Stránka 1 z 1

Napsal: ned 25.09.2011 18:29
od Bamatala
Nazdar páni z BMW klubu,
prepáčte ak som v zlej sekcii,
poprosím o radu pri kupe BMW * ohľadne automatu, presnejšie ako ho pri kupe odskušať.
Mam okuknute BMW 320:

http://bmw-rad-3-touring.autobazar.eu/3 ... 03731.html

ale nezda sa mi udaj 110kW voči roku výroby.
Kolegovia na SK fore mi ohladne automatu veľa neporadili tak skusim štastie u vas bratov z CZ. :D

veľkáá vďaka za každú radu

pekný večer

Napsal: stř 05.10.2011 14:15
od Naskok
Tak zrovna BMW z odkazu neni nejhorsi. Automat a ASC je dobra kombinace (DSC by bylo lepsi, ale budiz), potahy sedacek nicmoc, ale nic co by se nedalo opravit, kola oka, vybava ujde. Za tu cenu dobre zbozi.

Jinak na co si davat pozor u automatu pri koupi? Zkusebni jizda: pomaly rozjezd, opravdu hodne pomalu a nechat dvojku zaradit az co nejdal to pujde. Kdyz to skubne hodne, tak bude potreba v nejblizsich dnech neco udelat kolem prevodovky (vymena oleje, filtru atd). Potom rychla jizda a razeni, pokud se bude zdat lemrovite, tak predchozi majtel jezdil jak lemra. Automat pedal na plyn ma pamet jizdy, takze pokud clovek jezdi pomalu, auto bude pomaleji reagovat, jezdi-li svizne, auto bude sviznejsi. Vynulovat/vyresetovat to lze. Jinak tezko rict, co dal. Trochu zahoupat s autem a vyzkouset tlumice/pruziny, projet par der a hrbolu a poslouchat co se kde ozyva atd atd

Napsal: stř 05.10.2011 19:31
od bmw--jury
Zkus ten automat projet ve všech režimech , pomalu , rychle ...z kopce , do kopce atd. .....pokud ani jednou nezaváhá ...tak myslím ,že je v pořádku , já jsem z něho měl taky strach a ted mi dělá ...jenom radost :- )

Napsal: stř 05.10.2011 21:48
od Jamall
určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...

Najdou se odpůrci, možná i nějaký mechanici co budou tvrdit, že je to zbytečné...není, nech to vyměnit. Olej i filtr stojí pakatel oproti čistění zaneseních kanálků, pak se nedoplatíš.

Jak už bylo rčeno, zkus veškeré možnosti, režimi. Poslouchej pomalé i rychlé řazení. Speciální cit věnuj zpátečce, musí spínat hned, ne až po sešlápnutí plynu, stejně tak ostatní rychlosti. Určitě převodovka nesmí řadit ve vysokých otáčkách, to je špatně. Zkus zaparkovat v kopci na "D" auto nesmí nikam sjíždět a po rozjetí musíš plynule odjet..žádné vysoké otáčky a nepříjemné kopance. Zkus ho protáhnout, jestli nevyskakují rychlosti.
To je asi vše na co by jsi se měl zaměřit, abys věděl, že je relativně v pořádku.

PS: pokud interier doplníš o dřevo, styl auta to posadí tam kam patří...výbava je pěkná a údaj o motoru je pravdivý

Napsal: stř 05.10.2011 23:26
od Naskok
Jamall píše:určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...
Jj, +1 za toto, budes mit jistotu, ze vse probehlo. Dve vymeny ruznych kapalin/tekutin rozhodne neuskodi, ale opacne... no to je asi jasny :)

Pokud tomu rozumis a umis udelat, tak poznas v jakem stavu co je, ale pokud ne, tak bych to nepokousel.
Jamall píše: Zkus zaparkovat v kopci na "D" auto nesmí nikam sjíždět
S tim bych uplne nesouhlasil, protoze pokud zastavis s automatem nekde v opravdu prudkem kopci a pustis brzdu bez pridani plynu a bez rucni brzdy, tak klidne muze popojizdet dozadu. To je dano menicem, ktery neni zcela pevne vazany na konstrukci prevodu ale je pohaneny pouze olejem zkrz mrizku. Takze auto muze jakoby proklouznout zpet dozadu.
Priklad jak to zkusit - najed na kraj chodniku, ne uplne nahoru, zabrzdi a uvidis ze se ti auto vrati zpet dolu. Prevodovce to ale nijak neuskodi.
Nicmene sklon silnice jako napr. ruzne mosty, sjezdy a najezdy na dalnici apod ti automat rozhodne nepojede dozadu v pripade ze budes muset nekde zastavit. A pokud ano tak je zima a na silnici led :)

Napsal: ned 09.10.2011 12:20
od DAVIDBREBRE
Převodovkovej volej kor v automatu je velice nachylnej na viskozitu at ti to nedela zadnej znamej radoby mechanik jedine origo volej a vse okolo origo , ten olej ma urcitou roztaznost pri ruznych teplotach a nalej tam nakej oleje ne origo bal bych se ze tam budou i sebemensi odchylky a mohl by byt drazsi problem popripade by to odnesla prevodovka ps zkusensti :) a ted muzete nesouhlasit.

Napsal: ned 09.10.2011 20:28
od Huska
Jamall píše: a údaj o motoru je pravdivý

údaj o motoru je nepravdivý, protože v tomto roce se dělala e46 jen s motorem 100kW
Comonrail 110kW nastoupil až 10/2010 společně s Faceliftem. Jinak
návod popsaný kluky v příspěvcích výše je dobrý - víc se toho udělat nedá

Napsal: pon 10.10.2011 18:14
od bmw--jury
Nevím jak to je, se 110 kw verzí u dieselu , ale facelift je od 9/2001 .

Napsal: pon 10.10.2011 19:10
od Huska
bmw--jury píše:Nevím jak to je, se 110 kw verzí u dieselu , ale facelift je od 9/2001 .

máš pravdu že někde se uvádí 9/2001 někde 10/2001 tak jsem psal raději najistotu :-)
s tou 100 a 110 kW je to tak jak píši až FL byl 110kW

Napsal: pon 10.10.2011 19:53
od bmw--jury
jj jasný až facelift je 110 kw , ale auto , které je zde o kterém se bavíme jasně facelift není :D :D

Napsal: pon 10.10.2011 21:04
od Huska
bmw--jury píše:jj jasný až facelift je 110 kw , ale auto , které je zde o kterém se bavíme jasně facelift není :D :D
proto jsem psal Jamallovi, že se mýlí :wink:

Napsal: pon 10.10.2011 21:13
od jarda
bmw--jury píše:Zkus ten automat projet ve všech režimech , pomalu , rychle ...z kopce , do kopce atd. .....pokud ani jednou nezaváhá ...tak myslím ,že je v pořádku
Není pravda, můj před repasem jezdil absolutně bez zaváhání, lépe než po repasi a lépe než nové převodovky v autech jiných značek... až do chvíle než cuknul, hodil se do nouzáku a hotovo.
Jamall píše:určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...

Najdou se odpůrci, možná i nějaký mechanici co budou tvrdit, že je to zbytečné...není, nech to vyměnit.
Nejde o to že by to bylo zbytečné, jde o to, že se tam může s novým olejem uvolnit nějaký bordel a něco ucpat. "Správně" se olej mění tak, že se všechny kanálky opravdu vyčistí a všechny kuličky a pružinky vevnitř se vymění za nové ze sady vyrobené pro tento účel... pracné je to jako repas, ale ušetří se za nové lamely a nový měnič.


(nic z toho není z mé hlavy, nasbíral jsem to, když jsem repasoval já..)