Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 328 ??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#1 Příspěvek od Pauler »

Nazdar panove,

mam dotaz ke vsem z vas, kteri maji jakekoliv zkusenosti s motorem 2.8 v E36kach, idealne v Z3ce. Prave tuhle kombinaci auta a motoru mam v planu poridit. Projel jsem se ve vsech mi dostupnych motorizacich Z3ky, 1.8 8V ( vubec nechapu jaky melo smysl davat tento motor do Z3ky) , 1.9 16V (sviznejsi, ale taky zadna slava) , no a nakonec jsem ridil i 2.8 R6 a to je fakt svezeni v tak malem a lehounkem aute. No abych se dostal k veci, dotaz mam hlavne k tomuhle motoru. Vim ze spousta lidi na nej peje slavu, ale jde mi spis o konkretni nesvary tohodle motoru. Jake nejvetsi problemy se u nej objevovaly, charakteristicke pro tento motor, ne zanedbanou udrzbou, atd atd. A jaka je u tohodle motoru realna spotreba.

Budu vdecny za jakekoliv objektivni info.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od noname »

Ahoj, M52 motor při nájezdu 200+tk, což zase u Zka nemusí být, trpí na elektroniku, konkrétně na motoru odchazí čidla vačky a kliky - odhalí jej dobrá diag v případě, že jsou "načatá", motor má někdy znatelně jiný výkon než posledně (v závisloti na klimatických podmínkách) a v případě, kdy odejdou, má motor nepravidelný chod (je tu toho spousty) a podstatně menší výkon. Dalším nešvárem jsou lambdy, kde nejprve odchází výhřev, kdy trochu stoupne spotřeba a pak jdou za nedlouho do kytek úplně, což je poznat hlavně na krouťáku a logicky vyšší spotřebě. Méně častým jevem je špatná váha vzduchu, u velkého najézdu km nebo špatným zacházením, pozná se to uplně nejvýšší spotřebou někam k 17l a zakopáváním motoru v nízkých otáčkách. Co se samotného motoru týče, tak je to opravdu držák, který je bez problému stavěn na nesmysl km, po výměně těchto okolních věcí je to pak v klidu :) Nesmím ale zapomenout na "nikasil" je to jakasi vyrstvička "kovu" ve válcích, která trpí při používání špatného benzínu - moc síry. Projevuje se to požíráním oleje - ztrátou komprese. Auta provozovaná u nás nebo nejlépe v německu tento problém nemají.
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od PeterE36 »

Taky si chci po zimě kupovat 328i SE 1997-1998 tak okolo 120ti chci to fakt v dobrém stavu s kilometry tak do 150ti bude to oříšek to sehnat, protože to chci jen v modré. Co se týče toho motoru tak sem se ptal už hodně lidí co dělají u aut ( a tím nemyslím nějakého frantu z horní dolní co na koleně mění rozvody na 120tce) a každý říká že je to držák. Chtěl sem 323i ale po tom co sem se informoval tady a hodně toho pročetl tak ten 2,5 jede určitě taky dobře, ale zvolím 328i na M3 ve slušném stavu bohužel nemám .
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Motor M52 2.8 je nejlepší motor kterej kdy byl.Výkon - spotřeba - minimální poruchovost.Při dobrém zacházení najede nesmysl.
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Traviss »

Kurňa, to bude nedostatkové zboží ty 328, taky jednu jaro-léto chci :lol:

nebo že by 328i bijec??

http://auto.bazos.cz/inzerat/12504917/A ... -30-V6.php

to noname: Hustej avatar :D
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#6 Příspěvek od Dan td »

libovka píše:Motor M52 2.8 je nejlepší motor kterej kdy byl.Výkon - spotřeba - minimální poruchovost.Při dobrém zacházení najede nesmysl.

Souhlas - mám na tomhle motoru najeto přes 80 tis. a přesně to souhlasí. Závady co popsal noname taky souhlasí, ale při troše štěstí tě potká tak jedna z nich. Všechny jsou řešitelné doma a relativně za pár korun.

Pokud měl motor jakžtakž slušné zacházení, nežere ani kapku oleje a furt jezdí, je to nezmar :P

Budeš asi řešit věci kolem na takhle starém autě, tzn. chladič, brzdy, čepy a další spotřebák, ale to na každém autě. Tady si to jednou uděláš a víš, že máš spolehlivé auto v cajku.

V Z3 to bude žrát kolem osmi litrů odhaduju, já měl v touru e36 dlouhodobě 8,3.

A obecně - při koupi nekoukat na stav km na tacho, ale spíš na celkový stav auta - radši koupím něco, co má najeto čtvrt mega a je to udržované, než nějakou vránu, byť by měla na tacho 120 tis. km jako většina aut v českých bazarech :P Tenhle motor najede bez problému přes půl mega.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od noname »

To víš, poslední dobou mě nějak všechno sere... vopice přičmoudlé a bezmozci 8)
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od sa-tan666 »

taky mam tenhle motor najeto se mnou cca25 tkm za tu dobu vymeneny obe lambdy a cidlo kliky jinak spotreba real do 9l pri predpisove jizde neni problem jet 7.2l spotreba oleje skoro zadna od vymeny do vymeny tak cca 8tkm max 0,3l ma jajety nejakych 165tkm

Jinak presne tak koukat po stavu auta ne po kilometrech ty ti nic nereknou znam auta ktery po 100tkm vypdaj jak kdyby meli 500tkm
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#9 Příspěvek od Jamall »

tomu motoru není co vytknout, max. tak majitele a jeho neznalost...základ je se naučit ho správně odvzdušnit
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mám 323i M52, což je typově stejný motor M52, od roku 2006. Za celou dobu byla nutná výměna pouze termostatu a dělal jsem spojku včetně setrvačníku ve 180t km. Na jaře budu preventivně měnit vodní pumpu (ve 210tis. km). Jinak motor naprosto bez problémů - tichý, pořád dobře táhne, oleje od výměny do výměny neubývá a průměrná spotřeba se mi pohybuje od 7 litrů na dálku po 10,5 litru město.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

Snad vše bylo řečeno, jen bych doplnil, že u motorů s větším nájezdem né vždy funguje VANOS tak jak má, ale oprava nebývá složitá ani nákladná.

Jinak já mám M52B28 pátým rokem a motor je to skutečně zlatej. Kupoval jsem v 220tis km a dnes tam mám 280tis. Pokud shrnu závady týkající se čistě motoru tak jsem měnil snímač vačky, lambdy (z USA se dají sehnat za hubičku)startér, vodní pumpu, setrvačník, separátor oleje a nějaké ty hadice a těsnění. Věci jako kladky, silentbloky motoru apod. beru spíše jako spotřebák. Spotřeba dlouhodobá do 9ti litrů.
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#12 Příspěvek od gs500e »

pokud někdo sháni pěknou 328, mohu jen a jen doporučit tento kousek, poctivé km, serviska, krásná výbava, lux cena, prodává ho kamarád z důvodu koupě X5

http://auto.bazos.cz/inzerat/12958271/B ... m-line.php
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od assassin_tl »

pridam se s 328.. cvaka mi asi hydrak ... drnci vanos a rekl bych ze nemaka obcas uplne ok..

jinak k ty spotrebe... na 8se dostanu na dalku dost opatrnou jizdou, pod 8 by to slo, ale uz je to hodne pan klobouk.. spis se motam kolem 9-9,5 ... jakmile je v tom rychlejsi jizda po dalnici a naky mesto sem hned na 10ti, jezdit mesto ve spicce/kratky cuky tak to jde urcite dost pres 10...

nemyslim si ze mam KO nakou elektroniku a ze by mi to zralo vic nez ostatnim, spis mi prijde ze z toho casto majitele delaj perpetuum mobile.. 15let starej trilitr "v pohode" za 8 a "snadno i min" myslim ze neeeee

a nebo jezdim jako kokot :) ale zas na jezdeni maximalne povolenejma limitama sem si mohl nechat 205ku:)
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brody »

Také bez problému. Na dálku 7 litrů nyní kombinovaná do 10ti litrů. Hodně jezdim jen práci a domov. cca 25km denně
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Brody píše:Také bez problému. Na dálku 7 litrů nyní kombinovaná do 10ti litrů. Hodně jezdim jen práci a domov. cca 25km denně
Můžeš tu dálku za 7litrů v 328i nějak blíže specifikovat ? To jsi jel z kopce, nebo celou dobu 70 na pětku ?
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ROBi »

Já to vidím úplně reálně - jel jsem Brno - Praha - Č. Budějovice se svojí 323Ci v automatu a na konci jsem měů průměr dokonce pod sedm litrů ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to sice jo , ale felicie byla proti tobe super rychly auto :lol: s e36 328 sem jel za nejmíň 8.0 z budejek do brna , asi by se dalo nejaky 7.8 ale tvl PROC ?:D každopádně teďka tu o vlkovi a karkulce kucíííí :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#18 Příspěvek od DWXak »

Snad si chces koupit 2.8 proto, aby to trosku jelo, tak nac resit spotrebu :) Podle me to auto nezere zdaleka tolik, kolik si clovek pomysli na takovej obsah, ale zase to neni zadny sporivy auto... Ja si jako svoje prvni auto koupil 325i a uz jsem pocital s tim, ze to proste papá... Po pul rocnim provozu jsem prijemne prekvapenej, ze to nezere tolik kolik jsem cekal :) Mám prumer 11,2 a to jezdim prevazne mesto...
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od sa-tan666 »

presne tak clovek musi pocitat ze to neco seze ale na ten obsah fak parada přece jenom to neni TDIova octavia
Odpovědět