Stránka 1 z 1
Napsal: sob 08.10.2011 09:26
od Totic
Zdar, co když mám nad ryskou o cca litr oleje? Když je oleje málo je to problém a následky jsou jasný. Ale co když je ho tam moc, to že prej taky nedělá dobrotu.

Napsal: sob 08.10.2011 09:31
od icecold
ano, poškozuje se katalyzator

Napsal: sob 08.10.2011 10:09
od Paty
tak trochu odsaj vem si nějakou hadici (hadičku na benzín průhlednou) a strč to do otvoru pro měrku a vždycky ju palcem zacpi a vytáhni, vždycky vytáhneš nějakej olej... a takhle postupuj.
Olej teplem zvětšuje objem takže by to dělalo neplechu i skrz gufera.
Napsal: sob 08.10.2011 10:49
od Totic
Aha dík, mechoš to nějak přeplnil, respektive jak pak všechno steče je toho oleje nakonec víc.
Mě olej prakticky nežere tak nečekám, že sám rychle ubyde. Ok, schovám přebytek na nějaký dolití po 10tis..
Napsal: sob 08.10.2011 12:39
od prochySBK
Totic píše:Aha dík, mechoš to nějak přeplnil, respektive jak pak všechno steče je toho oleje nakonec víc.
Mě olej prakticky nežere tak nečekám, že sám rychle ubyde. Ok, schovám přebytek na nějaký dolití po 10tis..
To co vytáhneš z motoru znovu naleješ po desetitisících? Po roce nebo po jaký době co ho budeš mít ve flašce tam vrátíš?
Napsal: sob 08.10.2011 12:44
od Brody
Já mám tak mm nad ryskou, ale také pro jistotu krapet budu vytahovat

Napsal: sob 08.10.2011 12:53
od Totic
Nevim, tak je čerstvě po výměně.. to se nezkazí ne? "To se pak prodá.."

Napsal: sob 08.10.2011 12:56
od Kami1
1-2 mm přes max určině ničemu vadit nebude
nechápu, jak by to mohlo poškodit katalyzátor
pokud by bylo opravdu hodně nad max, tak se bude klikovka čvachtat v oleji (vyšší spotřeba, pěnění oleje) a bude se olej dostávat ke guferům, jak psal Paty
nezkazí (akorát zavřít do flašky, před použitím netřepat a nalít tam všechno najednou a nevykapávat )
Napsal: sob 08.10.2011 13:02
od icecold
to, že při přeplnění oleje poškozuje katalyzátor se učí v autoškole

Napsal: sob 08.10.2011 13:06
od Kami1
počítám, že vysvětlení k tomu ale nepodávaj
Napsal: sob 08.10.2011 14:31
od roman320
Katalyzator asi ani ne a aji kdyby jo tak to u e36 bude ten posledni problem:) v prvni rade to odnesou gufera a tesneni, jinak jen tak pro priklad u firemniho ducata 2.8 nalil borec misto cca 3dcl oleja celejch 5l, ujel asi 80 km a ten olej se dostal prez odvetravani do sani, motor se celkem fest pretocil, chcipnout to slo jenom pres kvalt, kdyz se to zdechlo normalne tak to na ten olej jelo dal. jinak po rozebrani zapeceny vsechny pisty ve valcich, pridrena vacka a mrtvy turbo a podpaleny ventily..

Napsal: sob 08.10.2011 21:24
od Kami1
asi mu někdo řekl ať to nalije na maximum, tak to nalil po hrdlo na víku.
kvůli takovým lidem by měli automobilky začít dělat přepoušťáky.
U benzíňáku by se toto samozřejmě nestalo
Napsal: sob 08.10.2011 21:47
od Totic
Jj to je docela obávanej horor.. stát se to může u starších konstrukcí dieselů když turbo nasaje olej z motoru.
Mno mám tak o 1cm víc nad horní ryskou tý kostičky.
Napsal: sob 08.10.2011 22:36
od roman320
To ne, dosel ze potrebuje olej ze ho ma malo, tak sem mu dal 5l kanystr ze at me druhej den vrati zbytek. za 2 hodiny telefon a borec: toci to 5000, nejde to chcipnout a strasne to smrdi. me to chvilu slo z paty do hlavy a ptam se ho kolik tam nalil toho oleja a on: celej ten kanystr

no a bylo jasno:D vzivote by me nenapadlo ze to tam nekdo vyleje cely.. od te doby uz aji ty oleje musim kontrolovat a dolivat

aneb co si neudelas to nemas..
Ten 1cm jestli neco udela nebo ne tezko rict, neni to moc, nejspis by se nic nestalo, ale pro klid duse bych to raci odpustil:)
Napsal: sob 08.10.2011 23:07
od Brody
Tak to byl borec :DDD
Jinak pro klid duše bych ubral aspoň na horní rysku

Ten cenťák už se mi zdá dost

Napsal: sob 08.10.2011 23:16
od MattyX
jako centak je uz docela dost asi , mirnoucky preliti nevadi (kvuli odlivání v zatackach ), pak uz jde o to aby klika uz nerotovala v oleji ... to ze to kurvi kat u 15 let staryho auta ktery ho ma stejne zkurvenej je docela bezpředmětný
