Stránka 1 z 1
Napsal: pon 11.07.2011 18:47
od Paty
čau všichni, chci se zeptat při jaký teplotě by měla sepnout viskospojka na větráku chlazení, nedávno jsem pálil pneumatiku a dával jsem tomu za uši a potom jsem zastavil nechal jsem to nastartovaný asi 10min na volnoběh a stoupala mi teplota asi 1cm ke smeru červenýmu poličku do prava prošlapl jsem ten motor a teplota se postupně srovnala, ale otevřel jsem kapotu a novinama jsem normálně tu plastovou vrtuli zastavil ani nekladla velký odpor. Je to tak správně?
Je správně i ta teplota že toto udělala? Nerad bych to někde zavařil:DD
Jo a ještě jedna taková připomínka zdá se mě že to nemá takovej výkon jak by E36 325i měla mít:( horko těžko se ta pneumatika pálila a mám tam 225/45 R17
u TDSa se pálila pneumatika líp myslím jako bet takovýho odporu..
co to může způsobovat? svíčky tam jsou starý ty vyměním, ale nemyslím si že by toto bralo takovej výkon dolů. pal. filt novej, napadlo mě že by to mohlo dělat třeba pal čerpadlo nebo regulátor tlaku paliva na liště, mám to změřit? Kolik tam mám naměřit. řekne mi někdo něco okolo toho, třeba člověk co toto auto má a rozumí tomu? Co třeba lambdasonda? může to dělat???
Jinak auto jede normálně jak za studena tak za tepla jenom za studena nejede tolik když tomu chci šlápnout tak to nezareaguje na plno netáhne to... za tepla od 160km/h to leze s obtíží nahoru ta rychlest:((( na tolik kolik to má koní by to mělo jet líp://Ještě mě napadlo jestli nemám třeba přicpaný katalizátory protože je tam ještě mám a auto už je celkem starý r.v.92 tak přemýšlím že je vyřežu pryč...co na to řikáte???
Děkuji za poznatky které sem přidáte aspon se něčeho chytnu...
Napsal: pon 11.07.2011 19:44
od Kalasnikov
Na ohřátém motoru ti to z těch novin mělo udělat fašírku takže ano viskospojka je nejspíš špatná.
Napsal: pon 11.07.2011 20:16
od Paty
dík vyměním ji:)
Napsal: úte 12.07.2011 15:08
od radekc
Když je dlouho vypnutej motor, tak by viska měla jít otáčet stuha, po zapnutí motoru se postupně uvolňuje a spíná zase až pri určitý teplotě. Pokud ti jde zlehka otáčet třeba rukou na vypnutým studeným motoru, tak to taky není dobře.
Napsal: úte 12.07.2011 18:09
od Paty
otáčet jde, ale s odporem, není to jako kdybych zatočil a ona se točila třeba 1min. zatočím a ona se párkrát pootočí a zastaví se. toto je při studeným motoru...
Napsal: úte 12.07.2011 18:22
od radekc
Mě se pootočí když se jí snažím roztočit rukou dost s odporem tak o pul otáčky, rozhodně to není ani jedna otáčka.
Napsal: stř 13.07.2011 10:31
od Paty
to si vyřeším tím že to zkusím ještě jednou přehřát a strčit tam noviny jestli to zastavím, a co ty další poznatky? proč mi to tak nejede?
Napsal: čtv 14.07.2011 02:01
od Dabler
přicpaný kat, svíčky, spojka, pal. čepadlo, vstřiky, rozvody, špatná komprese... babo raď takhle po netu

Napsal: čtv 14.07.2011 10:32
od petelin
Tu Visku odzkoušej nasledovně:
projeď to a nech chvili stat aby se to pořádně zahřálo a když ti termostat pustí vodu do chladiče,tak by měla Viska se roztáčet podle otáček motoru, měl by jsi to slyšet-dělá to docela hluk

Pokud ji zastavíš rukou,tak je to špatná.
Dělal jsem to včera,protože se mi to přehřívalo

Napsal: čtv 14.07.2011 10:50
od Paty
díky:) s tou Viskou to udělám... ještě jsem koukal jakou Jsi kupova oni prodávají dva typy do nějakýho teplýho podnebí a do normálního... a kolik a kde Tě ta Viska stála?
To máš pravdu, může to být cokoliv, myslel jsem jestli se tady na foru toto přesně někomu nestalo?? jinak Rozvody jsou nastavený perfektně, pal. čerpadlo jsem nedávno zkoušel a dává tak jak by mělo za určitej čas načerpat určitej objem benzínu...
Ted zbývají svíčky a katalizátory pryč...
Napsal: čtv 14.07.2011 11:30
od petelin
Sundal jsem ten přední štítek na visce a za ním je takovej jakoby čudlík,kterej se zasouvá a vrací-
(měl by se starat o to spínání)
dal jsem mu pár ran kladivem a rozmyslel si jestli bude fungovat

Napsal: čtv 14.07.2011 11:44
od Paty

hele a není to jenom trn? na kterým se postupem ohřívání posouvá vnítřek kde myslím je z bimetalu nebo z vosku jak je udělanej termostat a když se zahřívá tak se roztahuje a posouvá na ty tyčce a tím chytá otáček ty hřídele z vodní pumpy?
Takže ty jsi to zepředu poklepal dovnitř tu tyčku a už Ti to funguje jo??

Nebo jsi to jenom rozhýbal, aby to chodilo ta tyčka?
Napsal: čtv 14.07.2011 11:49
od petelin
Nevím jak to přesně funguje,ale mám pocit,že když je ten trn zatlačený,tak spojka prokluzuje a když je povolený,tak je plně sepnutá

Zkusit to můžeš, já to otázka pár minut
Napsal: čtv 14.07.2011 12:00
od Paty
toto jsem našel na BMW E30 foru od Venci
Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce:
Po studeném startu je chvíli (cca 1-3 minuty) unášená, než se kapalina přeleje do vnější komory a spojka se uvolní.
Následně je při zkoušení funkce možno vrtuli za chodu zastavit (stočené noviny jsou asi nejdostupnější bezpečný prostředek...).
Pokud teplota samotného tělesa spojky dosáhne 80°C, začíná spojka unášet vrtuli - pak samozřejmě noviny rozseká.
Jestliže ji lze takto zastavit, zřejmě neunáší => její špatná funkce.
Při vychládání má určitou hysterezi - uvolnění nastane na cca 65°C teploty tělesa spojky.
Takže toto zkusím a uvidíme:)
Popřípadě jak to teda opravit aby vzpínala tak jak má???
Napsal: čtv 14.07.2011 12:18
od xSAFA
Jestli spíná viskospojka se dá v těchto parnech otestovat pouhým sluchem. Stačí auto prohnat, pak zastavit, otevřít si dveře (případně i kapotu) a prošlapat motor trochu do otáček, pokud je OK tak sepne (nebo už sepla) a to je takový hukot, že se to nedá přeslechnout. Je pak aji cítit jak se z pod auta valí horký vzduch.
Oprava = vyměnit, případně pokud chybí plast za chladičem kolem vrtule, tak jej doplnit.
Napsal: čtv 14.07.2011 13:46
od Paty
tím plastem myslíš saharu co obklopuje chladič s vrtulí?
Napsal: čtv 14.07.2011 13:52
od xSAFA
Ano