Stránka 1 z 1

Napsal: úte 21.12.2010 18:22
od cybernetworm
Zdravím, při čištění filtrboxu jsem si všiml "dirky dole na spodní částí" viz foto. Ptám se je to normální nebo je to nějak "proražené/provrtané". Děkuji za infa, jestli jste někdo viděl vícero boxíků tak by si toho třebas všiml.

Napsal: úte 21.12.2010 18:31
od cybernetworm
Foto mi nějak nelze vložit...

tak link

http://img704.imageshack.us/i/boxqix.jpg/

Napsal: úte 21.12.2010 22:12
od Kami1
1/z origo výroby to asi není
2/provrtané to není (max. propálené)
3/ pravděpodobně to není pro chod motoru důležité
4/nebyla v autě namontována nějaká sračka na snížení emisí?

Napsal: úte 21.12.2010 22:49
od cybernetworm
Nene co vím tak nebyla... Je to velmi malý otvor pravda, jen že by to mohlo přisávat zbytečně teplý vzduch,ale je to na to opravdu asi velmi malé. OK zalepím :) díky

Napsal: úte 21.12.2010 22:58
od Kami1
cybernetworm píše:Nene co vím tak nebyla... Je to velmi malý otvor pravda, jen že by to mohlo přisávat zbytečně teplý vzduch,ale je to na to opravdu asi velmi malé. OK zalepím :) díky
ten box je především o tlumení hluku, 99% sání zajišťuje násoska, takže v pohodě

Napsal: úte 21.12.2010 23:07
od cybernetworm
Mno box jako takový ano, to je mi jasné. Já jen že se angažuje snad i na délce potrubí(u 323i mám ještě uvnitř prodloužené uvnitř boxu, takovou trubkou, nevím jestli to má i 325 myslím že ne) a odstínění a přívodu studeného vzduchu do motoru...

Napsal: stř 22.12.2010 00:18
od Kami1
výkonově se délka bere(počítá) od klapky plynu k ventilům,
v airboxu jde o hluk

Napsal: stř 22.12.2010 01:33
od cybernetworm
Jestli je tomu tak, tak tím lépe. Sice jsem někde zaslechl že ještě záleží i na proudění k váze vzduchu ale to filtrbox už má usměrňovací trubku a snad i kus za ní. Šlo mi pak ještě o ten "debuffler" či jak tomu nadávají na cizích forech, je to ten plast, kterej je tam snad jen kůli hluku...

Napsal: stř 22.12.2010 01:42
od cybernetworm
koukám že tady kolega to má též :)) Asi nějakej noise reduction spolu s debufflerem :))

http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... -my-airbox

a je tam vidět i ta "překážka" před filtrem v airboxu, neboli debuffler. Nevíte někdo jestli je na škodu to odebrat? mohlo by to přeci jen sání odlehčit, kdybych to vyndal ne? :)

Napsal: stř 22.12.2010 13:49
od Kami1
ta roura tam plní tu samou funkci, co basreflex v repráku,
akorát je naladěná, aby určité spektrum zvuku tlumila

vyndáním se nic nezkazí, ale ničemu to nepomůže.
bude to hlučnější (sportovně) a možná to při plným plynu neznatelně změní výkonovou charakteristiku

Napsal: stř 22.12.2010 19:04
od Francis
Dírka dole je na odtok případného kondenzátu za vlhkého počasí.

Napsal: stř 22.12.2010 19:07
od cybernetworm
Ahaa, děkuji všem za info, teď je v tom jasno :)

Napsal: stř 22.12.2010 19:19
od Francis
Zásahy do sání mají často degradační účinek na výkon motoru. Tvar nasávacího hrdla je VELMI důležitý, viz http://www.volny.cz/francis7/delka_sani

Napsal: stř 22.12.2010 20:47
od cybernetworm
jak to tak vypadá tak ten "bassreflex" je v airboxu opravdu jen jako zvukový tlumič.

viz.
http://pages.sbcglobal.net/gorf/bmwtips ... orkel.html

Onen tvar a délka či průměr má význam zřejmě maximálně od sání k filtru...