Stránka 1 z 2

Napsal: ned 18.12.2011 16:11
od chaotic
Ahoj, ke konci ledna mě čeká technická a auto má řadu nedostatků rád bych si nechal poradit jaký zvolit postup.
Nedostatky o kterých vím jsou především zadní brzdy a ručka, rozdíl v účinosti tlumení předních tlumičů a trocha koroze. Nevím co dalšího je kde schovaného.
Jde o E36 r.v. 1992, takže docela staré auto, původně sem měl v plánu pořídit něco novějšího, ale finance to zatím neumožňují.
Udělám velkou chybu, když s tím rovnou pojedu na technickou a protokol z ní budu brát jako seznam věcí na opravu? Nebo raději rovnou do servisu nechat auto odborně prohlédnout a opravit a pak teprve na STK.
U druhé varianty se obávám, že technická objeví něco závažnějšího co bude na opravě stát hodně peněz, připadně, že neprojdu kontrolou emisí.
Každopádně uvítám rady kam na technickou v Mladé Boleslavi a rád si nechám doporučit i rozumný servis.
Díky Michal.

Napsal: ned 18.12.2011 16:38
od sa-tan666
No asi tak to co vis bys mel spravit a pak si ajet na stk kde ti muzou provest predbeznou kontrolu a ta stoji cca 350kc neni to oficialni takze pak si muzes vybrat treba jinou stk

Napsal: ned 18.12.2011 16:50
od chaotic
Chápu, že tohle je asi nejrozumnější postup, na druhou stranu bych nerad za x tisíc udělal tyhle opravy o kterých vím a pak se dozvěděl od technika na stk, že tohle mi nemůže nechat projít a budu muset dát do pořádku ještě to a to. Nejde mi o to, že bych chtěl šetřit na opravách, ale zase chci aby to byla rozumná investice. Oprava toho o čem vím by se měla vejít do 10 tisíc, ale dát do oprav dalších 10k už bych hodně váhal..

Napsal: ned 18.12.2011 16:51
od libovka
Tak třeba pokud je špatná účinost ruční brzdy tak za to tě vyhoděj.Takže tě návštěva servisu stejně nemine.

Napsal: ned 18.12.2011 17:34
od Brody
Přesně tak. Jakmile je problém s brzdama tak máš problém a auto tě neprojde. Nech si aspoň udělat ty brzdy. Ručka možná bude stačit jen dotáhnout na samostavech.

Jinak s emisema je to složitější. Já u své bývalé 316ky měl problém na volnoběhu. Pořád mi to lítalo na hranici a ne a ne to spadnout na volnoběhu na delší chvíli do zelenýho. Tak nakonec to spraviky dvě stovečky :D Jinak mi říkal, že to může být katem nebo děravim výfukem.

A hlavně u tak starého auta jsou tak trochu mírnější :D

Napsal: ned 18.12.2011 18:20
od chaotic
Abych to upřesnil - nečekám, že auto projde, ale že se dozvím co opravit aby prošlo. A hlavně, že budu vědět co to bude stát.

Napsal: ned 18.12.2011 18:24
od sa-tan666
jak rikam zajet na stk a udelat predbeznou pred stk a uvidis co se jim nebude libit

Napsal: ned 18.12.2011 18:35
od chaotic
to běžně nabízená služba na stk?

Napsal: ned 18.12.2011 18:37
od shade741
ano bývá to nabízeno jako předběžná prohlídka na žádost zákazníka :wink:

Napsal: pon 19.12.2011 09:20
od JaneCk
Hele já bych to nehrotil. Buď prostě zajeď, jak říkají ostatní, a investuj ty 3 stovky do Prohlídky na žádost zákazníka nebo zajeď normálně na Technickou kontrolu, neprodjdeš, ale budeš vědět co opravit.
Já myslím, že je celkem zbytečné tady jakkoli špekulovat. A jestli máš hluboko do kapsy, tak je to podle mě nejrozumnější řešení, než naslepo něco opravovat, případně jezdit pak 2x do servisu.
Alespoň já jsem to tak dycky dělal

Napsal: pon 19.12.2011 09:22
od Lucifer
Nebo vypláznout kolem 2 za technickou a projde všechno jen mi vždycky řeknou co mam udělat :)

Napsal: pon 19.12.2011 10:22
od paveld
Min. tu ručku si oprav, stejně tě to bude čekat a ani v horšim případě tě nepřivede na mizinu. A aspoň na některejch stk mi přijde, že na tebe koukaji jinak, když vidí žes měl snahu to auto nějak připravit než tam jen dojet a čekat co se bude dít.

Napsal: pon 19.12.2011 21:23
od chaotic
Tak dneska sem psal na STK v Boleslavi a představte si, dělají to zdarma.. Jsem zvědavej, co mi zdarma zkontrolujou.

Napsal: stř 28.12.2011 12:08
od chaotic
Konečně sem se dostal na technickou a nechal si auto předběžně prohlédnout. Zjištěné závady:
děravý výfuk, vyditelná díra pouze v zadní části
rozdílná účinost předních brzd, na jednom kole je pravděpodobně křivý kotouč
špatná ruční brzda
lehce rozhozená geometrie a špatně seřízená světla
Poradí mi někdo kolik to bude stát? Včetně práce v rozumném servisu. Budu rád i za doporučení servisu v Mladé Boleslavi.

Napsal: stř 28.12.2011 13:06
od gs500e
chaotic píše:Konečně sem se dostal na technickou a nechal si auto předběžně prohlédnout. Zjištěné závady:
děravý výfuk, vyditelná díra pouze v zadní části
rozdílná účinost předních brzd, na jednom kole je pravděpodobně křivý kotouč
špatná ruční brzda
lehce rozhozená geometrie a špatně seřízená světla
Poradí mi někdo kolik to bude stát? Včetně práce v rozumném servisu. Budu rád i za doporučení servisu v Mladé Boleslavi.
výfuk si bud nech zavařit pokud to půjde, nebo koupit nový zadní díl - cena nového min 3tis kč
přední kotouče bys měl koupit nové plus tedy rovnou destičky - nové cca 4tis
ručku ti možná seřídí nebo budeš muset koupit nové obložení - cca do 1tis kč
geometrie 500-1000kč
seřízení světel by ti měli pak udělat na té stk

v případě že by jsi měl zájem o nějaké díly, tak bych ti mohl nabídnout jetý zadní díl výfuku, má najeto ani né 10tis km, je opískovaný, čili vydrží o pár let déle než nový neopískovaný, cena 1000

kotouče ti můžu nabídnout úplně nové - brembo za 850kč/ks, destičky 700kč, obložení ručky za 600kč. ostatní ti napíšu případně do sz, kdyby jsi měl zájem

Napsal: stř 28.12.2011 14:07
od chaotic
Přední brzdy sem dělal letos a mají najeto asi 3 tisice km, nevím, jestli je kotouč křivý nebo špatně namontovaný, ale při brždění to lehce cuká volantem.

Napsal: stř 28.12.2011 14:31
od gs500e
a to ti to cuká již od výměny koutoučů?
nebo se to stalo časem? pokud časem tak se ti asi zkroutil, a nebo to může být čep řízení

Napsal: stř 28.12.2011 15:02
od chaotic
Dělalo to i se starýma kotoučema. Ale když dám auto na hever a rukou zatočím kolem, tak část otočky jde volně a část to drhne.

Napsal: stř 28.12.2011 15:07
od martas11
chaotic píše:Dělalo to i se starýma kotoučema. Ale když dám auto na hever a rukou zatočím kolem, tak část otočky jde volně a část to drhne.
Sundej kotouče a pořádně očisti dosedací plochy a potom je namontuj a zkus otočit a jestli to nepřestane,tak potom vyměnit kotouče i s deskama za nové :)

Napsal: stř 28.12.2011 15:16
od chaotic
To bych se asi tolik neunáhloval, tohle snad nemusí dělat jen kotouče. Co takhle přední osa, něco s ložiskem...