Stránka 1 z 2

Napsal: úte 09.08.2011 10:58
od MartinCoupe
Zdravim, mam na E36 Kupe M podvozek. Vzadu mi to sedi proklate nizko, v plnem obsazeni mi skrtaji lemy od kola. Coz je na ho...no.
Mam v planu nahradit ty snizene pruziny origo hardovejma ( asi z touringu). Mate nekdo zkusenosti s podobnou upravou? Popripade, jak to jinak resit (davat disky s vetsim ET nehodlam).
Dik.

Napsal: úte 09.08.2011 12:41
od xSAFA
Možností je povíce...

- podložky pod zadní pera - jednoduché řešení, otázkou je zda by to stačilo
- doplnit dorazy tlumičů - není to moc dobré řešení, záleží při jak velkém propružení ti to škrtá
- užší pneu - nevím co tam teď máš a jaké šíře máš kola
- zaválcovat lemy - vyřeší problém jednou pro vždy, je to věc názoru, já osobně tuto úpravu nějak nepodporuji

Napsal: úte 09.08.2011 12:58
od MartinCoupe
Vzadu mam R17 ET35 245/40.
Jsou velky, ale podle papiru k autu jsou tam uz z Mnichova.
Uzsi kola dat teoreticky muzu, ale rad bych to mel v origo stavu.
Kola tam jsou AC Schnitzer, taky snad origo.

Napsal: úte 09.08.2011 15:44
od JanHavlicek
Nekontroloval jsi ty pružiny? Já je nedávno měnil, protože mi urezly a bylo to ještě níž. Ale i po výměně (mám klasiku podvozek) to mám taky hodně nízko. I když neškrtám. M-podvozek závidím, mám vzadu taky ten samý rozměr pneu, ale auta bez M-podvozku je nemají v papírech :/

Napsal: úte 09.08.2011 18:48
od MartinCoupe
M podvozek je dobrej, i kdyz na nase silnice moc tvrdej. Na nase silnice delaj eastern Europe paket. :-)
M podvozek si muzes dodelat. Potrebujes sportovni tlumice, pruziny a M-kovej (tuhsi) stabilizator.
Je to zehlicka. Prisaje se a drzi. :-)

Napsal: úte 09.08.2011 18:57
od Totic
Ten podvozek pak není ok, mám M-technik na sedanu a v zatížení mi to neškrtá, ani v odlehčeným stavu není lem pod pneu. Takže bych dal ty podložky pod zadní pera - jednoduché řešení.
Nahoď klidně foto..

Jinak tady je podobně záhadný téma, který se dosud nevyřešilo skrz origo Mtech.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 4&start=30

Napsal: úte 09.08.2011 19:06
od Tehu
MartinCoupe píše:Vzadu mam R17 ET35 245/40.
Jsou velky, ale podle papiru k autu jsou tam uz z Mnichova.
Uzsi kola dat teoreticky muzu, ale rad bych to mel v origo stavu.
Kola tam jsou AC Schnitzer, taky snad origo.
v takoveto to skrta i na touru, na tento rozmer to chce min ET38. Takze doporucuji 225/45 a bude to echt :wink:

Napsal: úte 09.08.2011 19:33
od Huska
Tehu píše:
MartinCoupe píše:Vzadu mam R17 ET35 245/40.
Jsou velky, ale podle papiru k autu jsou tam uz z Mnichova.
Uzsi kola dat teoreticky muzu, ale rad bych to mel v origo stavu.
Kola tam jsou AC Schnitzer, taky snad origo.
v takoveto to skrta i na touru, na tento rozmer to chce min ET38. Takze doporucuji 225/45 a bude to echt :wink:
a jak to víš? vždyť nikde nenapsal šířku ráfku, takže je to cucání z prstu :-) pokud má šířku J9 a menší tak to nemůže s et35 škrtat Pokud již má šířku větší tak je to dost pravděpodobné navíc používá nevhodné pneu .. správný rozměr je 235/40/17 nebo 255/35/17

jestli ti auto škrtá o lemy tak to pružinama nevyřešíš, protože všechny pružiny (i seriové) při propružení zalezou kola pod blatníky = škrtnou. takže v tvém případě bude potřeba upravit blatníky

Napsal: úte 09.08.2011 21:38
od JanHavlicek
MartinCoupe píše:M podvozek si muzes dodelat.
Tak mně jde jenom o papíry a i když si ho home-made dodělám, tak zápis v techničáku na 17ctky mi nepřibude :/

A škrtat by to nemělo, měl bys okouknout, jestli jsou ty pružiny a všechno ostatní ok.

Napsal: stř 10.08.2011 10:33
od MartinCoupe
Cau, tady jsou ty fotky.

Kdyz dam delsi pruziny, tak spoleham na to, ze pri propruzeni nedojde ke kontaktu lemu s kolem.
Proto chci dat hardovy, ty maji pravdepodobne tuhci charakteristiku. Tudiz pri stejne sile mensi stlaceni.
Jinak jeste ty pruziny skouknu, jestli nejsou urezle nebo tak nejak.
Muzou byt taky odjebany dorazy tlumicu. :-(
Argument, ze by to nemelo delat, kdyz ma origo M-podvozek chapu. :-)

Napsal: stř 10.08.2011 10:35
od MartinCoupe
JanHavlicek píše:
MartinCoupe píše:M podvozek si muzes dodelat.
Tak mně jde jenom o papíry a i když si ho home-made dodělám, tak zápis v techničáku na 17ctky mi nepřibude :/
Do technicaku by to melo jit zapsat. Nejak. Tady by nekdo mohl vedet.
Treba na dobrozdani nejakeho servisu BMW.

Napsal: stř 10.08.2011 15:15
od Tehu
Huska píše:
Tehu píše:
MartinCoupe píše:Vzadu mam R17 ET35 245/40.
Jsou velky, ale podle papiru k autu jsou tam uz z Mnichova.
Uzsi kola dat teoreticky muzu, ale rad bych to mel v origo stavu.
Kola tam jsou AC Schnitzer, taky snad origo.
v takoveto to skrta i na touru, na tento rozmer to chce min ET38. Takze doporucuji 225/45 a bude to echt :wink:
a jak to víš? vždyť nikde nenapsal šířku ráfku, takže je to cucání z prstu :-)
no to je pravda, jsem usuzoval na 245/40 standartni siri 8,5J a ze E46 a E36 budou rozmerama totozne :wink: To mam vyzkousene ze tento disk s pneu s ET35 skrta... :wink: Pri ET38 uz ne :wink:

Napsal: stř 10.08.2011 15:21
od Tehu
MartinCoupe píše:...
kdyz tak koukam na tu posledni foto s tlakama v pneu, to mas napsane i ve velkem TP ... ??? Kamarad si ted na 320i coupe r.v.94 vyrizuje na zastoupeni dopsani kol do TP protoze tam ma jen 15" a odpoved ze zastoupeni mu prisla takova ze pro tento typ vozu mu vystavi pouze papir na tyto rozmery
Dobrý den přeji,
rozměry, které mohu potvrdit jsou:
a) 6J x 15 ET42 ; 185/65 R15 87Q/T/H M+S
b) 6.5J(7J) x 15 ET47 ; 195/65 R15 91V
c) 6.5J(7J) x 15 ET47 ; 205/60 R15 91V
d) 7J x 16 ET45 / 46 / 47 ; 205/55 R16 91W
e) 7J x 16 ET45 / 46 ; 225/50 ZR16 ( 225/50 R16 92W )
f) 7.5J(8J) x 17 ET41 ; 225/45 ZR17 ( 225/45 R17 92W )

ze vyrobce vic nepovoluje !!! A koukam ze ty mas na stitku i 245/40 8O jako maji E46, tak nechapu jak to muzou dat na stitek kdyz to na E36 nepovoluji :?

Napsal: stř 10.08.2011 15:55
od Totic
Mno vzadu to mám stejně, typickej M technik. Jako když to naložím ženskýma, taky mám blatník až 5cm pod pneu :), ale taky mám jenom 215/45 R17 na 9J ET34. Pokud nechceš dát jen 235/40 tak to vidím na zaválcování lemu.
Nevím ale kde udělali soudruzi z NDR chybu, pač stejnej štítek mám i ve 323i a 245/40 by mi tam asi taky škrtala..
Tehu píše:kdyz tak koukam na tu posledni foto s tlakama v pneu, to mas napsane i ve velkem TP ... ??? Kamarad si ted na 320i coupe r.v.94 vyrizuje na zastoupeni dopsani kol do TP protoze tam ma jen 15"
Je to vtipný, pač mě na inšpektorátě pani řekla, že mi dopíše 215/45 R17 do TP za 50,- kč. Akorát jsem dostal nějaký tel. čísla na BMW operatívu, abych si od nich sehnal to potvrzení. A to bude asi ten problém, jak se tady dočítám.

Jinak je tady několikrát probíraný, že to pro BMW řeší pan Stehlík, tak si to pohledejte hoši, on je schopnej to zařídit.

Napsal: stř 10.08.2011 16:01
od Tehu
Totic píše:Mno vzadu to mám stejně, typickej M technik. Jako když to naložím ženskýma, taky mám blatník až 5cm pod pneu :), ale taky mám jenom 215/45 R17 na 9J ET34. Pokud nechceš dát jen 235/40 tak to vidím na zaválcování lemu.
Nevím ale kde udělali soudruzi z NDR chybu, pač stejnej štítek mám i ve 323i a 245/40 by mi tam asi taky škrtala...
myslim ze pani chybu neudelali v pripade tehle pneu pac ta kdyz je povolena tak je s ET50 :wink:
Totic píše:Jinak je tady několikrát probíraný, že to pro BMW řeší pan Stehlík, tak si to pohledejte hoši, on je schopnej to zařídit.
jj to je presne on se kterym to resi :wink: Jinak pani ti to mozna za 50 zapise ale ten papir jedine u nej za 1000+DPH :wink: cca den stara informace primo od toho pana...

Napsal: stř 10.08.2011 16:11
od Totic
Aha ET nevím, to na štítku nepíšou. Tak v tom případě to má MartinCoupe zodpovězený.

Jako s tím papírem jsem slyšel, že má stát až litr tak jsem na to nějak rezignoval. Pro poldy mě stačí štítek na dveřích, jinak technicky beru za to, že tam může jít všechno mezi R15 až po R17 245/40, čau. :twisted:

Napsal: stř 10.08.2011 16:46
od MartinCoupe
Ty 245-ky v technicaku mam.
Tim ET cislem by to mohlo byt.
Zkusim se na aukru poohlednout po nejakych ET 50 pneu. Nebo nekde tadz. :-)

Napsal: stř 10.08.2011 18:54
od JanHavlicek
ET50 pneu je co za výmysl? :D Musíš mít ET50 kola, tak to dělali u BMW. Vzor 22, 32, nebo 68, všechny mají vzadu ráfek 8,5j ET50. A z vlastní zkušenosti - neškrtá. Akorát se tam vejde. Jak prdel na hrnec.

Jinak ty papíry už tu neřešte. Ten štítek tam má každej, já na svý 320i mám taky štítek s 245/40 R17 vzadu a přitom to v papírech nemám. Dělali prostě jenom jeden štítek. V papírech to má ten, kdo má origo M-podvozek z výroby. Nebo si to může dopsat, protože u BMW mu daj papír. Když M-podvozek nemáš, žádnej papír ti nedají a pošlou tě do háje. Končíš na 16ctkách. U policajtů to není problém, hlídka to ani nekontroluje. Problém je to u nehody - jak zjistí, že tam máš kola, který nejsou v TP, je průser. Ostatně je tu o tom dost témat.

Napsal: stř 10.08.2011 19:03
od j3ykobim
mám tam 17 245/40, zhruba stejnou výšku jako ty a ve 4 lidech neškrtám. Tedy je pravda že sem tam ještě nikdy neměl 4x 100kg...

Obrázek

Napsal: čtv 11.08.2011 07:01
od _peper
Kolik máš na autě nalítáno? Ty pružiny už můžeš mít unavené tak nejsou takové jak v jejich nejlepších dobách. Taky mi to občas škrtlo s origo koly ET46 a pneu 225/50 R16. Pak jsem jel po D1 do Brna ve čtyrech a auto bylo vzadu přidřeplý jak dostaly pružiny zabrat a chvíli jim trvalo než se vrátily zpět.