Stránka 1 z 4

Napsal: pon 07.11.2011 02:06
od Jamall
zajímá mě, jak z zprovoznit místo stopek funkci "aktivního odvětrávaní" vím, že je zapotřebí nezávislé topení. V druhém autě tuto možnost mám a pokud jsem si dobře všiml, samotní časovač Webasta se nepouští. Tudíž by mě zajímalo, jak skamarádit BCčko s topením v autě, kde není nezávislé topení

Napsal: pon 07.11.2011 09:23
od libovka
Nezívislé topení k tomu nepotřebuješ.Nemá to s tím nic společného.

Napsal: pon 07.11.2011 12:04
od Dacud
k cemu to je dobre?

Napsal: pon 07.11.2011 12:20
od Totic
Jestli myslíte tu funkci načasování vyvětrání odstavenýho auta, to jsem si v létě mockrát vyslovil přání mít v letních vedrech.. :) A zeptám se Libo má to aspoň něco společnýho s fcí AUC na aut.klimě ?? Jak se to dá dobudovat vedle OBC?

Napsal: pon 07.11.2011 12:30
od Dan td
Na BC je možné nastavit dva časy nezávislého větrání. V daný čas se sepne ventilátor a fouká do auta vzduch z venku. Vypne se tuším po dvaceti nebo třiceti minutách nebo v případě, že by napětí baterky kleslo pod mez, kdy se ještě nastartuje.

EDIT: A s klimou to nemá nic společného, ovládá se to z BC.

Napsal: pon 07.11.2011 13:25
od Jamall
takže když chci dodělat velké BC místo středního s CC...co s čím spojit?

Napsal: pon 07.11.2011 13:38
od Jamall
libovka píše:Nezívislé topení k tomu nepotřebuješ.Nemá to s tím nic společného.
v nějakých orig. manuálech od auta jsem v minulosti četl malou poznámku "pouze auta s nezávislým topením"

Měl jsem tedy za to, že "timer" pravděpodobně využívá nějaké relé nezávislého topení. Protože nezávislé topení, jako takové si umí samo sepnout né jen větrák topení ale i panel klimi..sem si představoval, že BC využívá vstup vzniklí zapojením nezávislého topení

Napsal: pon 07.11.2011 15:49
od Mimo
no, mám dorábaný velký BC ale priznám sa,tú funkciu som neskúšal..
avšak ak pozerám na zapojenie, môže to zapínať kábel na pine č14 na bielom konektore?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68194
no musím pozrieť schémy kam to ide

Napsal: pon 07.11.2011 15:53
od Mimo
Jamall ma asi pravdu, podla schemy kabel z pinu14 (konX1071) ide do rele nezav.kurenia a do panelu klimy :roll:

Napsal: pon 07.11.2011 17:09
od Kalasnikov
nemám nezávislé topení a funguje mi to.

Napsal: pon 07.11.2011 17:15
od Dacud
a jak to ma presne fungovat? ja mam na timeru ted stopky. kdyz zapojim ten pin14 tak se neco zmeni na bc?

Napsal: pon 07.11.2011 17:39
od Kalasnikov
funguje to tak že když zmáčkneš timer tak se dají nastavit dva časy pomocí kláves vlevo jako klasické hodiny ( je tam ještě další poloha ve které to začně foukat-abys mohl nastavit směr a intenzitu než odejdeš z auta), dáš set, pak se po vytažení klíčku rozsvíti dioda stejně jako u CODE a je to aktivní.

Napsal: pon 07.11.2011 20:58
od Jamall
určitě na to společně přijdeme, tomu věřím, ale chce to dát hlavy dohromady.

Je jasné, že k samotnému sepnutí klimi stačí najít napájecí kabel topení, tím se aktivuje celá klima včetně panelu topení, panel musí bít přednastavení. BC pravděpodobně slouží k vyslání signálu do relé, které se stará o průtok proudu do klimi. Jakmile BC dopočítá 30minut signál přeruší a relé uzavře proud do topení

Takhle to přijde jako vcelku snadný úkol, ale otázka je co ve zkutečnosti prochází pin. 14. Máte někdo BCčko venku, že by jste to proměřili?

Možné je taky to, že to relé už tam je a pin.14 stačí akorát zapojit do spojovače?

Kalasnikov, mohl by jsi se podívat na kabeláž, kam ty vede kabel z bílého konektoru pin 14 (černo-bílo-žlutí kabel)

Napadá vás jiná možnost zprovoznění?

Napsal: pon 07.11.2011 21:45
od Dacud
zitra to zkusim promerit a popr zapojit abych vedel co a jak kdyz me tu neikdo nepredbehne a nezkusi to driv nez ja. jinak nevi nekdo kde je ten spojovac kabelu? u ridice bo to muze byt i za kastlikem?

Napsal: pon 07.11.2011 21:51
od Jamall
Spojovač kabelů najdeš různě, jsou za kastlíkem spolujezdce, ale taky před nohama řidiče. Jedná se o tu placičku, kde jsou spojené stejně barevné dráty do sebe...mm hodím ty sem podrobný návod, jak to odzkoušíš....Jinak nevím co je na tom pravdy, ale tahle funkce "timer" funguje při teplotě vyšší 15°C


Timer

Stopky se mohou používat jen u vozidel bez stacionárního větrání. Rozsah stopek sahá do 99 hodin 59 minut. Čas se objeví na displeji; nejdříve v sekundách a desetinách, po minutě v minutách a sekundách, po hodině v hodinách a minutách.
K zapnutí stopek stiskneme "Timer" a k samotnému startu pak tlačítko "SET/RES", začne svítit LED, ubíhající čas se zobrazuje na displaji. Když se ukáže čas stopneme ho stlačením "SET/RES", jakmile se objeví na displaji jiná informace, stiskneme "TIMER" a pak "SET/RES".
Čas ubíhá, po stisknutí tlačítka "TIMER" se zobrazí mezičas, LED bliká, ale stopky běží dál,dalším stisknutím tlačítka "TIMER" se objeví aktuální stopovaný čas.
Stopky zůstávají v poloze klíčku 0 zapalování stát a v poloze klíčku 1 pokračují v chodu.

Stacionární (stálé větrání) dovoluje vložit dvě hodnoty doby zapnutí vyfoukání kabiny. Po třiceti minutách se větrání zas automaticky vypne. Po stlačení tlačítka TIMER se objeví na displaji aktuální stav větrání. Vložení údajů je možné jen když jsou v provozu digitální hodiny a klíček zapalování je v poloze 1. Dvakrát stiskneme tlačítko "TIMER" nastavíme čas pomocí vkládacích tlačítek a potvrdíme "SET/RES". To samé uděláme pro vložení druhého času stac. větrání. Po vložení se na display objeví hvězdička a svítí LED, tak se dá poznat že je nastavení zapnuté. Vyvolání přednastaveného času umožní dvojité stisknutí tlačítka "TIMER", druhý čas se zobrazí po trojitém stisknutí tlačítka "TIMER". Přímé zapnutí je možné provést jen s klíčkem v poloze 1, stiskneme jednou "TIMER" a následně "SET/RES", stejným způsobem jej také vypneme. V poloze klíčku 0 v zapalování stačí jen tlačítkem "SET/RES".

Napsal: pon 07.11.2011 23:13
od Dacud
Jamall píše:Jinak nevím co je na tom pravdy, ale tahle funkce "timer" funguje při teplotě vyšší 15°C
tak zitra musi sviti slunko aby tu bylo vic :D ale jinak proc by to nemelo fungovat i pri minusu? by to aspon odmlzilo okna nez vyjedes

Napsal: pon 07.11.2011 23:33
od Jamall
Dacud píše:
Jamall píše:Jinak nevím co je na tom pravdy, ale tahle funkce "timer" funguje při teplotě vyšší 15°C
tak zitra musi sviti slunko aby tu bylo vic :D ale jinak proc by to nemelo fungovat i pri minusu? by to aspon odmlzilo okna nez vyjedes
Možná aby nezamrzli okna zevnitř, možná je to zcela zbytečné. Kdo chce sedět v autě pod. 15°C? Přemýšlel jsem nad smyslem a došel k závěru, že ad už má blokace jaký koliv smysl, udělali to tak v bmw a měli důvod.

Hele měření tepla probíhá pravděpodobně díky čidlu v náfuku řidiče...když tak ho vyndej a na chvíli strč do motorového prostoru, nebo zajeď do podzemních garáží, kde je teplo

Napsal: úte 08.11.2011 08:11
od Dacud
tak to funguje. zapojil jsem to do spojovace kablu(u ridice) a jede to. akort s tema stupnema mas pravdu musel dat cidlo k motoru. jinak to nezaclo foukat. odpoledne zkusim jak dlouho to fouka.

Napsal: úte 08.11.2011 08:28
od Mimo
čo si zapojil? pin14 na spojovač čierno-bielo-žltých káblov?
zapol sa aj panel klímy?

Napsal: úte 08.11.2011 08:42
od Jamall
No nekecej! :D Jenom pro zajímavost, co máš za motorizaci?

Mimo ty máš asi digitál klimu vid?