Stránka 1 z 2
Napsal: pon 23.05.2011 19:29
od h2144
Zdravim,
prohledal jsem forum i net, ale asi se mi nedari spravne zadat hesla pro hledani:-/ Pokud mne nekdo nasmeruje nebo poradi budu vdecny..
Jde o to, ze si chci koupit hydraulicky hevirek na zvedani celeho predku ci zadku vozu (E36 cabrio).. A nevim kam ho zaprit, abych nic neposkodil.. Nekde jsem nasel napr. ze vzadu pod prostredek diferencialu, ale hned to tam nekdo negoval.. Uvital bych bud nazorne vysvetleni, protoze popravde, nejsem si 100% jisty jak se ktera vec na spodku auta jmenuje, nebo fotku se zakreslenymi body..
Druha vec, kam se daji dat stojny jinam nez na k tomu urcene gumove "puky" pod prahy?
diky za info
P.
Napsal: pon 23.05.2011 19:45
od xSAFA
Zvedat celý předek nebo zadek jedním heverem je podle mě hovadina, na to nemá auto takové místo aby se defacto půlka hmotnosti auta dala opřít o jeden bod (hever). Kozy dej pod body k tomu určené - tedy puky jak píšeš, z jakého důvodu je chceš dávat jinam? Samo dá se to šupnout z nouze i jinam ale otázkou je proč? Chceš vařit prahy nebo co?
Napsal: pon 23.05.2011 19:54
od blinker
tak zadek zvedneš za rameno... předky taky nevim... mám měněnej levej práh a je tam danej z autokelly a ten nemá ty díry na origo hever a pravá strana ta je zase prohnilá, takže zvedat to skrz ty trupky je o držku, protože se ten práh zvedá... takže zadky za ramena a předky nevim???
Napsal: pon 23.05.2011 20:06
od icecold
blinker píše:... mám měněnej levej práh a je tam danej z autokelly a ten nemá ty díry na origo hever
jaký karosář ti ten prah dělal, že tam nemáš ty díry?

Napsal: pon 23.05.2011 20:15
od xSAFA
Tak jinak při tomto dotazu jsem počítal, že se stále jedná o BMW e36 a né kupu shnilýho šrotu...

Napsal: pon 23.05.2011 20:33
od blinker
icecold píše:blinker píše:... mám měněnej levej práh a je tam danej z autokelly a ten nemá ty díry na origo hever
jaký karosář ti ten prah dělal, že tam nemáš ty díry?

sem potřeboval rychle kuli technický... :/ teď mě to sere... Je to škoda no, že je ze spoda tak zprasený, jinak je to supr auto... asi nebyly moc stříkaný dutiny
Napsal: pon 23.05.2011 22:03
od icecold
blinker píše:icecold píše:blinker píše:... mám měněnej levej práh a je tam danej z autokelly a ten nemá ty díry na origo hever
jaký karosář ti ten prah dělal, že tam nemáš ty díry?

sem potřeboval rychle kuli technický... :/ teď mě to sere... Je to škoda no, že je ze spoda tak zprasený, jinak je to supr auto... asi nebyly moc stříkaný dutiny
hm takový rychloopravaře miluju, sám mám auto po jednom takovém

Napsal: pon 23.05.2011 22:40
od Cuky
jinak předek zvadneš za takovej ten vééélkej kus železa co je napříč pod motorem co je na něm přišroubovanej motor a vnitřní čepy ramen vydrží to a při nejhorším si pod nej ještě můžeš dát třeba fošnu

Napsal: pon 23.05.2011 23:33
od h2144
xSAFA: no napr. E46ky z roku 99-00 maji jeden velkej puk na zvedani primo pod motorem z vyroby, tudiz BMW urcite pocitalo s tim ze se pulka auta zvedne za jeden bod.. Na US forech plno borcu zveda E36ky za ram u diferaku i ve predu.. Nekdo i za ten diferak a to prave nedoporucujou..
Takze se spis ptam na vase zkusenosti a znalosti..
Jinak zvedat to tak chci, protoze se mi nelibi podlozit jednu stranu podstavcem a pak zvedat, mam strach, ze by se to mohlo pri zvedani smeknout..
A kozu chci dat jinam, protoze jeden puk mi chybi a je to tam trochu orezly, takze to chci aspon zamaznout nejakym body...
Cuky: diky, mas to vyzkouseny?;-)
Napsal: úte 24.05.2011 07:31
od xSAFA
Tak vpředu za tu nápravnici pod motorem by to snad jít mělo, ale rozhodně bych to nevalil panenkou s tou malinkou zvedací plochou přímo na nápravnicu. Měl jsem ji dole a vprostřed mi nepřijde nějak extra bytelná. Takže když už to tak chceš dělat, tak alespoň ocelovou plotnu a ideálně na to ještě tvrdý dřevo. Vzadu bych si to nelajzl zvedat za nic a rozhodně ne za klec diferáku, která je na silentblocích. Nicméně zvedej si to ale jak chceš, já pod e36 strávil už nějakou tu hodinu a s kozama a zvedáním jednolivě po stranách jsem nikdy neměl problém. Jestli má e46 na zvedání předku/zadku rovnou takové místo tak to nevím, neznám ji, ale e36 takové místa primárně určené k tomuto nemá. Viděl jsem tak zvedat auta snad jen v rally a nebo poťápaný amíky...

Přijde mi to prostě celé jako vymýšlení hovadin, navíc nechápu jak chceš pod tu přední nápravnici narvat hever, teda pokud nemáš to kabro v terénní úpravě. Kozy jde dat nouzově na různá místa, prostě podle potřeby. Pokud u toho člověk přemýšlí vždy si najde místečko, kde se dá podložit bez poškození, třeba ta zmíněná ramena (vzadu ty silná podélná).
Napsal: úte 24.05.2011 10:50
od OndraZ
Moje zkusenost je ze po te co se mi po tom "puku" na koze auto poprve svezlo (asi nemam idealni tvar kozy) tak je vzdycky vyhodim. Mezi kozu a spodek auta (to ocelove misto kde byl puk) soupnu kus silny gumy (z pasoveho dopravniku) a parada.
Vim ze tohle ti nepomuze ale dalsi postup ktery se mi osvedcil je vrazit do diry v prahu silnou tyc (v nejhosrim nastavec na golu) a zvedat klasickym nuzkovym heverem.
Tohle je jeste lepsi:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... p/pic8.jpg
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... ing_Up.htm
Napsal: úte 24.05.2011 10:56
od xSAFA
Mám pojezdovej hydraulickej zvedák a na zvedání e36 jsem si upravil klasickej hokejovej puk, zespod jsem ho odvrtal tak aby seděl přesně na hrany korunky heveru a je to naprosto bez problému. Při dosednutí na "puk" na prahu se ty gumy navzájem neposunou a dělám to tak už 4 roky a nikdy žádnej problém....

Ale ty tyče do origo trubek pro hever jsou docela šikovný pod to by se dala pěkně šunput i ta koza co má horní část jakoby podkovu.

Napsal: úte 24.05.2011 12:17
od Francis
Při práci na prahu se dá předek zvednout/posadit na podélné výztuhy podlahy, samozřejmě s mezikusem z tvrdé gumy nebo dřeva. Používám na tyto účely polotovary z výroby parket.
Při použití vhodné podložky na rozložení tlaku není problém zvedat celý předek za nápravnici.
Vzadu do mám s Compactem jednodušší, posadím na šrouby nápravnice jako u E30.
Napsal: pon 27.02.2012 19:40
od sedon
Napsal: pon 27.02.2012 20:01
od roman320
Pise ze ma prozrany prahy, takze ty puky tezko a ten dif nebo napravnica je taky celkem blbost, to je tak na urvani silacu, na takovou zatez to asi staveny nebude.. xSafa: Jak to mas vysoko? ja sem z toho heveru musel sundat predni kolecka abych ho pod to auto vubec dostal:D
Napsal: pon 27.02.2012 20:44
od fizzer
Napsal: pon 27.02.2012 21:13
od Cuky
Prosim vás proč by měl utrhnout silentbloky? Víš jak velkou silou na ně působy už jen to že řádně řízneš zatáčku? Vždyť na nich auto denno denňe stojí za dif samo ne ale ta klec se tím zničit snad ani nedá. A nápravnice vpředu? TAm si dáš nějakou fošnu ať jak tu někdo psal není všechna váha na jednom malém bodě a taky se jí nic stát nemůže a mám oboje vyzkoušený už mnohokrát auto jsem zvedal snad 1000 krát a na kleci difu a přední nápravnici stálo auto 2 měsíce a nic m není.
Napsal: úte 28.02.2012 21:46
od roman320
u te predni napravnice bych se toho nebal, ta je natvrdo a je to celkem slusnej profil, ale na ten zadek das kurevsky vetsi vahu nez kdyz rezez zatacku, hlavne teda v jinym smeru - kolmo nahoru, kdyz beres zatacky tak je to namahany spis do boku, vahu auta ti drzi hlavne pruziny a tlumice..
Napsal: úte 28.02.2012 22:12
od Cuky
Ano a dělal si někdy tu zadní nápravu? Já jí měl celou 2krát venku a je to přišroubvaný na kastly a ty silentbloky drží jen radiální síly ne axiální je to zkrátka zapřené v karoserii. Myslím tím ten velikánckej kus železa co je k němu přišroubovanej dif a ramena náprav (příčná)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... e_carrier/
Napsal: stř 29.02.2012 20:44
od roman320
Jo delal, pred 14 dnama, ty co sou vic vepredu se o kastlu moc neopiraly, byla tam cca 5mm mezera, bavime se o tom stejnym dilu..