Stránka 1 z 2

Napsal: pát 22.04.2011 14:30
od Piddas
čaute, stále mám problém s houpajícím volnoběhem, potřebuji poradit jestli je možné, aby to houpalo kvůli palivovému filtru který má menší průměr (je užší)

další věc které jsem si všiml, co to znamená, když například na dvojku dám plný plyn, ručičku ekonoměru ani nevidim (je na 30l/100) a jakmile stoupnou otáčky tak v tahu ekonoměr klesne cca k 7mi litrům, pozvolna jde na 10 a pak zase vyletí na 30?

moc děkuji všem

jedná se BMW E36 320i r.v.1991 (sedan)

ještě doplním že to dělá jen po startu a spotřeba při brždění motorem je na 10l, pokud motor trošku vytočím na dva kvalty a pustím plyn tak už brždění motorem funguje...

Napsal: sob 23.04.2011 21:43
od JanHavlicek
Volnoběh se mi houpal při prasklým kolenu sání, nový v BMW asi 500

Napsal: ned 24.04.2011 10:56
od Piddas
ten mam novej...

Napsal: ned 24.04.2011 11:54
od fizzer
a jak ti ten volnoběh houpe? řeším totiž podobnej problém... houpe furt, nebo až po nějaký době?
když zastavim, tak volnoběh je na 900, po vteřině spadne na 700, a pak pomalinku klesá na 500, motor se zakucká a otáčky vylítnou na 1100, hned spadnou zas na 900 a furt tak dokola... celej ten cyklus trvá cca dvě tři minuty. koleno mám ok.

Napsal: ned 24.04.2011 12:00
od Piddas
fizzer píše:a jak ti ten volnoběh houpe? řeším totiž podobnej problém... houpe furt, nebo až po nějaký době?
když zastavim, tak volnoběh je na 900, po vteřině spadne na 700, a pak pomalinku klesá na 500, motor se zakucká a otáčky vylítnou na 1100, hned spadnou zas na 900 a furt tak dokola... celej ten cyklus trvá cca dvě tři minuty. koleno mám ok.
mám to uplně stejně, dělá to akorát až když se trošku ohřeje motor. každá křižovatka, každý vyřazení tak jak popisuješ...

Napsal: ned 24.04.2011 12:39
od fizzer
jo jo, přesně, taky až když je to ohřátý. v zimě to téměř nedělalo.

Napsal: ned 24.04.2011 14:18
od Fx
Co membrána odfuku klikovky do sání?

Napsal: pon 25.04.2011 22:46
od Piddas
Fx píše:Co membrána odfuku klikovky do sání?
a lajcky? vubec nevim co to je:D

Napsal: úte 26.04.2011 06:48
od johnyfly1
ventil odvetrania motoru :D taka placata gulata cierna kravina :D
tu to mas ale na M43 :roll:
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... 42754.html

Napsal: úte 26.04.2011 06:49
od Foldas
m50 má hadici odsávání kliky přímo. Jestli ti nejde při brždění motorem (1500 ot/min a vyš) ekonoměr na nulu tak je problem u škrtící klapky buď nedovíra nebo je v háji potťák klapy

Napsal: úte 26.04.2011 08:27
od Piddas
většinou mi brzdit motorem jde, někdy to chvilku trva, ze pustim plyn, sekne se to tak na 7mi litrech ale nakonec to na nulu spadne..

Napsal: úte 26.04.2011 09:33
od vencabavor
Mě to taky houpalo a byla to lamba,jednou sla a jednou ne.Dal jsem tam jinou a maká :)

Napsal: úte 26.04.2011 11:43
od fizzer
vencabavor píše:Mě to taky houpalo a byla to lamba,jednou sla a jednou ne.Dal jsem tam jinou a maká :)
já mám lambdu novou, a dělá to i když je odpojená.

Napsal: úte 26.04.2011 11:55
od Piddas
mě se problém s volnoběhem objevil při výměně palivového filtru, zkoušel sem i namontovat zpátky původní takže to bych vyloučil, jenže při tý montáži sem byl nucen vyndat vše od škrtící klapky po filtr, myslím si, že je možný že sem třeba zavadil o nějakou trubku, která je umístěná pod tím plastem jak sou vstřiky, je tam hroznej přístup takže jen tak hmatem je vše ok, ale je možný že to není zcela tak jak má být, je náročná demontáž toho sběrného potrubí nebo co to je? obrázek si myslím bude jednodušší,

Obrázek

potrebuji se dostat pod tohle, vedou tam trubky z kolínka akorát nevim k čemu (hmatem to tam je poměrně volně, takže bych to zkontroloval...

zejtra ráno to rozdělám, a zkouknu, hokus pokus a dám vědět.

Napsal: úte 26.04.2011 17:31
od fizzer
z kolena tam vede jedna trubka do volnoběžnýho ventilu a z něj vede další gumový koleno zespoda do sání přes nátrubek (č. 9). u mě to těsnění (10) netěsnilo, tak jsem to musel opravit, ale nepomohlo to.

druhá trubka vede z kolena dopředu do druhýho netěsnícího nátrubku vepředu na motoru.

Napsal: čtv 28.04.2011 12:13
od Piddas
čaute, tak u mě sem problém s volnoběhem vyřešil, to sběrné potrubí pro sání se mi sundat nepodařilo, avšak sem sundal a vyčistil škrtící klapku a za ní v tom sběrnym potrubí bylo nehorázně moc oleje a benzínu, prvotně sem se zděsil, zacítil sem benzín, když sem sáhl dovnitř tak sem ucitil i olej a takže to byl olej s trochou benzínu...

Obrázek

potom sem chtěl sundat to sběrné potrubí což se mi nepodařilo, tak sem zklamanej daval vše zpatky a ejhle, tahle hadička na obrázku:

Obrázek

tahle hadička byla na druhém konci urvaná (pod sběrným potrubím, vede do takového kolínka) takže sem ji na obou stranách kousek ufikl a namontoval zpátky... volnoběh už nehoupe:)

Napsal: čtv 28.04.2011 12:19
od fizzer
tipl bych si, že se to vrátí... aspoň mě se to vrátilo :?

ale tu klapku jsem čistil jenom zvenku. je hodně složitý ji sundat?

Napsal: čtv 28.04.2011 12:55
od Piddas
odpojíš lanko a vyšroubuješ 4 šrouby...

Napsal: sob 30.04.2011 09:54
od fizzer
no já tam mám i čidlo, a snad i nějaký hadice do toho vedou... to jako nechám viset na tom? :?: :D

Napsal: sob 30.04.2011 13:43
od Piddas
jojo tomu se nic nestane