Stránka 1 z 1
Napsal: ned 31.10.2010 16:07
od StepanMatl
Ahoj, asi tak tři dny mám v garáži louži pod autem, ztrácí se mi voda (hodně vody). Až dneska jsme na to s kámošem přišli - on si myslí, že buď je v háji vodní pumpa, nebo jen těsnění pod ní. Jak se závada projevu - auto se nepřehřívá a vůbec funguje normálně, jen po chcípnutí vychrstne z prostoru kolem pumpy opravdu dost vody. Co si o tom myslíte vy? Jak drahá může být oprava a opravil byste mi to někdo?
Napsal: ned 31.10.2010 16:10
od Dan td
Pokud se to nehřeje během jízdy, asi to bude opravdu jen těsnění. Nicméně bych dal rovnou novou i pumpu - je to díl, kterej když se kousne, tak zůstaneš někde viset a stejně musí pumpa ven. Může se ti rozpadnout třeba za měsíc a budeš dělat (nebo platit) 2x tu samou práci.
Napsal: ned 31.10.2010 16:23
od StepanMatl
A ty bys to uměl vyměnit? Zkusil bych asi zatím jen to těsnění...
// Případně tahle pumpa je OK?
http://www.e-cat.cz/p-183092/bmw/3-e46- ... 672_272675
Napsal: ned 31.10.2010 17:38
od Dan td
Asi bych to zvládl, ale nejsem žádnej autoservis, všechno dělám na autě venku a teď už na to není počasí. Ale to snad zvládne každej servis vč. malých "garážistů"

Jinak pumpa jestli jsi ji našel podle typu tak asi OK, v podstatě se obecně liší jen tím, jestli je lopatkové kolo z plastu (což je čím dál tím častěji) nebo kovové (což mi přijde lepší).
Napsal: ned 31.10.2010 18:02
od StepanMatl
A kdyby byla špatná pumpa, hlásila by diagnostika nějakou chybu? Protože motor je bez závad...
Napsal: ned 31.10.2010 18:18
od Cuky
nehlásila na pumpě není žádný snímač ani elektronika
Napsal: ned 31.10.2010 18:44
od Dan td
Odcházející pumpa se projeví tak, že buď to třeba na volnoběh nechladí a teplota jde nahoru, ale při plynulé jízdě to ješt stíhá, nebo právě tak, že přes ni jde voda ven.
Diagnostika ti nic neřekne, je to čistě mechanický problém.
Napsal: ned 31.10.2010 18:48
od StepanMatl
Můžete mi někdo prosím napsat číslo dílu (toho těsnění)? Dík moc.
Napsal: ned 31.10.2010 20:38
od Hanz
nech si poradit a vymeni i tu pumpu za tu s ocel kolem, beztak je tesne pred smrti... a osobne bych vymenil i termostat, protoze driv nebo pozdeji taky umre a vzdy v nejmene vhodny okamzik, prace uplne stejna a budes mit od tohohle vseho pokoj...
Napsal: ned 31.10.2010 20:43
od Paty
víš jak to zjístíš? zahřej motor na tolik že tam vznikne velkej tlak, až tam bude velká teplota tak ti to okolo bude triskat voda a uvidíš kde je chyba jestli okolo toho kola nebo okolo bloku...
Napsal: ned 31.10.2010 21:48
od Kami1
pokud je má logika(fyzikálně) správná, tak velkej tlak tam vznikne, až když bude teplota v červeným, jinak do tý doby obvykle reguluje chladící soustava...
tzn. že by asi musel vymontovat vrtuli a přehřívat motor
Napsal: ned 31.10.2010 22:03
od Paty
tak tam je to pod nějakým tlakem tím pádem kapalina vře až ve vyžších stupních třeba 1bar 120stupních (ASI myslím to jako příklad) ale když tomu motoru budeš dávat haštec na místě tak bych se nebál že to nevyvře...
Napsal: ned 31.10.2010 22:30
od Kami1
termostat otvírá plusmínus při devadesáti...
Napsal: ned 31.10.2010 23:14
od StepanMatl
Voda vystříkne z okolí pumpy jen při chcípnutí motoru... Při zahřátém motoru nikde nic nestříká (nebo jsem si toho aspoň nevšim).
Napsal: pon 01.11.2010 08:41
od Paty
tak si myslím že to bude pumpa,a utíká to okolo hřídele pumpy na který je řemenice...
být tebou bych se na to podíval,pumpu vyndal a budeš vědět víc...jo a užij si se sundávání vrtule jde to mizerně povolit,jo a je tam obrácenej závit tak si dej pozor......

Napsal: pon 01.11.2010 18:17
od StepanMatl
Dneska jsem ho jel protáhnout cca 60 km, kontrolka se občas rozsvítila, chvíli svítila delší dobu, ale teploměr furt přesně uprostřed, i při volnoběhu se neohřívá, tak by přece snad pumpa mohla být OK ne? Já bych se hrozně rád koukl, ale nechci se do toho vrtat

. Proto prosím někoho, kdo to už dělal, jestli by mi s tím nepomohl...
Napsal: stř 03.11.2010 11:18
od 3llf
teď jsem to dělal na 3.0d a je to tak na 2 hodky práce, jo a dělal jsem to doma v garáži
