Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Co vybrat: BMW 330d, 330xd, 335d nebo BMW-Alpina D3 Biturbo

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od HaryXXL »

Do čeho byste šli? Vůbec totiž nemám srovnání, co by bylo nejlepší z těchto motorizací.

Jezdím po celý rok, takže i v zimě, a hodně se bojím zadního náhonu - proto ta čtyřkolka. Na spotřebu také trošku koukám - proto ta Alpina D3 Biturbo, ale zároveň chci také výkon - proto ty třílitry :) a v neposlední řadě bych chtěl komfortní auto, a tady mě ničí ty runflaty od BMW, zase asi bude lepší D3. Nicméně výkonostně je Alpinka na tom hůře než třílitry, o malém prostoru v trojkovém BMW ani nemluvím, kufr je na tom ještě hůře, ale zkousnul bych to :) Jít do sedanu nebo kombi? Je v kombíku vzadu víc místa na nohy, to jsou všechno otázky, na které rád uslyším názory, zvlášť od lidiček, co trojku mají s těmito motorizacemi, příp. se v tom svezli. Díky moc za odpovědi.

PS:

A co říkáte na konkurenci BMW? Nemám jít do něčeho jiného, jako je Audi A4 3.0 TDI Quattro nebo Mercedes-Benz C 250 CDI 4matic nebo Mercedes Benz 350 CDI 4matic?
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mike-ee »

Máš tam hodně milníku ve kterých by sis měl udělat jasno. Hlavně bych to viděl v rozhodnutí xdrive vs rwd. Pokud si doteď jezdil s jednou poháněnou nápravou a nikde ti čtyřkolka nijak nechyběla, zvládneš to i se zadokolkou. Určitě to chce věnovat nějaký čas a peníze na vhodné zimní gumy a pak je to v pořádku. Pak jsou to motorizace. Kombinuješ tam čtyřválec s 6ti válci a to je rozdíl. Pokud máš na to jezdit za 8 ber 330d, pokud uživíš kolem 9-10 litrů nafty ber 335d (bavíme se o kombinovaném provoz ale bez kloboukové jízdy). Jinak prostorově záleží na lidech, ve 4 lidech kolem 175cm se dá v sedanu v pohodě cestovat. Jinak s Touringem vzadu zkušenosti moc nemám ale vzhledem ke stejné délce vozu bych řekl že bude interier stejný a rozdíl bude v kufru. Cčko od M-B má ty rozměry podobné. Vepředu máš pocit více místa ale necítím se tam tak dobře jako v trojce(ty dva máme doma) O A4 polemizovat nebudu, neznám osobně.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od HaryXXL »

V Audině jsem jel, takže tady vím, o čem se bavím. Svezl jsem se i v BMW 320d, ale moc mi to nenadchlo. Zadní náhon, to je to, čeho se bojím v zimě, protože jezdím po celý rok. Kvalitní pneu není problém, to pravidelně kupuji. A je pravda, že nevím, do čeho jít ohledně motorizace, prostoru uvnitř vozu a komfortu, proto se ptám trošku ze široka. Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#4 Příspěvek od jarda »

Zadního náhonu se vůbec neboj, naopak to (i) v zimě dává mnohem víc prostoru na zábavu... Otázku bezpečnosti řeší stejně jako při FWD nejezdit jak debil a DSC.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#5 Příspěvek od caknakis »

Jestli chceš taky trochu komfortní auto, tak si kup novou pětku. Trojka z tebe vymlátí duši, to už raději Mercedes C, ten drncá o poznání méně.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ROBi »

Nepřijde mi, že by trojka byla nějak extrémně tvrdá. Pro mě je to spíše plus, že je taková tužší, než aby to bylo jak na blátě.

Zadního náhonu se také neboj, pokud jezdíš jako člověk, tak se nic stát nemůže, zvláště, pokud píšeš, že na gumách nešetříš. A dokonce mi auto přijde "čitelnější", než s náhonem na předek.
Oooz
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 07.11.2010 01:00

#7 Příspěvek od Oooz »

Mno ja mam e90 330D a chtě nechtě trochu souhlasim s caknakisem. Sice si nemyslim, že zrovna ,,vyklepe duši" je to prostě takový zlatý střed : člověka to extra nesere ale všimne si toho. Záleží hodně na tom, co člověk chce a snese ale e90 jsou fakt docela tvrdý auta. Pro mě jsou to prostě sportovnější auta pro mladší generaci. Soudim tak hlavně díky tomu, že před touhle trojkou jsem měl nové Mondeo, proti kterému je trojka skákadlo.

Jinak abych se aspon trochu držel otázky - o Mercedesech nemam tušení ale nelíbil se mi jejich design. V A4 jsem se svezl a proto mam e90. :)
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#8 Příspěvek od jarda »

Hlavně z toho dělají skákadlo ty runflaty, tak než se rozhodneš tak si vyzkoušej šestiválec a na normálních gumách.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00
Klubové ID: 2474

#9 Příspěvek od Selix »

HaryXXL píše:Jít do sedanu nebo kombi? Je v kombíku vzadu víc místa na nohy, to jsou všechno otázky, na které rád uslyším názory..
vzadu je mista v e90 i e91 stejne
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#10 Příspěvek od HaryXXL »

A co otázka motorizace? 335d nebo 330xd? Zrychlení z nuly na sto km/h je v podstatě stejné, i když pružnost zrychlení pravděpodobně bude lepší u silnější 335d verze, na druhou stranu slabší třílitr je čtyřkolka, i když pravděpodobně vezme trošku těch emocí.

U těch runflatů mi ihned napadlo dát tam normální ráfky a gumy, horší to bude, když někde píchnu, auto totiž nemá rezervu, jen sadu k zalepení, která je stejně asi k ničemu.
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#11 Příspěvek od Cromoly »

Tak si sjednej k povinnymu ruceni za par korun asistenci a kdyztak jim zavolas a zdarma to vyresej... Stoji to cca 350/rok
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#12 Příspěvek od caknakis »

Ono s těma runflatama....už to není taky tak hrozné, jak před pár lety. Je jasné, že jsou tvrdší, než normální guma, ale teď se na nové BMW už dávají RTF 3. generace a tam je opravdu diametrální rozdíl v komfortu mezi těma prvníma.... to je prostě neustále opakované klišé, že RTF jsou největší zlo...

Zkus stejně ještě popřemýšlet o té pětce. Nedávno jsem měl podobné dilema, projížděl jsem se pětkou, trojkou...a ten rozdíl v komfortu je fakt hrozivý. Skutečně, nikdy jsem nejel v autě s komfortnějším podvozkem, který je standartní (žádný vzduch, nebo adaptivní tlumiče)

Ta pětka drncá o polovinu méně, než moje 7er z roku 2001 a subjektivně je lepší naž E65...
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#13 Příspěvek od HaryXXL »

Jo, poslední pětka se mi moc líbí, ale budu si kupovat ojetý vůz, ne nový a je na můj rozpočet pořád moc drahá a předchozí generace, tak u té se mi nelíbí zadek od Beagla, předek je ok. Kdybych šel ve finále do zadokolky, možná by se mi designově více líbilo staré CLS od Mercedesu. A s těmi RFT je to jen dobře, že se tak zlepšili, jel jsem ve voze BMW 320d z roku 2005 a nic moc komfort, zážitky o něco lepší, ale čekal jsem je mnohem silnější. S třílitrovým dieselem to určitě pojede jinak a hlavně tiše. Uvažuji tak o roku výroby 2008 až 2009.
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00
Klubové ID: 2474

#14 Příspěvek od Selix »

HaryXXL píše:U těch runflatů mi ihned napadlo dát tam normální ráfky a gumy, horší to bude, když někde píchnu, auto totiž nemá rezervu, jen sadu k zalepení, která je stejně asi k ničemu.
staci vymenit jen pneu, disky jsou stejny pro RFT i neRFT. lepici sada na vetsinu beznych defektu asi pomuze, ale nemas jistotu, ze se ti nestane neco vetsiho.

na druhou stranu, v nejakym extremnim pripade muzes podle me znicit na miste i runflat
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#15 Příspěvek od FrankDrebin »

HaryXXL píše: U těch runflatů mi ihned napadlo dát tam normální ráfky a gumy, horší to bude, když někde píchnu, auto totiž nemá rezervu, jen sadu k zalepení, která je stejně asi k ničemu.
O nejakych "spesl" rafkach pro runflaty jsem jeste neslysel :)

Spotreba bude u vsech motoru celkem v pohode, rozdil mezi jednotlivymi verzemi nebude nijak extremni..

Jak uvedl Mike-ee, ve vyctu mas ctyrvalce i sestivalce, to si musis rozhodnout sam co chces - u sestivalcu bude kultura chodu o neco lepsi :)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mike-ee »

budu se opakovat ale vyjasni si si za kolik chceš jezdit, respektive co ti dovolí finance a jak to chceš. 335d bude do další budoucnosti nejdražší asi i na servis oproti 330d. S tou čtyřkolkou je to prostě těžko radit. Já sem posadil zadní náhon jedině na břicho kde nebyl vyhrabaný sníh a možná jedno stoupání v rozbředlém sněhu mi dalo zabrat protože sem měl opravdu špatné gumy na zimu (jezdím i na hory ale abych si kvůli třeba 10 výletům za rok koupil xdrive který je těžší, dražší to asi ne no). Ale jinak je podle mne na normální ježdění xdrive do trojky zbytečnost. Tvrdost podvozku je znatelně ovlivněná kombinace 18" run flat na M-paket podvozku skáče určitě víc než non runflat 16" na seriovem podvozku. Ale nejde říct, že run flat nejde vydržet.

Ano je to tvrdší auto oproti Cčku, ale pro mně je Cčko docela konzum. Mne to auto nebaví. Má ho mamka +- stejná motorizace, má ho sice v automatu, ale jak motor projev, tak podvozek a celkový pocit z auta je více takový že mně kamkoliv zaveze, udělá to rád ale nechce se u toho tolik bavit jako trojka. A to jezdím ve více méně základním dvoulitru se 130kW. Už nějaký měsíc přemýšlím nad Performance kitem na 145kW ale pořád sem nepocítil potřebu. Rovně to jede dostatečně na naše poměry a v zatáčkách to většině konkurentů s přehledem ujede.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#17 Příspěvek od Poldav6 »

Ja jen k tomu x-drivu.. Nezapominejte jake byly posledni dve zimy. Rozdil mezi zadokolkou a 4x4 se rovnal rozdilu mezi "nezaparkovat" a "zaparkovat kdekoliv", a to i v Praze :) Neni to jenom o jezdeni na hory. A kdyz jde clovek do extremu, na mokru to s 500+Nm na jedne naprave take neni jednoduche, ze?

U me ctyrkolka jednoznacne vede, u auta se kterym se ma najet vetsina km, to je proste sazka na jistotu. Auto je sice neutralnejsi, ale bmw vi co dela a i s xdrivem se daji delat psi kusy.

Jako nevyhodu bych urcite videl to, ze servis ctyrkolek je casto o dost slozitejsi. Zvlast u trojky je mista pod kapotou malo a kvuli xdrivu je pristup na nektera mista komplikovany..
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín
Klubové ID: 2367

#18 Příspěvek od fanda1 »

Přihodím sem taky dotaz, jestli můžu teda. Mám v plánu v červenci koupit troječku jen pořád nejsem rozhodlý jakou motorizaci. Chtěl bych cca r.v. 2007 s M-paketem a sportovním podvozkem a za cca 500 až 600tis. Zatím nejvím přemýšlím o 335d nebo 335i ale pořád nevím. U jeté 335tky je lepší vzít diesel nebo benzín? Ročne najezdím cca 25-30tis. Děkuji za názory
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od mike-ee »

pokud tě vyšší spotřeba nebude vadit tak jednoznačně benzín. Podle mně se trojka s naftou hodí jako ekonomické řešení, ale pokud vím že si těch 10 - 12 litrů uživím na pohodu tak bych bral jedině benzín. Ten motor má obrovský potenciál. Po úpravě vlastně montují stejný motor do 1M a stejný koncept bude čekat příští M3, takže z hlediska výkonu má podle mně rezervy, samozřejmě po vyměnění pár nezbytných dílů. Nemluvě o tom, že projev toho benzínu je taky hezčí než nafta a i když nafta je taky silná a dokáže i ušetřit,tak přesto bych volil benzín... i proto získal tolik ocenění kolik získal(minulý rok 1. místo ve své kategorii, v absolutním pojetí byl na 2. stupni, Absolutní vítěz v letech 07,0 8) Neříkám, že 335d je horší, ale pokud máš možnost výběru mezi těmito 2, neváhal bych ani chvilku...

třeba taková Odkaz
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín
Klubové ID: 2367

#20 Příspěvek od fanda1 »

Ok díky, beru vyšší spotřebu jenže když si to vezmu tak jezdím tak 60% krátké trasy a 40% delší trasy. A údajně diesel než se zahřeje tak papá stejně jak benzín. Ještě nevím jak je to se servisami mezi těma 335??? To bude asi na stejno, že?
Odpovědět