Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vyšší spotřeba u E91, 320d
Dobrý den,
mám E91 rv 2009, tedy s novějším motorem vybaveným Efficient Dynamics. Motorizace 320d, 130kW. Po ca 6ti měsících se mi stále nezdá spotřeba, resp. vychází o dost vyšší než udávaná (což o to, na to s ev reálu těžko dostává), hlavně ale, téměř o litr vyšší než jezdí moje druhá, starší E90ka, rv 2005. Ta má prakticky stejný motor, jen bez ED a 120kW.
Se starším vozem jezdím bez hlídání spotřeby průměrem 5,4. Spíše delší cesty, ca půl po dálnici, půl po silnicích 1. třídy, tedy rychlost kolem 100ky. Tahle se spotřeba drží od počátku, v zimě jde na 6,2.
S novým E91 stejné cesty teď v letním počasí dělá 6,2, tj. skoro o litr víc.
Začal jsem to sledovat, myslel jsem si že na to víc šlapu abych si užil nové auto... výsledek je že jezdím se strejcema a spotřeba klesla na 5,8..
Třešnička... teď v týdnu jsem vzal staršího na stejnou trasu... můj jízdní styl doznal takových změn že jsem se vrátil domů, a po 300 km mi ukazuje neskutečných 4,7, čiliže jsem asi zralý na přeléčení.
Starší motor má najeto 280tisíc, novější jen 45 a díky ED a i podle tabulkových údajů by měl být ještě úspornější.
Vyměnil jsem vzduchový filtr, původní byl zadělaný jak jetel. Pročistil jsem váhu vzduchu a reálný výsledek zatím téměř žádný...
Kontrolním přepočtem km a tankování mi vychází BC jako správný.
Co dalšího byste doporučili?
Na diagnostiku??
mám E91 rv 2009, tedy s novějším motorem vybaveným Efficient Dynamics. Motorizace 320d, 130kW. Po ca 6ti měsících se mi stále nezdá spotřeba, resp. vychází o dost vyšší než udávaná (což o to, na to s ev reálu těžko dostává), hlavně ale, téměř o litr vyšší než jezdí moje druhá, starší E90ka, rv 2005. Ta má prakticky stejný motor, jen bez ED a 120kW.
Se starším vozem jezdím bez hlídání spotřeby průměrem 5,4. Spíše delší cesty, ca půl po dálnici, půl po silnicích 1. třídy, tedy rychlost kolem 100ky. Tahle se spotřeba drží od počátku, v zimě jde na 6,2.
S novým E91 stejné cesty teď v letním počasí dělá 6,2, tj. skoro o litr víc.
Začal jsem to sledovat, myslel jsem si že na to víc šlapu abych si užil nové auto... výsledek je že jezdím se strejcema a spotřeba klesla na 5,8..
Třešnička... teď v týdnu jsem vzal staršího na stejnou trasu... můj jízdní styl doznal takových změn že jsem se vrátil domů, a po 300 km mi ukazuje neskutečných 4,7, čiliže jsem asi zralý na přeléčení.
Starší motor má najeto 280tisíc, novější jen 45 a díky ED a i podle tabulkových údajů by měl být ještě úspornější.
Vyměnil jsem vzduchový filtr, původní byl zadělaný jak jetel. Pročistil jsem váhu vzduchu a reálný výsledek zatím téměř žádný...
Kontrolním přepočtem km a tankování mi vychází BC jako správný.
Co dalšího byste doporučili?
Na diagnostiku??
Oba dva jsou v manuálu, jasné že automat by spotřebu lehce zvedal.
Gumy jsou stejný, Micheliny Pilot, runflaty.
Papírový rozdíl mezi sedanem a touringem je 0,1 l/100km a předpokládám že to zohledňuje hlavně jinou karoserii, potažmo hmotnosti. Ale to platí při stejnch motorech, jinak ty starší motory bez ED měli tuším 0,5-0,6 tabulkově vyšší spotřeby. V mém případě dle TP mají
starší e90
7,8 4,5 5,7
nový e91 s ED
6,1 4,2 4,9
jsou to různé merodiky, takže pořád trochu srovnávání hrušek s jabkama, ale zhruba. Poslední číslo je kmobinovaná, u staršího to skoro sedí, o nového jsem prostě litr mimo...
ED není žádný zázrak, ta rekuperace se vztahuje jen k alternátoru, a ten se připíná vždy když sundáš nohu z plynu a brzdíš motorem, v tu chvíli i přívod paliva je na nule. Nemusíš aktivně brzdit.
Čiliže pokud opravdu využíváš energii auta brzdíš co nejméně, abys právě nepálil palivo na rozjetí (udělení energie vozu) a následně ji nepálil do brzd (resp. malou část rekuperoval do akumulátoru). Chce to držet si rozumný odstup, být dva metry za zadkem auta vpředu se takhle jezdit nedá samozřejmě.
Větším bržděním prostě spotřeba neklesne
Gumy jsou stejný, Micheliny Pilot, runflaty.
Papírový rozdíl mezi sedanem a touringem je 0,1 l/100km a předpokládám že to zohledňuje hlavně jinou karoserii, potažmo hmotnosti. Ale to platí při stejnch motorech, jinak ty starší motory bez ED měli tuším 0,5-0,6 tabulkově vyšší spotřeby. V mém případě dle TP mají
starší e90
7,8 4,5 5,7
nový e91 s ED
6,1 4,2 4,9
jsou to různé merodiky, takže pořád trochu srovnávání hrušek s jabkama, ale zhruba. Poslední číslo je kmobinovaná, u staršího to skoro sedí, o nového jsem prostě litr mimo...
ED není žádný zázrak, ta rekuperace se vztahuje jen k alternátoru, a ten se připíná vždy když sundáš nohu z plynu a brzdíš motorem, v tu chvíli i přívod paliva je na nule. Nemusíš aktivně brzdit.
Čiliže pokud opravdu využíváš energii auta brzdíš co nejméně, abys právě nepálil palivo na rozjetí (udělení energie vozu) a následně ji nepálil do brzd (resp. malou část rekuperoval do akumulátoru). Chce to držet si rozumný odstup, být dva metry za zadkem auta vpředu se takhle jezdit nedá samozřejmě.
Větším bržděním prostě spotřeba neklesne

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Vím, že sice píšeš že pneu jsou stejné, jen pro naši jistotu a neber to osobně, jsou i stejně široké, jo? Já jezdím průměrně 6.2, jezdím s tou novější verzi s ED a jezdím rychlosilnice cca do 110km/h a město v poměru 60:40 (do toho města zahrnuji i pár okolních okresek) Vysloveně při ustálené rychlosti když jedu těch 100-110 si to bere nějakých 5 litrů. Nevím kde by mohl být problém, ukazuje i ta starší 320d podle tankování přesně? Je možné že se prostě dobře zajela a jezdí ti levněji než ED a můžeš být rád, asi bych nehledal přímo problém v novějším modelu, protože co vím, tak všechny při +- takovém provozu mají tu spotřebu takovou...
jj, pneu jsou identické, včetně šířek.
Staší E90 myslím je dobře zajetá, když velmi (až nechutně) eko jízdou může jet do 5ti litrů.
Jenže i kdyby byla extrémně dobře zajetá, čekal bych že ten nový motor se stejným stylem jízdy bude zhruba nastejno, ne skoro litra nad.
Jinak jak píšeš, 100-110, já tedy toho víc najezdím mimo město víc než ty a když to jde jedu na tempomat, žádný plyn - brzda, ale ta spotřeba zdá se je podobná. 6-6,2 jsem měl když jsme jezdil normálně, bez očí zabodnutých na ručičku palivoměru
Staší E90 myslím je dobře zajetá, když velmi (až nechutně) eko jízdou může jet do 5ti litrů.
Jenže i kdyby byla extrémně dobře zajetá, čekal bych že ten nový motor se stejným stylem jízdy bude zhruba nastejno, ne skoro litra nad.
Jinak jak píšeš, 100-110, já tedy toho víc najezdím mimo město víc než ty a když to jde jedu na tempomat, žádný plyn - brzda, ale ta spotřeba zdá se je podobná. 6-6,2 jsem měl když jsme jezdil normálně, bez očí zabodnutých na ručičku palivoměru

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
já se teda snažím využívat tempomat i ve městě, obcích a všude když normálně cestuji. Těžko říct kde je zakopaný pes, ale v tom případě bys měl udělat na jednu nádrž ve staré 320d dobrých 1100 km... Možná je to opravdu stylem jízdy, že ten motor je prostě na to zvyklý a ten nový to bere jinak, nevím jak moc je to možné, ale jinak si to vysvětlit neumím... Stejně i ta spotřeba mi připadá dost nízká, z druhé strany ale pokud se pohybuješ většinou jak jsi psal v tempu okolo 100-120 km/h dejme tomu tak bych čekal u novější možná trošku nižší spotřebu.
jj, obě mají plně automatickou klimu, v tom jsou také stejná.
Ve starém na plnou (max tam narvu 62litrů když hladovka svítí už nějakou chvíli před dojezdem) mám dojezd kolem 1150. Po natankování často ukazuje i 1250, ale reálně je to do 1200, v tom je ten provoz opravdu ekonomický.
Právě že obě jezdím na stejné trase, většina je v ekonomických rychlostech, na otáčkoměru 1500 a tempomat, není důvod proč by si nový, papírově úspornější motor měl brát o tolik víc než starý. Prostě to nechápu
Tkže zatí nikdo s novým 130kW ED dvoulitrem kdo by měl spotřebu kolem 5,5??
Ve starém na plnou (max tam narvu 62litrů když hladovka svítí už nějakou chvíli před dojezdem) mám dojezd kolem 1150. Po natankování často ukazuje i 1250, ale reálně je to do 1200, v tom je ten provoz opravdu ekonomický.
Právě že obě jezdím na stejné trase, většina je v ekonomických rychlostech, na otáčkoměru 1500 a tempomat, není důvod proč by si nový, papírově úspornější motor měl brát o tolik víc než starý. Prostě to nechápu

Tkže zatí nikdo s novým 130kW ED dvoulitrem kdo by měl spotřebu kolem 5,5??

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 435
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Já mám E91 se 120kW a s DPF,a kdyz se hodně snažím - jak píšeš - až nechutně:), tak jedu i za 4,9litru na delší trasu a to mam origo 19tky 225/35 R19 a 255/30 R19.Ve městě jezdím do sedmi litrů, většinou 6,5. Viděl bych spíš zakopanýho psa někde jinde....už několik lidí mi potvrdilo, že ten půl až litr navíc dělá DPF, neboli filtr pevných částí, jelikož se čistí a toto čištění probíha vstřikováním nafty a následným shořením částí ve filtru. Takže pokud si měl tu předchozí verzi z Čech tak určitě byla bez DPF. Ta novější už se tuším bez DPF neprodává...Takže pokud chceš jezdit za míň, odstran filtr....
No jo, jenže ty výrobcem udávané hodnoty spotřeby a CO2 emisí by měly odpovídat tomu jak je to standardně osazené, tedy s DPF předpokládám, ne?
Čiliže předpokládám že bych měl být schopný se dostat na cca stejná čísla jako se starší e90kou. Kolem 5,5 při normální jízdě.
Žádná o tom že vyřazení DPF by zřejmě pozitivní vliv na spotřebu mělo...
Jinak na sprintmotor jsem prošel historii spotřeb stejných vozů a u jednoho uživatele je vidět velký pokles, v poznámce píše nahraný nový SW, výměna váhy vzduchu a výměna senzoru tlaku paliva.
Čiliže se asi vypravím do servisu, jestli něco vymyslí tam
Čiliže předpokládám že bych měl být schopný se dostat na cca stejná čísla jako se starší e90kou. Kolem 5,5 při normální jízdě.
Žádná o tom že vyřazení DPF by zřejmě pozitivní vliv na spotřebu mělo...
Jinak na sprintmotor jsem prošel historii spotřeb stejných vozů a u jednoho uživatele je vidět velký pokles, v poznámce píše nahraný nový SW, výměna váhy vzduchu a výměna senzoru tlaku paliva.
Čiliže se asi vypravím do servisu, jestli něco vymyslí tam
