Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 22.09.2011 12:11
od fizzer
Mám baterku v kufru, je to ale jen 55Ah. shodou okolností se mi doma válí druhá baterka, taky 55Ah (ale jiná značka).
Tak mě napadlo, co kdybych ji připojil na místo, kde maj baterku čtyřvály, plusko na ten terminál plusovej co tam je, a mínus buď na kostru nebo natáhnout silnej kabel dozadu k baterce...
Je to nesmysl? :lol: Jasný, asi by bylo jednodušší koupit silnější akumulátor, ale pak by se mi doma válely nevyužitý dvě zdravý baterky :)

Může se tu někdo elektricky zdatný fundovaně vyjádřit, co na to dobíjení, délka vodičů mezi jednotlivejma baterkama apod... A pokud to nesmysl je, tak mě nekamenujte :oops: :lol:

Napsal: čtv 22.09.2011 12:34
od CZAirwolf

Napsal: čtv 22.09.2011 23:08
od Kami1
fizzer:
To je jako kdyby ses ptal, zda vozit v autě dvě rezervy.
- pokud je origo rezerva nahovno, tak se to vyplatí

plusy:
1. větší kapacita
-> větší životnost aku -> ušetřené peníze
-> lepší startovatelnost v zimě u horších aku
-> delší doba stání bez nutnosti dobíjení (pro bezproblémové nastartování [měsíce])
2. vyšší pravděpodobnost nastartování při "zkratu" v instalaci
3. rádobypocit tuningu
4. výhody pro camping (viz odkaz od CZAirwolf)

mínusy:
1. hmotnost navíc
-> vyšší spotřeba
-> dodatečná "nevyváženost" auta
2. vyšší pořizovací cena za matroš (s, nebo i bez druhé aku) + práce
3. víc se toho může polámat a dělat problémy


Pokud preferuješ úsporu a pohodlí na úkor jízdních vlastností
a zároveň si kabeláž a aku zajistíš levně
a provedeš si to sám nebo levně,
tak jdi klidně do toho.
:thumbsup: