Stránka 1 z 2
Napsal: pát 22.10.2010 19:12
od vonderka
Napsal: pát 22.10.2010 20:15
od Olda H
vonderka píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=35_0252&hg=35&fg=05
je to u pedálu to číslo 8
k čemu to je?
Spínač spojky (je to i napsané). Třeba u mně (325 TD) to dává signál při sešlápnití spojky do řídící jednotky pro vypnutí tempomatu.
Napsal: pát 22.10.2010 22:37
od vonderka
aha protože mě to na tu swpojku ani nedoléhá
Napsal: sob 23.10.2010 16:43
od Olda H
No jak jsem si hrál s tempomatem, a seřídil tenhle spínač, tak i (a to je už několik týdnů) přestalo cukání při rozjezdu na "malý plyn". Možná to je náhoda a jsem jeden ze sta, ale od té domy mám s cukáním pokoj.
Napsal: sob 23.10.2010 18:12
od mrJekill
A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?
Napsal: sob 23.10.2010 18:59
od Cuky
To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
Napsal: sob 23.10.2010 19:34
od icecold
a neni to třeba i u automatu?
Napsal: sob 23.10.2010 19:37
od Olda H
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ ..
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté

Napsal: sob 23.10.2010 20:26
od Maysner
Olda H píše:Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté

no nevim nevim
v aute to nemam. a kdyz jsem nedavno kuchal z jednoho auta tempomat ven, tak draty od tohoto spinace vedou jen ke svazku tempomatu
a rj nepotrebuje od spojky zadnej signal aby ti pri prerazovani padly otacky na volnobeh

Napsal: sob 23.10.2010 20:32
od Dan td
Je tam jen kvůli tempomatu, jinou funkci to nemá.
Napsal: sob 23.10.2010 21:22
od Olda H
Pokud tomu tak je, tak díky za vyjasnění

ikdyž dle schématu jde signál na brzdový spínač a na DDE2 (případně EGS)
Napsal: sob 23.10.2010 22:12
od pyro-technik
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet
Napsal: ned 24.10.2010 13:33
od Cuky
Napsal: ned 24.10.2010 13:50
od Kami1
to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
Napsal: ned 24.10.2010 13:51
od martas11
Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty

Napsal: ned 24.10.2010 14:49
od Olda H
Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
Pravda je že jsem nerozdělával kabeláž, proto se odvolávám na elektroschema a nepřijde mi logické že je uzavřený okruh páčka tempomatu a spínač spojky bez jakéhokoliv řízení motoru. To ten motor vytuší sám že jsem vypnul tempomat (sešlápl spojkový pedál) ?
To martas11: a Ty místo smajlíků přidej kloudnou odpověď (samozřejmně pokud tomu rozumíš) a nebo patříš mezi tech několik "inteligentních" sběračů bodů za příspěvky.
Napsal: stř 10.11.2010 22:11
od BMWIIIPower
Taky mě docela zajímá,jestli to nemá co dělat s padáním otáček při řazení.Vyhodil jsem automat a dal manuální převodovku 323i e36,tenhle spínač tam samozřejmě nebyl a ani jsem se po tom nějak nepídil,jelikož jsem měl taky za to,že tam je jen kvůli tempomatu...Jenomže teď při řazení mi otáčky po vyšlápnutí spojky ještě kousek vyletí-třeba i o 500! a fakt není chyba mezi sedačkou a volantem

. Mám za to,že u automatu to tak funguje,že otáčky nepadaj,jelikož to je při řazení nežádoucí.Jinak tento spínač maj snad všechny auta s manuální převodovkou,bez ohledu na tempomat.
Napsal: stř 10.11.2010 23:17
od Johnys
To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
Napsal: stř 10.11.2010 23:45
od Kami1
Olda H:
já reagoval na toto:
mrJekill píše:A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
pyro-technik píše:Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet
Cuky píše:
Naposledy upravil Cuky dne ne říjen 24, 2010 12:57 pm, celkově upraveno 1 krát.
- - místo toho fakáče tam byly jiný bláboly
nechápu přesně na co se ptáš, a jelikož nevím, jak je v E36 přesně řešenej tempomat, tak tipuju, že je prostě paralelně s "manuálním" plynem servo ovládané ř.j. tempomatu, která je ovládaná páčkou a vypínaná spojkou nebo brzdou a s ř.j. motoru nemá nic společného.
BMWIIIPower:
otáčky jsou závislý na plynu(!), tak nejdřív skontrolovat, vyčistit a namazat klapku plynu, bovden a panty v pedálu (

)
nevím jak je to řešený prakticky, ale při přeřazení je vhodný otáčky snížit a při podřazení zvýšit.
Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit
Napsal: čtv 11.11.2010 09:21
od noname
Kami1 píše:Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit
Nesouhlasím

To, že otáčky vyletí po vymáčknutí spojky se mi děje hlavně když je motor studený a v opravdu nízkych otáčkách, když se zahřeje a jede na live data tak to přestane

jo a může to taky způsobovat nějaká chyba v el. - třeba blbá váha a pod, to se pak otáčky chovájí podivně pořád i třeba při meziplynech, kdy otáčky vyběhnou více než je zdrávo a pak pomalu padají
