Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prosim o radu ke koupi

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od sniphead »

Zdravím příznivce BMW,
rád bych se stal vaším členem, ale nemám s BMW zatím žádnou zkušenost. rozhodl jsem se pro koupi vozu BMW řady 3 od roku výroby 2005 (tuším, že to je E90?). Můžete mi, prosím, dát celistvou radu, zda koupit naftu nebo benzín, jaké jsou klady a zápory u tohoto konkrétního typu a jakou zvolit přesně motorizaci u obou kategorií (pod 2.0 nejdu) a jakou s tím máte průměrnou spotřebu ? Dále bych prosil o radu na co si dát při koupi pozor (nemyslím standardní věci, ale něco, co je potřeba kontrolovat u BMW). A ještě prosím o finanční náklady na servisování vozu(olej, rozvody, destičky). Rád bych tímto získal ucelenou odpověď od lidí, kteří tomu rozumí a nešlápl vedle.

btw. Vyhledávání mě nefunguje - naskočí vždy jen bílo - takže jsem info nebyl schopný dohledat sám. Děkuji všem za odpověďi :-)

btw2. snad možná, kdyby někoho zajímalo z čeho přesedlávám, tak z Passata 2.0TDI, 103kW, výroba 05, plná nálož
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#2 Příspěvek od Dan td »

Všechno, co se ptáš, je tu snad milionkrát. Pokud nefunguje hledání, zkus jiný prohlížeč apod..., mělo by to šlapat.

Nepíšeš, kolik ročně najedeš, jestli za svý nebo za služební, jak daleko jezdíš, atd... Od boku ti tu každej doporučí 330i benzín, ale vzhledem k tomu, že chybí výše uvedené info to asi nebude moc směrodatný :roll:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od sniphead »

Dan td píše:Všechno, co se ptáš, je tu snad milionkrát. Pokud nefunguje hledání, zkus jiný prohlížeč apod..., mělo by to šlapat.

Nepíšeš, kolik ročně najedeš, jestli za svý nebo za služební, jak daleko jezdíš, atd... Od boku ti tu každej doporučí 330i benzín, ale vzhledem k tomu, že chybí výše uvedené info to asi nebude moc směrodatný :roll:

jsem mimo domov, takže nemůžu jinak, než přes safari a to mi prostě nefunguje. Auto bude moje osobní, takže peníze do toho budu dávat svoje, proto je pro mě důležitý i údaj o spotřebě a cenách servisování(na passata to je celkem drahý, tak abych věděl, jestli to nebude ještě dražší).Jezdím denně, povětšinou kratší jízdy okolo 10-20km, většinu po městě. Třikrát do týdne dávám i trasu 200km.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#4 Příspěvek od zlatas »

řekl bych,že tak zásadní věc jestli naftu,nebo benzín prostě musíš vědět sám,pak už ti tu kluci poradí s konkrétním motorem :wink:
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#5 Příspěvek od sniphead »

specifikuji tedy svuj dotaz vyhradne na benzinove motory ;-) Naftu jednu mam a neni to ono. Tohle bylo spis kdyby bmw delalo nejakou podstatne odlisnou nez VW
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od mrJekill »

BMW ale dělá podstatně odlišný diesly než VW :D
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#7 Příspěvek od sniphead »

mrJekill píše:BMW ale dělá podstatně odlišný diesly než VW :D

můžeš teda představit 320d a 330d?
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od RomanSvach »

sniphead píše:
mrJekill píše:BMW ale dělá podstatně odlišný diesly než VW :D

můžeš teda představit 320d a 330d?


no kdybych to mel srovnat treba s legendarni 1,9TDi tak rozdily jsou vyrazne. BMW nema zdaleka takovy nastup krouticiho momentu v jednech danych otackach, proste ma vyrazne plossi krivku tociveho momentu napr jak peugot a jemu podobni.
snazi se turbo jakoby zamaskovat, da se tocit do vyssich otacek atd... ma o neco vetsi spotrebu a vykon musis dolovat ve vyssim spektru otacek.

proste BMW ma kultivovanejsi chod. mozna na to lidi az prilis dbaji ja celkove si myslim ze BMW diesly uz dohnali to co driv ztracely a ted sou o neco lepsi nez nove VW 2.0TDI a 1,9TDi je proste legenda ale uz v jistych ohledech zastarala. kazdopadne po presednuti do BMW se ti bude nejdriv zdat ze to auto proste nejede bo tam chyby ten razantni nastup, ale ono to jede...

jo a ciste subjektivne VW ma v dieslu o trosku lepsi prevodovky, ale to rikam ciste subjektivne
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Pokud vyloučíme naftu, jakože ty BMW šestiválcový diesly jsou dnes dost v pohodě a to i po zvukové stránce, oproti chrochtadlům, nabízí se 325i možná 330i. Na to ježdění po městě by se hodilo něco úspornějšího. V letech 2005 ještě tuším Efficient Dynamics ty motory neměly i tak to moc lidí nechválilo a spotřeby udávaný výrobcem jsou čímdál větší bláboly, resp. v městským provozu nereálný laboratorní údaje.
Je tady pár e90kařů, určitě se během pár dní ozvou a poradí.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

o se tyce servisu, zalezi kde budes servisovat. Jestli v origo nebo nekde v garazi. V origo jsem se ptal na vymenu oleje - 4800,-Kč, nevim zda s dph nebo bez, nejak mne to bylo jedno... Olej mne stal i s filterem a dopravou necele 2000Kč, original BMW. Brzdy jsem delal taky, kupoval jsem kotouce ATE powerdisky, ATE desky i cidlo taky ATE a vyslo mne to za material 5600,-Kč. Mam 325i kombika, vcera jsem jel 90km tam a 90 zpet, byla mlha a dost hnusne, takze jsem jel fakt opatrne. Tam jsem jel za 8,6 a zpatky kde to bylo vic z kopecka za 7,1l/100km. Po meste se da dostanu pod 10l. Kdyz jsem mu chvilku daval o vikendu, slo to na 15l. Vic ohledne servisu zatim nevim, nebylo potreba nic resit.

Ja jsem chtel puvodne taky ropaka kvuli spotrebe, nicmene podarilo se mi poridit benzin a zatim v zadnem pripade nelituju. U ropaka neustale hrozi ze odejdou vstrikovace, turbo, cerpadlo, filtr pevnych castic coz nejsou zrovna male castky, ale podle meho je nutne s tim alespon trochu pocitat ze se to stat muze. V tu chvili se provoz diky servisu krapet prodrazi. V pripade maleho najezdu jak pises pokud nejsi limitovan cenou je podle meho lepsi volba benzin.
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#11 Příspěvek od sniphead »

Díky za prozatimní informace. Pokud nafta nemá turboefekt, tak by se mi to asi zdálo dost jiný, protože v současné chvíli mě turbo nakopne na 1800ot. :-)

Výměna oleje ve VW mě stála pět tisíc, takže tady vidím, ž to není dražší, což jsem rád. Jinak je pravda to, že mám všudy přítomný strach z turba, vstřiků, pumpy. Mít v autě "nejhorší motor od VW" je stres. Proto teď raději zjišťuju přímo od uživatelů, jak si který model stojí, protože bych nerad dopadl stejně.

Spotřeba po městě kolem deseti je ještě únosná celkem v pohodě a mimoměsto ještě míň samo taky. Najezdím tak 15000-20 000km ročně, takže benzin by me mel stat do 60 000Kc, coz me ted nafta se servisem na passata stalo cca o 10 000Kc vic
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mike-ee »

za sebe jako naftového uživatele BMW 320d, můžu říct, že když sem se vozil na golfu 1.9 tdi tak jsem měl vždycky pocit jak nastoupilo turbo že mně to snad vystřelí a když jsem koupil o pár desítek kW silnější BMW tak sem myslel, že si snad dělají srandu. Problém byl v tom že to prostě táhne do 4000 pořád stejně, v 1800 je rozpoznat že motor začíná zrychlovat rychleji ale není to doprovázeno kopancem. Je to ale fakt na který sem si zvykl velmi rychle a je to příjemné. Opravdu se ty naftové motory začínají přibližovat charakteristikou benzínům, protože ta lineárnost u BMW je vyjímečná...

Nicméně bych do trojky příště chtěl benzínový 3 litr. Je to prostě motor který do toho auta sedí jako hrnec na prdel... Váhově je to pořád snesitelný, výkon podle mně parádní a charakteristika + zvuk skvělý. Je to prostě atmosféra a po jízdě s tímhle motorem se mi do 20d nechce vracet. Je to motor který k tomu prostě patří. Nemám s ním dlouhodobé zkušenosti ohledně spotřeby, ale kolega co s ním jezdí tak říkal kolem 9-10 litrů jde v pohodě. Když se šlape tak jde nahoru ale co za to nabízí, že.

Pak se nabízí ještě jedna kombinace ale to je pro opravdové řidiče fajnšmekry. 320si O tom raději ani nebudu referovat a odkážu na nějakou recenzi...


Jinak mám tady zrovna fakturu z posledního servisu po 60 tisících u té 20d. Za práci 1200, Filtr sada, 427,- olej castrol SLX LL04 0W-30 3172,- mikrofiltr s aktivním uhlím 1 000,-

Pak už sem tam měl položky které sem si nechal udělat na vlastni vyžádání, Geometrie a vyvážení kol dohromady 3061,- a výměna zpětného zrcátka u řidiče s výhřevem 2000,- i s prací

moje průměrná spotřeba v létě kolem 6.2 litru nafty s tím že jezdím jak město, tak okresky(asi tak 40% ku 60%) a občas přesuny po dálnici ale do 30km. v zimě je to asi o litr víc
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#13 Příspěvek od sniphead »

mike-ee píše:za sebe jako naftového uživatele BMW 320d, můžu říct, že když sem se vozil na golfu 1.9 tdi tak jsem měl vždycky pocit jak nastoupilo turbo že mně to snad vystřelí a když jsem koupil o pár desítek kW silnější BMW tak sem myslel, že si snad dělají srandu. Problém byl v tom že to prostě táhne do 4000 pořád stejně, v 1800 je rozpoznat že motor začíná zrychlovat rychleji ale není to doprovázeno kopancem. Je to ale fakt na který sem si zvykl velmi rychle a je to příjemné. Opravdu se ty naftové motory začínají přibližovat charakteristikou benzínům, protože ta lineárnost u BMW je vyjímečná...

Nicméně bych do trojky příště chtěl benzínový 3 litr. Je to prostě motor který do toho auta sedí jako hrnec na prdel... Váhově je to pořád snesitelný, výkon podle mně parádní a charakteristika + zvuk skvělý. Je to prostě atmosféra a po jízdě s tímhle motorem se mi do 20d nechce vracet. Je to motor který k tomu prostě patří. Nemám s ním dlouhodobé zkušenosti ohledně spotřeby, ale kolega co s ním jezdí tak říkal kolem 9-10 litrů jde v pohodě. Když se šlape tak jde nahoru ale co za to nabízí, že.

Pak se nabízí ještě jedna kombinace ale to je pro opravdové řidiče fajnšmekry. 320si O tom raději ani nebudu referovat a odkážu na nějakou recenzi...


Jinak mám tady zrovna fakturu z posledního servisu po 60 tisících u té 20d. Za práci 1200, Filtr sada, 427,- olej castrol SLX LL04 0W-30 3172,- mikrofiltr s aktivním uhlím 1 000,-

Pak už sem tam měl položky které sem si nechal udělat na vlastni vyžádání, Geometrie a vyvážení kol dohromady 3061,- a výměna zpětného zrcátka u řidiče s výhřevem 2000,- i s prací

moje průměrná spotřeba v létě kolem 6.2 litru nafty s tím že jezdím jak město, tak okresky(asi tak 40% ku 60%) a občas přesuny po dálnici ale do 30km. v zimě je to asi o litr víc

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Vypadá to tedy kromě turbo efektu dost podobně co se servisu a spotřeby týče. Taky mám chuť koupit benzín. Přece jen je to na řádění lepši :twisted:
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#14 Příspěvek od mrJekill »

Konečně z tebe vypadlo na co to hlavně potřebuješ :D
Na řádění jednoznačně benzín :wink:
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#15 Příspěvek od sniphead »

jak je na tom 20i ?
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mike-ee »

Teď budu sice jen teoretizovat, protože praktické zkušenosti s tímhle motorem nemám. Je pravda že 20i je o 100 kilo lehčí než 30i, takže to může být zajímavé, ale podle mně se rozdíl v průměrné spotřebě bude pohybovat kolem těch 2 max 3 litrů. Chápu že dále se dá ušetřit na pojištění a z ekonomického hlediska to bude prostě úspornější. Z druhé strany ale to auto má na tento motor velké rezervy a budeš cítit po určité době podle mně touhu po větším výkonu (asi jako každý) a bylo by škoda pak svého rozhodnutí litovat. Určitě bych to jako motorizaci neodepisoval a sám nejlíp víš co utáhneš a co ne. Vím osobně že výkon kolem těch 170 koní do toho auta stačí, ale kdyby mohlo být víc, nebránil bych se a pořád osciluji s myšlenkou úpravy od BMW na nějakých 200... U toho benzínu si už jen tak jednoduše potom nepomůžeš...Záleží jen na tvých preferencích a možnostech.
ciro68
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.07.2010 00:00
Bydliště: Most

#17 Příspěvek od ciro68 »

Jestli by ses rozhodl pro třílitr, tak dnes se objevil inzerát na krásnou 330tku v M-packetu, za super peníze, možná je až podezřele levná...ale mít ty prachy tak ji jedu aspoň omrknout...

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8612227
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#18 Příspěvek od Afri »

co vim, tak 320i jsou lenosi oproti 2,5l, ktery zere podobne, ale svisti vic..
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od mike-ee »

ciro68 píše:Jestli by ses rozhodl pro třílitr, tak dnes se objevil inzerát na krásnou 330tku v M-packetu, za super peníze, možná je až podezřele levná...ale mít ty prachy tak ji jedu aspoň omrknout...

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8612227


sice levný ale kombinace jak hrom. Automat a uvnitř nejméně praktická úprava ještě se dřevem :roll:

Sice skoro 100 nahoru, ale podle mně pořád dobrý http://www.sportovnivozy.cz/12221-bmw-3 ... aket-praha
sniphead
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17.01.2011 01:00

#20 Příspěvek od sniphead »

mike-ee píše:
ciro68 píše:Jestli by ses rozhodl pro třílitr, tak dnes se objevil inzerát na krásnou 330tku v M-packetu, za super peníze, možná je až podezřele levná...ale mít ty prachy tak ji jedu aspoň omrknout...

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8612227


sice levný ale kombinace jak hrom. Automat a uvnitř nejméně praktická úprava ještě se dřevem :roll:

Sice skoro 100 nahoru, ale podle mně pořád dobrý http://www.sportovnivozy.cz/12221-bmw-3 ... aket-praha

takhle svetlej interier mam ted taky, ten me nevadi, ale automat jo. Chci manual, me automat nejak nenadchl.
Co se toho druheho tyce, tak to je moc hezky, to uz jsem take nasel a celekm o nem i premyslim
Odpovědět