Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Koupě 330XD E46. Spolehlivst automatu?
Ahoj, sice tu již nějakou dobu jsem, ale pouze jako pozorovatel. Pomalu se schiluje k okamžiku, kdy vyměním svého passata syncro 1,9 TDI za něco dospělejšího. Má volba je právě 330xd r.v. 2000-2002. Už jsem vyrostl z telecích let, tak bych se rád usadil s automatem. Jenže nemám sebemenší zkušenosti s touto převodovkou. Vzhledem k tomu, že auto bude mít min. 180 tisíc za sebou, tak mám celkem obavy ze spolehlivosti automatu. Auto koupím s tím, že nebudu mít příliš dalších peněz na opravy, takže repas krátce po koupi nepřipadá v úvahu.
Ptám se tímto uživatelů na reálnou životnost této převodovky.
Pokud by se měla během dalších 50-100 km odporoučet, tak bych raději sáhnul po manuálu, kterej doufám vydrží.
Díky Michal
Ptám se tímto uživatelů na reálnou životnost této převodovky.
Pokud by se měla během dalších 50-100 km odporoučet, tak bych raději sáhnul po manuálu, kterej doufám vydrží.
Díky Michal
ahoj,
to je strasne individualni ohledne zivotnosti. Pokud s tim automatem bylo normalne zachazeno, vzdrzi daleko dele. Ale taky to muze byt past co se vysype za tech 100 km. Zalezi jak se minuly majitel k vozu choval. Sam mam manual ale odjezdil jsem uz dva automaty a sli do kytek, jeden v 270tis a druhej v 320tis. Ale vozidla meli mnoho majitelu a myslim ze si stim nikdo hlavu nelamal, podle toho co vse ostatni bylo dodelano na vozidle. Jinak pokud dobre radi, podrazuje, drzi otacky, neresil bych to. Ve smlouve bych si toto treba snazil nejak osetrit, treba zaruka na automat pul roku nebo neco podobneho, a mas pokoj..
to je strasne individualni ohledne zivotnosti. Pokud s tim automatem bylo normalne zachazeno, vzdrzi daleko dele. Ale taky to muze byt past co se vysype za tech 100 km. Zalezi jak se minuly majitel k vozu choval. Sam mam manual ale odjezdil jsem uz dva automaty a sli do kytek, jeden v 270tis a druhej v 320tis. Ale vozidla meli mnoho majitelu a myslim ze si stim nikdo hlavu nelamal, podle toho co vse ostatni bylo dodelano na vozidle. Jinak pokud dobre radi, podrazuje, drzi otacky, neresil bych to. Ve smlouve bych si toto treba snazil nejak osetrit, treba zaruka na automat pul roku nebo neco podobneho, a mas pokoj..
Tak auto chci určitě po prvním majiteli a se serviskou (i když ta v dnešní době asi není směrodatná). Právě, že jsem tu často narazil na problémy s automaty kolem 200t km. A 8-10 let staré auto bude právě kolem těch 200 určitě. Našel jsem jednoho, kdy je automat po repasu i s doklady o provedených pracích.
Budu s tím čas od času tahat dva koně (cca 1500-1700kg) , tak tam by ten automat byl asi zajímavý.
Jak je to spojkama u manuálů u BMW? Je tam taky věčně se kazící dvouhmota jako u VW?
Budu s tím čas od času tahat dva koně (cca 1500-1700kg) , tak tam by ten automat byl asi zajímavý.
Jak je to spojkama u manuálů u BMW? Je tam taky věčně se kazící dvouhmota jako u VW?
-
3llf
- Registrovaný
- Příspěvky: 366
- Registrován: pát 10.04.2009 00:00
- Bydliště: Ústecko
- Klubové ID: 2220
když člověk v tom automatu měnil pravidelně olej i s filtrem,tak ta převodovka vydží hodně,pak taky jde o to,jestli s tím nikdo moc nekravil atd
já mám automat,nvm kolik najeto
něco asi kolem 270tis. a dřív než se mi podělal automat to odnesl motor
takže úřijde na řadu new srdce a uvidíme co na to převodovka,každopádně se tam musí měnit olej i s filtrem i když lidi ti budou tvrdit,že tam je doživotní náplň,tak tomu nevěř 
jestli budes mit doklad o repasi, a ta spol co to delala dava zaruku, tak bych asi neresil, kdyz se vy.... tak to nechas u nich opravit a jezdi se dal..
estli je tam dvouhmota, to nevim. Kazdopadne mam na svoji 330i e46 najeto 215tis a spojka je origo. Auto jsem koupil se 100tis. A to jsem ani ji ani motor nijak nesetril, takze myslim ze spojec vydrzi hodne. Jo a furt mi zabira od spoda, zadne nekde na konci..
u toho dizzla trochu pozor - ne ze by to byla moucha - vstriky, turbina, lehce choulostive. Muze se vy.... a budes menit, zalezi treba na kvalite ropy co do nej lili atd.
jinak podvozkove uplne nekde jinde, proste bomba, jenom doplneni - nedas tam mensi kola nez 17 palcu, je to kuli velkej brzdam, coz si ale auto zaslouzi. Jinak estli tam budes mit m paket podvozku, jako ja, tak trochu tvrdsi na Prahu. Je to spis sportacek nez nejakej luxus mekciho podvozku. Ale do zatacky to muzes poslat opravdu s gustem. Pokud se trosku s nekym poskadlis, uvidis pred zatackou kdy to druhe auto musi brzdit, ale ty palis dal pod plynem, je to fakt velkej rozdil, zalezi taky na ridici..
a co je chloubou, potrebuje taky opecovavat. Kolem tech 200 tis, estli to nikdo nedelal bude potreba pretesnit zadni napravu. delal jsem to v 170tis a fakt rozdil. No a dneska koukam po prednich ramenech, ty prelysovavat moc nema cenu, lepsi koupit nove, ale je to raketa.....
uf to jsem se rozepsal..
kdyby jsi neco potreboval, nevahej se ozvat..
estli je tam dvouhmota, to nevim. Kazdopadne mam na svoji 330i e46 najeto 215tis a spojka je origo. Auto jsem koupil se 100tis. A to jsem ani ji ani motor nijak nesetril, takze myslim ze spojec vydrzi hodne. Jo a furt mi zabira od spoda, zadne nekde na konci..
u toho dizzla trochu pozor - ne ze by to byla moucha - vstriky, turbina, lehce choulostive. Muze se vy.... a budes menit, zalezi treba na kvalite ropy co do nej lili atd.
jinak podvozkove uplne nekde jinde, proste bomba, jenom doplneni - nedas tam mensi kola nez 17 palcu, je to kuli velkej brzdam, coz si ale auto zaslouzi. Jinak estli tam budes mit m paket podvozku, jako ja, tak trochu tvrdsi na Prahu. Je to spis sportacek nez nejakej luxus mekciho podvozku. Ale do zatacky to muzes poslat opravdu s gustem. Pokud se trosku s nekym poskadlis, uvidis pred zatackou kdy to druhe auto musi brzdit, ale ty palis dal pod plynem, je to fakt velkej rozdil, zalezi taky na ridici..
a co je chloubou, potrebuje taky opecovavat. Kolem tech 200 tis, estli to nikdo nedelal bude potreba pretesnit zadni napravu. delal jsem to v 170tis a fakt rozdil. No a dneska koukam po prednich ramenech, ty prelysovavat moc nema cenu, lepsi koupit nove, ale je to raketa.....
uf to jsem se rozepsal..
kdyby jsi neco potreboval, nevahej se ozvat..
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
Stav automatu se vždycky alespoň odhadnout dá, hledej na fóru, jak se má chovat, je tu toho spousta... To samé o turbu atd. Jinak u 3er je asi nejmenší riziko vysypání téhle šmejdské převodovky, u které se o nějaké rezervě v dimenzování nedá mluvit, protože to auto je nejlehčí (v porovnání s 5er a 7er). Ale vždy to záleží na předchozích majitelích, jak se k autu chovali. Ale pokud se automatu nedává cihla při rozjedu, při řazení mezi PRND auto stojí, nevyřazuje se za jízdy na N a zpátky se tam nekope D, na křižovatkách se nechává D a stojíš na brzdě nebo zatáhneš ručku, tak ten automat musí 300 - 400 tisíc vydržet bez problému. V podstatě tě můžou potkat jen 3 možnosti:
1) auto má najeto o 200 tisíc víc než udává majitel, takže už bude automat spolu s turbem vyměněn - asi nejvíc pravděpodobné
2) auto má skutečné kilometry (nejméně pravděpodobné), takže do koupě bych kolem 200 tisíc km šel, ale schválně se zeptej majitele, jestli ví jak se k automatu chovat, a potažmo i k turbu
3)auto má najeto o 200 tisíc víc než udává majitel, ale vše je tam původní a rychle se toho potřebuje zbavit
Vyvaroval bych se bazarů, chce to klubáka nebo aspoň soukromého majitele. Každopádně téměř vždy poznáš jakýkoliv neduh automatu při zkušební jízdě, pokud víš, jak se má plně funkční převodovka chovat. hodně štěstí při koupi. A proč 4x4?
1) auto má najeto o 200 tisíc víc než udává majitel, takže už bude automat spolu s turbem vyměněn - asi nejvíc pravděpodobné
2) auto má skutečné kilometry (nejméně pravděpodobné), takže do koupě bych kolem 200 tisíc km šel, ale schválně se zeptej majitele, jestli ví jak se k automatu chovat, a potažmo i k turbu
3)auto má najeto o 200 tisíc víc než udává majitel, ale vše je tam původní a rychle se toho potřebuje zbavit
Vyvaroval bych se bazarů, chce to klubáka nebo aspoň soukromého majitele. Každopádně téměř vždy poznáš jakýkoliv neduh automatu při zkušební jízdě, pokud víš, jak se má plně funkční převodovka chovat. hodně štěstí při koupi. A proč 4x4?
No 4x4 proto, protože jsem v zapeklité Vysočině a konkrétně z mojí vesnice se ráno před osmou v zimě dostane jen málokdo. Jen já (4x4) a pár dalších též s 4x4. Jezdím po zákaznících, co ne vždy jsou u silnice - několikset metrů loukou apod. Jelikož najedu za rok tak cca 60-80 tisíc, tak asi nebudu riskovat s automatem, který jak vidím by se do dvou let stejně asi vysypal a půjdu do fofrklacku, který koneckonců mám celý život. Turbo je na passatovi též s variabilním naklápěním lopatek a jelikož ho nehoním za studena a denně ho aspoň na pár vteřin protáhnu a EGR jsem měl na všech autech vždy OFF, tak jsem nikdy neměl sebemenší problém ze zanášením turba. Co se nápravy týče, tak u B5 je to asi ještě větší raketa jak u BMW (minimálně 12 litrů, když chci kvalitu) a měním každej rok. Tak doufám, že inženýři od báwa to maj trochu vychytanější. Sice přiznávám že to čtyřbodový zavěšení u pašíka má něco do sebe, ale ty náklady na provoz to převýšej. Nikdy jsem neměl tu čest se vézt v třílitru od báwa (pouze 525TDS a to ještě v nouzovým režimu), tak bych byl neskonale šťastný, kdyby někdo ochotný nabídl svezení v oblasti Havl. Brod, Žďár nad Sázavou apod.
Pašíka jsem koupil před rokem a půl a nasypal jsem za tu dobu do něj kolem kila.
, ale i tak jsem s ním spokojený. Jen mě už neskonale štve věčné klepání, skřípání interiéru, strašné dunění motoru a spotřeba kolem 7litrů při 81kw a 225Nm! 
Pašíka jsem koupil před rokem a půl a nasypal jsem za tu dobu do něj kolem kila.
No, hliníková ramena taky něco stojí, ale když víš kde nakupovat, tak je to poloviční cena než těch 12tis.Majkl1 píše: Co se nápravy týče, tak u B5 je to asi ještě větší raketa jak u BMW (minimálně 12 litrů, když chci kvalitu) a měním každej rok. Tak doufám, že inženýři od báwa to maj trochu vychytanější.
-
raging
- Registrovaný
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned 28.06.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc a Bouzov
- Klubové ID: 2093
Automatická převodovka je velmi spolehlivé zařízení,které při správném zacházení a dobré údržbě,která spočívá jen ve výměně oleje a filru,přežije na autě všechny agregáty.Zásadní problém je v tom,že se občas dostane do ruk mnohému hovadu,kde zpravidla naopak odchází automat do věčných lovišt velmi brzo.3llf píše:když člověk v tom automatu měnil pravidelně olej i s filtrem,tak ta převodovka vydží hodně,pak taky jde o to,jestli s tím nikdo moc nekravil atdjá mám automat,nvm kolik najeto
něco asi kolem 270tis. a dřív než se mi podělal automat to odnesl motor
![]()
takže úřijde na řadu new srdce a uvidíme co na to převodovka,každopádně se tam musí měnit olej i s filtrem i když lidi ti budou tvrdit,že tam je doživotní náplň,tak tomu nevěř
Pořídit auto s automatem s nejistou historií je jako sázka do loterie.Pokud ale funguje jak má,nebál bych se toho.
-
3llf
- Registrovaný
- Příspěvky: 366
- Registrován: pát 10.04.2009 00:00
- Bydliště: Ústecko
- Klubové ID: 2220
vždyť to píšu,já už mám čtvrtý automat a nikdy fungl nový a dokonce co jsem měl i TDS s 380tis. najeto,tak automat byl úplně v poho,nesmí s tím nikdo gumovat atdraging píše:Automatická převodovka je velmi spolehlivé zařízení,které při správném zacházení a dobré údržbě,která spočívá jen ve výměně oleje a filru,přežije na autě všechny agregáty.Zásadní problém je v tom,že se občas dostane do ruk mnohému hovadu,kde zpravidla naopak odchází automat do věčných lovišt velmi brzo.3llf píše:když člověk v tom automatu měnil pravidelně olej i s filtrem,tak ta převodovka vydží hodně,pak taky jde o to,jestli s tím nikdo moc nekravil atdjá mám automat,nvm kolik najeto
něco asi kolem 270tis. a dřív než se mi podělal automat to odnesl motor
![]()
takže úřijde na řadu new srdce a uvidíme co na to převodovka,každopádně se tam musí měnit olej i s filtrem i když lidi ti budou tvrdit,že tam je doživotní náplň,tak tomu nevěř
Pořídit auto s automatem s nejistou historií je jako sázka do loterie.Pokud ale funguje jak má,nebál bych se toho.
Tak není problém sehnat sadu i za trojku, ale já vsázím jen na super kvlitu (MOOG, MEYLE HD, LEMFORDER) a ty krom poseldní jmenované pod 12 neseženu (s dokladem a zárukou).paca píše:No, hliníková ramena taky něco stojí, ale když víš kde nakupovat, tak je to poloviční cena než těch 12tis.Majkl1 píše: Co se nápravy týče, tak u B5 je to asi ještě větší raketa jak u BMW (minimálně 12 litrů, když chci kvalitu) a měním každej rok. Tak doufám, že inženýři od báwa to maj trochu vychytanější.
Včera jsem byl rozhodnutý o manuálu, ale zase jste mě nakousli s automatem. V hotovosti mít prachy nebudu, takže to budu hnát přes leasingovku a tudíž budu mít s koupí od soukromníka problém. ALe uvidím za kolik prodám passata.
Nejvíc mám obavy z toho, že jsem nikdy nejezdil s automatem, tak nepoznám v jakým je stavu.
A co automat říká na tahání vleku (1700kg)?
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
-
raging
- Registrovaný
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned 28.06.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc a Bouzov
- Klubové ID: 2093
Žádná nápln není doživotní taktéž ani olej v automatusrubajs píše:Takže měnit olej i filtry...řešil jsem to když jsem kupoval E46 v automatu, a techniků BMW Cartec v Ostravě jsem se ptal jak to je s automatem a dostal jsem odpověd, že tam je doživotní náplň, která se nemění!!!
http://www.kaps.cz
Tak pro mě největší strašák právě ta převodovka. Klouby, poloosy apod. většinou nekleknou najednou, ale daj dopředu vědět, tak si člověk může v "klidu" shánět a koukat i po cenách, ale když klekne převodovka, je to obyčejně někde 500km a více od baráku.
Motor a celkově komfortní elektronika je u BMW doufám na vyšší úrovni jak spolehlivostí, tak účelností než u VW, takže tam se snad obávat nemusím.
Taky si myslím, že pokud budu kupovat auto od prvního majitele, tak po těch 8-10 letech ho prodává proto, že si chce koupit další funglovku a pokud ho prodává až teď, tak proto, že s tím byl nad míru spokojenej. Samo sebou nějaký mouchy to mít bude, ale snad né za desetiticíce.
Dnešek jsem si s pášou vyloženě vychutnával. K silnici to mám tak 100 m a všude nafoukáno půl až metr kyprého sněhu. Ač jsem to měl až po zrcátka, tak jel jak tank a prorazil to hned napoprvé. Jen měštve, že EDS je funkční až někde od 25km/h, což na jedničku je plnej knedl. Do té doby jedou jen jedno kolo vpředu a jedno vzadu a stál jsem. ALe jak se tachák přehoupl přes těch 25, tak jak když do mě zezadu někdo drbnul. Přes haupnu a střechu lítal sníh, sousedi čuměli jak péra a já se smál. Z tohoto mám krapet ztrach, protože E46 má otevřenej mezinápravovej diff.
Talže další dotaz: Jak tohle má ošéfovaný BMW? Nějaký EDS či jak se to jmenuje u BMW, asi má taky, ale je aspoň elektronicky ohlídáno, aby jedna náprava nestála, když to nemá samosvor?
Motor a celkově komfortní elektronika je u BMW doufám na vyšší úrovni jak spolehlivostí, tak účelností než u VW, takže tam se snad obávat nemusím.
Taky si myslím, že pokud budu kupovat auto od prvního majitele, tak po těch 8-10 letech ho prodává proto, že si chce koupit další funglovku a pokud ho prodává až teď, tak proto, že s tím byl nad míru spokojenej. Samo sebou nějaký mouchy to mít bude, ale snad né za desetiticíce.
Dnešek jsem si s pášou vyloženě vychutnával. K silnici to mám tak 100 m a všude nafoukáno půl až metr kyprého sněhu. Ač jsem to měl až po zrcátka, tak jel jak tank a prorazil to hned napoprvé. Jen měštve, že EDS je funkční až někde od 25km/h, což na jedničku je plnej knedl. Do té doby jedou jen jedno kolo vpředu a jedno vzadu a stál jsem. ALe jak se tachák přehoupl přes těch 25, tak jak když do mě zezadu někdo drbnul. Přes haupnu a střechu lítal sníh, sousedi čuměli jak péra a já se smál. Z tohoto mám krapet ztrach, protože E46 má otevřenej mezinápravovej diff.
Talže další dotaz: Jak tohle má ošéfovaný BMW? Nějaký EDS či jak se to jmenuje u BMW, asi má taky, ale je aspoň elektronicky ohlídáno, aby jedna náprava nestála, když to nemá samosvor?
Kdepak, jde o to že ten sníh byl nadejchanej prašan, takže vpředu nekladl odpor a pod motorem se nekupil. Prostě ho to odfouklo. Vypadalo to efektně.
Tady je z loňska kdy jsme se subarákama testovali pohony na zasněžené motokrosové trati
Mělo přijet i jedno báwo+ tuareg+allroad, ale bohužel nepřijeli.
http://www.youtube.com/watch?v=b0OY7okYMzQ
http://www.youtube.com/watch?v=ARcALKLbz6A&NR=1
ale je fakt, že jsou případy že výšku nenahradíš: http://www.youtube.com/watch?v=d2wGfL7w ... re=related
Mám tam i natočenej haldex 5generace (passat 3C), ale ten úplně pohořel.
Tady je z loňska kdy jsme se subarákama testovali pohony na zasněžené motokrosové trati
Mělo přijet i jedno báwo+ tuareg+allroad, ale bohužel nepřijeli.
http://www.youtube.com/watch?v=b0OY7okYMzQ
http://www.youtube.com/watch?v=ARcALKLbz6A&NR=1
ale je fakt, že jsou případy že výšku nenahradíš: http://www.youtube.com/watch?v=d2wGfL7w ... re=related
Mám tam i natočenej haldex 5generace (passat 3C), ale ten úplně pohořel.
