Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výkon,chlazení problém E36 325i
čau všichni, chci se zeptat při jaký teplotě by měla sepnout viskospojka na větráku chlazení, nedávno jsem pálil pneumatiku a dával jsem tomu za uši a potom jsem zastavil nechal jsem to nastartovaný asi 10min na volnoběh a stoupala mi teplota asi 1cm ke smeru červenýmu poličku do prava prošlapl jsem ten motor a teplota se postupně srovnala, ale otevřel jsem kapotu a novinama jsem normálně tu plastovou vrtuli zastavil ani nekladla velký odpor. Je to tak správně?
Je správně i ta teplota že toto udělala? Nerad bych to někde zavařil:DD
Jo a ještě jedna taková připomínka zdá se mě že to nemá takovej výkon jak by E36 325i měla mít:( horko těžko se ta pneumatika pálila a mám tam 225/45 R17
u TDSa se pálila pneumatika líp myslím jako bet takovýho odporu..
co to může způsobovat? svíčky tam jsou starý ty vyměním, ale nemyslím si že by toto bralo takovej výkon dolů. pal. filt novej, napadlo mě že by to mohlo dělat třeba pal čerpadlo nebo regulátor tlaku paliva na liště, mám to změřit? Kolik tam mám naměřit. řekne mi někdo něco okolo toho, třeba člověk co toto auto má a rozumí tomu? Co třeba lambdasonda? může to dělat???
Jinak auto jede normálně jak za studena tak za tepla jenom za studena nejede tolik když tomu chci šlápnout tak to nezareaguje na plno netáhne to... za tepla od 160km/h to leze s obtíží nahoru ta rychlest:((( na tolik kolik to má koní by to mělo jet líp://Ještě mě napadlo jestli nemám třeba přicpaný katalizátory protože je tam ještě mám a auto už je celkem starý r.v.92 tak přemýšlím že je vyřežu pryč...co na to řikáte???
Děkuji za poznatky které sem přidáte aspon se něčeho chytnu...
Je správně i ta teplota že toto udělala? Nerad bych to někde zavařil:DD
Jo a ještě jedna taková připomínka zdá se mě že to nemá takovej výkon jak by E36 325i měla mít:( horko těžko se ta pneumatika pálila a mám tam 225/45 R17
u TDSa se pálila pneumatika líp myslím jako bet takovýho odporu..
co to může způsobovat? svíčky tam jsou starý ty vyměním, ale nemyslím si že by toto bralo takovej výkon dolů. pal. filt novej, napadlo mě že by to mohlo dělat třeba pal čerpadlo nebo regulátor tlaku paliva na liště, mám to změřit? Kolik tam mám naměřit. řekne mi někdo něco okolo toho, třeba člověk co toto auto má a rozumí tomu? Co třeba lambdasonda? může to dělat???
Jinak auto jede normálně jak za studena tak za tepla jenom za studena nejede tolik když tomu chci šlápnout tak to nezareaguje na plno netáhne to... za tepla od 160km/h to leze s obtíží nahoru ta rychlest:((( na tolik kolik to má koní by to mělo jet líp://Ještě mě napadlo jestli nemám třeba přicpaný katalizátory protože je tam ještě mám a auto už je celkem starý r.v.92 tak přemýšlím že je vyřežu pryč...co na to řikáte???
Děkuji za poznatky které sem přidáte aspon se něčeho chytnu...
-
Kalasnikov
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
- Klubové ID: 2343
Tu Visku odzkoušej nasledovně:
projeď to a nech chvili stat aby se to pořádně zahřálo a když ti termostat pustí vodu do chladiče,tak by měla Viska se roztáčet podle otáček motoru, měl by jsi to slyšet-dělá to docela hluk
Pokud ji zastavíš rukou,tak je to špatná.
Dělal jsem to včera,protože se mi to přehřívalo
projeď to a nech chvili stat aby se to pořádně zahřálo a když ti termostat pustí vodu do chladiče,tak by měla Viska se roztáčet podle otáček motoru, měl by jsi to slyšet-dělá to docela hluk
Pokud ji zastavíš rukou,tak je to špatná.
Dělal jsem to včera,protože se mi to přehřívalo
díky:) s tou Viskou to udělám... ještě jsem koukal jakou Jsi kupova oni prodávají dva typy do nějakýho teplýho podnebí a do normálního... a kolik a kde Tě ta Viska stála?
To máš pravdu, může to být cokoliv, myslel jsem jestli se tady na foru toto přesně někomu nestalo?? jinak Rozvody jsou nastavený perfektně, pal. čerpadlo jsem nedávno zkoušel a dává tak jak by mělo za určitej čas načerpat určitej objem benzínu...
Ted zbývají svíčky a katalizátory pryč...
To máš pravdu, může to být cokoliv, myslel jsem jestli se tady na foru toto přesně někomu nestalo?? jinak Rozvody jsou nastavený perfektně, pal. čerpadlo jsem nedávno zkoušel a dává tak jak by mělo za určitej čas načerpat určitej objem benzínu...
Ted zbývají svíčky a katalizátory pryč...
Takže ty jsi to zepředu poklepal dovnitř tu tyčku a už Ti to funguje jo??
Nebo jsi to jenom rozhýbal, aby to chodilo ta tyčka?
toto jsem našel na BMW E30 foru od Venci
Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce:
Po studeném startu je chvíli (cca 1-3 minuty) unášená, než se kapalina přeleje do vnější komory a spojka se uvolní.
Následně je při zkoušení funkce možno vrtuli za chodu zastavit (stočené noviny jsou asi nejdostupnější bezpečný prostředek...).
Pokud teplota samotného tělesa spojky dosáhne 80°C, začíná spojka unášet vrtuli - pak samozřejmě noviny rozseká.
Jestliže ji lze takto zastavit, zřejmě neunáší => její špatná funkce.
Při vychládání má určitou hysterezi - uvolnění nastane na cca 65°C teploty tělesa spojky.
Takže toto zkusím a uvidíme:)
Popřípadě jak to teda opravit aby vzpínala tak jak má???
Visco-spojka na vrtuli - kontrola funkce:
Po studeném startu je chvíli (cca 1-3 minuty) unášená, než se kapalina přeleje do vnější komory a spojka se uvolní.
Následně je při zkoušení funkce možno vrtuli za chodu zastavit (stočené noviny jsou asi nejdostupnější bezpečný prostředek...).
Pokud teplota samotného tělesa spojky dosáhne 80°C, začíná spojka unášet vrtuli - pak samozřejmě noviny rozseká.
Jestliže ji lze takto zastavit, zřejmě neunáší => její špatná funkce.
Při vychládání má určitou hysterezi - uvolnění nastane na cca 65°C teploty tělesa spojky.
Takže toto zkusím a uvidíme:)
Popřípadě jak to teda opravit aby vzpínala tak jak má???
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Jestli spíná viskospojka se dá v těchto parnech otestovat pouhým sluchem. Stačí auto prohnat, pak zastavit, otevřít si dveře (případně i kapotu) a prošlapat motor trochu do otáček, pokud je OK tak sepne (nebo už sepla) a to je takový hukot, že se to nedá přeslechnout. Je pak aji cítit jak se z pod auta valí horký vzduch.
Oprava = vyměnit, případně pokud chybí plast za chladičem kolem vrtule, tak jej doplnit.
Oprava = vyměnit, případně pokud chybí plast za chladičem kolem vrtule, tak jej doplnit.
