vyvážený kola. Ale tak obecně, nelze od toho čekat citlivost jako třeba ve Fabii což je lehká předokolka a má přesnější elektronický posilovač řízení.
Napsal: pon 26.12.2011 00:10
od honzabiker1
Totic píše: Ale tak obecně, nelze od toho čekat citlivost jako třeba ve Fabii což je lehká předokolka a má přesnější elektronický posilovač řízení.
E36 ma cca 1180kg (sedan) a Fabia I 1150kg. Navic Fabie ma vic zatizenou predni napravu, oproti e36, ktera ma rozdeleni hmotnosti 50:50...
Zadokolka ma z principu lepsi citlivost a zpetnou vazbu rizeni, nez predokolka, protoze u zadokolky slouzi predni naprava pouze k rizeni - nemusi prenaset silu z motoru pres kola na silnici.
Nevim jaky typ posilovace ma presne Fabie, ale z principu ma elektricky posilovac elektricky posilovac vzdy horsi zpetnou vazbu, nez hydraulicky.
Pokud to shrnu, pokud se ti zda, ze ma Fabie lepsi rizeni, nez E36, tak asi E36, ve ktere jezdis nebude uplne ok..
Napsal: pon 26.12.2011 00:44
od Totic
Moje má 1380kg a jezdí na Mtech podvozku celkem v pořádku. Ale uvědom si, že Fabka má o generaci novější a citlivější posilovač asi je to jiný tím převodem. To malý auto se mi zdá mrštnější, ale to je jedno. Báwo líp sedí ve vyšších rychlostech.
Napsal: pon 26.12.2011 00:49
od honzabiker1
Nevim, asi si jezdil v jinych autech, ale ve fabiích, ve kterych jsem jel ja, mi vzdycky prislo rizeni preposilovane a ne moc presne.. Jinak elektricky, nebo elektrohydraulicky posilovac se nepouziva u novejsich aut kvuli tomu, ze by mel lepsi vlastnosti, ale jen kvuli spotrebe..

Napsal: pon 26.12.2011 00:49
od Figa
Rok jsem jezdil ve Fábce a teď necelé 2 měsíce E36 1380 Kg, M-Tech podvozek a BMW je tužší, ale přesnější. Když zatočím v E36 přesně vím kde mám kola tento pocit u Fábky nemívám

Jen můj názor, asi to bude dost subjektivní.