Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Divnej zvuk na zadní nápravě e36 - vyřešeno
Když zatáčím ve městě do prudších zatáček tak často slyším zvuk jako když něco vezete v kufru a spadne to, takový tupý křupnutí nejspíš od levýho zadního kola, nedělá to vždycky a ani nezáleží jak moc říznu zatáčku, někdy to udělá a někdy ne, myslel jsem, že mlátí něco v kufru, ale není tam nic to by to mohlo způsobovat a zjistil jsem že zvenku je to slyšet víc.
V servisu my měnily silentbloky nápravnice a ty 2 velký silentbloky ramen + jeden čep na ramenu, takže celá náprava byla dole, už to ale je nějakej pátek, takže nevím jestli to dělá od ty doby, až se k tomu dostanu, tak zkontroluju pružinu, jestli není prasklá, ale na coupe, který ničím nezatěžuju to je nepravděpodobný, potom horní uložení tlumiče, ale tlumič i uložení je skoro nový, takže předpokládám, že žádnej problém nenajdu, mate ještě typ na co se podívat?
V servisu my měnily silentbloky nápravnice a ty 2 velký silentbloky ramen + jeden čep na ramenu, takže celá náprava byla dole, už to ale je nějakej pátek, takže nevím jestli to dělá od ty doby, až se k tomu dostanu, tak zkontroluju pružinu, jestli není prasklá, ale na coupe, který ničím nezatěžuju to je nepravděpodobný, potom horní uložení tlumiče, ale tlumič i uložení je skoro nový, takže předpokládám, že žádnej problém nenajdu, mate ještě typ na co se podívat?
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Napadají mě pakny ale pokud to dělá vyloženě jen do zatáček bude to mít opravdu spíše spojitost s nápravou, ale pro ujištění můžeš zkusit za jízdy opatrně zatáhnout ručku a poslouchat jestli se neozve nějakej nezdravej zvuk, často vyhnijou ty plechy za kotoučema, pakny se odjistí a volně se pohybují... Co to může být na podvozku si netroufám tvrdit, přece jen e36 už to má poněkud složitější. Snad jen mě ještě napadá mrknout na to uložení ramena v podlaze jestli nesjelo ze silentbloku...
Tak dneska jsem na nic nepřišel, všechno na zadní nápravě se zbá bejt OK, před 600Km jsem byl na STK, kde mi důkladně prohlídli zadní nápravu a nikde žádnou vůli nenašli.
Dnešní fotky uchycení ramen a tyček stabilizátorů - podle mě bez problémů
http://img828.imageshack.us/gal.php?g=1 ... veliko.jpg
Horní uložení tlumičů bez problému, pružiny jsem zkoumal a prasklý nejsou.
Při zatáčení v menší rychlosti do prudší zatáčky se ozve tupá rána zezadu do podlahy, hlavně při zatáčení doleva, ale nedělá to vždycky
Předpokládám, že už nikdo nevý čim by to mohlo bejt?
Nevadí, že při nalisování silentbloků nápravnice použily hodně vazelíny?
Dnešní fotky uchycení ramen a tyček stabilizátorů - podle mě bez problémů
http://img828.imageshack.us/gal.php?g=1 ... veliko.jpg
Horní uložení tlumičů bez problému, pružiny jsem zkoumal a prasklý nejsou.
Při zatáčení v menší rychlosti do prudší zatáčky se ozve tupá rána zezadu do podlahy, hlavně při zatáčení doleva, ale nedělá to vždycky
Předpokládám, že už nikdo nevý čim by to mohlo bejt?
Nevadí, že při nalisování silentbloků nápravnice použily hodně vazelíny?
Ještě to budu zkoumat, kdy přesně to dělá, zatím co vím to dělalo, když sem jel na neutrál. Musím si taky sklopit sedačky abych to třeba líp slyšel. Potom zajedu na jamu a vyzkouším, jestli nejsou povolený šrouby uchycení ramene a těch 4 silentbloku nápravnice. Když jedu rovně tak ani na vetších nerovnostech se neozve taková tupá rána.
Nemohlo by bouchání způsobovat poloosa? Mam jednu dutou a druhou plnou. Jdou bezproblémů zaměnit? A jinak to bouchá i při hodně malý rychlosti, třeba při rozjíždění nebo při couvání hlavně doleva.
Potom další věc, když se chci rozjet se zataženou ruční brzou na zpátečku, tak bych řekl, že se ozve po překonání odporu ručky ten samej zvuk.
Potom další věc, když se chci rozjet se zataženou ruční brzou na zpátečku, tak bych řekl, že se ozve po překonání odporu ručky ten samej zvuk.
Tak já už vážně nevím, přečetl jsem tady spoustu témat a nikde sem neobjevil přesně můj problém. Pružiny jsou v pořádku, takže se bude hledat dál.
Přesně popíšu co to dělá:
Na kruhovým objezdu kroužím pořád dokola, ne moc rychle, přidávám trochu plyn a zase ubírám několikrát se ozve tupá rána ze zadní nápravy, volant natočenej pořád stejně.
Potom zatáčím na rovný silnici prudčeji opakovaně doprava a doleva, vždycky když strhnu volant doleva tak se ozve ta samá rána. Výjimečně to udělá při běžný jízdě i při zatočení doprava.
Pružiny ani horní uložení tlumičů to nejsou, silentbloky nápravnice a ramen jsou nový, diferenciál drží dobře - není ulomenej šroub ani viditelně KO silentbloky.
Hardy spojka téměř nová, ale na kardanovým křížku u diferencialu je vůle max. 1mm – je to problém?
Můžete potvrdit nebo vyvrátit tuhle teorii?:
Při zatáčení se diferenciál pohne o nějakej mm do strany (?) a kardanu se to nelíbí a jakoby se tam trochu šprajcne a udělá to tu ránu.
Je možný, že by nápravu v servise namontovaly o nějakej mm špatně? Jde to vůbec?
Další nápad:
KO středový uložení kardanu - odpovídalo by to výše uvedenýmu problému?
Poslední nápad:
Problém v diferenciálu - při popojíždění pár cm sem a tam pomocí popostrkování rukama se zařazenou rychlostí se posouvalo (to co je označeno na foto) sem a tam v rozsahu asi 1-2mm, na druhý straně to nedělalo.
Levý vývod na plnou poloosu - na druhý straně je dutá

Uložení kardanu, ale asi z toho nikdo nic nepozná, mobil líp zaostřit neumí

Přesně popíšu co to dělá:
Na kruhovým objezdu kroužím pořád dokola, ne moc rychle, přidávám trochu plyn a zase ubírám několikrát se ozve tupá rána ze zadní nápravy, volant natočenej pořád stejně.
Potom zatáčím na rovný silnici prudčeji opakovaně doprava a doleva, vždycky když strhnu volant doleva tak se ozve ta samá rána. Výjimečně to udělá při běžný jízdě i při zatočení doprava.
Pružiny ani horní uložení tlumičů to nejsou, silentbloky nápravnice a ramen jsou nový, diferenciál drží dobře - není ulomenej šroub ani viditelně KO silentbloky.
Hardy spojka téměř nová, ale na kardanovým křížku u diferencialu je vůle max. 1mm – je to problém?
Můžete potvrdit nebo vyvrátit tuhle teorii?:
Při zatáčení se diferenciál pohne o nějakej mm do strany (?) a kardanu se to nelíbí a jakoby se tam trochu šprajcne a udělá to tu ránu.
Je možný, že by nápravu v servise namontovaly o nějakej mm špatně? Jde to vůbec?
Další nápad:
KO středový uložení kardanu - odpovídalo by to výše uvedenýmu problému?
Poslední nápad:
Problém v diferenciálu - při popojíždění pár cm sem a tam pomocí popostrkování rukama se zařazenou rychlostí se posouvalo (to co je označeno na foto) sem a tam v rozsahu asi 1-2mm, na druhý straně to nedělalo.
Levý vývod na plnou poloosu - na druhý straně je dutá

Uložení kardanu, ale asi z toho nikdo nic nepozná, mobil líp zaostřit neumí

-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
tam nesmí být žádná vůle, ale to asi nebude onoHardy spojka téměř nová, ale na kardanovým křížku u diferencialu je vůle max. 1mm – je to problém?
to by asi dělalo rány na kruháču pořádPři zatáčení se diferenciál pohne o nějakej mm do strany (?) a kardanu se to nelíbí a jakoby se tam trochu šprajcne a udělá to tu ránu.
pokud by to bylo tak špatný, tak bych řek, že bys to poznalKO středový uložení kardanu - odpovídalo by to výše uvedenýmu problému?
problém bych hledal v difecu nebo v poloosách
seřiď si "napnutí" kardanu
ještě takovej nápad:
zvedni jedno zadní kolo hoď tam kvalt a "jeď", přitáhnutím ručky můžeš simulovat zátež, na straně nezvedlýho kola zkus autem zahoupat
samozřejmě vše zabezpečit proti nehodě/úrazu (klíny pod kola na zemi atd.).
To s tou ručkou asi nepujde, to je trochu simulace samosvoru, takže by začalo hrabat kolo co je na zemi a ikdyž bych to ubrzdil klínama, přes hluk od hrabání bych neslyšel tu ránu.Kami1 píše:ještě takovej nápad:
zvedni jedno zadní kolo hoď tam kvalt a "jeď", přitáhnutím ručky můžeš simulovat zátež, na straně nezvedlýho kola zkus autem zahoupat
samozřejmě vše zabezpečit proti nehodě/úrazu (klíny pod kola na zemi atd.).
Potom by mě zajímalo jak se dá seřídit napnutí kardanu?
Jedinou možnost vidím už jen v tom přilepit mobil na nápravu a zapnout natáčení videa
Když na to i tak nepříjdu, tak s tím asi jedu ve čtvrtek na okruh a buď to vydrží a přestanu to řešit nebo se něco posere a budu vedět co.
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
kolo na zemi se neprotočí, protože bude bržděno vyšší silou než kolo ve vzduchu
pro sichr můžeš kolo na zemi přibrzdit dotažením matky na ručce, ale pokud máš ručku dobře seřízenou není to nutný,
ty klíny pod kola na zemi budou dostačující
kardan má na sobě uprostřed matici, tou ho stáhneš tak aby nebyl napnutej nebo stlačenej (má být dotaženej 10Nm)
pro sichr můžeš kolo na zemi přibrzdit dotažením matky na ručce, ale pokud máš ručku dobře seřízenou není to nutný,
ty klíny pod kola na zemi budou dostačující
kardan má na sobě uprostřed matici, tou ho stáhneš tak aby nebyl napnutej nebo stlačenej (má být dotaženej 10Nm)
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
měl jsem podobný problém. Tohle může dělat vůle v diferáku nebo taky povolený ložisko kardanu.
Ten diferák, tam nikdo nevidí a můžeš hledat okolo něj donekonečna, ale přitom to může být uvnitř. Zkus auto na zvedák a zatřást s diferem, ale nevim jak a nezaručuju že se to tak vždycky musí projevit. Já s tim mam ted auto v servise a slyšel jsem to jen po telefonu.
Ještě jsem měl povolený ložisko na kardanu, to dělalo taky hlavně při zatáčení doleva ( ale nejen tam ) na nerovnostech ostrý kovový rány do středovýho tunelu....
no.. hodně štěstí
Ten diferák, tam nikdo nevidí a můžeš hledat okolo něj donekonečna, ale přitom to může být uvnitř. Zkus auto na zvedák a zatřást s diferem, ale nevim jak a nezaručuju že se to tak vždycky musí projevit. Já s tim mam ted auto v servise a slyšel jsem to jen po telefonu.
Ještě jsem měl povolený ložisko na kardanu, to dělalo taky hlavně při zatáčení doleva ( ale nejen tam ) na nerovnostech ostrý kovový rány do středovýho tunelu....
no.. hodně štěstí
