Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

co je to a k čemu to je E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
vonderka
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: pon 26.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od vonderka »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&fg=05

je to u pedálu to číslo 8

k čemu to je?
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Olda H »

vonderka píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=35_0252&hg=35&fg=05

je to u pedálu to číslo 8

k čemu to je?
Spínač spojky (je to i napsané). Třeba u mně (325 TD) to dává signál při sešlápnití spojky do řídící jednotky pro vypnutí tempomatu.
vonderka
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: pon 26.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od vonderka »

aha protože mě to na tu swpojku ani nedoléhá
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Olda H »

No jak jsem si hrál s tempomatem, a seřídil tenhle spínač, tak i (a to je už několik týdnů) přestalo cukání při rozjezdu na "malý plyn". Možná to je náhoda a jsem jeden ze sta, ale od té domy mám s cukáním pokoj.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od mrJekill »

A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#6 Příspěvek od Cuky »

To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od icecold »

a neni to třeba i u automatu?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Olda H »

Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ ..
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté :roll:
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#9 Příspěvek od Maysner »

Olda H píše:
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
Tak tak, pravda. Tento spínač dává signál řídící jednotce o činnosti pedálu spojky. Ale co všechno se děje v řídící jednotce motoru už musí říct někdo kdo to má zmáknuté :roll:
no nevim nevim
v aute to nemam. a kdyz jsem nedavno kuchal z jednoho auta tempomat ven, tak draty od tohoto spinace vedou jen ke svazku tempomatu

a rj nepotrebuje od spojky zadnej signal aby ti pri prerazovani padly otacky na volnobeh 8)
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#10 Příspěvek od Dan td »

Je tam jen kvůli tempomatu, jinou funkci to nemá.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Olda H »

Pokud tomu tak je, tak díky za vyjasnění :wink: ikdyž dle schématu jde signál na brzdový spínač a na DDE2 (případně EGS)
pyro-technik
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 27.09.2010 00:00
Klubové ID: 2808

#12 Příspěvek od pyro-technik »

Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#13 Příspěvek od Cuky »

:mad:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#14 Příspěvek od Kami1 »

to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#15 Příspěvek od martas11 »

Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
:lol:
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Olda H »

Kami1 píše:to by mě zajímalo co všechno ten spínač ř.j. říká?
zvlášť když z něj do ní nevedou žádný dráty
Pravda je že jsem nerozdělával kabeláž, proto se odvolávám na elektroschema a nepřijde mi logické že je uzavřený okruh páčka tempomatu a spínač spojky bez jakéhokoliv řízení motoru. To ten motor vytuší sám že jsem vypnul tempomat (sešlápl spojkový pedál) ?

Obrázek
Obrázek

To martas11: a Ty místo smajlíků přidej kloudnou odpověď (samozřejmně pokud tomu rozumíš) a nebo patříš mezi tech několik "inteligentních" sběračů bodů za příspěvky.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#17 Příspěvek od BMWIIIPower »

Taky mě docela zajímá,jestli to nemá co dělat s padáním otáček při řazení.Vyhodil jsem automat a dal manuální převodovku 323i e36,tenhle spínač tam samozřejmě nebyl a ani jsem se po tom nějak nepídil,jelikož jsem měl taky za to,že tam je jen kvůli tempomatu...Jenomže teď při řazení mi otáčky po vyšlápnutí spojky ještě kousek vyletí-třeba i o 500! a fakt není chyba mezi sedačkou a volantem :D. Mám za to,že u automatu to tak funguje,že otáčky nepadaj,jelikož to je při řazení nežádoucí.Jinak tento spínač maj snad všechny auta s manuální převodovkou,bez ohledu na tempomat.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#18 Příspěvek od Johnys »

To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#19 Příspěvek od Kami1 »

Olda H:
já reagoval na toto:
mrJekill píše:A k čemu to tam je,když v autě není tempomat?
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
pyro-technik píše:
Cuky píše:To dává signál řídící jednotce že jsi vyřadil či přeřazuješ a nebo a tím pádem otáčky padnou na volnoběžné
hmm a neni spíš logičtější že otáčky padají na volnoběh díky tomu že člověk má během řazení sundanou nohu z plynu?? trochu myslet
Cuky píše::mad:
Naposledy upravil Cuky dne ne říjen 24, 2010 12:57 pm, celkově upraveno 1 krát.
- - místo toho fakáče tam byly jiný bláboly

nechápu přesně na co se ptáš, a jelikož nevím, jak je v E36 přesně řešenej tempomat, tak tipuju, že je prostě paralelně s "manuálním" plynem servo ovládané ř.j. tempomatu, která je ovládaná páčkou a vypínaná spojkou nebo brzdou a s ř.j. motoru nemá nic společného.

BMWIIIPower:
otáčky jsou závislý na plynu(!), tak nejdřív skontrolovat, vyčistit a namazat klapku plynu, bovden a panty v pedálu ( :) )
nevím jak je to řešený prakticky, ale při přeřazení je vhodný otáčky snížit a při podřazení zvýšit.
Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od noname »

Kami1 píše:
Johnys píše:To že autu vyskočí otáčky po vyšlápnutí spojky je běžný u každýho auta.
to je běžný u lidí, co neumí řadit
Nesouhlasím :) To, že otáčky vyletí po vymáčknutí spojky se mi děje hlavně když je motor studený a v opravdu nízkych otáčkách, když se zahřeje a jede na live data tak to přestane :wink: jo a může to taky způsobovat nějaká chyba v el. - třeba blbá váha a pod, to se pak otáčky chovájí podivně pořád i třeba při meziplynech, kdy otáčky vyběhnou více než je zdrávo a pak pomalu padají :roll:
Odpovědět