Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 320i - Vibrace motoru - volnoběh, svítí kontrolka motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
theduck2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 09.09.2009 00:00

#1 Příspěvek od theduck2 »

Zdravím,

Mám následující problém:
U BMW 320i E46 cítím krátce po startu pravidelné pomerně výrazné vibrace od motoru, v intervalu odhadem cca 0.5-1 sekundy (vibrace cítím v celém autě - volant, sedačka, atd). Zdá se mi, že to vibruje především při volnoběhu. Nepozoroval jsem žádné kolísání otáček, ačkoli mi přijde, že jsou mírně vyšší - cca 1000 než normálně - v klidu cca 600-700.
Svítí žlutá kontrolka motoru indikující problém se spalováním.

Dvě otázky:
1. Čím to může být, resp. jak to řešit?
2. Lze s tím takto dočasně jezdit, než pojedu do servisu, či hrozí, že něco odejde úplně/auto někde zkolabuje?

Hledáním na fóru jsem našel možné příčiny typu lambda sonda, váha vzduchu, sání, pumpa, ale nejsem si jist zda šlo o stejný problém.

Předem děkuji za radu!
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

zkusil bych nový svíčky nebo aditivum na vyčištění vstřiků
pokud to jinak jezdí ok, tak bych se s tím jezdit nebál. může tu být zvýšený riziko podpálení ventilů nebo zničení katu, ale spíš tak v řádu tisíců km.
theduck2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 09.09.2009 00:00

#3 Příspěvek od theduck2 »

Díky za odpověď. Svíčky právě měněny byly před pár měsíci. Je dost nepravděpodobné, že by to bylo v tom.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Zajed na diagnostiku.
TomasPetlach
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 12.05.2010 00:00

#5 Příspěvek od TomasPetlach »

Cau. Delalo mi to naprosto to sami. Nakonec se muselo vymenit tesneni pod sanim a vsechno bylo ok. Volnobeh byl vyssi (1000 az 1100) jak u tebe, vibrace byli citit na volnobeh a kontrolka svitila. nej bude kdyz zajedes na diagnostiku ale jak rikam u me to bylo tesneni pod sanim. Pokud je to ono tak neni dobry aby jsi s tim jezdil. Ja s tim jezdil a byla to chyba. Bude se to stupnovat k horsimu. az ti nakonec zacnou vynechavat valce jako me (1,2,3,4 Valec vynechaval, 5 nejel vubec, 6 nic nehlasil) navic se ti zvysi spotreba protoze ti to jednotka zacne vyhodnocovat jako chybu a pozmeni pomer a bude ti to na diagnostice hlasit chybu E3 a E4 prekrocen povoleny limit - pozmenena uprava paliva (o 1 max 2 litry pujde nahoru). No a pak uz to zacne blbnout uplne nebude to ani drzet volnobeh a nezbude ti nez zajet do servisu a nechat dat novy tesneni a tak jako ja doufat ze lambdy budou ok a vydrzely to prechlastavani tim jak to pozmenilo davkovani paliva. Pokud je to ono tak to neni az tak hrozne drahy (tesneni tusim ze 1100 kc) ale u me jsem mel jeste k tomu i spatny odvetravani klikovky coz tomu taky davalo dost velkou vahu. Pokud ti ale diagnostika bude hlasit to co me tak je to ono. Hodne stesti.
Neversummer
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Neversummer »

Ahoj, měla jsem úplně ten samý problém, diagnostika ukazovala problém v oblasti řady válců 1, auto netáhlo. Na doporučení jsem nalila aditivum do benzínu na čištění vstřiků - tuším Liqui Moly - cca 370,- Kč, a po vyjetí půlky nádrže kontrolka sama zhlasla a auto jede jak nové.-). Zkusila jsem poté ještě jedenkrát dolít toto aditivum a auto nevykazuje žádný problém, auto táhne a super vedlejší efekt - nekolísají otáčky.-). Určitě vyzkoušej, když to nepomůže, alespoň to neuškodí:-).
theduck2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 09.09.2009 00:00

#7 Příspěvek od theduck2 »

Diky za rady. Nakonec to byla vadna civka a blbnouci vstrikovace.
Odpovědět