Zdravím,
koupil jsem si nedávno BMW e36 318TDS z roku 5/97. Verze Compact. Dovezeno z Rakouska. Kromě pár menších závad mám s autem jediný větší problém. Když se auto nastartuje (chytne se na poprvé i při mínus 10) tak okamžitě začně motor kuckat. Otáčky lítají od 1000 až do 200. Asi se elektronika snaží otáčky vyrovnat. Za chvíli se to trochu ustálí ale pořád motor kucká až někdy zhasne. Během toho všeho jde z výfuku (spíš řidší) bílý dým. Když ale přidám plyn asi na 1000 otáček motor se probere a jede normálně, z výfuku přestane jít bílý dým. Po asi 10 minutách kdy je auto nastartované přestane kuckání úplně. Jen se zdá, jakoby jeden z válců při spalování vydával jiný zvuk než ostatní. Známý mechanik říkal, že podle zvuku jede auto jen na tři válce. Vyměnil jsem vzduchový a palivový filtr i oba řemeny. Olej a olejový filtr bych vyměnil až se závada odstraní. Nenapadá vás někoho co by to mohlo být ? Jsou to vadné nebo zanesené vtřiky ? Může to být vstřikovací čepadlo nebo snad něco ještě nákladnějšího na opravu ?
Děkuju moc za všechny odpovědi a omlouvám se za případnou nesrozumitelnost.
To co popisuješ vypadá na vstřik-divný zvuk z válce,nepr.chod motoru.Jestli Ti to ale kouří hodně bíle-není to jen pára,ta je u každého studeného po nastartování tak Ti teče voda do válce a to způsobuje nepr.chod motoru po nastartování-voda se pak odpaří a motor běží po ohřátí lnormálně.Při špatném vstřiku ale motor špatně spaluje a kouří černě či do šediva.Zkontroluj jestli není olej ve vodě či voda v oleji,jestli se netlakuje chlad.okruh+přehřívání+jestli to norm.topí..Řekl bych že Ti teče voda do válce a máš KO hlavu nebo těsnění...Možná je to teprve v začátku a voda se zatím po chvilce odpaří,přestane to kouřit a motor se urovná.
Pokud bys měl špatný vstřik nebo čerpadlo tak to bude kouřit a smrdět nespálenou naftou,to samé když je mech.závada na motoru,třeba rozvody nebo kroužky-většinou to kouří...Jedině že by jestli to je možné byl přilepenej jeden vstřik a do válce nešla nafta....Nesvítí Ti žlutá kontrolka vstřiku na palubce??Když zapneš klíček tak se rozsvítí a po chvilce musí zhasnout.Budeš muset zajet na diagnostiku nebo vyházet vstřiky,změřit kompresi jestli Ti to jde na tři a postupně se někam dobereš,je to smutný ale je to tak..Nevím jestli Ti někdo poradí líp,může to dělat hafo věcí a nikdo ten chod motoru neslyšel..Jinak pokud budeš mít prasklou hlavu jen málo tak v téhle zimě to vent.myslím uchladí během 30 minut jízdy a chl.kapaliny se Ti moc ztrácet nebude.Poznáš to jen když změříš kompresi nebo když odšroubuješ nádobku,přidáš plyn a pokud to bude foukat do vody bude Ti lítat z nádobky ven