Stránka 1 z 2

Napsal: pon 14.03.2011 13:22
od zverbo
Ahoj vie mi niekto poradit ci sa daju vymenit seriove brzdy za vedsie dierovane alebo perforovane bez rapidneho zasahu do brzdoveho systemu. THX

Napsal: pon 14.03.2011 15:15
od Honza325
Já jsem chtěl na 325i a pak i na 323i vždycky dát brzdy z e46 330d/330i. Ty maji tušim 330mm a jsou už dost velký... Vždycky mě od toho odradilo to, že jsem je nemohl sehnat, ale od tý doby co už e36 nemám, jsem je už párkrát viděl na prodej a nestojej moc. Třmeny na přední nápravu se hýbou okolo myslim 3tis./pár. Kotouče a desky bych k tomu už pak dokoupil nějaký jaký chceš - děrovaný, frézovaný, normální, žádný :D a desky taky.
Jinak myslim, že ty třmeny by měli sednout bez úprav,a le nevim, nedělal jsem to. Někdo na fóru je na e36 má, tak třeba poradí. Jinak potom minimálně 17" kola, menší nejdou...
Víc nevim :wink:

Napsal: pon 14.03.2011 15:43
od Francis
Nejlevnější řešení na E36 je montáž předních kotoučů z E46 328i. Z vrakáče stačí sehnat držáky třmenů a k nim nové kotouče a desky.
výhody: stejné brzdiče, ani není nutno je odpojovat při konverzi, stejné desky, průměr 300 mm
nevýhody: nutno použít 16" kola, brzdný účinek nepatrně lepší

Optimální řešení jsou brzdy z M3. Je třeba vyměnit i hlavní brzdový válec, neb brzdiče mají větší průměr pístků. Hlavní válec je použitelný i z E34.
výhody: bezproblémová montáž, osvědčené řešení, snad se i vejde do 16" kol.

Napsal: pon 14.03.2011 17:47
od zverbo
ted sem mnenil vsechny naboje, a na rade sou brzdy, kola mne netrapia leto18 a zima17, proto se ptam lebo musim koupit brzdy a videl sem ze nejak velkej rozdil v cene neni tak proto ta prestavba. 330xd ma brzdy 320mm daji se tam dat aj vedsie lebo tie co mam su 286mm? Aky model popripade pasuje???

Napsal: pon 14.03.2011 17:56
od zverbo
M3 E36 ma taky brzdy 286mm tak to asi ne, mam k dispozici brzdice z 330xd- musim stim jet do servisu??? A budu pasovat moje povodne z predu na zadok???

Napsal: pon 14.03.2011 18:04
od Francis
M3 E36 má kotouče 315 mm.

Přední dozadu by nabastlit šly, ale nebude easy. Zapomeň na tuto variantu.

Nelze zaměnit jen kotouče a brzdiče, je třeba zvolit správný hlavní brzdový válec se správným poměrem průměrů pro přední/zadní okruh podle průměrů a počtů pístků v brzdičích. Pokud bude tento poměr nesprávný, bude nesynchronní nástup přední a zadních brzd, v horším případě jeden z okruhů nebude brzdit skoro vůbec

Napsal: pon 14.03.2011 19:16
od zverbo
No tak nato asi kaslem, objednam iba dierovane sportove, nahodou to pokazim a nebude to brzdit vobec. Nevedel som ze to je take komplikovane. Ale aj tak moc dakujem. Neda sa ina varianta?- vedsie onieco sportove bez takeho rozsiahleho zasahu?!

Napsal: pon 14.03.2011 19:22
od zverbo
Francis píše:Nejlevnější řešení na E36 je montáž předních kotoučů z E46 328i. Z vrakáče stačí sehnat držáky třmenů a k nim nové kotouče a desky.
výhody: stejné brzdiče, ani není nutno je odpojovat při konverzi, stejné desky, průměr 300 mm
nevýhody: nutno použít 16" kola, brzdný účinek nepatrně lepší

Optimální řešení jsou brzdy z M3. Je třeba vyměnit i hlavní brzdový válec, neb brzdiče mají větší průměr pístků. Hlavní válec je použitelný i z E34.
výhody: bezproblémová montáž, osvědčené řešení, snad se i vejde do 16" kol.
Ja si to zle precetl, takze tohle neni problem az takovej?! Tak jo zacnu objednavat!

Napsal: pon 14.03.2011 19:26
od Francis
Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)

Napsal: pon 14.03.2011 19:54
od zverbo
Francis píše:Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)
Fuha zas az takuto rokonserukciu nepotrebujem, mam origo motorsporty kola a tie su dost masivne takze aj tak nebude videt poriadne brzdy, Vydim to na brzdy z tej E46 328ci p.300mm kedze to neni take komplikovane a ani drahe, tato varianta sa mi pozdava asi najviac a objednam ktomu dierovane kotuce.

Napsal: stř 16.03.2011 17:43
od zverbo
Dnes som objedna brzdiacu sustavu /resp. drzaky, prislusenstvo atd/ sustavu z E46 330ci cena 600kc za predny par + cital som tu na fore o skusenostiach s kotucmi a platnickami takze objednam asi od http://www.bmw-doplnky.cz - vrtané sportovní kotouče ZIMMERMANN o priemere 300mm a meke desticky ATE

Este vyriesit zadok a budem spokojny!!!
Proto otazka ake kotuce dozadu, su aj vrtane o tej velkosti seriovych, daju sa dat vedsie bez zasahu?

Napsal: ned 27.03.2011 09:17
od pesa84
zverbo píše:Dnes som objedna brzdiacu sustavu /resp. drzaky, prislusenstvo atd/ sustavu z E46 330ci cena 600kc za predny par + cital som tu na fore o skusenostiach s kotucmi a platnickami takze objednam asi od http://www.bmw-doplnky.cz - vrtané sportovní kotouče ZIMMERMANN o priemere 300mm a meke desticky ATE

Este vyriesit zadok a budem spokojny!!!
Proto otazka ake kotuce dozadu, su aj vrtane o tej velkosti seriovych, daju sa dat vedsie bez zasahu?
Ahoj,řeším ted´to samé, jak jsi s tím daleko? Můžeš pak dát link kde jsi a co kupoval? A jak jsi dopadl s montáží? Moc díky!! :wink:

Napsal: ned 27.03.2011 10:58
od bobo-mb
Pokud vím, tak u montáže těch M3 je ještě nutná montáž 1cm podložky pod kotouč.

Jinak teda u montáže z e46 328 je nutné pouze sehnat díl číslo 2 ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/

Napsal: ned 27.03.2011 12:55
od zverbo
Mam komplet celu sustavu brzdnu na predok z 330ci , okrem toho drzaku tam ide taky divny valcek, sroby su dlhsie.

Napsal: ned 27.03.2011 12:59
od zverbo
Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?

Napsal: ned 27.03.2011 13:02
od MattyX
bobo-mb píše:Pokud vím, tak u montáže těch M3 je ještě nutná montáž 1cm podložky pod kotouč.

Jinak teda u montáže z e46 328 je nutné pouze sehnat díl číslo 2 ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/
podložka pod kotuč a nebo sehnat M3 přední těhlice ;)
Francis píše:Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)
MD napul krachuje , majitel je posledni dobou obr kunda , D2 taky zadna hitparada :)

Napsal: ned 27.03.2011 20:36
od papyk
zverbo píše:Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?
No, tobě evidentně nejde o to aby to líp brzdilo, ale líp vypadalo, tak nech stávající kotouče co tam máš, vrtačka + vrták 5mm a máš ,,origo Zimermann,, + třmeny do chromu a není co řešit, neutrácej za jiný brzdy, jsou to vyhozený prachy 8)

Napsal: ned 27.03.2011 21:16
od zverbo
!!!??? si delas prdel!!! vrtat do kotoucu!!! to snad ne!!! se to rozleti pri prvnim zabrzdeni!

Mam origo motorsporty a cez tie moc neni vydet ake mam brzdy tak 50na50 funkcnost a vzhlad!
Skor pre pocit!!! a uz ich mam dokonca aj nahodene tie nove vzadu!!!
To je super ze sa to da nachromovat a nevadi to!!!

Napsal: ned 27.03.2011 21:25
od zverbo
papyk píše:
zverbo píše:Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?
No, tobě evidentně nejde o to aby to líp brzdilo, ale líp vypadalo, tak nech stávající kotouče co tam máš, vrtačka + vrták 5mm a máš ,,origo Zimermann,, + třmeny do chromu a není co řešit, neutrácej za jiný brzdy, jsou to vyhozený prachy 8)

Dnes sem stacel tie stare no stare ako stare maju odjazdene asi 5000km, zajtra davam pokovat /mimo brzdnu plochu/ a mozem ich dat do robota na vyvrtanie dier zo 100percentnou presnostou.

Nejaky nazor na toto???

Napsal: ned 27.03.2011 21:32
od papyk
Hochu, ty seš uplně mimo, já si dělal prdel a byla to nadsázka na to co tu řešíš za nesmysly, ale v poho, závěr sis udělal sám a je zbytečný tady dál něco řešit, každý svého štěstí strůjce :roll: