Stránka 1 z 1
Napsal: úte 29.11.2011 19:11
od Pauler
Nazdar panove,
mam dotaz ke vsem z vas, kteri maji jakekoliv zkusenosti s motorem 2.8 v E36kach, idealne v Z3ce. Prave tuhle kombinaci auta a motoru mam v planu poridit. Projel jsem se ve vsech mi dostupnych motorizacich Z3ky, 1.8 8V ( vubec nechapu jaky melo smysl davat tento motor do Z3ky) , 1.9 16V (sviznejsi, ale taky zadna slava) , no a nakonec jsem ridil i 2.8 R6 a to je fakt svezeni v tak malem a lehounkem aute. No abych se dostal k veci, dotaz mam hlavne k tomuhle motoru. Vim ze spousta lidi na nej peje slavu, ale jde mi spis o konkretni nesvary tohodle motoru. Jake nejvetsi problemy se u nej objevovaly, charakteristicke pro tento motor, ne zanedbanou udrzbou, atd atd. A jaka je u tohodle motoru realna spotreba.
Budu vdecny za jakekoliv objektivni info.
Napsal: úte 29.11.2011 20:22
od noname
Ahoj, M52 motor při nájezdu 200+tk, což zase u Zka nemusí být, trpí na elektroniku, konkrétně na motoru odchazí čidla vačky a kliky - odhalí jej dobrá diag v případě, že jsou "načatá", motor má někdy znatelně jiný výkon než posledně (v závisloti na klimatických podmínkách) a v případě, kdy odejdou, má motor nepravidelný chod (je tu toho spousty) a podstatně menší výkon. Dalším nešvárem jsou lambdy, kde nejprve odchází výhřev, kdy trochu stoupne spotřeba a pak jdou za nedlouho do kytek úplně, což je poznat hlavně na krouťáku a logicky vyšší spotřebě. Méně častým jevem je špatná váha vzduchu, u velkého najézdu km nebo špatným zacházením, pozná se to uplně nejvýšší spotřebou někam k 17l a zakopáváním motoru v nízkých otáčkách. Co se samotného motoru týče, tak je to opravdu držák, který je bez problému stavěn na nesmysl km, po výměně těchto okolních věcí je to pak v klidu

Nesmím ale zapomenout na "nikasil" je to jakasi vyrstvička "kovu" ve válcích, která trpí při používání špatného benzínu - moc síry. Projevuje se to požíráním oleje - ztrátou komprese. Auta provozovaná u nás nebo nejlépe v německu tento problém nemají.
Napsal: úte 29.11.2011 20:44
od PeterE36
Taky si chci po zimě kupovat 328i SE 1997-1998 tak okolo 120ti chci to fakt v dobrém stavu s kilometry tak do 150ti bude to oříšek to sehnat, protože to chci jen v modré. Co se týče toho motoru tak sem se ptal už hodně lidí co dělají u aut ( a tím nemyslím nějakého frantu z horní dolní co na koleně mění rozvody na 120tce) a každý říká že je to držák. Chtěl sem 323i ale po tom co sem se informoval tady a hodně toho pročetl tak ten 2,5 jede určitě taky dobře, ale zvolím 328i na M3 ve slušném stavu bohužel nemám .
Napsal: úte 29.11.2011 22:07
od libovka
Motor M52 2.8 je nejlepší motor kterej kdy byl.Výkon - spotřeba - minimální poruchovost.Při dobrém zacházení najede nesmysl.
Napsal: úte 29.11.2011 22:07
od Traviss
Kurňa, to bude nedostatkové zboží ty 328, taky jednu jaro-léto chci
nebo že by 328i bijec??
http://auto.bazos.cz/inzerat/12504917/A ... -30-V6.php
to noname: Hustej avatar

Napsal: úte 29.11.2011 22:37
od Dan td
libovka píše:Motor M52 2.8 je nejlepší motor kterej kdy byl.Výkon - spotřeba - minimální poruchovost.Při dobrém zacházení najede nesmysl.
Souhlas - mám na tomhle motoru najeto přes 80 tis. a přesně to souhlasí. Závady co popsal noname taky souhlasí, ale při troše štěstí tě potká tak jedna z nich. Všechny jsou řešitelné doma a relativně za pár korun.
Pokud měl motor jakžtakž slušné zacházení, nežere ani kapku oleje a furt jezdí, je to nezmar
Budeš asi řešit věci kolem na takhle starém autě, tzn. chladič, brzdy, čepy a další spotřebák, ale to na každém autě. Tady si to jednou uděláš a víš, že máš spolehlivé auto v cajku.
V Z3 to bude žrát kolem osmi litrů odhaduju, já měl v touru e36 dlouhodobě 8,3.
A obecně - při koupi nekoukat na stav km na tacho, ale spíš na celkový stav auta - radši koupím něco, co má najeto čtvrt mega a je to udržované, než nějakou vránu, byť by měla na tacho 120 tis. km jako většina aut v českých bazarech

Tenhle motor najede bez problému přes půl mega.
Napsal: úte 29.11.2011 22:44
od noname
To víš, poslední dobou mě nějak všechno sere... vopice přičmoudlé a bezmozci

Napsal: stř 30.11.2011 00:49
od sa-tan666
taky mam tenhle motor najeto se mnou cca25 tkm za tu dobu vymeneny obe lambdy a cidlo kliky jinak spotreba real do 9l pri predpisove jizde neni problem jet 7.2l spotreba oleje skoro zadna od vymeny do vymeny tak cca 8tkm max 0,3l ma jajety nejakych 165tkm
Jinak presne tak koukat po stavu auta ne po kilometrech ty ti nic nereknou znam auta ktery po 100tkm vypdaj jak kdyby meli 500tkm
Napsal: stř 30.11.2011 04:56
od Jamall
tomu motoru není co vytknout, max. tak majitele a jeho neznalost...základ je se naučit ho správně odvzdušnit
Napsal: stř 30.11.2011 13:23
od Fx
Mám 323i M52, což je typově stejný motor M52, od roku 2006. Za celou dobu byla nutná výměna pouze termostatu a dělal jsem spojku včetně setrvačníku ve 180t km. Na jaře budu preventivně měnit vodní pumpu (ve 210tis. km). Jinak motor naprosto bez problémů - tichý, pořád dobře táhne, oleje od výměny do výměny neubývá a průměrná spotřeba se mi pohybuje od 7 litrů na dálku po 10,5 litru město.
Napsal: stř 30.11.2011 18:08
od xSAFA
Snad vše bylo řečeno, jen bych doplnil, že u motorů s větším nájezdem né vždy funguje VANOS tak jak má, ale oprava nebývá složitá ani nákladná.
Jinak já mám M52B28 pátým rokem a motor je to skutečně zlatej. Kupoval jsem v 220tis km a dnes tam mám 280tis. Pokud shrnu závady týkající se čistě motoru tak jsem měnil snímač vačky, lambdy (z USA se dají sehnat za hubičku)startér, vodní pumpu, setrvačník, separátor oleje a nějaké ty hadice a těsnění. Věci jako kladky, silentbloky motoru apod. beru spíše jako spotřebák. Spotřeba dlouhodobá do 9ti litrů.
Napsal: čtv 01.12.2011 15:22
od gs500e
pokud někdo sháni pěknou 328, mohu jen a jen doporučit tento kousek, poctivé km, serviska, krásná výbava, lux cena, prodává ho kamarád z důvodu koupě X5
http://auto.bazos.cz/inzerat/12958271/B ... m-line.php
Napsal: čtv 01.12.2011 18:09
od assassin_tl
pridam se s 328.. cvaka mi asi hydrak ... drnci vanos a rekl bych ze nemaka obcas uplne ok..
jinak k ty spotrebe... na 8se dostanu na dalku dost opatrnou jizdou, pod 8 by to slo, ale uz je to hodne pan klobouk.. spis se motam kolem 9-9,5 ... jakmile je v tom rychlejsi jizda po dalnici a naky mesto sem hned na 10ti, jezdit mesto ve spicce/kratky cuky tak to jde urcite dost pres 10...
nemyslim si ze mam KO nakou elektroniku a ze by mi to zralo vic nez ostatnim, spis mi prijde ze z toho casto majitele delaj perpetuum mobile.. 15let starej trilitr "v pohode" za 8 a "snadno i min" myslim ze neeeee
a nebo jezdim jako kokot

ale zas na jezdeni maximalne povolenejma limitama sem si mohl nechat 205ku:)
Napsal: čtv 01.12.2011 19:16
od Brody
Také bez problému. Na dálku 7 litrů nyní kombinovaná do 10ti litrů. Hodně jezdim jen práci a domov. cca 25km denně
Napsal: pát 02.12.2011 07:56
od Totic
Brody píše:Také bez problému. Na dálku 7 litrů nyní kombinovaná do 10ti litrů. Hodně jezdim jen práci a domov. cca 25km denně
Můžeš tu dálku za 7litrů v 328i nějak blíže specifikovat ? To jsi jel z kopce, nebo celou dobu 70 na pětku ?
Napsal: pát 02.12.2011 09:00
od ROBi
Já to vidím úplně reálně - jel jsem Brno - Praha - Č. Budějovice se svojí 323Ci v automatu a na konci jsem měů průměr dokonce pod sedm litrů

Napsal: pát 02.12.2011 09:06
od MattyX
to sice jo , ale felicie byla proti tobe super rychly auto

s e36 328 sem jel za nejmíň 8.0 z budejek do brna , asi by se dalo nejaky 7.8 ale tvl PROC ?:D každopádně teďka tu o vlkovi a karkulce kucíííí

Napsal: sob 03.12.2011 06:15
od DWXak
Snad si chces koupit 2.8 proto, aby to trosku jelo, tak nac resit spotrebu

Podle me to auto nezere zdaleka tolik, kolik si clovek pomysli na takovej obsah, ale zase to neni zadny sporivy auto... Ja si jako svoje prvni auto koupil 325i a uz jsem pocital s tim, ze to proste papá... Po pul rocnim provozu jsem prijemne prekvapenej, ze to nezere tolik kolik jsem cekal

Mám prumer 11,2 a to jezdim prevazne mesto...
Napsal: sob 03.12.2011 17:27
od sa-tan666
presne tak clovek musi pocitat ze to neco seze ale na ten obsah fak parada přece jenom to neni TDIova octavia