Stránka 1 z 3

Napsal: pon 07.02.2011 09:38
od varkel
Ahoj.

Mám technický problém :
-Motor občas houpe ve volnoběžných otáčkách (myslím že je to klapka, zkusím ji vyčistit)
-Občas se stane, že motor přestane do 3500rpm netáhne a kucká (podle mě je tam moc benzínu) párkrát ho pak protočím a vše je pak zase ok, ale jak jedu déle pomalu jen do 3500rpm zase začne po nějaké době kuckat.
-V návaznosti na toto všechno mě přijde že auto do těch výše zmiňovaných 3500rpm netáhne.
-Dalším problémem je, že žere i trávu kolem silnice. Průměr na dálku kdy jsme jeli úplně v klidu (do 100km/h na 5ku) byl 15l, když se trochu pohoní tak i přes 25l přijde mě že by jsem se měl dostat na klidné jízdě tak na 10l.

řešil jste někdo něco podobného ? Mě osobně přijde že tam jde prostě moc benzínu, svíčky se pak "uchlastávají" v nižších otáčkách a i spotřeba je pak vysoká. Nevím ale co by to mohlo způsobovat.

Díky za radu V.

Napsal: pon 07.02.2011 10:43
od Kalasnikov
Klapku vyčistit můžeš, a také vyčisti volnoběžný ventil pod sacíma svodama je to takový váleček jde no něho konektor a dvě hadice.

do 100 km/h na 5tku se dá v mírném provozu jet mezi 8 a 10 litry. takže tam je rozhodně něco špatně.

Napsal: pon 07.02.2011 14:51
od varkel
Díky za tip na ten ventil, dneska to budu rozebírat tak na to kouknu. ale pořád přemýšlím proč tam jde tolik paliva :-(

Napsal: pon 07.02.2011 15:27
od CZAirwolf
Pokud ti (nefunkcni) lambdy ve vyfuku spatne vyhodnocuji bohatost smesi, tak by to mohl byt taky duvod nadmerneho mnozstvi paliva.

Napsal: pon 07.02.2011 15:48
od varkel
dá se to prověřit jinak než na diagnostice ? Myslím funkčnost těch sond.

Napsal: pon 07.02.2011 16:41
od icecold
taky bych to viděl na lambdy, měli by vydávát odpor při měření ne?

Napsal: pon 07.02.2011 17:32
od matiz
JA bych to tak jednoznacne nevidel, pokud jednotka nedostava z lambdy signat tak to zaregistruje a prepne se do nouzoveho rezimu a jede s davkovanim podle nejakych predem definovanych map. Takze zvysena spotreba jo, ale ne takovy masakr co pan pise. Bych ani neuvazoval a na diagnostiku zajel, bude tam toho nejspis vic. Navic pri vycteni live dat bude trebas mnohe jasnejsi, vcetne te lambdy.

Napsal: pon 07.02.2011 18:19
od Kami1
začni tou diagnostikou (zaměř se na váhu a ty lambdy),
nad 3500rpm to žere taky hodně?

Napsal: pon 07.02.2011 21:38
od Milosss
A volnobeh hupe na studenom ci len teplom motore? Ak len na teplom, tak je na 99% vadna lambda, ten isty motor, taky isty problem spotreba pri kludnej jazde do 80ky 12l, vadna lambda.

Napsal: pon 07.02.2011 22:21
od CBR1000F
To houpání volnoběhu může dělat i nekterá netěsnící hadice přisáváním falešného vzduchu do motorového (olejového) prostoru. Určo diagnostika.

Napsal: pon 07.02.2011 23:41
od icecold
mě houpání volnoběhu za studena na 316i způsoboval děravý vlnovec sání...;-) je třeba začínat z nejlevjnějších věci :-D
co se tyče spotřeby tak mě napadá přepadová hadička na benzín k nádrži, může byt ucpaná a přebytečný benzín se nevrací z lišty zpět do nádrže... to by vysvětlovalo to žrání a dušení ne?

Napsal: úte 08.02.2011 09:34
od varkel
Ahoj.

Tak jsem na to včera koukl, a po odpojení váhy vzduchu to houpat přestane a motor běží jako hodinky, nevím jak je to s tou spotřebou ale vzhledem k tomu že se to už nedusí, čekal by sjem že je to tou váhou. Navíc co vím tak příruba by se neměla od těla té váhy oddělávat a bohužel někdo předemnou ji rozmontoval (jsou "ohlomejzdané" šrouby). Dneska rozeberu klapku a ten váleček, uvidíme jak se to nakonec bude chovat.

Díky za rady. V.

Napsal: úte 08.02.2011 21:41
od emtrojak
zdravim, prosim kde presne se nachazi velntil volnobehu? dikes

Napsal: stř 09.02.2011 11:50
od varkel
Klapka je vyčištěná, ale na ten ventil jsem se nedostal, nenašel jsem ho a pak už byla v graži zima. :-) Každopádně klapka byla úplně čistá. Ale se spotřebou jsem na tom stále špatně.

Ještě by jsem se chtěl zeptat zda někdo udělá za nějaké slušné peníze diagnostiku na liberecku.

Napsal: stř 09.02.2011 11:58
od xSAFA
Volnoběžný ventil u 6ti válců je pod mostem sání, z gumového kolena do něj vede hadice, čili podle tohoto ho lze snadno najít. Přístup je trošku horší a poprvé to chce přijít na ten správný způsob jeho demontáže. Třeba u M52 je nutné vyhodit airbox, váhu i klapku aby k němu byl rozumný přístup. Ale je to trošku ježek v kleci... :)

Napsal: stř 09.02.2011 13:40
od CBR1000F
Kluci, diagnostika mi hlásí přerušení lambdy - tedy nouzovej režim s vyšší spotřebou. V pátek to dám na zvedák. Nejspíš to bude jen konektorem. Ale když to bude zvednuté, rád bych pro jistotu změřil i odpor lambdy v konektoru. Rád bych ale věděl, kolik Ohmů má mít při vypnutém motoru?

Napsal: stř 09.02.2011 14:03
od xSAFA
Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.

Napsal: stř 09.02.2011 15:13
od CBR1000F
xSAFA píše:Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.
Tak pak jedině proměření vedení. Mám M50, 325i vanos 93. Zkus mi upřesnít, kde se nachází ten konektor.

Napsal: stř 09.02.2011 16:13
od xSAFA
M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte... :)

Napsal: stř 09.02.2011 17:36
od CBR1000F
xSAFA píše:M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte... :)
Jdu pohledat. Předpokládám, že by to mělo vypadat takto http://www.x1-autodily.cz/index.php?id=0&art_id=3209593