BMW Scanner 136 je taky dobrá diagnostika, ale kvůli kódům poruch není příliš oblíbená, protože nedává přímo závadu, ale pouze její kód. Je to z toho důvodu, že každý elektronický díl signalizuje závadu odlišným způsobem a záleží to na roku výroby, typu motoru a výrobci toho dílu (řídící jednotky). Další problém je ten, že všichni jsme zvyklí na kódy závad v SAE formátu např. P0032(dec) a Scanner je dává v hexadecimálním tvaru 20. Takže např. Code 143 (decimal) je 8F (hex) a 35 (dec) je 23 (hex). Existuje na to spoustu převodníků, jeden z nich je tady
http://www.easycalculation.com/. A potom se vygenerují jen poslední čísla zprava, takže :
174 is P0174, system too lean bank 2 viz
http://www.my330i.com/odb2.php
32 is P0032 Oxygen sensor circuit bank 1 ==> tohle je jen příklad
Údaj DME -> 7.545.150 říká, že porucha je zapsána v dílu 7.545.150, ale to číslo není BMW číslo, které hledáme v ETK, ale číslo dílu podle dodavatele, např. Bosch nebo Siemens. Například 7.837.965 je DME pro motory S52 and S62. Ale s tím si zase nelam hlavu, píše to jasně DME = Digital Motor Elektronik, takže ŘJ motoru. Co je 19 81 netuším, snad pomůže někdo jiný. Počet zapsaných chyb 6 je jasný, jsou rozepsány ve druhém odstavci. Takže první odstavec jsem moc nerozluštil, ale máme ten druhý, který už pomůže.
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Tady nám to Scanner píše v hexa kódu (7B =>Coolant temperature sensor) a to F1 nevím, ale když to převedu z (hex) na (dec), tak že by to bylo 241 krát? Takže snímač teploty, zkrat na plus. Podobně si přeložíš ty další řádky, pokud neumíš dobře anglicky (já taky ne), směle použij
http://www.onlineprekladac.com/.
A teď konečně, kde najdu ty kódy, kdyby mi to Scanner nepřeložil, jak už to je ve druhém odstavci. Podle roku výroby vozu si stáhni příslušnou převodní tabulku z
http://www.peakeresearch.com/manual.htm a nezapomeň jim poslat těch $10.
Je to popis nějakého univerzálního přístoje, který zobrazuje ty HEX kódy. Přejdi na stranu 3 a tady vidíš, že si napřed musíš vyhledat svoje auto. Když připojuješ jinou diagnostiku, tak taky napřed musíš zadat, o jaké auto se jedná, pokud ho tedy diagnostika sama nerozpozná. Tím se vlastně v programu nastaví převodní tabulka chybových kódů pro příslušné auto. Tady je to obráceně, Tobě Scanner řekne kód a Ty si vyhledáš, co to u Tvého auta znamená.
Buď ho najdeš podle typu a roku, nebo si v techničáku najdi celé 15-ti místné VIN číslo (WBA
AA13LAE57862) a použiješ 4-7 číslo, to je tzv. číslo VDS.
A pomocí tohoto čísla si najdeš příslušný CHART, ve kterém jsou kódy pro Tvoje auto. Takže když si v tom dokumentu dám vyhledat
7B, najde mi to ten Coolant temperature sensor v chartech 3,4,9,12,14 a 16. Ale jen jeden "chart" odpovídá Tvému autu, stejný kód v jiném chartu může znamenat něco úplně jiného. Prostě si ten Tvůj chart vybarvi a příště to rychleji najdeš.
To je celé kouzlo hledání významu HEX kódů u BMW Scanneru. Není to sice jednoduché, ale dá se to použít. Jak vidíš, je to pouze pro benzíny (DME), ropáci mají v tomto případě smůlu, respektive pro DDE jsem to ještě nenašel.
