Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupit či nikoliv (320D r.v. 2000) ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#1 Příspěvek od omnitek »

Zdravím vás všechny,

Zajímaly by mě zkušenosti s tímto vozem(320D rv 2000 combi)...Konkrétně chci zakoupit ve stavu zhruba 200tis. najeto(jinak velmi zachovalý stav)..když ho vemu tak budu dělat určitě kompletně brzdy,výměnu kapalin a další věci při koupi ojetiny(víc by nemělo být potřeba)...Ale spíš mě zajímá obecná spolehlivost s motorem,čerpadlem,elektrikou,atd...Prostě vaše názory..Kup jako takový se vyplatí,ale ted sem vlastníkem 318tds r.v.96 a mám-li být upřímný tak mě doslova finančně oddělal..za poslední 3 roky sem do něj investoval asi tak 70tisíc a z toho nejvíc činil nový motor.

Tuto značku mám fakt moc rád,ale samozřejmně nehci aby mě potkalo něco podobného..

Díky za odpovědi.
bmw--jury
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: stř 01.12.2010 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od bmw--jury »

Já myslím , že ti tady nikdo moc asi neporadí ...přece jenom každý auto je jiný ...někdy ho člověk může koupit za hodně ..a slušně se k němu chovat a stejně se kazí ...... jindy ho někdo koupí za málo huntuje ho ....a furt mu jezdí jak nic .... takže poradit jestli je to a nebo není dobrá koupě je podle mě dost tažký takhle ..... :wink:
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#3 Příspěvek od omnitek »

špatně sem se vyjádřil..Nejde mi o požehnání koupě auta...znamý má totéž co já nyní a je spokejený...takže vím že auta jsou každe jiné...

Ale jak říkám,jde mi o názor na obecnou spolehlivost a věci co se prostě o tomto modelu tradují..

Např. o 318 tds moc chvály není :-) spíše naopak a četl sem tu i příspěkvy jako že to je největší omyl od BMW..hlavně co se motoru týká a to se mi zrovna potvrdilo.
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#4 Příspěvek od Afri »

dvoulitrovy ropaky jsou uz pry vklidu..
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#5 Příspěvek od Jamall »

Kamarád ho koupil v sedanu před dvěmi lety a musím uznat. Jak jsem neměl rád naftu, tak jsem si ji zamiloval. Osobně se mě tento motor moc zamlouvá a co vím, tak žádnou závadu zatím neměl
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od paveld »

Žádný zkušenosti s tímhle nemám řikám dopředu, ale nedávno jsem si tu o tom četl a několik lidí psalo, že je OK, ale musí být pofacelift. Předface měl nějaký problém, nevim teď přesně s čím...
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#7 Příspěvek od omnitek »

no děkuji za reakce..asi sváma souhlasím...ale konkrétně ted to bude asi pasé..sice cena je slušná asi i uměrná,ale auto má špatnou váhu vzduchu a před 30-ti tisíci prý praskla hlava motoru..už je to moc věcí a asi si počkám na něco lepšího..každopádně 320D se mi zamlouvá a budu shánět dál..Díky :-)
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od HonzaK »

a to je důvod to nekoupit? Udělat váhu vzduchu čeká každého ropáka z těchto let, teda většina to má už za sebou, protože ty původní stály za prd. Jak dáš nový typ váhy a přeprogramuješ DDE, tak je klid.
A k té hlavě. U téhle M47 100kw to není až tak ojedinělé. Je to poslední diesel od bmw s tímhle problémem. Sice ne nějak extrémně často, ale stává se to. Takže to bych nebral jako mínus.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ROBi »

320d je velký výběr, jak předfaceliftových, tak pofaceliftových. Pokud máš možnost, koupil bych novější, facelift. Má větší výkon, auto bude novější a motor by měl být spolehlivější. Samozřejmě může být dobrý i ten starší, 100kW jde jen o to, jak se k tomu kdo chová a jak ho udržuje v kondici. Já měl E36 325 TDS, na tento motor je dost ohlasů jakože je hodně náchylný na praskání hlav a tak, i když pěkně jede a já měl najeto 360 000 km a ten motor jel líp, než celý auto vypadalo ;) takže je to fakt kus od kusu ;)
LosBizardos
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: sob 23.01.2010 01:00

#10 Příspěvek od LosBizardos »

ja mam 320d pred fl a musim rict, ze jak kazdej nadava na ten motor, cerpadlo, a ja nevim co jeste, tak zatim musim rict, ze to u me je bezduvodne...i kdyz - olej menim po 12000 - 15000km 5w40, nafta OMW, benzina + vždy VIF aditiv, turbo dochlazuji vzdy, a nez se zahreje tak jezdim opatrne do 2500ot max....mam auto rok a odesel-starter (repase bosch 3800,-), remenice (6000,-), tycky stabiku, zadni silace, aretace dveri, egr. termostat, vsechny dily davam origo, nebo co nejlepsi nahrady....ceka me vymena ramen a nejspis zadni tlumice (nehoupou, ale plave to na nerovnostech)

pri koupi melo auto najeto 210000km (zjisteno v servisu v It.),

jinak vzhledem k tomu, ze na aute bylo snad vse puvodni, tak bych pro priste doporucil koupit neco co ma alespon ty beznejsi veci za sebou, podvozek, atd...

mam nekolik kamaradu co maji novejsi 320d (jeden 2003 a druhy 2004), maji ty auta z DE, a kilometry podobne jako ja....jeden menil turbo, vlnovec, dvouhmotu, tlumice a ten druhy mel neco se vstrikama,...tzn. nasypali do toho podstatne vice penez nez ja, a auta je stala asi cca o 100k vic nez me to moje (tehdy - pred rokem a neco)

tot me poznatky a dosavadni zkusenosti
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#11 Příspěvek od omnitek »

HonzaK píše:a to je důvod to nekoupit? Udělat váhu vzduchu čeká každého ropáka z těchto let, teda většina to má už za sebou, protože ty původní stály za prd. Jak dáš nový typ váhy a přeprogramuješ DDE, tak je klid.
A k té hlavě. U téhle M47 100kw to není až tak ojedinělé. Je to poslední diesel od bmw s tímhle problémem. Sice ne nějak extrémně často, ale stává se to. Takže to bych nebral jako mínus.


myslím že máš pravdu..asi by to zas takový problém nebyl a je fakt že věci okolo podvozku jsou již dělané(ramena,čepy,atd) a asi by bylo lepší vzít auto co tyhle věci má už alespon částečně za sebou....ale nebylo to jen o tom.Auto stálo skoro dva roky a majitel s tou špatnou vahou vzduchu jezdil poslední 3 roky než to odstavil na dvorek udajně s tím,že mu to prostě nevadilo...odradil mě prostě přístup majitele k autu za poslední asi 3 roky a to že na to prostě kašlal...Výběr zatím nějáký je a raději se ještě porozhlídnu..každopádně díky za vaše názory.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#12 Příspěvek od Tom_120i »

Spíš si rozmysli, jestli opravdu chceš ropáka? Protože podvozek, brzdy, výfuk apod. budeš dělat na každé staré ojetině, ale investice do údržby starého naftového turbomotoru (turbo, vstřiky, dvouhmoťák...) jsou nemalé a těžko se jim vyhnout :cry:

Takže je otázka, jestli nevzít za pár kaček rachotinu, než ju vzít stejně, ale za úplně jiný love s maskováním. Auto co to bude mět všechno čerstvě po výměně bude za ranec (jestli takový vůbec někdo prodává).
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#13 Příspěvek od dave155 »

100kw pokud jede jak má úplně dostačuje, oproti CR je to traktor:-)
každej z těch motorů má svoje úskalí, u staršího čerpadlo, u novější výřivé klapky dražší vstřiky atd.
Mám starší 100kw ale problémy s váhou, turbem, regulací - jsou na obouch.
Radši bych šel do 100% motoru a spojky a pomalu dodělávat tyčky, tlumiče atd. Ceny jsou celkem nízké(měl jsem před tím e39), a obava z předních ramen opadla jakmile jsem přelisoval krajní čepy-které se prý na orig. ramenech nedají udělat.
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od patriot »

[quote="LosBizardos"][/quote]

Tééda to co si vyjmenoval, co si nasypal do svýho diesela + tvý kamarádi taky, to jsem nedal do svých 6ti BMW dohromady za ty roky co jsem je měl.
Pochopitelně do benzínových :idea: (když teda nepočítám X kol, pneu, volantů ...atd)

Že jsou diesely "kasičky", to jsem věděl, ale že až takovýhle :twisted: No alespoň jsem se zase utvrdil v tom, že nafta nesmí do domu, zlatej benál :twisted:
Odpovědět