Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 17.11.2011 18:40
od BMWALPINE
Zdravím potřeboval bych vyměnit svíčky a tak bych potřeboval vědět jak na to? Tak jestli by mi mohl někdo poradit co a jak na co si dát třeba pozor. Díky zarady
Napsal: čtv 17.11.2011 18:50
od BMWIIIPower
Napsal: čtv 17.11.2011 18:50
od _peper
Jestli nevíš jak vyměnit svíčky tak to radši odvez do servisu
Pokud to přece jen riskneš, v nářadí v kufru máš svíčkový klíč a k němu tyčku jako páku. Otevři kapoty, z víka sundej plastový kryt, třeba pětikorunou neo širokým šroubovákem, vytahej fajvky. Povol svíčky, dej nové, neutahuj na krev, nastrč fajvky, zadělj víko a máš hotovo.
Napsal: čtv 17.11.2011 18:53
od BMWIIIPower
A dej pozor,aby ti do válců nenapadal bordel,který občas kolem svíček bývá...před vyšroubováním si tam posviť a případné nečistoty odstraň
Napsal: čtv 17.11.2011 19:19
od BMWALPINE
ok a nemusi se odpojovat baterka nebo tak neco?a jeto jedno jake svičky koupim od NGK? nebo jsou nejak rozděleny?
Napsal: čtv 17.11.2011 19:41
od libovka
_peper píše:Jestli nevíš jak vyměnit svíčky tak to radši odvez do servisu
Pokud to přece jen riskneš, v nářadí v kufru máš svíčkový klíč a k němu tyčku jako páku. Otevři kapoty, z víka sundej plastový kryt, třeba pětikorunou neo širokým šroubovákem, vytahej fajvky. Povol svíčky, dej nové, neutahuj na krev, nastrč fajvky, zadělj víko a máš hotovo.
Kde by se vzal na 1.6 plastovej kryt na víku?
Jinak ty svíčky tam patří NGK BKR6EK
Napsal: čtv 17.11.2011 20:04
od _peper
Jestli kryt šestnáctka nemá, o to to bude mít jednodušší

Napsal: čtv 17.11.2011 20:21
od libovka
_peper píše:Jestli kryt šestnáctka nemá, o to to bude mít jednodušší

Jestli to srovnáváš s motorem IS tak to jednodužší mít nebude.U osmiventilu je docela málo místa na manipulaci..
Napsal: čtv 17.11.2011 21:25
od Brody
Ale jde to v poho. Když otevřeš kapotu, tak na straně u baterky máš takovou plastovou černou krabičku a z tý vedou 4 kabely někam k boku hlavy válců. Takže je vytáhneš a vyšroubuješ svíce. Dáš nové vrátíš kabely a máš hotovo. Kabely jsou dlouhé tak aby náhodou nedošlo k záměně. A pokud si nejsi jistej, tak vyměňuj po jednom
PS: A bacha na ten bordel kolem svíček.

Napsal: ned 20.11.2011 17:09
od BMWALPINE
Takže ty svíce jsou na boku motoru od tech kabelu nebo v te krabičce?

Napsal: ned 20.11.2011 17:19
od Brody
Tak to rači dej nějakýmu mechanikovi.
Je jasný, že svíčky musí zapálit směs a z tý krabičky by ti jí těžko zapálily

Jsou zašroubovaný v hlavě motoru z boku
Ale pokud nevíš kde ani pořádně jsou, tak to dej opravdu rači do servisu

Napsal: ned 20.11.2011 17:23
od BMWALPINE
Že sem se zase ptal:D
Ale díky
Napsal: ned 20.11.2011 23:26
od BMWIIIPower
BMWALPINE píše:Takže ty svíce jsou na boku motoru od tech kabelu nebo v te krabičce?

běž po kabelu a na jednom z konců je určitě najdeš...bílá keramika v kombinaci s šedým(stříbrným)kovem,nejspíš trochu zašpiněné...

Napsal: úte 22.11.2011 11:59
od petelin
předpokládam,že zrak máš dobrej.. našel jsem nějakou fotku v kompu a označil ti kabely od svíček, pod kterýma najdeš svíčky

Napsal: úte 22.11.2011 13:07
od paca
bacha na knoty až tam budeš dávat ty nové

Napsal: úte 22.11.2011 13:11
od martas11
Potom je ještě potřeba ty nové svíčky utáhnout s rozumem a ne jako prase

Napsal: úte 22.11.2011 19:01
od BMWALPINE

díky chlapi
Napsal: úte 22.11.2011 19:21
od BMWIIIPower
martas11 píše:Potom je ještě potřeba ty nové svíčky utáhnout s rozumem a ne jako prase

23Nm+/-3Nm
Napsal: úte 22.11.2011 19:45
od martas11
BMWIIIPower píše:martas11 píše:Potom je ještě potřeba ty nové svíčky utáhnout s rozumem a ne jako prase

23Nm+/-3Nm
Myslím,že momenťák asi mít nebude

Napsal: úte 22.11.2011 21:23
od BMWIIIPower
Pro ten případ-dotáhnout rukou a pak ještě pákou o 90°,nebo 180°(už nepamatuju)