Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Huceni pri zaple klime
Nebudou to dělat sahary ve předu? Když je špatné některé z čidel, tak se pouští ihned po zapnutí klimy (nebo naopak nejdou vůbec)..
To si asi musíš očekovat sám, kde ti to hučí...
To takhle po netu asi nikdo nepozná..
Pravdou je, že když neměníš alespoň 2x za rok (doporučuje se 1x ročně) náplň klimatizace, tak se může agregát začít přidírat a nakonec zdechne úplně.. Chladící médium obsahuje i olej, který maže celou chladící soustavu (hlavně agregát)..
To si asi musíš očekovat sám, kde ti to hučí...

To takhle po netu asi nikdo nepozná..
Pravdou je, že když neměníš alespoň 2x za rok (doporučuje se 1x ročně) náplň klimatizace, tak se může agregát začít přidírat a nakonec zdechne úplně.. Chladící médium obsahuje i olej, který maže celou chladící soustavu (hlavně agregát)..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
S tou výměnou chladicího média to máš z nějakýho školení nebo sis to vymyslel? Neber to jako narážku, jen mě zajímá, jestli je to nějaká novinka.
Mám zato, že chladivo se nemění dokud neuteče. Systém je přece absolutně uzavřenej a nemá se kde co ztrácet, takže ani ten olej, kterej tam je. A je běžný, že i ty naše starý herky mají původní chladivo v okruhu ještě od výroby. Olej by neměl ztrácet svoje mazací vlastnosti, protože nepříjde do styku s vodou nebo vzduchem.
Mám zato, že chladivo se nemění dokud neuteče. Systém je přece absolutně uzavřenej a nemá se kde co ztrácet, takže ani ten olej, kterej tam je. A je běžný, že i ty naše starý herky mají původní chladivo v okruhu ještě od výroby. Olej by neměl ztrácet svoje mazací vlastnosti, protože nepříjde do styku s vodou nebo vzduchem.
Maxiczech píše:Nebudou to dělat sahary ve předu? Když je špatné některé z čidel, tak se pouští ihned po zapnutí klimy (nebo naopak nejdou vůbec)..
To si asi musíš očekovat sám, kde ti to hučí...![]()
To takhle po netu asi nikdo nepozná..
Pravdou je, že když neměníš alespoň 2x za rok (doporučuje se 1x ročně) náplň klimatizace, tak se může agregát začít přidírat a nakonec zdechne úplně.. Chladící médium obsahuje i olej, který maže celou chladící soustavu (hlavně agregát)..
Sahara to urcite neni. Zapina se spravne a kdyz jede, tak se chova normalne. Tohle je mnohem kovovejsi zvuk a podle me to jde primo z kompresoru. Auto jsem kupoval pred rokem s prazdnou klimou, plnil jsem to az letos na jare. Mozna tomu ten provoz nasucho moc neprospel, nevim. Kazdopadne menit napln dvakrat do roka mi prijde dost casto vzhledem k tomu, ze najedu sotva 10k. Vymena loziska, pripadne celeho cerpadla, asi neni uplne levna zalezitost, ze?
Sorry, ale já se neurážím..
Jen dotaz.. Proč měníš olej v motoru? Tedy, pokud ho měníš?
Každý olej ztrácí své mazací hodnoty.. Dokonce i při nečinnosti systému.. Proto servisy doporučují výměnu motorového oleje po jednom roce, i když autí stojí..
To samé je s chladícím systémem.
Ano. Chladící médium musí obsahovat nějaké % oleje, aby se agregát nepřidíral a hlavně, i když ti to v létě chladí (podle uživatele dobře) nemusí chladit, jak má..
A není pravdou, že se chladící médium má měnit jen v případě, když chladit přestane nebo dojde k nějakému úniku!
Mé doporučení: výměna chladícího média pravidleně každý rok!
A budeš vidět, kolik gramů ti vysajou a kolik ti tam zpět vdechnou..
Nemusíš mít netěsnost v systému, ale ty ztráty tam každý rok jsou.. Tak je to v podstatě i s tím olejem v chladícím systému..
Teď mi zase budou páni MODI psát na SZ, že jsem se vyspal do maxichytráka..

Jen dotaz.. Proč měníš olej v motoru? Tedy, pokud ho měníš?

Každý olej ztrácí své mazací hodnoty.. Dokonce i při nečinnosti systému.. Proto servisy doporučují výměnu motorového oleje po jednom roce, i když autí stojí..
To samé je s chladícím systémem.
Ano. Chladící médium musí obsahovat nějaké % oleje, aby se agregát nepřidíral a hlavně, i když ti to v létě chladí (podle uživatele dobře) nemusí chladit, jak má..
A není pravdou, že se chladící médium má měnit jen v případě, když chladit přestane nebo dojde k nějakému úniku!
Mé doporučení: výměna chladícího média pravidleně každý rok!
A budeš vidět, kolik gramů ti vysajou a kolik ti tam zpět vdechnou..
Nemusíš mít netěsnost v systému, ale ty ztráty tam každý rok jsou.. Tak je to v podstatě i s tím olejem v chladícím systému..

Teď mi zase budou páni MODI psát na SZ, že jsem se vyspal do maxichytráka..

To Kedyson: pokud někdo pustil klimu a ty jsi neměl v systému médium, tak bude agregát nejspíš death..
Nevím kolik by stála repase, spíš bych to řešil vrakem.. Ale to je taky risk! Nevíš, co koupíš..
To je na každém.. Kdyžtak mi hoď do SZ co je to za model, nejlépe číslo agragátu a já ti zjistím kolik by ta repase vyšla.. Ale nejdřív si prověř, zda-li to opravdu hučí kompresor! To může být i jiná kladka, kterou jede řemenice..

To je na každém.. Kdyžtak mi hoď do SZ co je to za model, nejlépe číslo agragátu a já ti zjistím kolik by ta repase vyšla.. Ale nejdřív si prověř, zda-li to opravdu hučí kompresor! To může být i jiná kladka, kterou jede řemenice..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Maxiczech: myslím, že ti psát nebudou, když napíšeš něco normálně a k věci
U oleje v motoru je mi to jasný. Ale u chladiva v klimě to slyším poprvé. Znám jednoho chladírenskýho technika, je to starej děda, kterej celej život řešil jenom chladicí zařízení a dodnes jen pro svou zábavu plní lidem klimatizace za pár kaček. Říkal mi, že se chladivo nemusí měnit právě z důvodu, kterej jsem popsal výše. V lednici doma přece taky neměníš chladivo.
Ale jo, na škodu to není, to je jasný, ale příjde mi to docela častý a drahý 2x ročně.
Jinak se omlouvám, jsme asi mimo téma. už to nebudu řešit tady

U oleje v motoru je mi to jasný. Ale u chladiva v klimě to slyším poprvé. Znám jednoho chladírenskýho technika, je to starej děda, kterej celej život řešil jenom chladicí zařízení a dodnes jen pro svou zábavu plní lidem klimatizace za pár kaček. Říkal mi, že se chladivo nemusí měnit právě z důvodu, kterej jsem popsal výše. V lednici doma přece taky neměníš chladivo.
Ale jo, na škodu to není, to je jasný, ale příjde mi to docela častý a drahý 2x ročně.
Jinak se omlouvám, jsme asi mimo téma. už to nebudu řešit tady
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Jestli někdo pustil klimu, když tam nebylo chladivo, tak se nic nestalo - tlakový čidlo by nemělo sepnout elmag. spojku na kompresoru, takže by se neměl rozjet. Viděl bych to na ložiska, který by se měly podle typu dát vyměnit. Odpovídal by tomu ten zvuk, kterej se mění s otáčkama. Řemen máš v pohodě? Já jsem měl kdysi na tds špatnej řemen a to byl panečku rachot, sháněl jsem i kompresor, protože to fakt znělo jakoby byl zadřenej. Vyměnil se řemen a OK. Dokonce mi to auto prodali s tím, že je zadřenej kompresor. Hroznej zvuk to byl
Jinak bych asi sháněl nějakej z bouračky za pár kaček

Jinak bych asi sháněl nějakej z bouračky za pár kaček
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud se to mění s otáčkama a dělá to jen se zaplou klimou ukazuje to jasně na kompresor ne? Jinak není přece problém zapnout si klimu a pak si v motoru přidávat plyn a poslouchat...
Měnit chladivo každý rok je vyhazování peněz oknem. V rozumným servise ti řeknou stačí měnit/doplnit jednou za 3 roky, tam kde chtějí rýžovat ti nakecají každej rok. Měnit 2x do roka může jen magor... To by za 3 roky provozu mohl rovnou za ty prachy koupit novej kompresor. Naprostá většina našich starců má originální kompresor a náplně se u těch aut měnily velice sporadicky, spíše až v případě, že to přestalo chladit a světe div se většinou to funguje naprosto v pohodě. Nikdy dřív se na to tak neapelovalo jak teď, kdy chce každej jen hrabat prachy a snaží se motoristům zahrát na srdce jak moc že je důležité měnit každej rok náplň, nejlépe na jaře i na podzim...
U e36 není možné při prázdném systému odrovnat kompresor.
Jakmile poklesne tlak pod určitou hodnotu, magnetická spojka kompresor nedovolí spustit.
Měnit chladivo každý rok je vyhazování peněz oknem. V rozumným servise ti řeknou stačí měnit/doplnit jednou za 3 roky, tam kde chtějí rýžovat ti nakecají každej rok. Měnit 2x do roka může jen magor... To by za 3 roky provozu mohl rovnou za ty prachy koupit novej kompresor. Naprostá většina našich starců má originální kompresor a náplně se u těch aut měnily velice sporadicky, spíše až v případě, že to přestalo chladit a světe div se většinou to funguje naprosto v pohodě. Nikdy dřív se na to tak neapelovalo jak teď, kdy chce každej jen hrabat prachy a snaží se motoristům zahrát na srdce jak moc že je důležité měnit každej rok náplň, nejlépe na jaře i na podzim...

U e36 není možné při prázdném systému odrovnat kompresor.

to xSAFA: existují servisní intervaly a mazací plány..
Těch se holt servisy drží a předcházejí mnohem větším škodám díky odbornému zásahu v té správné době.
Nikomu necpu, aby to dělal jak doporučují výrobci vozidel. Pouze doporučuji. A věř mi.. Nesmyl to není..
To by byla tlupa inženýrů, kteří na tomto pracují a jsou za to placeni banda magorů?
Možná podle tebe..
Těch se holt servisy drží a předcházejí mnohem větším škodám díky odbornému zásahu v té správné době.
Nikomu necpu, aby to dělal jak doporučují výrobci vozidel. Pouze doporučuji. A věř mi.. Nesmyl to není..
To by byla tlupa inženýrů, kteří na tomto pracují a jsou za to placeni banda magorů?
Možná podle tebe..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Něco jiného jsou nějaké servisní intervaly, které si stanovují sami výrobci, jimiž se zároveň kryjí a něco jiného je realita. V praxi jsem se nespočetkrát setkal s tím, že servisní intervaly jsou nastaveny tak, že dodržovat je by znamenalo finanční sebevraždu a tím rozhodně nemyslím jen věci okolo auta. Myslím, že každý technicky soudný člověk si dokáže udělat jasno v tom co je skutečně důležité dodržovat a co je tahání peněz z lidí. Zajímalo by mě co uvádí třeba výrobce BMW u nových aut, rozhodně to nebude měnit náplň 2x do roka...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tenhle topic zní celkem objektivně..
mě říkali klimu tak 1x měsíčně pustit (čili i v zimě), aby se kompresůrek
protočil a hřídel se tam nepřidírala. Když to stojí tak to určitě vlhne a hřídel s ložiskama korodují. Když ji pustím po delší době tak to hučí tak 5sekund a pak už dobrý.
Jinak po dvou letech jsem jel zkontrolovat a doplnit klimu tzn. tlaková zkouška systému, promazání-doplnění oleje a chladiva. Klimatizuju celkem v létě dost a ubylo za ty 2roky zhruba 50%, takže v klidu to vydrží dlouho. V servisech na to musejí mět tlakový zařízení, tak do 800,- se dá vlízt.
mě říkali klimu tak 1x měsíčně pustit (čili i v zimě), aby se kompresůrek

Jinak po dvou letech jsem jel zkontrolovat a doplnit klimu tzn. tlaková zkouška systému, promazání-doplnění oleje a chladiva. Klimatizuju celkem v létě dost a ubylo za ty 2roky zhruba 50%, takže v klidu to vydrží dlouho. V servisech na to musejí mět tlakový zařízení, tak do 800,- se dá vlízt.