Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 09.12.2010 23:05
od atem
Ahoj mam problem s vybijenim baterky zhruba za 10 hodin...Po tom co jsem promeril odber jsem zjistil ze vysoky odber je na pojistce:
31.Palubní deska, hodiny, palubní počítač, alarm, řídící jednotka centrálního zamykání, klimatizace
Tak jsem zkosel odpojit panel klimatizece a BC a odber stale zustal..
Odber jsem zkousel na multimetru a bylo tam 0,14...bylo mi receno v normalu pri zamcenym autu ma bejt 0,01...coz byl pri vyndani pojistky 31 .
Tak jsem se chtel zeptat jestli mi nekdo nepradi jak mam zjistit co presne mi to zere..Dekuji

Napsal: čtv 09.12.2010 23:11
od radekc
Za 10 hod. ti plně nabitou baterku vybije proud kolem 3A a né 0,14A. Proud co si nameřil ti vybije baterku za cca 17 dní. Takže co si napsal nějak nesedí. A k tomu odběru 0,14A to se mi zdá skoro OK, jestli máš digi klimu a meřil si to do 15 min. po vyndání klíčku ze zapalování tak se točil vetráček a společně s dalšíma spotřebičema co uchovávají paměť by to mohlo sedět. Spíš rozepiš přesněji co si v jaký situaci naměřil.

Napsal: čtv 09.12.2010 23:46
od cybernetworm
Asi tak nějak. Koukám že spousty lidí tu mí občas problém "zkrat", ale aby to nakonec nebyly baterky po smrti... V zimě či nedejbože delším stáním v zimě rádi ztrácejí kapacitu a pak to vypadá že je "něco" vybije :)

Napsal: čtv 09.12.2010 23:46
od atem
No jelikoz jezdim kratke vzdalenosti rano 10min do prace a vecer 10min z prace tak baterka asi nebude uplne nabita...baterku jsem ale zkosel na zatezovym testu a je ok.
Takze zavrel jsem auto na central a multimeter mi ukazal 0,14, zkusil jsem odpojit panel digi klimy a zadna zmena, odpojil jsem palubni pocitac a taky zadna zmena...pak jsem odpojoval vsechny pojistky postupne a po vandani pojistky 31 mi to hned spadlo na 0,01...po zandani nazpatek zase skocilo na 0,14...panel klimy a palubniho pocitace byli odpojene...

Napsal: čtv 09.12.2010 23:50
od cybernetworm
hlavně to nech hned po zavření chvilku, cca až po 5min nejméně odběr klesne na min... Pak bych ještě zkouknul centrál, jestli třebas nepřimzl a motorek stále něco "zkoušel" i když je to asi velice nepravděpodobné.

Napsal: čtv 09.12.2010 23:57
od atem
Je pravda ze mi nechodi motorek na dverich u ridice ale to jsem zkousel jako prvni asi pred tydnem jsem vyndal pojistku centrali a zacvakal vsechny cudliky rucne a rano jsem zase zustal viset...

Napsal: čtv 09.12.2010 23:58
od radekc
Tak jestli si skutečně nameřil jen 0,14A tak to ti vážně nemůže vybít baterku za 10 ani třeba za 30 hod. Za 10hod ti to vybije 1,4AH to jsou 2-3% kapacity baterky. Pokud krátkým ježděním vyšťavíš baterku natolik, že nenastartuješ druhej den, budeš muset přemejšlt o občasným dobití. A nic jinýho, co by v autě mohlo žrát energii než co je na pojistce 31 už není, podle mě je ten odběr v normě. Odběr meříš přímo na baterce nebo na pojistce? Jinak je tady ještě jednoduchej test, nech příště těch 10hod odpojenou baterku a uvidíš, jestli bude vybitá (předpokládám, že tim myslíš, že nenastartuješ).

Napsal: pát 10.12.2010 00:04
od atem
Mozna jen spatne pisu ty hodnoty v multimetru se moc nevyznam...ukazovalo mi to 0,14 znamy mechnik mi rikal ze ma bejt 0,01...meril jsem to u baterky...rozpojil jsem minusovy kontakt a propojil to multimetrem....
Kdyz ale odpojim baterku na noc tak rano po zapojeni vklidu nastartuju...

Napsal: pát 10.12.2010 00:12
od radekc
Nejsu autoelektřikář, ale řekl bych že 0,01 mají auta témeř bez elektroniky (10ma na několik přístroju co drží paměť a jsou v pohotovostním stavu je hrozně málo), těch 0,14 se mi zdá celkem v pohodě, ale možná by to mělo bejt trochu míň, každopádně tyhle čísla neřeší vybití za 10 hod. Příště až to necháš 10 hod stát, tak odpoj baterku a uvidíš jestli nastartuješ.

Napsal: pát 10.12.2010 00:16
od atem
Uz jsem to zkousel a kdyz to odpojim na tech 10hod tak pak nastartuju uplne vklidu.Uz to takhle delam posledni mesic...

Napsal: pát 10.12.2010 00:23
od paveld
Já to spíš chápu tak, že máš v autě KO baterku a pokud ji odpojíš, tak to jakžtakž do rána ustojí. Pokud neodpojíš, tak je pro ní těch 0,14A smrtelných... bejt tebou, pujčil bych si od někoho jinou baterku na zkoušku a uvidíš. Nebo tu tvou pořádně dobít, pokud není dobitá a myslíš si že je stopro OK.

Napsal: pát 10.12.2010 00:25
od radekc
Tak si asi špatně meřil, protože podle meření se ti vybijou max 3% kapacity baterky, to podle mě nezpůsobí rozdíl mezi tím, jestli nastartuješ nebo ne. Jinak postup při nadměrným vybíjení baterky, je píchnout meřák mezi kabel a baterii a vyndávat pojistky, takže to si dělal zprávně. Jinak s konkrétním hledáním zkratu ti neporadím....

Napsal: pát 10.12.2010 00:35
od atem
paveld píše:Já to spíš chápu tak, že máš v autě KO baterku a pokud ji odpojíš, tak to jakžtakž do rána ustojí. Pokud neodpojíš, tak je pro ní těch 0,14A smrtelných... bejt tebou, pujčil bych si od někoho jinou baterku na zkoušku a uvidíš. Nebo tu tvou pořádně dobít, pokud není dobitá a myslíš si že je stopro OK.
No baterku jsem zkousel na zatezovym testu a drzela...nejsem si ji stoprocentne jisty...

Jinak tady na obrazku je multimetr a jak jsem ho nastavoval tak jestli je to spravne...
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Napsal: pát 10.12.2010 00:38
od Foldas
už jsi zkontroloval kable do kufru?

Napsal: pát 10.12.2010 00:40
od atem
Foldas píše:už jsi zkontroloval kable do kufru?
Myslis co vedou do zadnich vrat(ty jsem kontroloval)...nebo ktery vedou dozadu k baterce...mam dyztak e36 320i touring

Napsal: pát 10.12.2010 00:42
od radekc
Multimetr je nastavenej spravně - ještě je potřeba píchnout kabel do zdířky s popisem 10A. A jak se provádí zátěžovej test?

Napsal: pát 10.12.2010 00:51
od atem

Napsal: pát 10.12.2010 00:59
od paveld
Měřil jsi napětí na baterce ráno když startuješ - jak v případě žes ji nechal v autě zapojenou, tak vypojenou?

Napsal: pát 10.12.2010 01:09
od atem
Baterku jsem meril asi po deseti minutach jizdy, zapojenou v aute.

Napsal: pát 10.12.2010 11:09
od cybernetworm
ten mulťák lze zapojit i tak že dáš 200m a do prostředního červenej, Pak by to mělo ukážat 140. Klidový odběr po 10min e36 bez klimy a nezapnutého centrálu je 16-22mA, takže je tam něco blbě. Ale pozor, "zkrat" jako takovej je proudový odběr v podstatě nekonečný natož mA a praskaj při něm pojistky, nebo nedej bože hoří kabely... mA znamená 12V/nějaký odpor. Čili je to nějaká část zařízení, na který je zřejmě něco špatně. A svodový proud na 12V, no nevím, zkontrolovat ještě pořádně jestli tam není někde ve větší míře voda u kabelů...