Stránka 1 z 2

Napsal: pát 22.10.2010 19:12
od vonderka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&fg=05

je to u pedálu to číslo 8

k čemu to je?

Napsal: pát 22.10.2010 20:15
od Olda H
vonderka píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=35_0252&hg=35&fg=05

je to u pedálu to číslo 8

k čemu to je?
Spínač spojky (je to i napsané). Třeba u mně (325 TD) to dává signál při sešlápnití spojky do řídící jednotky pro vypnutí tempomatu.

Napsal: pát 22.10.2010 22:37
od vonderka
aha protože mě to na tu swpojku ani nedoléhá

Napsal: sob 23.10.2010 16:43
od Olda H
No jak jsem si hrál s tempomatem, a seřídil tenhle spínač, tak i (a to je už několik týdnů) přestalo cukání při rozjezdu na "malý plyn". Možná to je náhoda a jsem jeden ze sta, ale od té domy mám s cukáním pokoj.

Napsal: sob 23.10.2010 18:12
od mrJekill
A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?

Napsal: sob 23.10.2010 18:59
od Cuky
To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné

Napsal: sob 23.10.2010 19:34
od icecold
a neni to třeba i u automatu?

Napsal: sob 23.10.2010 19:37
od Olda H
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ ..
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté :roll:

Napsal: sob 23.10.2010 20:26
od Maysner
Olda H píše:
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté :roll:
no nevim nevim
v aute to nemam. a kdyz jsem nedavno kuchal z jednoho auta tempomat ven, tak draty od tohoto spinace vedou jen ke svazku tempomatu

a rj nepotrebuje od spojky zadnej signal aby ti pri prerazovani padly otacky na volnobeh 8)

Napsal: sob 23.10.2010 20:32
od Dan td
Je tam jen kvůli tempomatu, jinou funkci to nemá.

Napsal: sob 23.10.2010 21:22
od Olda H
Pokud tomu tak je, tak díky za vyjasnění :wink: ikdyž dle schématu jde signál na brzdový spínač a na DDE2 (případně EGS)

Napsal: sob 23.10.2010 22:12
od pyro-technik
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet

Napsal: ned 24.10.2010 13:33
od Cuky
:mad:

Napsal: ned 24.10.2010 13:50
od Kami1
to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty

Napsal: ned 24.10.2010 13:51
od martas11
Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
:lol:

Napsal: ned 24.10.2010 14:49
od Olda H
Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
Pravda je že jsem nerozdělával kabeláž, proto se odvolávám na elektroschema a nepřijde mi logické že je uzavřený okruh páčka tempomatu a spínač spojky bez jakéhokoliv řízení motoru. To ten motor vytuší sám že jsem vypnul tempomat (sešlápl spojkový pedál) ?

Obrázek
Obrázek

To martas11: a Ty místo smajlíků přidej kloudnou odpověď (samozřejmně pokud tomu rozumíš) a nebo patříš mezi tech několik "inteligentních" sběračů bodů za příspěvky.

Napsal: stř 10.11.2010 22:11
od BMWIIIPower
Taky mě docela zajímá,jestli to nemá co dělat s padáním otáček při řazení.Vyhodil jsem automat a dal manuální převodovku 323i e36,tenhle spínač tam samozřejmě nebyl a ani jsem se po tom nějak nepídil,jelikož jsem měl taky za to,že tam je jen kvůli tempomatu...Jenomže teď při řazení mi otáčky po vyšlápnutí spojky ještě kousek vyletí-třeba i o 500! a fakt není chyba mezi sedačkou a volantem :D. Mám za to,že u automatu to tak funguje,že otáčky nepadaj,jelikož to je při řazení nežádoucí.Jinak tento spínač maj snad všechny auta s manuální převodovkou,bez ohledu na tempomat.

Napsal: stř 10.11.2010 23:17
od Johnys
To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.

Napsal: stř 10.11.2010 23:45
od Kami1
Olda H:
já reagoval na toto:
mrJekill píše:A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
pyro-technik píše:
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet
Cuky píše::mad:
Naposledy upravil Cuky dne ne říjen 24, 2010 12:57 pm, celkově upraveno 1 krát.
- - místo toho fakáče tam byly jiný bláboly

nechápu přesně na co se ptáš, a jelikož nevím, jak je v E36 přesně řešenej tempomat, tak tipuju, že je prostě paralelně s "manuálním" plynem servo ovládané ř.j. tempomatu, která je ovládaná páčkou a vypínaná spojkou nebo brzdou a s ř.j. motoru nemá nic společného.

BMWIIIPower:
otáčky jsou závislý na plynu(!), tak nejdřív skontrolovat, vyčistit a namazat klapku plynu, bovden a panty v pedálu ( :) )
nevím jak je to řešený prakticky, ale při přeřazení je vhodný otáčky snížit a při podřazení zvýšit.
Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit

Napsal: čtv 11.11.2010 09:21
od noname
Kami1 píše:
Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit
Nesouhlasím :) To, že otáčky vyletí po vymáčknutí spojky se mi děje hlavně když je motor studený a v opravdu nízkych otáčkách, když se zahřeje a jede na live data tak to přestane :wink: jo a může to taky způsobovat nějaká chyba v el. - třeba blbá váha a pod, to se pak otáčky chovájí podivně pořád i třeba při meziplynech, kdy otáčky vyběhnou více než je zdrávo a pak pomalu padají :roll: