Stránka 1 z 2

Napsal: pát 24.12.2010 09:41
od Paavo
Cus, tak po roce opet laboruju s tim, ze dam kuzel,ale chci jej vyvest nekam, aby opravdu necucal teplej vzduch ba naopak,nejradeji bych jej dal nekam, kde bude studenej cucat primo.MAte nekdo takto filtr udelanej??

napadly me 2 varianty: filtr by se umistil do nafuku pro levou predni brzdu a nebo, bych dal kvuli zachovani delky sani filtr za levou ledvinku a vyrezal jednu pricku predniho cela, by tam sla napojit trubka.Diky moc za komenty a pripadne odkazy na to, jak to jiz nekdo predemnou delal.

edit: nejedna se jen o upravu sani,ale odtucnovaci kurou projde i vejfuk, kterej bude osazen jen racingovejma svodama a koncovym tlumicem (misto stredu budou jen roury)

Napsal: pát 24.12.2010 10:27
od Brody
Já osobně bych se na to z vysoka. Spíše bych pořešil ty starty, tyda pokud už to nemáš v cajku :wink:

Napsal: pát 24.12.2010 18:43
od Paavo
to tu neni nikdo, kdo by mel auto na zavody a mel tam kuzel?

Napsal: pát 24.12.2010 19:28
od KeyJey
a když ho necháš na orig. místě a jenom ho vložíš do nějaký trubky kterou vyvedeš místo mlhovky třeba?

Napsal: pát 24.12.2010 20:09
od Paty

Napsal: pát 24.12.2010 21:44
od MattyX
nechat ho na origo miste a normalne si udelat clonu pro neho aby to licovalo az po vrch kapoty a na ten vrch dat trebas kus staryho tesneni z kufru aby to pekne tesnilo a bude to super ;) a myslim ze i fuknkcni ;)

btw: ja bych se na hribek vysral mimochodem :D

Napsal: sob 25.12.2010 01:59
od Jamall
vyser se na hříb...dej vložku filtru....origo. airbox řeší teplotní vodivost materiálů...tlumení bordelu a má spočítaní uhel, který doma na koleně nevypočítáš....pokud nemáš brzdu

Napsal: sob 25.12.2010 08:48
od Paavo
to MattyX: ja jsem puvodne jiz kuzel mel, ale nedokazal jsem jej kvalitne odstinit->v lete to proste po meste nejelo a chcipalo.Tedka bych se k tomu chtel vratit , hlavne kvuli zvuku, a nako to kvalitne udelat...

Napsal: sob 25.12.2010 10:55
od BudVlad
U E90 to BMW Performance řeší tak, že do orig airboxu dává K&N filtr, je zvětšený přívod vzduchu a kvůli zvuku má víko směrem ke kabině otvor. Výkon to zvýší ale minimálně (1 až 2hp). Lepší řešení je sání + svody.

Obrázek
Obrázek

Daleko efektivnější jsou svody. Tady je dyno s OBX svody, ale s US sáním které je víc omezené (menší filtr + carbon filtr).

Obrázek

Napsal: sob 25.12.2010 23:49
od cybernetworm
Také jsem řešil "hříbek" a nakonec jsem se raději rozhodl nechat origo box. Jelikož jsem se dozvěděl že snad origo filtr propouští dostatek vzduchu a není oním omezením co všude píšou. Ale marketing umí své toť pravda... Výkon to nepřidá, dokonce může i ubrat pže při "hříbku" většina odebere tzv. velocity stack a turbolence omezí množství nasávaného vzduchu. Kdyz už tak udělat "náporové sání" a kvalitní přívod studeného vzduchu. Pokud jde ovšem někdo po zvuku, tak go on... a jedna poznámka nakonec, 3Hp co přidá filtr se po Xtisících ztratí na "vybroušených" válcích, pže "sportovní" filtr opravdu propouští o něco více :)

add:
toto by snad mohlo fungovat, pokud je standartní filtr opravdu překážkou.
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... Power/1264
Ale musel by se opravdu odstínit. Nehledě na to že tento Apexi není napuštěn a v testech snad dopadl dobře :)

Napsal: ned 26.12.2010 00:06
od Jamall
jestli ty de o zvuk, tak vše vyhoď a přímo na váhu vzduchu natáhni silonku od mladý...budeš čumět

Napsal: ned 26.12.2010 11:00
od cybernetworm
tady jedna ukázka jedné nejmenované firmy vyrábějící sport. vložky a filtry... Jestli tohle něco "přefiltruje" tak já to raději ani nehodlám zkoušet a vracím zboží :)))

http://img826.imageshack.us/i/dscf3567z.jpg/

Napsal: ned 26.12.2010 13:18
od xSAFA
Ale tohle je filtr bez jakékoliv impregnace ne? Nebo teda z minimálními zbytky... Právě ten olejíček má za úkol zachytit i ty nejmenší nečistoty a částečky prachu. Bežně se tyhle filtry používají třeba na autokros, což je snad jeden z nejprašnějších sportů... Použít ho bez impregnace je takřka jako by tam nebylo nic, mimo to že to zachytí mouchy a jiné větší nečistoty ale veškerej prach tím proletí, ostatně ale to píše i sám výrobce v návodu.


Jinak dávat kónus někam do náfuku brzdy nebo za ledvinku je myslím opravdu blbost, co jízda v dešti? Bude to tak leda nasáklý vodou a posbírá veškerej bordel ze silnice...

Napsal: ned 26.12.2010 13:54
od Kami1
tady tomuhle by nepomohl ani kanistr impregnace a beru v potaz i to, že spousta vláken na tý foto je neviditelná.
to je maximálně na ty závody, kdy se potom vymění olej a dá místo toho skutečnej filtr.
to kurvení motoru kvůli 1%HP stojí za to asi jen lidem, co prachy neřešej.
když už bych něco trvale dával, tak asi bavlněnej, ale stejně je to jen takovej nicmoc tuning.

Napsal: ned 26.12.2010 20:17
od cybernetworm
xSAFA píše:Ale tohle je filtr bez jakékoliv impregnace ne? Nebo teda z minimálními zbytky... Právě ten olejíček má za úkol zachytit i ty nejmenší nečistoty a částečky prachu. Bežně se tyhle filtry používají třeba na autokros, což je snad jeden z nejprašnějších sportů... Použít ho bez impregnace je takřka jako by tam nebylo nic, mimo to že to zachytí mouchy a jiné větší nečistoty ale veškerej prach tím proletí, ostatně ale to píše i sám výrobce v návodu.
Je to nový filtr bez impregnace ano pravda. Ale i kdyby se tam dala(nehledě na to že se její množství provozem částečně snižuje) tak není šance že by to vyplnilo ony mezery, ano bude to filtroval lépe,ale stejně tam proteče takového vzduchu že se to časem usadí v oleji a je konec. Jde o křemíkové částice které nejsou okem skoro viditelné ale pak spolu s olejem tvoří brusnou pastu malé jemnosti. Sice malé ale při takovém počtu cyklů co motor udělá to pak znát bude.

Nakonec jde opravdu o onen průtok vzduchu. Proto jsem se ptal proč má 323, 325, 328, M3 stejnou velikost filtru.... :)
Ale omlouvám se že jsem trošku odbočil, předmětem nebylo jestli je to dobré či prospěšné, ale kam ho umístit. Já chtěl možná jen ušetřit práci, aby to pak nebylo zklamání.

Napsal: pon 27.12.2010 20:13
od blesk666
su tzv suche a mokre filtre - suche ako napr ten Apexi su hlavne kvoli vahe vzduchu za filtrom vhodnejsie (pri preolejovani mokreho strhavane ciastocky oleja nalepene na teliesko vahy vzduchu ho moze poskodit).
j aMAF nemam a mam siksku KN rovno nasadenu na sani. v dohladnej dobe planujem tomu urobit odtienenie

Obrázek

takto som to mal riesene na Primere GT siska K&N):

Obrázek

Obrázek

toto fungovalo ale lepsie (namerane o 4hp lepsi vykon) - sanie origo AEM robene na tento motor (SR20DE od Nissanu):

http://www.nissanclub.cz/graphics/owner ... 66436x.jpg

toto som mal v Cupre, podla VAG-u to davalo o 20% viac vzduchu ako seria (da sa z diagnostiky ked sa urobia logy vycitat bud precentualne mnozstvo oproti prednastavenej hodnote v mape alebo v gramoch za sekundu a porovnat s origo mapou)

http://img262.imageshack.us/i/pb207781x.jpg/

Napsal: pon 27.12.2010 21:16
od BMWIIIPower
Za sebe můžu říct,že je velký rozdíl bez a s otevřeným sáním.S kuželem se auto líp sbírá,má lepší reakci a hlavně nevadne nad 5.500ot (M52B25).Táhne lineárně až k omezovači.Z jistých důvodů jsem byl nucen na chvíli dát zpět origo airbox s filtrem a až jsem se divil,jaký je to propad :oops: Moc nevěřím tomu co se říká o nulovém nárustu výkonu.Pocitově to je síla,určitě se vylepší křivky,ne-li naroste výkon.

http://bmw3power.rajce.idnes.cz/DCIM/#

Napsal: úte 28.12.2010 00:05
od Petinek
Máš k tomu nějakej přívod vzduchu ? z fotky to nejde vidět...

Napsal: úte 28.12.2010 00:46
od blesk666
mas tam privod z masky,

mne ked sa pozries na tu prvu fotku tak siska je spredu prekryt acistocne odrezanym zbytkom originalneho nasavacieho potrubia ktore je vyvedene do masky. siska ma vybrany stred takze napor vzduchu ide rovno do nej. samozrejme je potrebne doriesit odtienenie

Napsal: úte 28.12.2010 01:08
od cybernetworm
BMWIIIPower píše:Za sebe můžu říct,že je velký rozdíl bez a s otevřeným sáním.S kuželem se auto líp sbírá,má lepší reakci a hlavně nevadne nad 5.500ot (M52B25).Táhne lineárně až k omezovači.Z jistých důvodů jsem byl nucen na chvíli dát zpět origo airbox s filtrem a až jsem se divil,jaký je to propad :oops: Moc nevěřím tomu co se říká o nulovém nárustu výkonu.Pocitově to je síla,určitě se vylepší křivky,ne-li naroste výkon.

http://bmw3power.rajce.idnes.cz/DCIM/#
Ono by bylo spíše dobré někde zjistit zda-li originální filtr svým rozměrem klade "odpor" při sání motoru v takové míře že zvětšení jeho plochy či změnou materiálu by vedlo k nárůstu nasátého vzduchu. Když se člověk podívá na orig. filtrbox(a tedy i velikosti filtru) který je v případě bmw e36 stejný jak u M52/M50 tak M3(která musí zákonitě nasát mnohem větší množství vzduchu) pak si neodpustí míru pochyb...

Jestliže inženýři ve fabrice navrhovali jeho velikost i s kompromisem výrobní ceny filtru(množství materiálu),sériovosti výroby a prostoru v motorovém prostoru, pak by teoreticky zvětšením plochy(či změnou materiálu filtr např. onen KN, BMC aj) mohlo mít za následek nasátí více vzduchu a spolu se správným poměrem paliva i zvýšení výkonu.
Co jsem však zatím viděl, tak filtr nebyl oním členem který by kladl odpor motoru při jeho požadavku na množství vzduchu(jeho plocha je vcelku velká vůči zbytku sacího "traktu"),ale paradoxně přívod vzduchu k onomu filtru,čili filtrbox a jeho přívod.

Samozřejmě se na zvýšení výkonu podílí teplota a vlhkost nasátého vzduchu a atmosférický tlak. Dále pak tok vzduchu a jeho turbolence(které kladou odpor) a usměrnění, a také dokonce kmitání sloupce vzduchu od jednotlivých válců - rezonance ... A pokud se započítá ona odchylka motorové/válcové brzdy pak se velmi těžko měří onen pocit navýšení výkonu.

Spíše vidím opravdu viditelnou změnu v onom měření MAF, který prokazatelně ukazuje že "tam toho vzduchu jde víc" :) Může to však být dosaženo i např. obyčejným filtrem s úpravou "dodávky vzduchu" k tomuto filtru, tedy lepší přívod vzduchu např. náporem či "zkvalitněním/žvětšením" cesty....

Co na to říkají odborníci? Máte někdo další podobné zkušenosti jako blesk666 a naměřeno?

P.S. více vždy neznamená lépe, zaslechl jsem toto tvrzení právě spolu s onou rezonancí vzduchu v saní motoru. Bohužel jsem se o této problematice zatím nikde více nedozvěděl :)