Stránka 1 z 1

Napsal: pát 20.05.2011 12:35
od Mirda328
jak nejrychleji na e36 m52 sundam olej vanu bez vyndani motoru, ma nekdo nakej figl ?staci prizvednout motor a nechat napravnici jak je?diky

Napsal: pát 20.05.2011 16:35
od xSAFA
Dělal sem na 328 nedávno... Pokud nesundáš nápravnici tak musí celý motor několik čísel nahoru, tzn odpojení i svodů , chlazení atd a pak se musí škvírou odmontovat i olejový čerpadlo se sáním jinak není místo...

Pokud sundáš nápravnici je to už docela "v pohodě". Tedy povolit spojovačky na hřebenu nebo vylisovat čepy, odpojit volantovou tyč, odpojit servo hadice, sundat řízení. Povolit silentbloky, ramene a vylisovat čepy z těhlice. Motor si podložit ve vhodném místě, nejlépe si jej přizvednout neboť s vanou se bude pracovat a moc vhodných míst tam není, ale jde to i tak, hlavně nepodkládat za ten věnec na klice co dává impulsy, to by ta koza pak vadila při vyndání vany... Povolíš silentbloky, nápravnici a sundáš. Teď máš prostor volnej, ale musí dolů ještě servopumpa a je potřeba vytáhnout měrka oleje i s tou trubkou - drží na mostu sání. Povolíš ty šroubky vany vč. torxů zezadu převodovky. Pak je tam takové místo kde se dá zapáčit a vana se odlepí, bacha ať ti nesletí na zem asi by praskl ten hliník... Problém je, že vana nejde jen spustit dolů nebo vysunout do boku ale je asi 2-3cm zasunutá v převodovce, takže se musí posunout celá dopředu a pak dolů, proto ta pumpa. Bez demontáže nápravnice si to nedokážu moc představit, ale mělo by to jít no...

Je to práce na hovno jen kvůli těsnění bych to dělat nechtěl, já to sfoukl s výměnou podvozkových dílů. GL :) :? :twisted:

Napsal: sob 21.05.2011 00:09
od Mirda328
jinymy slovy zvednout motor co to pujde a pak by to mohlo jit, uz ji mam volnou , tak snad to bude ok, tu napravnici nechci rozesrat, to je pak znova sbihavost a vsechno okolo

Napsal: pon 25.02.2013 22:51
od fabledwarrior
Ahoj, celkem silně mi začal téct olej ze spodní části motoru. Zřejmě těsnění vany. Chtěl bych se zeptat, jak je náročná výměna těsnění vany na motoru M42B18? Děkuji

Napsal: úte 26.02.2013 11:38
od pragdejf
pokud zasahuje pod napravnici, tak je to opruz, jak je popsano vyse. pokud ne, tak se proste povolej srouby. u isa nevim presne, zkus se kouknout do etk, jak je vana tvarovana. nebo pod auto.

Napsal: úte 26.02.2013 11:47
od fabledwarrior
Tyo, co si pamatuju (musím to jít zkontrolovat), tak mám řízení až před motorem a právě na manžetě řízení jsem si všimnul, že to mám poblitý od oleje a celej ten roh kolem.. takže myslím, že řízení a všecko je až předtím. Tím pádem bych to neměl mít tak složité ne? A u 4válce ta vana prý nejde až někam do převodovky... ale je to jen z doslechu...

Napsal: úte 26.02.2013 20:42
od fabledwarrior
Nikdo to nedělal na 4-válci? Aby mi napsal konkrétně co a jak? :roll:

Napsal: úte 26.02.2013 23:12
od Foldas
je to uplně stejne jako na 6-válci. odšroubuj silentbloky motoru zavěs motor sundej kloub mezi volantovou tyčí a hřebenem řízení, odšroubuj ty čtyry šrouby co drží napravnici ta se svěsí a máš místo na vytahnutí vany ještě samozřejmě demontovat měrku oleje

Napsal: stř 27.02.2013 13:54
od fabledwarrior
8O no to snad ne:-/ tak to snad dam nekam do servisu:-/

Napsal: stř 27.02.2013 22:54
od Foldas
nic na tom není je to pár šroubu všechno pasuje takže to nemužeš dát blbě

Napsal: čtv 28.02.2013 13:48
od fabledwarrior
A za co je nejlepší chytit nahoře ten motor? Já bych nechtěl jeho vahou něco urvat... A musím i odpojovat svody? Airbox a hadice z chladiče jsou mi jasný...

Napsal: čtv 28.02.2013 23:01
od Foldas
nemusíš odpojovat vůbec nic. motor zavěsíš za oko na hlavě vedle sání díl 16
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/