Stránka 1 z 1
Napsal: úte 13.09.2011 17:58
od wiky69
Zdravím všechny!
mám menší problém... plech co je za zadním kotoučem mi trochu zrezl a vypadl kolíček co drží pakny od ručky... koupim nový, toje v pohodě, ale dá se to vyměnit doma? nebo musim do servisu s tím, že budu muset kupovat i nové ložiska které se sundáním náboje zničí?? fakt pitomost ten plech...
Napsal: úte 13.09.2011 18:32
od Dan td
Pokud to chceš měnit tak, jak se má, musí náboj dolů.
Napsal: úte 13.09.2011 18:54
od wiky69
a zdeformuje se tim ložisko? :/ a dá se to opravit nějak jak se to "nemá" jde mi o to, že vyhnila dirka kolem toho kolíčku...
Napsal: úte 13.09.2011 20:50
od mequi
Zrovna včera jsem je měnil. Nesundával jsem náboje. Jen jsem ho v té neujžší části přeříznul flexou. Tam, jak je brzdič. Můžeš použít nůžky (já je neměl). Pak jsem taky uříznul tu malou část, jak tam je ten držák u rozpěrky na pakny. Trochu jsem ho vyhnul (celý plech) a napasoval jsem ho tam. Pak trochu srovnal a vůbec žádný problém. Vše pasuje a pakny drží.
Napsal: úte 13.09.2011 21:22
od Dan td
Přesně tak, plech naříznout a nejlíp potom aspoň bodově zase svařit.
Napsal: úte 13.09.2011 23:42
od wiky69
zní to slibně, ale jak tam drží to je první dotaz. a druhej jak sundam ten puvodní kdyz je v poradku az na tu malickost? na prednich byl tak v hajzlu ze sem je proste uraval ale tady...
Napsal: stř 14.09.2011 20:53
od mequi
První dotaz: drží tam na původních (4) skrutkách, rozuměj - vyměníš celý plech a našroubuješ ho zpět. Otvory na skrutky ponecháš, čili řežeš mimo děr.
Dotaz druhý: normálně ho vytrhni ven po vyšroubování šroubů, co ho drží. Můžeš si pomoct nůžkama nebo flexou. Ale většinou je tak v háji, že se poddá i sikovkám.
Napsal: čtv 15.09.2011 06:41
od wiky69
to zní dobřš, akorát nevím jako jestli se k tem sroubum přez náboj dostanu... ted nejak nevim. dneska to sundam a kouknu na to
Napsal: čtv 15.09.2011 08:06
od voTon
tam se dostanes...nezapomen ty dosedaci plochy poradne ocistit at ten novej plech nedas nakriovo, drhnul by ti o kotouc.
Vyndavat kvuli tomu lozisko pokud ho nechces menit je nesmysl, to puvodni na 90 procent nezachranis a je to hrozna prace.
Napsal: čtv 15.09.2011 11:52
od xSAFA
Pokud je plech jinak OK a má jen vyhnilé ty dírky, tak ho pořádně obrus, očisti dej antikorozní nátěr a kolíky paken podlož mírně upravenými podložkami správné velikosti a je po problému. Sám sem to tak měl skoro dva roky a drželo to naprosto v pohodě. Plechy sem dal nové až s výměnou ložisek...

Napsal: čtv 15.09.2011 13:08
od wiky69
xSAFA píše:Pokud je plech jinak OK a má jen vyhnilé ty dírky, tak ho pořádně obrus, očisti dej antikorozní nátěr a kolíky paken podlož mírně upravenými podložkami správné velikosti a je po problému. Sám sem to tak měl skoro dva roky a drželo to naprosto v pohodě. Plechy sem dal nové až s výměnou ložisek...

Tak přesně tohle mě napadlo! koukám že to není nereálné. ty plechy se pávě zdají být úupně v cajku. až na ty dirky no...
Napsal: čtv 15.09.2011 13:09
od wiky69
xSAFA píše:Pokud je plech jinak OK a má jen vyhnilé ty dírky, tak ho pořádně obrus, očisti dej antikorozní nátěr a kolíky paken podlož mírně upravenými podložkami správné velikosti a je po problému. Sám sem to tak měl skoro dva roky a drželo to naprosto v pohodě. Plechy sem dal nové až s výměnou ložisek...

Tak přesně tohle mě napadlo! koukám že to není nereálné. ty plechy se pávě zdají být úupně v cajku. až na ty dirky no...
Napsal: čtv 15.09.2011 14:22
od xSAFA
Tady sem si fotil detail podložky
Stačilo ji trošku deformovat a vybrousit drážky. Pak to byla maličko chirurgická práce ji tam dostat, protože k jednomu otvoru v plechu je horší přístup ale nic co by nešlo... Měl jsem strach, že to stejnak vypadne, ale jak říkám, skoro 2 roky bez jediného problému.
Ještě jsem na netu viděl návod, že někdo použil ten trn pro uchycení pakny o něco delší z jiného auta i s přesně tvarovanou podložkou k tomu a dal jej tam vlastně opačně, hlava byla zezadu plechu a ten tvarovaný konec s podložkou byl zevnitř u pakny. Vypadalo to na pěkné čisté řešení, ale nevím z jakého auta ten díl použil...
Napsal: čtv 15.09.2011 14:46
od mequi
Přesně takhle jsem to měl taky asi 2,5 roku. Udělané podložky. Až teď se mi při zatažení ručky utrhnul ten kolík z té podložky a to byla poslední kapka. Vyměnil jsem ty plechy.
Napsal: pát 16.09.2011 09:53
od wiky69
přemýšlím, jestli by to šlo vyrešit tenkym dlouhým šroubkem zatazene na tvě kontra matky...
Napsal: pát 16.09.2011 14:27
od mequi
wiky69 píše:Zdravím všechny!
mám menší problém... plech co je za zadním kotoučem mi trochu zrezl a vypadl kolíček co drží pakny od ručky... koupim nový, toje v pohodě, ale dá se to vyměnit doma? nebo musim do servisu s tím, že budu muset kupovat i nové ložiska které se sundáním náboje zničí?? fakt pitomost ten plech...
Máš tady už popsaný postup, jak to vyměnit. Proč to chceš komplikovat? Dřív nebo později to stejně vyměníš.
Napsal: pát 16.09.2011 14:37
od xSAFA
mequi píše:Máš tady už popsaný postup, jak to vyměnit. Proč to chceš komplikovat? Dřív nebo později to stejně vyměníš.
A co se tím jako komplikuje?

Aplikovat ty podložky je práce ani né na hodinu, bez jakékoliv finanční zátěže a je ověřené že to funguje... Dřív nebo později bude dělat i zadní ložiska, pokud se teda neměnily někdy nedávno a je daleko jednodušší a čistější práce vzít tu výměnu zaráz. Nicméně myslím, že sám se nejlíp rozhodne čemu dá přednost, ale slovo komplikovat mi zde skutečně nesedí.
Napsal: pát 16.09.2011 14:47
od mequi
xSAFA: Proto jsem citoval jeho první příspěvek, protože napsal: koupím nový to je v pohodě. A ptal se na výměnu plechů, jestli se dají vyměnit v domácích podmínkách. Bylo mu zodpovězeno, že jo. Proto si myslím, že to zbytečně komplikuje. Jestli se mýlím a za čas bude měnit ložiska, co myslím nepsal, tak SORRY.
EDIT: myslel jsem to s těma šroubkama..jako komplikaci
Napsal: pát 16.09.2011 15:19
od wiky69
tak se nehadejte. mě se jen nějak nechce do "flexování" tech nových plechů a ohýbaní do vsech stran... bojim se ze bych to akorat zkonil... proto jsem zkousel vymyslet treba alternativu jako ta podlozka, to mi prijde jako skvely napad!