Stránka 1 z 2
Napsal: pát 07.10.2011 18:24
od scoupe
Zdravíčko pánové, mám problém na parkovišti před obchoďákem se mi dva tmavší spoluobčané snažily dostat do auta sice jsem na ně zařval, tak utekly, ale stihli mi odloupnout horní ozdobnou lištu na čelním skle. Sice nevím, co dělali, ale oddělali mi horní lištu čelního skla cca 10 cm od strany řidiče a odlepily kousek čelního skla v levém horním rohu (hajzlové jedni za…..). A teď problém krapet mi tam zatíká. Můžu si to nějak zalepit to sklo sám nebo musím někde raději do autoskel případně nemáte nějaké reference na někoho v okolí Ostravy. Jedná se o e36.
A moc se omlouvám pokud to sem nepatří.
Napsal: sob 08.10.2011 09:35
od icecold
nejlepší by bylo to sklo celý odlepit a dat tam novou tu hodní gumu, ale je to celkem ojeb, jestli to není moc, tak to podlep silikonem
Napsal: sob 08.10.2011 16:44
od Danny
silikonem ty prase......

netěsníš umyvadlo ale okno
bohužel je potřeba to sklo celé vyřezat a nalepit znovu a nový bauset
a cigány vypnout
Napsal: sob 08.10.2011 17:09
od scoupe
Děkuji moc za rady, asi budu muset ho někde nechat přelepit a nevíte kolik se to tak pohybuje?
A Dneska, aby toho nebylo málo jsem měl malou kolizi, kterou jsem nezavinil já, ale teď k věci dostal jsem ránu zleva do nárazníku odletujícím kusem podstavce od přenosné značky z pod kol kamionu(Bohužel kamion pokračoval dál vesele v cestě takže si můžu tak akorát čuchnout), a mam prasklý nárazník, nadkolí, rozbitou mlhovku, ale bohužel i ohnutou tyčku řízení (
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=25 díl číslo 5.) o kterou se to zastavilo. Je mi jasné, že tu tyčku musím objednat a vyměnit a předpokládám, že je lepší jí vzít i s dílem č. 7. A další co mám ještě za problém, volant se mi přestal vracet. Posilovač posiluje, protože jde lehce otáčet volantem, poraďte, čím to může být? A asi výměna té tyčky nepomůže k nápravě že? Budu vděčný za každou radu.
Napsal: pon 10.10.2011 09:49
od icecold
udělát geometrii

Napsal: pon 10.10.2011 10:25
od xSAFA
Tyčku kup celou tedy čep + spojovačku. Pokud je zohnutá, tak je rozhozená geometrie, konkrétně sbíhavost, čili to špatné vracení volantu bych viděl jako důsledek.
Napsal: čtv 20.10.2011 11:21
od scoupe
Ahojky, tak jsem nakonec zjistil, že krom tyčky řízení mi to posunulo rameno(prostě ho víc zarazilo do toho silentbloku) tak jsem se nasral a koupil ramena, tyčky řízení, ty sylenty a samo ty tyčky řízení vše od meyle, tak jsem snad neudělal chybu. Sehnal jsem i přední tlumiče, protože mi na té levé vytekl tento týden. takže se vrhnu na opravu jen vás chci poprosit nebyla by nějaká dobrá duše v okolí Ostravy , která by zapůjčila stahovák pružin. Příští týden jsou prázdniny tak mám v práci volno tak bych to chtěl vyměnit. Mám se něčeho bát, nebo je to celkem v pohodě, nebo to mám raději někomu svěřit?
Napsal: čtv 20.10.2011 11:51
od shade741
dobrý stahovák pružin(pokud není) jsou dvě menší kurty

Napsal: pát 28.10.2011 14:17
od scoupe
Díky za radu s těmi kurty, šlo to parádně, jen u ramen byl krapet problém né a né ho vyndat z nápravnice, ale jinak to šlo ráz na ráz. Mám za sebou i geometrii, ale ten volant se prostě nevrátí, takže natočím kola a můžu jezdit pořád dokolečka, nevíte co s tím? Servo posiluje, otáček koly jde zlehka.
Napsal: sob 29.10.2011 09:15
od dali_b
Postni výpis z geometrie.
Napsal: sob 29.10.2011 15:05
od scoupe
tady je:

Napsal: sob 29.10.2011 15:22
od Kami1
Podle mě je dost špatnej odklon předku. asi se to při nárazu hnulo
Na vyštelování zadku se ti na geošce jaksi vysrali
Napsal: sob 29.10.2011 15:31
od scoupe
U té zadní nápravy jim nešel povolit ten šroub tak ho nechtěli urvat(A rezervní jsem sebou neměl). Jenže já právě po tom ťukanci vyměnil tlumiče, ramena, tyčky řízení.
Napsal: sob 29.10.2011 15:37
od dali_b
Problémem je rozdíl odklonů skoro o stupeň a hlavně rozbíhavost přední nápravy. Řekl bych, že při opravě něco neklaplo. Uvedl bych do souladu odklony a nastavil přední nápravu sbíhavě do intervalu 1/2 až 1/1 maxima.
Geometrie se dělala na prázdným autě nebo na zatíženým dle standardů BMW? Nemám teď k dispozici parametry, ale mylím, že na zadku a LP jsou o dost přešvihlý odklony i pro auto zatížený. O prázdným ani nemluvě.
Napsal: sob 29.10.2011 15:47
od scoupe
Na zatíženém. Co myslíš tím ,že něco neklaplo? Jenže teď kam, reklamovat geometrii, nebo něco ještě opravit, ale na předku je vyměněno snad vše krom, samotného řízení. Je možno nějak v domácích podmínkách ty odklony nastavit?
Napsal: sob 29.10.2011 16:15
od dali_b
No na tom levým předním kole máš moc velkej odklon, je tam všechno na pevno, takže nějakej bug.Plus ten souběh.
A tu zadní nech udělat taky. Při třech stupních negativu už se sjíždějí vnitřky.
Napsal: sob 29.10.2011 16:55
od scoupe
No napadá mně jedna věc u toho levého šel dost na fest ten šroub co drží tlumič a těhlici(ten co je vejš) takže asi to tam trochu obrousím(na tlumiči tu misku ať to tam má vůli) to vy snad pomoct mohlo ne a když t přibrousím i na tom pravém tak tam půjde trošku ten odklon poštelovat ne? Je nějaký převod, kdy bych ten -1° převedl na nějakou míru abych věděl jak moc jsem to narovnal? teď právě koukám do jak na to a tam je -30´+-30´ tak bych to tak na ten -1 chtěl nastavit. A u zadní koupím ty nové šrouby a nechám seřídit.
Napsal: sob 29.10.2011 17:02
od Kami1
po zbroušení bych vzniklou vůli něčím vymezil, ať se to časem nevýmlátí zpátky
Napsal: ned 30.10.2011 11:34
od scoupe
jj to udělám
Napsal: úte 01.11.2011 20:53
od scoupe
Kluci tak zítra jdu na to, takže jen pro ujištění pokud dostanu to levé kolo cca k tomu 1°30´ tak by to mohlo zase začít chodit? Asi budu muset na geometrii že? Případně co jim pak na té geo říct ať už mi to funguje jak má. Jinak řízení je super nikam netáhne, žádné otřesy do volantu,….