Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 320i problémy s volnoběhem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#1 Příspěvek od fizzer »

přejmenováno, cívka to nebude

Zdarte. Jak se pozná vadná cívka? Auto je e36 320i rok 91.

Story:

Někdejší situace: občas při delším stání na semaforech zhoupnul volnoběh, až skoro chcípnul motor, ale hnedka se zase rozběhnul. Při protůrování nebo rozjezdu do cca 3tis otáček lezla rafička jakoby trhaně, jako by to vynechávalo, a nad 3tis už to šlo normálně.
Momentální situace: dneska jsem se vracel z dovolené, kde jsem pod autem strávil "příjemný" týden - boj s korozí :lol: no, cesty byly prázdný, tak jsem tomu dával za uši, jelo to porádně, ale co jsem dorazil do práglu (po cca 300km) začal brutálně blbnout volnoběh, skoro po každým zastavení to tak dvakrát třikrát houpne, plus ještě navíc mi to při rozjezdu párkrát brutálně zacukalo, jako kdyby vynechalo všech šest. když jsem párkrát zkusil prudce sešlápnout plyn z volnoběhu, tak jednou z pěti pokusů se ten motor neroztočí, jen se jakoby přidusí. když zvednu kapotu a pozoruju, tak jsem si všiml že při tom vynechání se ozve takový jak když statický prsknutí kdesi od cívek. (přijde mi že to tak je, ale můžu se plést). kdesi jsem tu četl, že někomu jiskřilo na povrchu cívky, nic takovýho jsem nepostřehnul, ani nikde jinde že by to probíjelo. co ještě by tam mohlo vydávat takovej zvuk?

co to (asi) neni:
lambda nová
váhu jsem prohazoval, žádná změna
po odpojení potenciometru klapky žádná změna
svíčky jsou nový, starý byly všecky stejně opálený
koleno sání to neni a falešnej luft jsem nikde nezjistil
proměření primáru cívek neukazuje žádnou závadu


btw, jedna z cívek už asi byla měněná, neb je jiná. je na ní napsaný BREMI.

Dík
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

že by jeden válec dělal takovou neplechu se mi nezdá,
nebude to spíš pumpa nebo regulátor tlaku paliva?

co diagnostika?

jiskření (proražená izolace) jde dobře poznat za tmy nebo prstama

mužeš zkusit vžycky odpojit jeden vstřik a zkusit to projet, pokud je to cívkou, tak to v jednom z pokusů přestane blbnout
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#3 Příspěvek od Jamall »

na 99,9% to budou cívky. Minulí rok to kamarádovy dělalo to stejné. Po oplachu motoru, to odnesla jedna cívka a chovalo se to naprosto stejně...zkus si půjčit všech 6cívek z jiného auta a uvidíš že to přestane. Jinak se to taky dá poznat při rozjezdech, nebo předjíždění…cuká, nebo nezrychluje.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

Může to dělat jak cívka, ale taky čidlo otáček kliky. To čidlo pokud by bylo vadný, měla by ho diagnostika poznat. Aspoň u mě to tak bylo...
honza

#5 Příspěvek od honza »

Já sem to měl podobně, s tím, že potom mi už vynechával jeden válec do 3tis otáček pořád, nakonec byla vadná cívka na 6.válci. Kdyby si chtěl tak kamarád má všech 6 cívek doma po rozebrání auta, řek mi to až když jsem si koupil jinou.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

čidlo kliky mě taky napadlo, protože jedna vadná cívka by asi nezpůsobila výpadek celýho motoru... má někde konektor, že bych ho zkusil odpojit? :lol: (mělo by to uhlídat čidlo na vačce si myslim... to jsem sice neměnil ale už od pohledu bylo nedávno měněný).

jinak nikoho s diagnostikou neznám, vlastně ve svém okolí ani nikoho se stejným autem, tak nemám s kým prohazovat díly :lol: čili moje jediná diagnostika je odpojovat konektory a čekat co se stane. blbý je, že se zpravidla nestane nic, motor vždycky jenom jinak zavrčí a hnedka se zas srovná :lol:
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#7 Příspěvek od fizzer »

honza: SZ :wink:
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od paveld »

Konektor je pod sáním, ale pokud ho odpojíš, tak nenastartuješ :wink:
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#9 Příspěvek od Piddas »

já mám uplně stejný problém. houpání volnoběhu, když už houpe hodně tak nereaguje na plyn, škubání při rozjezdech a tak.. takže toto téma budu pečlivě sledovat... :) bmw e36 320i r.v. 91
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#10 Příspěvek od fizzer »

tak rovnou přednes svoje dosavadní poznatky, pokud nějaký jsou... když dáme hlavy dohromady, to by bylo abychom to nerozsekli :lol:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

fizzer u tebe bych to spíše vyděl na čidlo váčky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#12 Příspěvek od Kami1 »

fizzer:
čidlo vačky se dá odpojit, čidlo klikovky ne.
řešit něco takovýho bez diagnostiky je tak trochu masochismus :ja_nic:

můžeš odpojit
č. vačky
lambdu
někdy váhu
č. teploty
č. plynu

změřit tlak a průtok paliva
vytáhnout svíčky a porovnat je
osciloskopem č. vačky, klikovky, cívky, vstřiky
pro sichr komprese
aditivum na vstřiky do paliva
očistit č. kliky a jeho kontakty

důležitý je určit, zda to jede na 5 válců (cívka, vstřik) nebo na špatnou směs/zapalování (pumpa, váha, č. kliky...)
dle tvýho popisu bych řek to druhý.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#13 Příspěvek od fizzer »

řešit něco takovýho bez diagnostiky je tak trochu masochismus //


vim no... ale jak říkám, nikoho s diag neznám a do servisu se mě to dávat nechce, neb (dle vlastních zkušeností i z jiných odvětví) tam zpravidla napáchaj víc škod než užitku :? naposled mi nakukali lambdu a řekli si kilometr peněz... (bmw mělo být nepříliš drahé a spolehlivé přemisťovadlo... jo, jsem socka)

odpojoval jsem váhu, lambdu, senzor klapky, filtr jsem vytáh (papírák v origo boxu), a nikdy nic, ten motor se s tim hnedka srovnal... akorát když jsem odpojil naráz lambdu i váhu, tak začly otáčky oscilovat mezi 500 a 1200, ale i to se po chvíli srovnalo... lambda je nová (byla asi fakt blbá, neb po výměně mi rapidně klesla spotřeba - na asi 7l kombinace a 9,5 praha - ale tento problém přetrval i po několikerém odpojení aku)

svíce jsou nový (NGK BKR6EK), starý byly víceméně čistý a opálený všecky stejně (dělalo to i na ně) akorát na pátym válci měla bůhvíproč popraskanej ten porculán...

tipnul bych si, že je to nějak závislý na teplotě a vlhkosti vzduchu... v zimě to dlouho nedělalo (tak jsem myslel že se to vyřešilo tou lambdou), začlo to zas před cca 14 dněma když jsem jel 300 kiláků v dešti...

jinak ten motor tahá fakt dobře, komprese jsem neměřil ale nad ty magický 3tisíce jede jak pila až do červenýho, bez vibrací atd... akorát nad 180 se začíná klepat celý auto, jen si myslim že to je spíš dé jedničkou nebo těma rezavejma plecháčema co na tom mám :lol:

chtěl jsem včera udělat video, ale vždycky jsem deset minut jak trubka seděl v natočeným autě, a ta mrcha nic, no znáte to :lol:

jinak taky bych si tipnul na blbou směs, neb mi přijde že to poslední dobou při ubrání trošku postřeluje do vejfuku... víc než předtim. zkusim večír zase číhat s foťákem, kdyžtak sem dám video.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#14 Příspěvek od fizzer »

jo a ještě bych dodal k tý diagnostice, bylo mi řečeno že ten můj pekáč se stejně pořádně zdiagnostikovat nedá... mlel cosik o tom že to má snad něco společnýho s tim interfejsem a rokem výroby či kýho výra... nevim, v tom se neorientuju... je to rok 91 a diagnostická zásuvka je taková ta s tim pacmanem vprostředku :)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#15 Příspěvek od Kami1 »

fizzer píše:.. a diagnostická zásuvka je taková ta s tim pacmanem vprostředku :)
:smich2:

mě m42/1992 jde načíst v pohodě čínskou diagnostikou

ještě můžeš zkontrolovat ř.j., prý k ní vobčas zateče...

určit to čidlo klikovky jde právě bez diag. nebo výměny těžko, když to dělá jen občas
radikus
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: pát 07.11.2008 01:00
Bydliště: Beskydy

#16 Příspěvek od radikus »

Zajed na diagnostiku a za par stovek mas usetrene nervy. Tim bych zacal. Nebo si rozjed treba INPU sam. Staci usb kabel na fabii a k tomu redukce na BMW. Mi nerikej, ze v okoli neni zadna BOSH diagnostika. Mi diag. napsala chybne cidlo kliky - ale to mi vzdy tak po 10 km zahrateho motoru chcipl, ale kdyz jsem jel hodne rychle tak to drsne skublo.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#17 Příspěvek od fizzer »

tomu já nerozumim... kabely a redukce...

už jsem rozhodil sítě, tak uvidíme. niméně mi to nedalo a večír jsem se zase ponořil pod haubnu. našel jsem tam jakejsik asi ukostřovací pásek vepředu na motoru co vede k liště vstřiků, kterej visel na pár posledních zoxidovanejch vláknech. tak jsem to provizorně opravil, přišrouboval jsem přímo ten kabel k hlavě. nicméně problém stále trvá, plus bonusová fíčura - už to i zcela chcípá :evil: ihned po nastartování mi to okamžitě chíplo. ale subjektivně mi přijde, že se ten motor líp sbírá odspoda a taky mi přijde že otáčky už lezou rovnoměrně... ale může to bejt jen náhoda.

obrázek (kabel je ten tenkej hnědej přímo nad viskou, vede zespoda do lišty vstřiků)

Obrázek

tady video
http://www.youtube.com/watch?v=srJKXkBOAtc


pro sichr jsem zkontroloval i kostru motoru (takovej ten silnej pod svodama), ta je cajk, a jak tu někdo psal jestli mi nenateklo k jednotce tak jsem to taky skouknul a sucho. taky jsem znova proměřoval cívky a všecky shodně ukázaly 1.4 ohmu (píšou že maj bejt v rozmezí 0,4 až 0,8 ... ale že by byly v řiti všecky? to bych si to hodil... spíš asi chyba měřícího přístroje - multimetr za pade :lol: )
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole
Klubové ID: 2734

#18 Příspěvek od Afri »

tyjo.. ja mam multak za kilo a to se za nej stydim.. nicmene meri docela dobre..
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#19 Příspěvek od Kami1 »

diagnostikovat něco přes video na netu bude vždycky trochu mimo,
nicméně bych vyloučil tu pumpu, jelikož je ten propad "ostrej"
problém bych viděl někde v elektrice:
čidlo kliky
relé pumpy/ř.j.
nějaká ta kostra, jak píšeš

náhodnej zkrat baterky
-při tom výpadku je tam znatelnej pokles jasu, těžko říct, může to být kombinace výpadku dobíjení altíku (sekundární chyba) se slabší baterkou
nebo to bude něco vážnějšího.
ideál by bylo měřit na ř.j. za jízdy napětí ručičkovým měřákem
nebo zkus altík odpojit a pokud dojde při výpadku k poklesu jasu je to zkratem

pro větší přehled by asi bylo vhodnější to video točit při konstantní rychlosti
(třeba 1800rpm na čtverku)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#20 Příspěvek od fizzer »

baterka je dobrá, ale jen 55Ah... předepsaná je tušim 65.

náhodnej zkrat mě nenapadl... pokud by byl někde ve svazku tak to je na mašli :lol:

ručičkovej voltmetr bych sehnal, to můžu zkusit. podle tý knížky "jak na to" zkusim dohledat piny na který to píchnout.

btw, když bych jel konstantní rychlostí, tak to neudělá. jen při volnoběhu a rozjezdu...
Odpovědět