Stránka 1 z 3
Napsal: stř 14.12.2011 22:34
od shade741
Vím že se tady o tom napsalo mnohé, nicméně pár věcí mi jasných není. Zčal jsem se v tom pořádně štourat až když se mi předevčírem rozrachtal vanos

-za stude nic po zahřátí rachot z vanosu. narazil jsem na stránku
http://www.beisansystems.com/products.html . Odtud bych to chtěl objednat, avšak vzhledem k financím nejdříve tak za měsíc. Jsem na to levej, nikdy jsem ze zahraničí nic nebral- má někdo přímo zkušenost? Dále mi není jasné proč se aretují rozvody a dávají ty bloky na vačky. Min. aretace tech rozvodu mi nejde do hlavy, dále proč se povoluje kolo na výf, vačce. Za osvětlení budu velice vděčný s vanosem jsem nikdy neměl tu čest. Dále- můžu stím bez obav jezdit když to rachtá?- dle mého selského rozumu to může max hůř táhnout v nižších otáčkách jinak se snat nic stát nemůže je tomu tak? díky za odpovědi

Napsal: stř 14.12.2011 23:28
od Dabler
jezdit se stim da, poznas to na spotrebe a tahu motoru, vacky musis aretovat kvuli casovani, abys s nema nahodou pri sundavani retezu nepootocil, to by pak udelal peknou paseku.
sam bych se do toho urcite nepoustel,ac to vypada na youtube primitivne vanos sam asi jen tak nenastavis bez praktickych zkusenosti,
par lidi tafy na foru to urcite zmakne tak zkus nekoho kontaktovat.
Napsal: stř 14.12.2011 23:42
od jafaktnevim
vanos u svyho auta uz sem repasoval. zadnej retaz nesundavas ani vacky nearetujes. vubec na tydle veci nesahas. neni to tak slozity jak to vypada.
Napsal: stř 14.12.2011 23:55
od shade741
Dabler: prave ze retez se nesundava, celkem se mi zda ze to chapu jen mi prijde zajimavy proc v navodu na te strance delaji urcite kroky ktere se mi zdaji ulplne zbytecne
Dobrá, takže jenom sundáš vanos a hotovo? Unika mi jeste to povolovani samotneho kola na vyfukove vačce, musis to dělat? Celkove jakykoli postreh na co si dat bacha se hodí

, bral si to taky z tyhle stranky?
Napsal: čtv 15.12.2011 00:04
od jafaktnevim
ja sem jel podle tohodle navodu:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
jako na nic si extra bacha davat nemusis. v tom navodu je vsecko dobre popsany. proste nic nepoztracej, neztrhni, neposkod a je to cajk. kup si aji novy tesneni pod viko, pod vanos a takovy ty gumovy picoviny co se davaj mezi srouby a matky u ventilovyho vika.
Napsal: čtv 15.12.2011 00:16
od shade741
koukám že u dablu tam žádná aretace není, na stejné stránce se singl vanosem je postup složitější

Napsal: čtv 15.12.2011 10:22
od Dabler
dik za objasneni. no pokud se tu najde nejaky mechoš a trochu vic se tu rozepise, budu taky jenom rad, prece jen mam jeste taky dost velke rezervy v problematice vanosu u E36
Napsal: pát 16.12.2011 12:49
od shade741
No ještě jsem pro jistotu nahrál zvuk co to dělá, za studena nic, ticho, za tepla to začne dělat toto
http://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl ... e=youtu.be prosím o diagnozu dalsi, sam tipuji vanos , jedine dalsi co me napada je retez případně napínák jinak nevím
Napsal: pát 16.12.2011 22:22
od xSAFA
Oni tam ale nearetují řetěz nýbrž napínák toho řetazu a tu kladku na výfukové vačce musíš povolit abys s ní mohl pootočit pro vysunutí celého tělesa vanosu má na hřídeli jednak přímé ozubení (vačka) a zároveň šikmé ozubení (kladka spojené řetazem s druhou kladkou) kdyby si s ní nepootočil tak to nevysuneš. No a v důsledku této operace je jasná i ta aretace vaček samotných vůči sobě.

Jinak na principu těch ozubení vlastně vanos funguje při posuvu hřídele dochází ke změně vzájemné polohy vaček. Pohyb té hřídele je pak ovládán olejem, je jasné, že pokud těsnění na "pístku" vanosu prolíná tak to nefunguje jak má. Mlácení pak způsobuje osová vůle, to je tam myslím na tom beisanu nakresleno hodně zřetelně.
Taky se do toho budu pouštět a složité to podle mě není. Jen musím našňupat nějaké to info a sehnat něco na tu aretaci vaček.

Napsal: sob 17.12.2011 11:08
od shade741
paráda dík za odpověď

btw kdy to budes objednávat? mohli bysme to udělat nějak kolektivně, ty kostky na aretaci vaček vypadají na výrobu celkem dost jednoduše

Napsal: ned 18.12.2011 21:22
od xSAFA
A nemáš nějaký výkres alespoň s hlavními rozměry?
Jinak objednávat to budu někdy začátkem příštího roku, ještě uvidím co a jak budu řešit a kdy se k tomu dostanu. Ale počítám, že asi to začnu řešit v únoru tak v tu dobu to asi budu objednávat.
Napsal: ned 25.12.2011 12:32
od jararak
ono singel vanos ide velmi pekne rozobrat troska inac, da sa dole ventildekel, odrubuje sa ta predna bozula vanosu a cele sa to troska povytiahne, nasledne to je troska zlozitejsie vysrubovat asi 7 srubiek s 10 klucom, je to o hubu kamasutra, avsak nemusite nic aretovat, prehodite gumicky, popripade ak treba kovove tesnenie, zalozite nove tesnenie na bozulu vanosu a skladate spet. robota max na 2 hodky, pri celom rozoberani asi na 4-5.
mimochodom ak by niekto potreboval, viem dodat kompletne zrepasovany singelvanos na m50tu/m52 motor, taktiez mam stale skladom tesnenia na singel/double vanos, par chalanom tuna som uz tiez posielal tesnenia.
Napsal: pon 26.12.2011 13:28
od mys_iak
tak tak s jararkom maximalna spokojnost

prvykrat sme to rozoberali spolu a vobec s tym niesu problemy

je to jednoduche najviac co s toho trva je cistenie veka ventilov

Napsal: pon 26.12.2011 14:14
od xSAFA
jararak: nic proti, ale píšeš že to jde "trošku jinak" přičemž tvůj popis postupu práce je jak kdyby to psal člověk co někomu při práci koukal přes rameno...
Pochopil jsem to tedy tak, že tu hřídel s pístkem necháváš na vačce a stáhneš dolů jen to těleso vanosu, je to tak? Tím pádem odpadá jakákoliv aretace apod. Jo způsob je to zajímavej, ale ve chvíli kdy to někomu rachotí a bude tam dávat i ten kroužek tak nevím zda by to tímto způsobem bylo reálný. Navíc mi příjde docela šílenej přístup k těm spodním šroubům.
Jinak máš jen těsnění nebo i ten kroužek na vymezení vůle? Kolik bys chtěl za to těsnění na single vanos a je možnost poslat poštou do ČR? Díky
Napsal: pon 26.12.2011 14:55
od mys_iak
Napsal: sob 07.01.2012 17:02
od Stefca
tak dnes se mi taky rozrachtal vanos za studena nic po zahrati strasnej rachot tak by se chtel zeptat zda bude nekdo obednavat to tesneni + tu vymezovaci podlozku
Napsal: ned 08.01.2012 01:49
od Fw190
Super, hodne jste me potesili. Krouzky z
http://www.beisansystems.com na singl Vanos uz mam nejakou dobu doma. Ale oprava pro me byla nemyslitelna, pro slozitost ( aretaci ). Podle navodu bmwklub.sk uz je oprava mozna i na koleni. Pocital jsem s tim, ze to budu muset dat do servisu. Me na aute nic nerachoti a myslim, ze ten Vanos ani neni nejak spatny, ale tak nejak mam proste moji stihacku rad, tak proc ji nekoupit novy Vanos

, Jararak, pise ze se muze vymenit i nejake kovove tesneni. Nevim co presne mysli, no kdyz uz to bude rozdelane , tak bych chtel udelat max, aby to bylo , kdyz uz to je

. To kovove tesneni se mysli ten O-krouzek uvnitr Vanosu pod tim loziskem? Single Vanos Diaphgram Spring 6-cyl ?
A jeste me zajima co myslite tim vymezovaci podlozka, ktera zabranuje mlaceni? Ta se da taky vymenit podle toho jednodusiho navodu? Ta je kde?
Napsal: ned 08.01.2012 12:57
od Stefca
no co jsem tak pochopil ta kovova podlozka prave vymezuje vule mezi tema axialnima loziskama, aby to prave nerachotilo
Napsal: čtv 12.01.2012 00:51
od shade741
ještě to oživím, rachtá to když je to teda zahřátý za studena neslyším snat vůbec nic, tady video při zahřátém motoru
http://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl1sw , jsem si skoro jist že je to teda vanos, jen se chci ujistit jestli takhle na M50 motoru nemuze rachotit i napínák řetězu

jako vanos zrepasuju určitě, spíš pátrám co mě ještě může čekat

Napsal: čtv 12.01.2012 11:05
od assassin_tl
fw190: to kovovy "tesneni" je v podstate "treci spojka" zmirni to ten rachot.. starsi motory to nemaj - tam se to pridava, novejsi to uz maj z vyroby.
ta vymezovaci podlozka co zabranuje mlaceni je krouzek na kterej je stazeny to axialni lozisko, kdyz je ten krouzek uzsi tak je tam mensi vule a nemlati to. ten co prodava beisan je o neco uzsi nez ten origo, ale stejne maji v navodu ze ho mas v pripade potreby jeste stahnout na smirglu na skle... ja osobne sem si krouzek od beisen nekupoval, ale stahnu ten svuj na magnetce tak aby vuli nemel, idealni je proste doladit tu sirku toho krouzku podle vule jakou tam mas. u M3 a aut s ostrejsima vackama se prej doporucuje ten krouzek zmensit jeste o neco vic a udelat to lozisko tim padem predepnuty. kdyz z vanosu vytahnes ten "pist" tak kdyz povolis tu 18ku matku na nem tak se dostanes k tomu lozisku a tim padem i tomu krouzku.
schade: jako napinak se prej umi po.. taky, ale tohle vypada podle zvuku na vanos...