Stránka 1 z 3
Napsal: pon 07.02.2011 09:38
od varkel
Ahoj.
Mám technický problém :
-Motor občas houpe ve volnoběžných otáčkách (myslím že je to klapka, zkusím ji vyčistit)
-Občas se stane, že motor přestane do 3500rpm netáhne a kucká (podle mě je tam moc benzínu) párkrát ho pak protočím a vše je pak zase ok, ale jak jedu déle pomalu jen do 3500rpm zase začne po nějaké době kuckat.
-V návaznosti na toto všechno mě přijde že auto do těch výše zmiňovaných 3500rpm netáhne.
-Dalším problémem je, že žere i trávu kolem silnice. Průměr na dálku kdy jsme jeli úplně v klidu (do 100km/h na 5ku) byl 15l, když se trochu pohoní tak i přes 25l přijde mě že by jsem se měl dostat na klidné jízdě tak na 10l.
řešil jste někdo něco podobného ? Mě osobně přijde že tam jde prostě moc benzínu, svíčky se pak "uchlastávají" v nižších otáčkách a i spotřeba je pak vysoká. Nevím ale co by to mohlo způsobovat.
Díky za radu V.
Napsal: pon 07.02.2011 10:43
od Kalasnikov
Klapku vyčistit můžeš, a také vyčisti volnoběžný ventil pod sacíma svodama je to takový váleček jde no něho konektor a dvě hadice.
do 100 km/h na 5tku se dá v mírném provozu jet mezi 8 a 10 litry. takže tam je rozhodně něco špatně.
Napsal: pon 07.02.2011 14:51
od varkel
Díky za tip na ten ventil, dneska to budu rozebírat tak na to kouknu. ale pořád přemýšlím proč tam jde tolik paliva

Napsal: pon 07.02.2011 15:27
od CZAirwolf
Pokud ti (nefunkcni) lambdy ve vyfuku spatne vyhodnocuji bohatost smesi, tak by to mohl byt taky duvod nadmerneho mnozstvi paliva.
Napsal: pon 07.02.2011 15:48
od varkel
dá se to prověřit jinak než na diagnostice ? Myslím funkčnost těch sond.
Napsal: pon 07.02.2011 16:41
od icecold
taky bych to viděl na lambdy, měli by vydávát odpor při měření ne?
Napsal: pon 07.02.2011 17:32
od matiz
JA bych to tak jednoznacne nevidel, pokud jednotka nedostava z lambdy signat tak to zaregistruje a prepne se do nouzoveho rezimu a jede s davkovanim podle nejakych predem definovanych map. Takze zvysena spotreba jo, ale ne takovy masakr co pan pise. Bych ani neuvazoval a na diagnostiku zajel, bude tam toho nejspis vic. Navic pri vycteni live dat bude trebas mnohe jasnejsi, vcetne te lambdy.
Napsal: pon 07.02.2011 18:19
od Kami1
začni tou diagnostikou (zaměř se na váhu a ty lambdy),
nad 3500rpm to žere taky hodně?
Napsal: pon 07.02.2011 21:38
od Milosss
A volnobeh hupe na studenom ci len teplom motore? Ak len na teplom, tak je na 99% vadna lambda, ten isty motor, taky isty problem spotreba pri kludnej jazde do 80ky 12l, vadna lambda.
Napsal: pon 07.02.2011 22:21
od CBR1000F
To houpání volnoběhu může dělat i nekterá netěsnící hadice přisáváním falešného vzduchu do motorového (olejového) prostoru. Určo diagnostika.
Napsal: pon 07.02.2011 23:41
od icecold
mě houpání volnoběhu za studena na 316i způsoboval děravý vlnovec sání...

je třeba začínat z nejlevjnějších věci

co se tyče spotřeby tak mě napadá přepadová hadička na benzín k nádrži, může byt ucpaná a přebytečný benzín se nevrací z lišty zpět do nádrže... to by vysvětlovalo to žrání a dušení ne?
Napsal: úte 08.02.2011 09:34
od varkel
Ahoj.
Tak jsem na to včera koukl, a po odpojení váhy vzduchu to houpat přestane a motor běží jako hodinky, nevím jak je to s tou spotřebou ale vzhledem k tomu že se to už nedusí, čekal by sjem že je to tou váhou. Navíc co vím tak příruba by se neměla od těla té váhy oddělávat a bohužel někdo předemnou ji rozmontoval (jsou "ohlomejzdané" šrouby). Dneska rozeberu klapku a ten váleček, uvidíme jak se to nakonec bude chovat.
Díky za rady. V.
Napsal: úte 08.02.2011 21:41
od emtrojak
zdravim, prosim kde presne se nachazi velntil volnobehu? dikes
Napsal: stř 09.02.2011 11:50
od varkel
Klapka je vyčištěná, ale na ten ventil jsem se nedostal, nenašel jsem ho a pak už byla v graži zima.

Každopádně klapka byla úplně čistá. Ale se spotřebou jsem na tom stále špatně.
Ještě by jsem se chtěl zeptat zda někdo udělá za nějaké slušné peníze diagnostiku na liberecku.
Napsal: stř 09.02.2011 11:58
od xSAFA
Volnoběžný ventil u 6ti válců je pod mostem sání, z gumového kolena do něj vede hadice, čili podle tohoto ho lze snadno najít. Přístup je trošku horší a poprvé to chce přijít na ten správný způsob jeho demontáže. Třeba u M52 je nutné vyhodit airbox, váhu i klapku aby k němu byl rozumný přístup. Ale je to trošku ježek v kleci...

Napsal: stř 09.02.2011 13:40
od CBR1000F
Kluci, diagnostika mi hlásí přerušení lambdy - tedy nouzovej režim s vyšší spotřebou. V pátek to dám na zvedák. Nejspíš to bude jen konektorem. Ale když to bude zvednuté, rád bych pro jistotu změřil i odpor lambdy v konektoru. Rád bych ale věděl, kolik Ohmů má mít při vypnutém motoru?
Napsal: stř 09.02.2011 14:03
od xSAFA
Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.
Napsal: stř 09.02.2011 15:13
od CBR1000F
xSAFA píše:Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.
Tak pak jedině proměření vedení. Mám M50, 325i vanos 93. Zkus mi upřesnít, kde se nachází ten konektor.
Napsal: stř 09.02.2011 16:13
od xSAFA
M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte...

Napsal: stř 09.02.2011 17:36
od CBR1000F
xSAFA píše:M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte...

Jdu pohledat. Předpokládám, že by to mělo vypadat takto
http://www.x1-autodily.cz/index.php?id=0&art_id=3209593