Stránka 1 z 2

Napsal: sob 18.12.2010 17:44
od Paavo
Vcera me potkala neprijemna situace.Rano jsem auto normalne natocil na prvni drcnuti.V poledne jsem chtel vyrazit do prace a ono nic.Starter toci,baterka je nabita,dokonce jsem zkousel i jinou baterku a to same.Benalu je tam dost,cerpadlo tlaci(pri odpojene privodni hadici na listu cakal benal pri startovani)ale pokud byl klicek ve druhe poloze, tak z hadice zadny benal netekl,a to ma bejt lista natlakovana.Vubec nevim po cem jit,kor kdyz je to nepojizdny a na diagnostiku se s tim nedostanu.Pri startovani ma motor tendenci naskocit,slibi ,pohne se rafika aktualni spotreby.Pak zhasne a rafika se vrati zpet.Jsem totalne bezmocnej...........zkuste mne Vy znalejsi veci nekam nasmerovat(hlavne ne tam kam Slunce nesviti :-)) M50B25TU

Napsal: sob 18.12.2010 18:22
od Kami1
pokud tam jde ten benal, tak to asi nezapaluje.
takže zjistit, jestli jde +12V do zap. cívek (relátko)
pokud ano, jestli jdou do nich impulzy (ř.j.),
pokud jdou, tak asi zajistit tu diag. nebo zkusmo vyměnit čidlo klikovky

(+ zkusit pohejbat s drátama a pročistit konektory)

pro sychr bych změřil napětí někde za pojistkama při tom startování (kostra)

v jaký teplotě je to zaparkovaný?

Napsal: sob 18.12.2010 18:27
od Paavo
kdyz to poprvy udelalo tak bylo dle boardu -7,5C,tedka je auto v garazi, kde je -2,5C.Zkusit, esli jde proud do civek, to myslis to zmerit na vysupu z kabelu,kterej jde do civky?A s tou RJ jsi to myslel jak??To jsem nako nepobral

Napsal: sob 18.12.2010 18:39
od Kami1
na konektoru k cívkam by to napájení měl být pin č.3 (zelenej drát)
na pin 2 (černá) jdou z ř.j. ovládací impulzy pro zapalování, pokud tam nejdou, tak je něco špatnýho s ř.j. nebo i s čidlama

u toho paliva je taky důléžitej tlak, můžeš zkusit trošku zahřát podtlakovej regulátor, jestli není zamrzlej, nejlepší by bylo garáž trošku vytopit

Napsal: sob 18.12.2010 18:46
od Paavo
regulator najdu kde?A ty impulzy z RJ se zmeri jako jaka valicina?Myslis jako nekoho nechat startovat a promerit vsech 6 konektoru?

Napsal: sob 18.12.2010 19:03
od Kami1
regulátor je na pal. liště, ale to, že může být zamrzlej, je jenom takový kdyby...

ty impulzy by bylo nejvhodnější ověřit osciloskopem

nebo můžeš zkusit můj postup, kterým jsem jednou ověřoval funkčnost zapalování (já mám ale ISo a tam jsou zapalovací kabely):
vydělal jsem svíčky
zapojil na ně kabely
seřadil je vedle sebe podle pořadí zapalování
a uzemnil kostry
- no a při točení startérem bylo krásně vidět, jak tam z jisker běhala lajna, takže jakýkoliv vynechávání apod by bylo poznat

Napsal: sob 18.12.2010 19:14
od Paavo
to uzemeni mi zkus nako rozepsat prosiim.... :oops:

Napsal: sob 18.12.2010 19:28
od Kami1
že ty svíčky třeba položíš na plech (nebo motor) spojenej s kostrou auta,
jiskřištěma směrem k řidiči
nebo spojit závity drátem na kostru

Napsal: sob 18.12.2010 19:38
od Paavo
jasnacka,chapu..........uz.A take vypojit cerpadlo paliva.

Napsal: sob 18.12.2010 19:43
od Kami1
jo, to jsem zapoměl napsat, sory

Napsal: sob 18.12.2010 21:18
od paveld
Pokud ti svíčky budou normálně zapalovat, tipoval bych čidlo otáček kliky. Když mi odešlo tak motor při startování občas škytnul jako kdyby chtěl naskočit, ale víc nic. Bez tohohle čidla motor nejde nastartovat.
Teď by to i vzhledem ke sněhu bylo možný, mě odešlo po tom co mi do něj natekla voda při mytí motoru - nejspíš totiž věkem už nebylo stopro vodotěsný. Tobě tam mohl spodem vletět sníh a pak roztát.

Napsal: ned 19.12.2010 09:13
od Paavo
zkusiim motor ohrat v garazi nakym infrazaricem a uvidim,jak to pujde.Zda se mi, ze slibuje cim dal vic a dnes rano takrka jiz naskocil tak na 2 sekundy.Pak cidlo promerit multakem a uvidi se.....Tobe, kdyz blblo cidlo kliky, tak to neslo ani roztahnout treba na dvojaka?

Napsal: ned 19.12.2010 11:56
od paveld
Nešlo

Napsal: ned 19.12.2010 20:42
od Paavo
tak nakonec asi to vypada na tlak v palivove soustave.Pokud startuju a ihned po tom vypojim hadici od cerpadla tak vytece max. cajova lzicka benalu a nic vic.Pritom by mel byt tlak v systemu od startovani asi 2hodiny v liste.Je pravda, ze cerpadlo ani nezabzuci pri otoceni klicku do 2. polohy.Takto to dela u obou funkcnich cerpadel.Relatko jsem mel z funkcni 36ky pujce na nic.Je to mozne???Me to pripada jako jedine vychodisko.

Napsal: ned 19.12.2010 20:54
od mequi
V 1. příspěvku jsi psal, že čerpadlo tlačí. A v posledním, že při otočení klíčku do 2. polohy čerpadlo nebzučí. Podle mne je čerpadlo v háji. Zkus ho od někoho vypůjčit a zkus to natočit. A nebo zkus jen konektor k čerpadlu, možná nedrží dobře a proto to blbne.

Napsal: ned 19.12.2010 22:04
od Paavo
cerpadlo nezabzuci pri otoceni klicku do 2. polohy.Pri startovani cerpadlo neco tlaci,ale nevim kolik.Kdyz se odpoji lista a nastartuje se, tak z hadicky caka stava.Jenze, pokud cerpadlo ihned po startovani odpojim z hadice,tak vytece jen cajova lzicka benzinu.Kdyz tam je 3bar tlaku, atk by mi to melo postrikat cely auto a to se nedeje.

Napsal: ned 19.12.2010 22:17
od Kami1
ty tři bary ti s tou troškou benálu hned zmizí (kapaliny jsou nestlačitelné)
relátko pumpy je myslím ovládaný ř.j., tak můžeš změřit jestli je ovládané a jestli spíná.
že jde do motoru benál poznáš, když si čuchneš při startování k výfuku

Napsal: ned 19.12.2010 22:28
od paveld
co neodpojovat tu lištu, ale celou ji sundat a podívat se, zda při startování ze vstřiků jde benzin jak má?

Napsal: ned 19.12.2010 23:48
od dejv09
Pokud odpojíš přívod paliva od vstřikovací lišty a zapneš klíček do druhé polohy aby svítily kontrolky, tak se musí zapnout čerpadlo a tlačit benzín, pokud se nic nedějě, tak bude nejspíš problém v čerpadle, které je v nádrži, nebo vedle ní. V zimě je častý problém, že se v něm nahromadí voda a zamrzne.

Napsal: pon 20.12.2010 14:22
od Paavo
to dejv09: ve druhe poloze pri odpojene liste cerpadlo netlaci............odzkouseno.Jakmile se zacne startovat,tak z odpojene hadice u listy caka benal.Cerpadlo je zarucene OK,relatko menene a nic... stale problem.