Stránka 1 z 1
Napsal: sob 06.11.2010 18:22
od theduck2
Zdravím,
Mám následující problém:
U BMW 320i E46 cítím krátce po startu pravidelné pomerně výrazné vibrace od motoru, v intervalu odhadem cca 0.5-1 sekundy (vibrace cítím v celém autě - volant, sedačka, atd). Zdá se mi, že to vibruje především při volnoběhu. Nepozoroval jsem žádné kolísání otáček, ačkoli mi přijde, že jsou mírně vyšší - cca 1000 než normálně - v klidu cca 600-700.
Svítí žlutá kontrolka motoru indikující problém se spalováním.
Dvě otázky:
1. Čím to může být, resp. jak to řešit?
2. Lze s tím takto dočasně jezdit, než pojedu do servisu, či hrozí, že něco odejde úplně/auto někde zkolabuje?
Hledáním na fóru jsem našel možné příčiny typu lambda sonda, váha vzduchu, sání, pumpa, ale nejsem si jist zda šlo o stejný problém.
Předem děkuji za radu!
Napsal: sob 06.11.2010 19:45
od Kami1
zkusil bych nový svíčky nebo aditivum na vyčištění vstřiků
pokud to jinak jezdí ok, tak bych se s tím jezdit nebál. může tu být zvýšený riziko podpálení ventilů nebo zničení katu, ale spíš tak v řádu tisíců km.
Napsal: sob 06.11.2010 20:55
od theduck2
Díky za odpověď. Svíčky právě měněny byly před pár měsíci. Je dost nepravděpodobné, že by to bylo v tom.
Napsal: sob 06.11.2010 21:19
od libovka
Zajed na diagnostiku.
Napsal: ned 07.11.2010 16:57
od TomasPetlach
Cau. Delalo mi to naprosto to sami. Nakonec se muselo vymenit tesneni pod sanim a vsechno bylo ok. Volnobeh byl vyssi (1000 az 1100) jak u tebe, vibrace byli citit na volnobeh a kontrolka svitila. nej bude kdyz zajedes na diagnostiku ale jak rikam u me to bylo tesneni pod sanim. Pokud je to ono tak neni dobry aby jsi s tim jezdil. Ja s tim jezdil a byla to chyba. Bude se to stupnovat k horsimu. az ti nakonec zacnou vynechavat valce jako me (1,2,3,4 Valec vynechaval, 5 nejel vubec, 6 nic nehlasil) navic se ti zvysi spotreba protoze ti to jednotka zacne vyhodnocovat jako chybu a pozmeni pomer a bude ti to na diagnostice hlasit chybu E3 a E4 prekrocen povoleny limit - pozmenena uprava paliva (o 1 max 2 litry pujde nahoru). No a pak uz to zacne blbnout uplne nebude to ani drzet volnobeh a nezbude ti nez zajet do servisu a nechat dat novy tesneni a tak jako ja doufat ze lambdy budou ok a vydrzely to prechlastavani tim jak to pozmenilo davkovani paliva. Pokud je to ono tak to neni az tak hrozne drahy (tesneni tusim ze 1100 kc) ale u me jsem mel jeste k tomu i spatny odvetravani klikovky coz tomu taky davalo dost velkou vahu. Pokud ti ale diagnostika bude hlasit to co me tak je to ono. Hodne stesti.
Napsal: ned 28.11.2010 15:01
od Neversummer
Ahoj, měla jsem úplně ten samý problém, diagnostika ukazovala problém v oblasti řady válců 1, auto netáhlo. Na doporučení jsem nalila aditivum do benzínu na čištění vstřiků - tuším Liqui Moly - cca 370,- Kč, a po vyjetí půlky nádrže kontrolka sama zhlasla a auto jede jak nové.-). Zkusila jsem poté ještě jedenkrát dolít toto aditivum a auto nevykazuje žádný problém, auto táhne a super vedlejší efekt - nekolísají otáčky.-). Určitě vyzkoušej, když to nepomůže, alespoň to neuškodí:-).
Napsal: ned 28.11.2010 15:36
od theduck2
Diky za rady. Nakonec to byla vadna civka a blbnouci vstrikovace.