Stránka 1 z 1

Napsal: úte 25.10.2011 11:21
od Kedyson
Zdravim,

nedavno mi zaclo auto hucet ("meluzina", intenzita stoupa s otackama). Jen pri pustene klime. Mate nekdo tuseni, ne co se mam pripravit? Lozisko klimakompresoru? Nebo to muze byt i neco jineho? Mam e36 323i. Dik

Napsal: úte 25.10.2011 11:45
od Maxiczech
Nebudou to dělat sahary ve předu? Když je špatné některé z čidel, tak se pouští ihned po zapnutí klimy (nebo naopak nejdou vůbec)..
To si asi musíš očekovat sám, kde ti to hučí... :lol:
To takhle po netu asi nikdo nepozná..
Pravdou je, že když neměníš alespoň 2x za rok (doporučuje se 1x ročně) náplň klimatizace, tak se může agregát začít přidírat a nakonec zdechne úplně.. Chladící médium obsahuje i olej, který maže celou chladící soustavu (hlavně agregát).. :wink:

Napsal: úte 25.10.2011 11:55
od Player1
S tou výměnou chladicího média to máš z nějakýho školení nebo sis to vymyslel? Neber to jako narážku, jen mě zajímá, jestli je to nějaká novinka.

Mám zato, že chladivo se nemění dokud neuteče. Systém je přece absolutně uzavřenej a nemá se kde co ztrácet, takže ani ten olej, kterej tam je. A je běžný, že i ty naše starý herky mají původní chladivo v okruhu ještě od výroby. Olej by neměl ztrácet svoje mazací vlastnosti, protože nepříjde do styku s vodou nebo vzduchem.

Napsal: úte 25.10.2011 12:01
od Kedyson
Maxiczech píše:Nebudou to dělat sahary ve předu? Když je špatné některé z čidel, tak se pouští ihned po zapnutí klimy (nebo naopak nejdou vůbec)..
To si asi musíš očekovat sám, kde ti to hučí... :lol:
To takhle po netu asi nikdo nepozná..
Pravdou je, že když neměníš alespoň 2x za rok (doporučuje se 1x ročně) náplň klimatizace, tak se může agregát začít přidírat a nakonec zdechne úplně.. Chladící médium obsahuje i olej, který maže celou chladící soustavu (hlavně agregát).. :wink:


Sahara to urcite neni. Zapina se spravne a kdyz jede, tak se chova normalne. Tohle je mnohem kovovejsi zvuk a podle me to jde primo z kompresoru. Auto jsem kupoval pred rokem s prazdnou klimou, plnil jsem to az letos na jare. Mozna tomu ten provoz nasucho moc neprospel, nevim. Kazdopadne menit napln dvakrat do roka mi prijde dost casto vzhledem k tomu, ze najedu sotva 10k. Vymena loziska, pripadne celeho cerpadla, asi neni uplne levna zalezitost, ze?

Napsal: úte 25.10.2011 12:09
od Maxiczech
Sorry, ale já se neurážím.. :wink:
Jen dotaz.. Proč měníš olej v motoru? Tedy, pokud ho měníš? :lol:
Každý olej ztrácí své mazací hodnoty.. Dokonce i při nečinnosti systému.. Proto servisy doporučují výměnu motorového oleje po jednom roce, i když autí stojí..
To samé je s chladícím systémem.
Ano. Chladící médium musí obsahovat nějaké % oleje, aby se agregát nepřidíral a hlavně, i když ti to v létě chladí (podle uživatele dobře) nemusí chladit, jak má..
A není pravdou, že se chladící médium má měnit jen v případě, když chladit přestane nebo dojde k nějakému úniku!
Mé doporučení: výměna chladícího média pravidleně každý rok!
A budeš vidět, kolik gramů ti vysajou a kolik ti tam zpět vdechnou..
Nemusíš mít netěsnost v systému, ale ty ztráty tam každý rok jsou.. Tak je to v podstatě i s tím olejem v chladícím systému.. :idea:

Teď mi zase budou páni MODI psát na SZ, že jsem se vyspal do maxichytráka.. :smich:

Napsal: úte 25.10.2011 12:14
od Maxiczech
To Kedyson: pokud někdo pustil klimu a ty jsi neměl v systému médium, tak bude agregát nejspíš death.. :( Nevím kolik by stála repase, spíš bych to řešil vrakem.. Ale to je taky risk! Nevíš, co koupíš..
To je na každém.. Kdyžtak mi hoď do SZ co je to za model, nejlépe číslo agragátu a já ti zjistím kolik by ta repase vyšla.. Ale nejdřív si prověř, zda-li to opravdu hučí kompresor! To může být i jiná kladka, kterou jede řemenice.. :idea:

Napsal: úte 25.10.2011 12:18
od Player1
Maxiczech: myslím, že ti psát nebudou, když napíšeš něco normálně a k věci :lol:

U oleje v motoru je mi to jasný. Ale u chladiva v klimě to slyším poprvé. Znám jednoho chladírenskýho technika, je to starej děda, kterej celej život řešil jenom chladicí zařízení a dodnes jen pro svou zábavu plní lidem klimatizace za pár kaček. Říkal mi, že se chladivo nemusí měnit právě z důvodu, kterej jsem popsal výše. V lednici doma přece taky neměníš chladivo.

Ale jo, na škodu to není, to je jasný, ale příjde mi to docela častý a drahý 2x ročně.

Jinak se omlouvám, jsme asi mimo téma. už to nebudu řešit tady

Napsal: úte 25.10.2011 12:23
od Player1
Jestli někdo pustil klimu, když tam nebylo chladivo, tak se nic nestalo - tlakový čidlo by nemělo sepnout elmag. spojku na kompresoru, takže by se neměl rozjet. Viděl bych to na ložiska, který by se měly podle typu dát vyměnit. Odpovídal by tomu ten zvuk, kterej se mění s otáčkama. Řemen máš v pohodě? Já jsem měl kdysi na tds špatnej řemen a to byl panečku rachot, sháněl jsem i kompresor, protože to fakt znělo jakoby byl zadřenej. Vyměnil se řemen a OK. Dokonce mi to auto prodali s tím, že je zadřenej kompresor. Hroznej zvuk to byl :lol:

Jinak bych asi sháněl nějakej z bouračky za pár kaček

Napsal: úte 25.10.2011 12:30
od xSAFA
Tak pokud se to mění s otáčkama a dělá to jen se zaplou klimou ukazuje to jasně na kompresor ne? Jinak není přece problém zapnout si klimu a pak si v motoru přidávat plyn a poslouchat...

Měnit chladivo každý rok je vyhazování peněz oknem. V rozumným servise ti řeknou stačí měnit/doplnit jednou za 3 roky, tam kde chtějí rýžovat ti nakecají každej rok. Měnit 2x do roka může jen magor... To by za 3 roky provozu mohl rovnou za ty prachy koupit novej kompresor. Naprostá většina našich starců má originální kompresor a náplně se u těch aut měnily velice sporadicky, spíše až v případě, že to přestalo chladit a světe div se většinou to funguje naprosto v pohodě. Nikdy dřív se na to tak neapelovalo jak teď, kdy chce každej jen hrabat prachy a snaží se motoristům zahrát na srdce jak moc že je důležité měnit každej rok náplň, nejlépe na jaře i na podzim... :lol:

U e36 není možné při prázdném systému odrovnat kompresor. :idea: Jakmile poklesne tlak pod určitou hodnotu, magnetická spojka kompresor nedovolí spustit.

Napsal: úte 25.10.2011 12:36
od Maxiczech
to xSAFA: existují servisní intervaly a mazací plány..
Těch se holt servisy drží a předcházejí mnohem větším škodám díky odbornému zásahu v té správné době.
Nikomu necpu, aby to dělal jak doporučují výrobci vozidel. Pouze doporučuji. A věř mi.. Nesmyl to není..
To by byla tlupa inženýrů, kteří na tomto pracují a jsou za to placeni banda magorů?
Možná podle tebe.. :roll:

Napsal: úte 25.10.2011 13:00
od xSAFA
Něco jiného jsou nějaké servisní intervaly, které si stanovují sami výrobci, jimiž se zároveň kryjí a něco jiného je realita. V praxi jsem se nespočetkrát setkal s tím, že servisní intervaly jsou nastaveny tak, že dodržovat je by znamenalo finanční sebevraždu a tím rozhodně nemyslím jen věci okolo auta. Myslím, že každý technicky soudný člověk si dokáže udělat jasno v tom co je skutečně důležité dodržovat a co je tahání peněz z lidí. Zajímalo by mě co uvádí třeba výrobce BMW u nových aut, rozhodně to nebude měnit náplň 2x do roka...

Napsal: ned 06.11.2011 09:59
od Lukino12
Hoj chalani,tak koukam spousta tipu.Dela mi to to same,huci to jak kdyz vysavac,je to takovy zvuk jak kdyby to nasavalo neco na prazdno mi to prijde,nevim co s tim.Neznate nejakeho odbornika na sev.morave ktery s tim ma velke zkusenosti a neni drahy?Dik za radu,mam E36ku 318i M43:)

Napsal: ned 06.11.2011 14:09
od Totic
Tenhle topic zní celkem objektivně..
mě říkali klimu tak 1x měsíčně pustit (čili i v zimě), aby se kompresůrek :)protočil a hřídel se tam nepřidírala. Když to stojí tak to určitě vlhne a hřídel s ložiskama korodují. Když ji pustím po delší době tak to hučí tak 5sekund a pak už dobrý.

Jinak po dvou letech jsem jel zkontrolovat a doplnit klimu tzn. tlaková zkouška systému, promazání-doplnění oleje a chladiva. Klimatizuju celkem v létě dost a ubylo za ty 2roky zhruba 50%, takže v klidu to vydrží dlouho. V servisech na to musejí mět tlakový zařízení, tak do 800,- se dá vlízt.

Napsal: ned 06.11.2011 19:00
od Lukino12
no jo,ale mi to dela po celou dobu jizdy a neprestane to:(nemuze byt opravdu to chladici medium vycerpane?