Stránka 1 z 2
Napsal: ned 12.12.2010 14:15
od ACDC
Při startu zhasne kontrolka mazání až za cca 1-2 sec, nezávisí to vůbec na teplotě. Najeto 240 000. Dle mechanika od bavoráků je to normální. Ale všechna předchozí auta různých značek vč. mnoha BMW zhasínali prakticky ihned. Je to fakt normální?
Napsal: ned 12.12.2010 14:21
od Kami1
po těch 240.000km bych už vyměnil olej, to by mělo pomoct.
takže ověřit co je špatně:
-olej
-čidlo tlaku o.
-ucpanej o. filt
-o. ventil
-o. pumpa
-ložiska
dvě sekundy není zas tak moc, tak by z mýho pohledu stačilo akorát přeměřit, jestli je čidlo funkční a zatím bych to neřešil
Napsal: ned 12.12.2010 14:34
od MattyX
me todle zaclo delat kdyz sem presel na olej od jinyho vyrobce , proste hustejsi tak to trva nez se natlakuje a na teplote to az tak nezalezi... zacal bych vymenou oleje a uvidis jak to bude dal

kazdopadne 2 vteriny bych neřešil

Napsal: ned 12.12.2010 14:41
od ACDC
Filtr a olej nový, dělalo to i na jinou značku oleje (nevěděl jsem co tam bylo - asi origo něco-minulá výměna v bav. servisu) teď je tam 5W-40.
Napsal: ned 12.12.2010 14:56
od xSAFA
M52B28 v e36, dělá mi to tak co jsem to koupil dřív 5W40 Mobil teď 10W40 Valvoline a pořád cca ty 2sec. Ptal jsem se i jiných majitelů 2.8 a všem to dělalo stejně. Nemyslím, že by to bylo špatně.

Napsal: ned 12.12.2010 16:22
od lucas22
Taky mi to dela na 323i. Vetsinou, kdyz napriklad auto dele nez par hodin stoji bez nastartovani. Kdyz zhasnu a startuju treba hned po nekolika minutach, tak kontrolka zhasina okamzite. Mam pocit jako by olej stekl z olejoveho filtra do vany.
Napsal: ned 12.12.2010 16:35
od icecold
mě to dělá taky v 320i, neřešil bych to

Napsal: ned 12.12.2010 18:53
od ACDC
Dík za názory
Napsal: pon 13.12.2010 15:45
od Madthomas
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... il_filter/
Tento dil byva uz vychozenej a tak ztece do vany i trocha oleje kterej by se mel udrzet nahore (nejsu mechanik takze hodne laicky) - po startu tak chvilicku trva nez se to natlakuje. Me to dela taky (e36 328i najeto 220k km). Dela to kdyz delsi dobu stojim, kdyz prijedu a pak jedu treba za 10 minut zase tak to zhasne hned..vzhledem k tomu ze u myho auta to je jeden kus a neni zrovna levnej tak to resit nebudu. Zvlast kdyz to sviti fakt jenom chvilku a pri startu po delsim stani
Napsal: pon 13.12.2010 17:55
od Maysner
zacla mi to delat M50B25 po vymene oleje, M52B28 taky. dalsi M52B28 to zacla po vymene oleje za mogul 10W-40, jako predchozi, delat taky. ted chci vyzkouset jinej olej. u aut s menitelnym celym oil filtrem vim, ze to delava chybejici nebo nefunkcni zpetny ventil primo ve flitru. jenze u techto motoru je vymenna jen vlozka filtru, tak musi byt zpetny ventil nekde jinde.
samotnymu se mi nelibi, ze ta kontrolka tak dlouho sviti. mela by okamzite po nastartovani zhasnout

at tam je jakejkoli olej
Napsal: pon 13.12.2010 22:07
od BMWIIIPower

mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
Napsal: úte 14.12.2010 12:15
od Maysner
BMWIIIPower píše:
mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
ty 2s bezi vrsek motoru nasucho

kdyz je to vsechno ztekly ve vane

Napsal: úte 14.12.2010 14:03
od BMWIIIPower
Maysner píše:BMWIIIPower píše:
mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
ty 2s bezi vrsek motoru nasucho

kdyz je to vsechno ztekly ve vane

pokud je v pořádku jednocestný ventil,pak vršek neběží na sucho a do vany nesteče všechno

a jinak tu je řeč o svítící kontrolce,ne o vršku motoru.
Napsal: úte 14.12.2010 14:05
od lucas22
sorry za blby dotaz, ale ktory z tych suciastok je jednocestny ventil?
Napsal: úte 14.12.2010 14:09
od BMWIIIPower
lucas22 píše:sorry za blby dotaz, ale ktory z tych suciastok je jednocestny ventil?
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTM2X3A=.png DÍL Č.2
Napsal: úte 14.12.2010 14:15
od xSAFA
Tak tak jak píše BMWIIIPower, už jsem na to koukal dřív a ten zpětný ventilek tam je. Dle mého kontrolka svítí po dobu, než čerpadlo natlačí určité množství oleje a tím pádem vytvoří tlak v tělese s filtrem, kde je snímač. To ale neznamená, že by motor někde jel na sucho...

Neřeknu kdyby to svítilo 10sec nebo na volnoběh se rozvěcovalo ale takhle chvilečku po startu si myslím, že je v normálu...
Napsal: úte 14.12.2010 14:20
od MattyX
tlakový cidlo je umístěný na bloku , když je ten ventil spatnej a propousti olej stykati z hlavy do vany a to je spatne ... jakmile cerpadlo natlakuje a cidlo ma dostatecnej tlak tak ti kontrolka zhasne že

jenze cidlo je na bloku tzn. že hlava opravdu urcitej okamzik jede na zbytky jenom ktery tam sou a nemá dostate oilu.
Napsal: úte 14.12.2010 14:32
od BMWIIIPower
MattyX píše:tlakový cidlo je umístěný na bloku , když je ten ventil spatnej a propousti olej stykati z hlavy do vany a to je spatne ... jakmile cerpadlo natlakuje a cidlo ma dostatecnej tlak tak ti kontrolka zhasne že

jenze cidlo je na bloku tzn. že hlava opravdu urcitej okamzik jede na zbytky jenom ktery tam sou a nemá dostate oilu.
Pokud je v háji jednocestný ventil,je to tak jak píšeš,že z hlavy steče olej.Otázkou je,za jak dlouho steče a co se na ventilu může pokazit.Je tam jen dírka zakrývaná kuličkou (na kterou nejspíš tlačí pružina?)...nevím,nevím,myslím,že ten ventil je věčnej

A to že trvá než se celý okruh natlakuje??No a?,vždyť je vše perfektně promazaný,tak o co jde??Tak nechcípejte motor a máte to vyřešený..nebo zná někdo jiný způsob jak udržet tlak??

Napsal: úte 14.12.2010 14:35
od MattyX
pri startovani a vypinání motoru ti trva nez se celej okruh natlakuje takze to vzdycky jede na mensi tlak nez potrebuje , ale to je zase vykompenzovany tim ze mas maly otacky zase a tim padem mensi treni .. jednocestnej ventil nebude mit nekonecnou zivotnost

tak jako vsechny dozivotni veci v aute

Napsal: úte 14.12.2010 14:52
od xSAFA
Myslím, že se tady zachází už do zbytečných polemizací a domněnek a dělá se problém z ničeho. Povídačky o tom, že vršek motoru jede na sucho a kdesi cosik jen kvůli tomu, že po startu svítí 2sec kontrolka oleje, což běžně dělají i jiná novější auta je myslím odvážné tvrzení. Mě to takhle svítí už co jsem auto koupil (cca 40tis km a kdoví jak dlouho to takhle už svítí) a jezdím bez problému a vsadím se, že ještě dlouho budu já i další budoucí majitelé.
Ten zpětnej ventilek skutečně bude myslím bezporuchová součástka, leda, že by se ta kulička vypařila

. Ostatně sundávat kvůli jeho kontrole hlavu a pak třeba zjistit, že to bylo k hovnu nebude asi moc fajn...
