Stránka 1 z 2

Napsal: pon 14.03.2011 22:28
od Kalasnikov
Ahoj rozhodl jsem se vytvořit nové téma ať nezapleveluju "Jakou diagnostiku koupit" kam to moc nepatří.

Mám e36 1994 325i a pořídil jsem si na ebayi ADS kabel pro Ediabas/INPA.

Mám doma všechny verze inpy které jsem byl schopen najít 3.02, 5.0 5.02 5.03 v několika variantách ale na každé mi jedou všechny jednotky krom jednotky motoru.

Při pokusu načíst jednotku DME331 s libovolnou inpou mi vyskočí SYS-0002 ECU OBJECT FILE NOT FOUND
a pak
Requested control unit DME331, DM331K20 not found. Control unit found". program will be stopped.

Myslím že všechno co je třeba jsem udělal, ads ovladač nainstalovaný, přidána cesta do environment variables, com port je nativní a nastavený na IRQ4.

Na bimmerforums jsem se dočetl že se to dá načíst i přes ediabas tool32 ale tam i když interface změním do angličtiny tak jednotlivé položky jsou německy a z toho nevyčtu nic.


Jede někomu INPA na jednotce DME331 a pokud ano tak na které verzi a kde se dá najít?

Předem díky.

Napsal: pon 14.03.2011 23:11
od Fx

Napsal: úte 15.03.2011 17:28
od Kalasnikov
díky tohle znám. Krom verze 3 mají všechny verze inpy co jsem zkoušel jak soubor T_GTRB tak DM331K20. A nic jako ECCO WEB CLIENT o kterém tam píšou mi google nenašel.

jinak teď zkouším na radu uživatele jarda verzi 80X, na STD:OBD mi to jede ale jakmile přepnu na ADS tak mi vyskočí chyba

ApiInit: Error no 38
IFH-0028: ILLEGAL IFH VERSION
API initialization error
No API calls possible

ADS driver je snad korektně nainstalovaný, soubor directNT je ve složce windows/system32/drivers, údaje v registrech dle regeditu jsou.

Poslední nápad v Ads_doku.pdf se pokud to dobře chápu píše, že DirectNT by měl být zobrazen v ovl. panelech/nástroje pro správu/služby kde zobrazený NENÍ ale to okno co je v tom pdf ukázáno vypadá hodně jinak než z XP asi to bude ještě z 98 a nevím jestli to tam má být i u XP.

Napsal: pát 18.03.2011 18:00
od Kalasnikov
takže verze 80X už mi chodí do ediabas.ini je třeba napsat STD:ADS místo ADS jako do předchozích verzí. Samotná instalace to automaticky nastaví jenom na ADS a pak to nejede.

Bohužel i v tého verzi dostávam stejnou chybu

SYS-0002 ECU OBJECT FILE NOT FOUND
Requested control unit DME331, DM331K20 not found. Control unit found". program will be stopped.

Napsal: pát 18.03.2011 23:48
od starML
Kalasnikov píše:na STD:OBD mi to jede ale jakmile přepnu na ADS tak mi vyskočí chyba

ApiInit: Error no 38
IFH-0028: ILLEGAL IFH VERSION
API initialization error
No API calls possible

ADS driver je snad korektně nainstalovaný, soubor directNT je ve složce windows/system32/drivers, údaje v registrech dle regeditu jsou.

SYS-0002 ECU OBJECT FILE NOT FOUND
Requested control unit DME331, DM331K20 not found. Control unit found.
Ať na to čumím jak chci, mám otevřeno 11 různých oken s návody a Error-FAQ, .... máš tam nějaký kiks.

1)ECU objekt nenalezen. Požadovaná řídící jednotka DME331 nebo DM331K20 nenalezena. Řídící jednotka nalezena. Jestli jsi to opsal dobře nevím. Tak je nalezeno nebo ne?

2)Podle EDIABAS_Error-v6b.pdf -->IFH-0028: ilegální IFH VERZE EDIABAS_IFH_0028 Význam: špatné rozhraní nebo je nainstalována jiná verze ovladače . Příčiny: Váš EDIABAS vyžaduje jiné rozhraní nebo verzi ovladače než ten, který je nainstalován. Korekce chyb: Re-instalace požadované EDIABAS verzi a možná rozšíření disku. Re-instalovat požadované EDIC API nebo ADS verze. Řekl bych, že jsi ten ADS ovladač nainstaloval špatně. Je to popsáno v návodu. Takže žádné poklepání myší na ADSSETUP.EXE, ale udělat to v příkazovém okně. U WinXP START - Spustit, do řádku napsat "cmd", otevře se černé okno. Teď se musíš příkazy DOSu "cd" nebo "cd .." dostat do adresáře (složky), kde máš ten ADSSETUP.EXE, takže do složky ADS32 a tady na klávesnici napsat ADSSETUP a vyčkat provedení instalace. Pokud máš instalaci INPA kompletní, tak je to popsáno v souboru ...\ADS32\README.TXT. K instalaci ovladače musíš být přihlášen jako administrátor, uživateli se instalace neprovede. A pokud jsi jen v módu uživatele poklepal myší na ADSSETUP.EXE, tak Ti bliklo okno, ty si myslíš že je hotovo a ono zatím h...o.

1. Melden Sie sich auf Ihrem Rechner als Administrator an
2. Starten Sie eine DOS-Box und starten Sie ADSSETUP.EXE
Nach dem Ausfuehren erscheint die Meldung:
Installing DirectNT driver ....... done
Please reboot the machine now.
3. Starten Sie den Rechner neu ( jetzt wieder als normaler
Anwender )
4. Der Treiber ist jetzt installiert.


Po ukončení instalace to černé okno zavřeš napsáním příkazu EXIT + Enter, ne křížkem nahoře. Nevím, jak jsi na tom s počítačem a kolik toho umíš ve starém dobrém DOSu, ale musíš to dělat, jak je posáno výše.

Taky jsem zkontrolovat Tvůj EDIABAS.INI, něco málo, možná nepodstatné bych upravil v sekci "Trace size" a "Task priority", je to tam okomentováno v řádcích výše nebo pod příkazem, který bych upravil. A taky jsem Ti tam doplnil sekci "Clamp handling", i když je vypnutá. Hlavně jsem Ti tam doplnil jeden odstaveček ohledně Interface. Nejdůležitější je ten středník na začátku řádky. Je to něco jako rem - REMARK. Takže řádek, který začíná středníkem se bere jen jako poznámka nebo komentář a je úplně jedno, co je za středníkem napsáno. Co potřebuji aktivovat, na tom řádku středník odstraním. Takže při pohledu níže tohle nastavení odpovídá pro aktivaci řežimu ADS.

;--------------------------------------------------------------------
; Interface
; Description : Connected diagnosis interface
; Default = EDIC
;Starší auta (do 95)- mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS
;Novější auta (od 95) – mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE= STD:ODB
;Interface =STD:OBD
Interface =ADS
;--------------------------------------------------------------------

Druhá možnost je STD:OBD, o možnosti Interface=STD:ADS nevím, podle mne to je blbost, verzi INPA 80x neznám a pokusně ji instalovat nebudu. Ale taky jsem měl podobný problém a taky mi tady poradili.

Pokud se jedná o e36/325i 1994, tak ADS mód je v pořádku, ale už by mohla jet i v ODB. Ale ŘJ motoru pojede asi jen po L-Line/ADS. Přeinstaluj ten ovladač ADSSETUP.EXE v chráněném režimu a po restartu mašiny by to mělo jet v ADS. Nastavený mód si zjistíš na běžící INPA, když si na úvodní obrazovce klikneš na F1-Info, v posledním řádku je vypsán Interface : ADS nebo STD:OBD. Pokud to tam vypsáno není, tak je něco někde špatně.

Při vypnutí INPA a změně ovladače nezapoměň vypnout ten EDIABAS Server, který běží na dolní liště. Pokud ho nezavřeš a INPALOAD si ho znova nenastartuje v nové konfiguraci podle EDIABAS.INI, tak se změna ADS/OBD neprojeví a zase Ti to nepůjde.

Ovladače ADS32 a OBDSetup ti posílám zazipované mailem, Ty sem potom dej fotku toho ADS kabelu pro Ediabas/INPA. Jen doufám, že to není zase nějaká verze s převodníkem USB, které zpravidla nejsou schopny vybudit starší ŘJ, protože USB používá jen 5 Voltů. Kdyžto sériový COM port jede na 12 Voltech a s vybuzením ŘJ problémy nejsou.

:lol:

Edit - oprava překlepu STD:OBD, díky za upozornění

Napsal: sob 19.03.2011 00:58
od jarda
STD:ADS je neexistující hodnota a pravděpodobně se Ti díky tomu nastavil nějaký default

Napsal: sob 19.03.2011 11:23
od Kalasnikov
Ahoj, díky za spoustu rad

1) neopsal jsem to úplně přesně píše to nakonec jednotka nalezena:"

viz obrázek

Obrázek

a občas to potom vyhodí ještě tuhle hlášku ale to je podle mě důsledek toho že se to nemůže spojit.

Obrázek


2) Myslím že nejsem úplně počítačově negramotný na DOSU jsem začínal. Instaloval jsem to i přes CMD jak říkáš a myslím že by to mělo být OK.

Můžu nějak ověřit zda se to úspěšně nainstalovalo? Pokud to dobře chápu tak instalace toho ADS ovladače se skládá s nakopírování souboru DirectNT.sys do složky windows/system32/drivers (je tam)
a vložení informací z DirectNT.ini do registru (podle regeditu to tam taky je)

V nějakém německém návodu jsem četl že se má ověřit zda je DirectNT vypsaný jako aktivní v ovládacích panelech, byla to rada ještě pro windows 98 a to okno jsem moc nepoznával ale vypadalo to jako ekvivalent ovladací panely/nástroje pro správu/služby v XP a tam teda žádný DirectNT nemám tak možná je chyba tam.

V inpě samotné to při stisknutí F1 píše ADS, to tam bylo od začátku co se to snažím zprovoznit.


3)Zkoušel jsem ten ediabas.ini který jsi mi upravil a beze změny.

Změna je v tom že jak jsem ti včera psal na e-mail že po přepsaní souborů DM331K20.PRG a DME331.IPO je to stejné tak to jsem se asi spletl protože dneska když jsem to zkoušel tak když ve verzi 3.0 přepíšu ten DME331.IPO tím tvým tak okamžitě po rozkliknutí jednotky motoru INPA vypíše: error compiling script file

Tvůj soubor má 24 526 bytů, ten který se tam nahraje při instalaci má 24 613 bytů. Soubory DM331K20.prg jsou stejné.


4)Kabel jsem koupil tento na ebay

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-INPA ... veQ5fTools

, na doporučení zde na BMWklubu, používám Lenovo T60p se serial/paralel modulem v Ultrabay místo mechaniky takže by to měl být nativní comport.

Napsal: ned 20.03.2011 16:08
od starML
Ad 1)
k 1. obrázku - ŘJ DME331 ani DM331K20 nebyla nalezena, ale našlo to nějakou jinou. I to je možné a auto s tím jezdí a jezdit bude. Ale asi bude třeba se podívat, co za ŘJ jednotku tam fyzicky máš. Potom by se dal vyhledat individuální program na její načtení a testy.

k 2. obrázku - INPA_FAQ.pdf říká EDIABAS error: Error (95) SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND
Reason 1: No SGBD in C:\EDIABAS\ECU
Solution 1: Copy the SGBD into the Ecu directory.

Reason 2: No group file in C:\EDIABAS\ECU (for group call)
Solution 2: Copy the group file to C:\EDIABAS\ECU

Reason 3: No path definition C:\EDIABAS\BIN
Solution 3: Set the system variable (see 2.1)

Reason 4: Incorrect path definition in EDIABAS.INI
Solution 4: Set the EcuPath path in Ediabas.ini to C:\EDIABAS\ECU

Reason 5: The SGBD name contains reserved characters or is too long. Only 8 characters are allowed (a-z, A-Z, 0-9, "_").

Ad 2)
Někdo začínal DOSem, někdo Woknama, příkazový řádek nebo okno je pro některé španělská dedina, ale urazit jsem nechtěl. Mě to běží pod XP, najdu to jen ve spuštěné INPA po vypsání Info F1, nebo přímo v registrech. Ve službách nebo instalovaných programech taky není nic vidět.

Ad 3)
Pravděpodobně máme a píšeme o jiných verzích INPA, a proto i velikost a kompilace DME331.IPO bude jiná. Já používám verzi 5.0.2, v INPA vlevo nahoře rozkliknu About..., stáhnul jsem to z http://.... radši pošlu mailem, abych nedostal po hlavě krabicí od banánů.

Ad 4)
Ten adaptér na INPA/Ediabas nevypadá špatně, ale jde o tohle :

Obrázek

Starší auta (do 95)- mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS
Novější auta (od 95) – mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE= STD:ODB

Tohle jsem už psal výše. Ale jde o to, že asi všechny ostatní jednotky Ti jedou na K-Line, ale ŘJ motoru ještě funguje po L-Line. A teď je důležité, jestli v tom kabelu máš propojení pinu (15) kulaté 20-pólové zástrčky OBD-1 a např. pinu (15) hranatého 16-ti pólu OBD-2. Tedy jde o to, jestli ten interface vůbec podporuje L-Line a signál se nějakým způsobem na pin (15) OBD-1 dostane. Dělá se to např. propojením uvnitř toho 20-ti pólu, kde jsou již propojeny piny (17-TxD2) a (20-TxD1) + se ještě spojí s pinem (15-RxD). Koukni do toho 20-ti pólu, zkontroluj si nastavení FIFO UART, rychlost bych dal tak na 9600bit/sec, aby ŘJ vůbec stíhala komunikovat a počítač ji neuhonil, 8 bitů, parita žádná, stop-bitů 1, řízení toku žádné a potom napiš.

Napsal: ned 20.03.2011 20:23
od Kalasnikov
Díky za rady
1) fyzicky je tam tahle jednotka


Obrázek


zkoušel jsem některé ty čísla zadávat do ETK ale nic mi to nevyhodilo

3) Inpu 5.02 už jsem taky zkoušel ani tam to nejede, začínám to vidět spíš na tu jednotku nebo kabel.

4)Nastavení com portu mám přesně jak píšeš, jen nevím jak nastavit vyrovnávací pamět někde píšou 8,8 jinde maximum co jde. Ale stejně se nezdá že by to mělo vliv.

V kulatém 20 pinovém konektoru jsou spojeny piny 17 a 20 ale na 15 propojeny nejsou, jenom ze 17tky vede drát už do OBD2 konektoru

pin 15 OBD1 vede do pinu 8 OBD2

pokud sedí tento nákres

http://pinouts.ru/connector/16_pin_car_ ... ctor.shtml

protože na tom OBD2 piny označené nemám

Napsal: ned 20.03.2011 23:43
od johnyfly1
len upravim ze nie kazde auto nad 95 pouziva obd :wink: mne sa zda ze az od 3/98...lebo ja mam 97 a musim fakat na ads :)

riadiaca jednotka motora mi tiez obcas vyhadzuje errory, myslim v inpe...v pohode staci odkliknut a ide dalej...a lepsie mi to ide pri nastartovanom motore ako pri vypnutom :roll:
tiez mam ten isty kabel ako mas ty :)

Napsal: ned 20.03.2011 23:51
od starML
Ad 1)
Ta ŘJ motoru je originál, jak má být, jen ty čísla jsou BOSCH a ne BMW čísla (Sachnummer), jak jsi hledal Ty, souhlasí to s tímto http://www.shipecm.com/index.php?route= ... uct_id=144. Tu druhou fotku radši stáhni, VIN číslo bych radši nezveřejňoval.

Ad 3) Souhlasím
Ad 4) Nastav tam 8, jako mám já a jak jsem napsal v doporučení pro Ediabas.INI

Ad 5)
Otevři si tu stránku http://pinouts.ru/connector/16_pin_car_ ... ctor.shtml a klepni na odkaz BMW OBD-II diagnostic interface, dostaneš se sem http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml. Podle mne by v tom 16-pólu měly být piny 7a8 propojené a vést na pin(15) v OBD-1 (20pól). Jenže to je K-Line used in all BMW models produced after 2000's, Ty máš 11/94. Teď by to chtělo dokumentaci k tomu interfejsu z eBay, jestli vůbec L-Line podporuje. Máš ji nebo ne?

Kdyby to bylo moje auto, tak v tom 20-pólu propojím 15+17+20 a INPA nastavím na INTERFACE=ADS a mělo by to jet. Ale ještě budu chvilku študovat, jestli na něco přijdu.

Ty ještě zkus dotáhnout kostru té řídící jednotky, při testování zapnout baterku na nabíječku a obsazené díry v diagnostické zásuvce pročistit "uchoštourem" namočeném v lihu. Kolik otvorů a které máš v té diagnostické zásuvce obsazených. Jde mi o tohle : Only an fully ADS compatible interface can access all modules in certain 20pin OBD1 cars, to check if you have such a car please check the 20pin OBD1 diagnostic plug, if Pin15 is installed only an fully ADS compatible Interface will be able to connect to all modules in the car, co je popsáno na tom eBay tady http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-INPA ... ools#rpdId

Obrázek

Napsal: pon 21.03.2011 12:19
od Kalasnikov
Ahoj

5) dokumentace k tomu žádná nebyla, diagnostickou zásuvku už jsem prostříkával kontoxem a čistil, nabíječku mívám při testování připojenou.

Ano pin 15 mám v diagnostické zásuvce zapojený.

Dotáhnutím kostry řídící jednotky myslíš co? Jako očistit ty packy co jí drží na místě a dotáhnout? Nebo je kostra některý drát z toho svazku co z ní vede?

Napsal: pon 21.03.2011 13:11
od starML
Kalasnikov píše:diagnostickou zásuvku už jsem prostříkával kontoxem a čistil, nabíječku mívám při testování připojenou.
Vidím, že jsi skutečně zdatný, takže příště taková upozornění můžu vynechat. :D

Dotažení té plechovky asi smysl mít nebude, spíš jsem myslel, jestli z konektoru nevede nějaký tlustý hnědý drát zakončený okem a přišroubovaný na kostru. Jenže neznám provedení u e36, takže mělo by to vypadat takto, ale to oko nevidím. Zkus Ty přímo na autě.

Obrázek

Napsal: úte 22.03.2011 13:14
od Kalasnikov
Ahoj tak tu kostru sem našel je hned u těch kontaktů na připojení start kabelů. Očistil jsem to a stále beze změny. Takže zbývá asi jenom přepojit ten kabel že? Až přijdu z odpolední tak ho komplet proměřím co jde kam jestli to pomůže.

Napsal: úte 22.03.2011 21:03
od starML
Originální zapojení diagnostických konektorů je ten první obrázek. Ale upozorňuji, že závazné je zapojení pouze pravé strany (BMW). Zapojení toho D-Sub 9-pol Canon (COM1) je pouze doporučení pro výstup z interface. Tedy např. když mám zapojení COM1(PC) ---> prodlužovací kabel ---> interface ---> kabel s OBD-I nebo OBD-II.

Obrázek

Ty (třeba) dáváš interface přímo do COM1 a kabelovou redukcí (OBD-II na OBD-I) jdeš do zásuvky OBD-I v autě. Ta redukce by měla být zapojená takto :

OBD II ------------> BMW-zástrčka
16-Pin ------------> 20-Pin
===========================
16 ------------------- 14
15 ------------------- 15 L-Line
7 ---------------------|17+20 K-Line
4+5 |----------------- 19
kde 4 je kostra vozidla a 5 kostra diagnostického signálu, doporučuji propojit v tom 16-ti pólu.

16-Pin------>Určení dle úmluvy
===========================
2-------------->J1850 Bus+
4------------>Vozidlo - Massa
5------------>Diag. signal - Massa

6-------------->CAN High (J-2284)
7------------>ISO 9141-2 K-Line
10------------->J1850 Bus
14------------->CAN Low (J-2284)
15----------->ISO 9141-2 L-Line
16----------->Batterie +12V


Více najdeš třeba tady http://www.blafusel.de/obd/obd_multiplexer.html - když tak napiš.

Napsal: úte 22.03.2011 22:20
od johnyfly1
pokial ma tu redukciu co dostal k diag tak by mala byt dobra zapojena...staci len premerat ci nieje niekde kablik preruseny... ja mam presne to iste a mne funguje vse :roll:
a ako hovori starml kabel s pc do diag je 1:1 cize klasika priamy predlzovaci,,,
inac ja som doma v pc nasiel zahrabanu ipnu 90x :roll:

Napsal: stř 23.03.2011 00:09
od Kalasnikov
mám tu redukci co byla k té diagnostice a je zapojená takhle

OBD2---------BMW zástrčka

16--------14 šedý vodič
15--------nezapojeno
8---------15 černý vodič
7---------17+20 zelený vodič
4+5------19 žlutý vodič
1---------16 červený vodič

dále tam jsou ustřižené vodiče barev modrá, světle červená, hnědá a fialová ale žádný z nich podle ampérmetru nevede na pin 15 OBD2 :-(

johnyfly1: mohl by jsi mi prosím jestli budeš mít čas proměřit ten svůj kabel?

Napsal: stř 23.03.2011 13:22
od Kalasnikov
takže johnyfly1 byl tak hodný a proměřil ten svůj a má to zapojeno stejně.
Zkontaktoval jsem prodejce a ten tvrdí že jejich interface má specifické zapojení a že při přepnutí do ADS modu používá pin 8 OBD2 konektoru jako L line. Popsal jsem mu konkrétně kde je problém a uvidím co napíše.

Napsal: stř 23.03.2011 23:58
od Kalasnikov
takže prodejce tvrdí že to musí být softwarový problém a poradil mi po spuštění inpy nejdříve zkusit načíst jinou ECU a pak až tu moji.
Zkusil jsem to a chyba tam je pořád ovšem nyní už to nezmiňuje DME331 ale vypíše:

Requested control unit:DM331K20 not found.Control unit found:". Program will be stopped.

A napadla mně ještě jedna věc, používám 5metrový sériový kabel. Norma RS232 sice udává max 15 metrů ale není ta diagnostika nějaké specifikum že by i 5 metrů znamenalo moc velké ztráty?

Napsal: čtv 24.03.2011 00:52
od johnyfly1
ja si myslim ze 5metrov to musi zvladat....
a chyba softwaru no nemyslim si, pokial to mas nadstavene tak to musi ist...skusal som rozne verzie inpy a stale to iste :roll:

treba skusit na tvojom aute iny interface, myslim ze niekto z klubu bude ochotny...alebo naopak tvoj interface na inom aute :roll: