Stránka 1 z 2
Napsal: pát 16.12.2011 00:37
od Emczin
Potřeboval bych poradit, motor do 3500ot/min střílí do vejfuku a vůbec nejede. Jakmile na trojku od 2000ot/min dám plnej, tak auto úplně pomaličku zrychluje, střílí do vejfuku, ale jakmile se dostane kousek za 3500ot/min(což i nějak zabírá vanos pokud se nepletu) tak je to jako kdyby zabralo turbo a auto jede normálně jak má. Dělá to na všechny kvalty a trochu se mi zdá, že za studena to neni tak hrozný jako na zahřátym motoru. Ale když jedu třeba na 4500ot/min na trochu plynu, tak to zase střílí a když dám plnej, tak mu trvá asi tak vteřinu než se zase rozjede jak má. Bohužel na diagnostiku se nemám jak dostat. Motor jsem zastavěl do e30 a jediná změna oproti e36 je, že jedna lambda sonda je o 10cm posunutá dál od motoru, což by ale podle mě problém být neměl a odpojil jsem nádobku s aktivnim uhlý, protože i v tříce byla zrušená...
Díky moc za rady
Napsal: pát 16.12.2011 02:07
od Foldas
Jak si přišel že máš bohatou směs? Takhle se projevuje třeba i díra v sání.
Napsal: pát 16.12.2011 02:24
od Totic
To bys měl mít opálený svíčky při bohatý směsi. Tak jako bez diagnostiky se neobejdeš, třeba je tam chyba lambdy na kostření apod. Chce to u někoho napíchnout..
Napsal: pát 16.12.2011 19:28
od Emczin
Tak potvrzeno, že za studenýho motoru je to v pořádku a čím víc je teplejší, tím je to horší. Nemáte někdo údaje kolik má udávat čidlo teploty při jaký teplotě pro řj?
Napsal: pát 16.12.2011 20:33
od Kami1
zkontroluj to sání,
špatné zapalovací cívky také blbnou, když jsou zahřáté
Napsal: pon 19.12.2011 18:18
od Emczin
Tak jsem to všechno nějak zkontroloval, ale nic nenašel. Až dneska jsem přišel na další věc, chyba není závislá na teplotě motoru, ale na době, kterou je motor nastartovaný, tzn. když jsem teplej motor vypnul, za chvilku nastartoval, tak to zase cca 3 minuty bylo dobrý a pak to začne, a takhle to dělá furt když vypnu motor a zapnu, takže už vůbec nevim

Napadlo mě nějak resetovat řj, jeslti to jde.
Napsal: pon 19.12.2011 18:54
od Kami1
daj se s diag. vymazat adaptabilní data
nebo taky můžeš na 20 - 30 min odpojit aku,
ale to problém určitě nevyřeší
zkus odpojit lambdu
kontrolovals ty svíčky?
Napsal: pon 19.12.2011 19:24
od sa-tan666
tipoval bych to na lambdu ale tahle internetova diagnostika je onicem chce to diagnostiku nebo kdo umi delat s osciloskopem a promerit lambdy snimac vacky a kliky a vahu vzduchu
ikdyz nevym jak to mas zapojeny a zda byto slo normalne pripojit na diag
Napsal: pon 19.12.2011 19:44
od Foldas
co tlak benzínu?
Napsal: pon 19.12.2011 19:59
od fizzer
že by "sytič"?

třeba je to normální, že si jednotka po startu obohatí směs... navíc po tuhle dobu asi ten motor běží bez signálu z lambdy, než se zahřeje... nebo třeba špatně vyhodnocuje teplotu motoru (čidlo teploty chladící kapaliny, proměřit) nebo vzduchu (čidlo v sacím potrubí)...
Napsal: úte 20.12.2011 00:01
od starML
Emczin píše:......a odpojil jsem nádobku s aktivnim uhlý, protože i v tříce byla zrušená...
A já bych si právě tipnul na to, že se Ti to obohacuje přes ten systém odvětrání nádrže. Nevím jak dalece jsi to vykuchal nebo zaslepil. Ale pokud nefuguje ten elektroventil řízený DME, tak to odsává páry furt a chová se to jako sytič => za studena jakš-takž, na teplém motoru problém.
Napsal: úte 20.12.2011 00:19
od Emczin
Díky všem za rady, zkusim to nějak všechno prozkoušet.
starML píše:Emczin píše:......a odpojil jsem nádobku s aktivnim uhlý, protože i v tříce byla zrušená...
A já bych si právě tipnul na to, že se Ti to obohacuje přes ten systém odvětrání nádrže. Nevím jak dalece jsi to vykuchal nebo zaslepil. Ale pokud nefuguje ten elektroventil řízený DME, tak to odsává páry furt a chová se to jako sytič => za studena jakš-takž, na teplém motoru problém.
Zaslepil jsem hned tu hadici, co vede od sání. Kdyby na tříce byla natažená trubka od odvětrání, tak to jen zapojim a je to. Na nádrži je to odvětrání taky zaslepený, ale nevim přesně kde. V nádrži vzniká trochu podtlak, když jí otevřu, tak to mírně zasičí, ale to by na čerpadlo a tlak v přívodu paliva mít vliv nemělo, nebo jo?
Když otočim klíčkem, tak čerpadlo běží, až ztichne, tak nastarutuju a funguje to cca 3 minuty, nezáleží jeslti je motor studený nebo teplý. Leda že by čerpadlo nestíhalo dávat dostatek paliva, ale to je blbost, protože naopak ve vyšších otáčkách to zvládá a v nižších je problém...
Každopádně ten drát co vede zřejmě k tomu elektroventilu zapojenej nemám, tak zkusim jen zapojit a uvidim, ale spíš by to chtělo dodělat celej ten systém odvětrání par... o Vánocích snad bude čas pokud by se ukázalo, že to je tim

Napsal: úte 20.12.2011 19:07
od assassin_tl
prvni vec, skoro bych si tipnul ze je to spis chudy nez bohaty... svedcilo by o tom i to ze chvili po startu to jede lip, vetsina ridicich jednotek dava vyssi startovaci mnozstvi a drzi si ho i chvili po startu - kdyby to bylo ulity tak po startu to bude spis horsi.
Netesnosti v sani mas doufam projdeny, to same vyfuk, aspon v nejake rozumne vzdalenosti od tech lambda sond aby nefucel. Pak bych se zameril na veci podle kterych jednotka micha smes - v nizkejch otackach a s malym pridanim to pojede docela vyrazne podle lambdy a vahy vzduchu.. takze bych se zameril timhle smerem.
vanos mas predpokladam zachovanej, pokud by nemakal tak to jede bidne do tech trech tis, ciste teoreticky by spatny casovani tohle mohlo delat taky, ale myslim ze zas tolik s tim ten vanos nehejbe...
ad svicky - pri bohaty smesi nejsou opaleny..ale spis ocouzeny - cerny, naopak u chudy jsou bily a muzou bejt i ruzne upaleny...
jo a ta nadrz by naky odvzdusneni mit mela, pokud tam nebude nic tak to cerpadlo myslim moc makat nebude...
ale tak projet to kus bez vicka by nemusel bejt takovej problem, to se asi pozna rychle ne, ze to nejede...
Napsal: stř 21.12.2011 23:31
od johnyfly1
ked otvaras nadrz a zasyci ti z nej tak mas zly ventil odvetrania nadrze co je pri aktivnom uhli

na sk klube sa dost o tom pisalo

Napsal: čtv 22.12.2011 11:21
od Kami1
když to má zašpuntovaný, tak těžko
Napsal: pát 23.12.2011 00:45
od Emczin
assassin_tl: máš pravdu, taky už jsem na to koukal, je to chudý. Ale pořád nemůžu sehnat nikoho z diagnostikou, takže ty lambdy a váhu asi zkusim sehnat jiný... vanos je zachovanej
johnyfly1: s tim zlym ventilem máš pravdu, protože tam žádnej neni
Jet s otevřenim víčkem jsem taky zkoušel a tím to bohužel neni. Ale zkoušel jsem jenom pár metrů, tak snad to stačilo, protože bylo mokro a mám v čudu tu manžetu kolem...
Ještě mě napadl palivovej filtr, ten jedinej jsem neměnil, protože se mi zdál skoro novej. Takže jsem ho vyměnil, jel to zkusit, ale pořád to dělalo, takže jsem se vrátil, ale bylo už pozdě
Takže místo toho abych jezdil, tak budu zase rozebírat půlku motoru...

Napsal: pát 23.12.2011 00:56
od starML
Když to střílí do výfuku, tak je to moc bohaté, že to nestihne ve válcích vyhořet a chytá to znova (práská) ve výfuku. Když je to chudé, tak to naopak střílí do sání. Na diagnostiku můžeš po Novém roce zajet ke mě do Mariánek. A ten bordel na víčku oleje je v tomto počasí normální, nevím proč by jsi měl rozebírat motor.

Napsal: pát 23.12.2011 01:08
od Emczin
Docela mě to víčko vyděsilo a byla na něm zkondezovaná trochu voda, mám ale pocit, že i trochu povyrostla hladina oleje. Kdyby se to nepotrvdilo, tak by to bylo fajn

Ale nevim jak to zjistit aniž bych startoval...
"Když to střílí do výfuku, tak je to moc bohaté, že to nestihne ve válcích vyhořet a chytá to znova (práská) ve výfuku."
Přesně tuhle úvahu jsem udělal taky a pár lidí mi to potrvdilo. Ale svíčka je bílá, ale kolem ní je to zablitý.

a dá se váha vzduchu a lambdy na tý diagnostice proměřit?
Napsal: pát 23.12.2011 01:26
od starML
Ano, dá se, třeba INPA to přímo ukáže.
Napsal: pát 23.12.2011 10:08
od fizzer
Emczin píše:assassin_tl: máš pravdu, taky už jsem na to koukal, je to chudý. Ale pořád nemůžu sehnat nikoho z diagnostikou, takže ty lambdy a váhu asi zkusim sehnat jiný... vanos je zachovanej
johnyfly1: s tim zlym ventilem máš pravdu, protože tam žádnej neni
Jet s otevřenim víčkem jsem taky zkoušel a tím to bohužel neni. Ale zkoušel jsem jenom pár metrů, tak snad to stačilo, protože bylo mokro a mám v čudu tu manžetu kolem...
Ještě mě napadl palivovej filtr, ten jedinej jsem neměnil, protože se mi zdál skoro novej. Takže jsem ho vyměnil, jel to zkusit, ale pořád to dělalo, takže jsem se vrátil, ale bylo už pozdě
Takže místo toho abych jezdil, tak budu zase rozebírat půlku motoru...

heh, ale skoro bych řekl, že kolega myslel JINÝ víčko

a sice víčko nádrže. Jestli máš ucpaný odvětrávání, tak se ti tam dělá podtlak (za předpokladu, že ti to víčko těsní), což zhoršuje dodávku benzínu.
Jinak pokud máš vadné těsnění pod nalejvacím víčkem oleje, tak ti to tamtudy přes systém odvětrávání klikové skříně může brát falešnej luft.
edit: a ta svíčka na druhým obrázku mi přijde v pohodě

teda aspoň doufám, moje vypadaj totiž stejně
