Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dodělání ostřikovačů svtělometů u e36
Zdravím, potřeboval bych radu. Chci si dodělat ostřikovače světel protože mám xenony a dostal jsem párkrát pokutu že je nemám.
Čočky mám, aut. regulaci taky, ale ostřiky ne a chci v klidu jezdit a nebát se další pokuty.
Původně jsem tam chtěl dát jen imitaci ostřiků, ale to se mě rozleželo tak jsem si sehnal větší 5l nádržku na dva motorky a chtěl jsem tam dát z důvodu ušetření ostřiky jako jsou na čelní sklo, jenže ty trysky nemají takový rozptyl a když už tak chci aby to sklo skutečně čistilo.
Ptám se protože se mě něchce dávat cca. 7 tis za originální ostřiky, tak jestli jste to někdo neřešil jako já a nemáte tip na vhodné trysky.
Díky za každou radu.
Čočky mám, aut. regulaci taky, ale ostřiky ne a chci v klidu jezdit a nebát se další pokuty.
Původně jsem tam chtěl dát jen imitaci ostřiků, ale to se mě rozleželo tak jsem si sehnal větší 5l nádržku na dva motorky a chtěl jsem tam dát z důvodu ušetření ostřiky jako jsou na čelní sklo, jenže ty trysky nemají takový rozptyl a když už tak chci aby to sklo skutečně čistilo.
Ptám se protože se mě něchce dávat cca. 7 tis za originální ostřiky, tak jestli jste to někdo neřešil jako já a nemáte tip na vhodné trysky.
Díky za každou radu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Mno tak buď je sežeň z nějakýho auta na díly, z vraku přes inzerát. Nebo můžeš koupit univ. sadu ostřik. světel na e36, nabízel mě ji FX z http://www.dolej-olej.cz Stojí to 1200 Kč sada.
Chci taky dávat do e36 dokonce bi-xenonové čočky z výše zmíněného webu. Na ostřiky asi zatim prcám, ale otázka je to naklápění. Jak to máš řešený? Poldům stačí funkce štelování sklonu světel přes kolečko v kabině?
Chci taky dávat do e36 dokonce bi-xenonové čočky z výše zmíněného webu. Na ostřiky asi zatim prcám, ale otázka je to naklápění. Jak to máš řešený? Poldům stačí funkce štelování sklonu světel přes kolečko v kabině?
Zkoušel jsem shánět e36kový ostřiky po vrkačích ale nic není, taky jsem zkoušel trysky z e39ky jenže na ty je potřeba redukce atd. a ani nepasují na e36. Ten odkaz mě nefunguje, ale asi vím co myslíš, nádržku s motorkem už mám vyřešenou tak potřebuji jen vhodné trysky jenže se bojím že taky budou mít špatný rozptyl vody tudíž budou stříkat do jednoho místa a nebudou čistit tak jak mají.
Já to řeším proto, že do teď byl relativně klid, jenže teď si montuje xenony kde kdo a oslňuje a policie po tom jde a po pěti letech tam nechci dávat obyčejný žárovky když jsem nikoho neoslňoval.
Musíš splňovat tři věci: čočky, automatickou regulaci výšky podle zatížení a ostřiky.
Při kontrole když uvidí technik nebo policista klasické nabastlené stříbrné balasty v e36 tak je jasný že tam nemají co dělat protože je to starý auto a pokud nemáš zmiňované tři věci tak dostaneš pokutu do 2000tis a když to nahlásí a zastaví tě podruhé tak ti myslím hrozí až pokuta až do 50tis. a odebrání řidičáku takže žádná sranda, ale záleží kdo tě zastaví a jak to bude řešit.
Proto je dobrý neupozorňovat a nebo mít vše tak jak má být a hlavně správě seřízený světla. Třeba nechápu když se to někdo dobaslí a svítí mu celá parabola nebo svíti úplně modře a beztak nic nevidí.
Měl jsem už několik sad, ale podle mě je nejlepší mít výbojky se svítivostí 4300 K protože svítí nejlíp a není tak poznat že máš xenony.
Originální světla od Bosche mají čočky a el. motorky.
Balasty – slim – malé černé, nejsou vidět a dají se schovat.
A ta regulace výšky se dá dodělat… http://www.xenony-zlin.cz/k80-Naklapeni-svetel.html
(samotné kolečko i interiéru nestačí a když budeš mít pořešenou tu regulaci výšky tak tam ani nebude protože ztratí význam…)
Já to řeším proto, že do teď byl relativně klid, jenže teď si montuje xenony kde kdo a oslňuje a policie po tom jde a po pěti letech tam nechci dávat obyčejný žárovky když jsem nikoho neoslňoval.
Musíš splňovat tři věci: čočky, automatickou regulaci výšky podle zatížení a ostřiky.
Při kontrole když uvidí technik nebo policista klasické nabastlené stříbrné balasty v e36 tak je jasný že tam nemají co dělat protože je to starý auto a pokud nemáš zmiňované tři věci tak dostaneš pokutu do 2000tis a když to nahlásí a zastaví tě podruhé tak ti myslím hrozí až pokuta až do 50tis. a odebrání řidičáku takže žádná sranda, ale záleží kdo tě zastaví a jak to bude řešit.
Proto je dobrý neupozorňovat a nebo mít vše tak jak má být a hlavně správě seřízený světla. Třeba nechápu když se to někdo dobaslí a svítí mu celá parabola nebo svíti úplně modře a beztak nic nevidí.
Měl jsem už několik sad, ale podle mě je nejlepší mít výbojky se svítivostí 4300 K protože svítí nejlíp a není tak poznat že máš xenony.
Originální světla od Bosche mají čočky a el. motorky.
Balasty – slim – malé černé, nejsou vidět a dají se schovat.
A ta regulace výšky se dá dodělat… http://www.xenony-zlin.cz/k80-Naklapeni-svetel.html
(samotné kolečko i interiéru nestačí a když budeš mít pořešenou tu regulaci výšky tak tam ani nebude protože ztratí význam…)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1470
- Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no podle mě ani tak nevadí že tam nemáš ostřikovače ale vadí jim to že nemáš na světle napsanou normu a schválení pro xenon a krom toho to neni ani ve velkym TP (mam pocit že to tam taky bejva zapsany což vadí na technický že to tam neni) takže pokud budeš mít schváleny světla pro xenon a auto do roku 1995 tak teoreticky nemusíš mít ani ostřiky ani automatický naklápění světel
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Podle předpisu EHK č.48 (citace: 6.2.9: „Potkávací světlomety se zdrojem světla nebo LED modulem (moduly) vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) celkový skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží zařízení pro čištění světlometů podle předpisu č. 45.“)
Takže by ti museli nejprve dokázat, že světelný tok výbojky je vyšší než 2000 lumenů. Pokud nemají měřák, neplať pokutu a nech se poslat do správního řízení a mezitím vyměň HID za H1 nebo H7
Takže by ti museli nejprve dokázat, že světelný tok výbojky je vyšší než 2000 lumenů. Pokud nemají měřák, neplať pokutu a nech se poslat do správního řízení a mezitím vyměň HID za H1 nebo H7

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
zase se to staci k OT "co na to benga".No ja po pravde bych ze sebe delal ceskyho vychcaldulka a trotla v jedny osobe.Dejme tomu , ze me zastavi....... Co ti muzou rict pane ridici vy mate xenonovy lampy.A co bych jim na to odpovedel, pani policiste, podivejte se......nejsem mechanik a ani nevim co xenonova zarovka je,mam tu platne STK, tzn, ze auto splnuje technicke podninky a pozadavky na motorove vozidlo pro provoz na pozenich komunikacich.Na druhou stranu vy jokozto represivni slozka mi nejprve musite dokazat, ze na aute skutecne xenon je a to pouhym pohledem asi tezko dokazete.Takze me tesilo a nashledanou.KLido jim otevru haubnu at nahlednou dovnitr.Nenajdou ani Ň.Ballasty mam ve vyztuze narazniku,kde nejdou ani za boha najit.Takze tak.Bengal by mi musel na miste dokazat luxmetrem,ze moje svetla prekracuji hodnotu danou zakonem.V pripade, ze jak koukne a rekne ti ze mas xenon tak caluj...........tak to bych se mu zacal smat.To je jakoby ti kontroloval dezen pouhym okem nebo na tebe kouknul a bez dechovy zkousky by ti bral RP ze si ozralej.Takovyhle trotly jebat...........nemaj dukaz,tak proc se s nima na toto tema bavit.
Ale já nechci řešit jak s policajtama vyjebat
Balasty samo schovám, ale když příde kkt, že nemám na skle vypálený D2R nebo či co, tak co já s nim... imho jim stačí, když po nastartování auta uviděj, že se světla seřizujou, rozuměj vyjedou nahoru dolu a pak někde sednou, to dělá ten modul? Plus samozřejmě v interiéru nebude kolečko pro man. seřizování...

To už je až moc zacházení do detailů, vím že spousta policajtů o xenonech vůbec ani nic neví co tam má nebo nemá být... záleží na koho se narazí a jak moc to řeší. A pochybuji, že když budu mít ostřiky, čočky a regulaci tak budou hledat v noci na špinavým skle nějaké označení...
Chyba je v tom že většina lidí má 6000K a tím na sebe dost upozorňuje.
V praxi to chodí tak že chtějí zapnout světla a vidí jestli se sama nastavuje výška, pak chce otevřít kapotu a hledá baterkou stříbrné balasty a samo ty ostřiky. Do interiéru už se nikdo nedívá jestli tam je seřizování nebo ne.
Neminím se s nima hádat nebo dělat chytráka a citovat jim zákony co tam má nebo nemá být s tím bych asi bohužel moc neuspěl...
Potřebuji sehnat vhodné trysky které mohou nahradit originály, nikdo nevíte o konkrétních tryskách které by tam pasovaly? Neveřím tomu že není jiná možnost než koupit origoše za 7tis...
Chyba je v tom že většina lidí má 6000K a tím na sebe dost upozorňuje.
V praxi to chodí tak že chtějí zapnout světla a vidí jestli se sama nastavuje výška, pak chce otevřít kapotu a hledá baterkou stříbrné balasty a samo ty ostřiky. Do interiéru už se nikdo nedívá jestli tam je seřizování nebo ne.
Neminím se s nima hádat nebo dělat chytráka a citovat jim zákony co tam má nebo nemá být s tím bych asi bohužel moc neuspěl...
Potřebuji sehnat vhodné trysky které mohou nahradit originály, nikdo nevíte o konkrétních tryskách které by tam pasovaly? Neveřím tomu že není jiná možnost než koupit origoše za 7tis...
capri píše:zase děláte z policatjtů dementy sou to lidi jako my spousta z nich má taky auta a určitě minimálně většina ví jak vypadá balast takže i když ti nic neřekne neznamena to že mu neni jasny že tam máš neorigo zástavbu
Každej rozumnej je schová už jen z důvodu, že to vypadá v čistym mot. prostoru jak pěst na voko

Neříkám že jsou dementi! Ale že neví jsem se už kolikrát osobně přesvědčil při silniční kontrole
Ptal jsem se jednoho známého policajta jak to má správně být a odpověděl že vůbec neví jak u xenonů a musí se zaptat kolegy, že je u policie jen přechodně protože nemohl najít práci a už je tam celkem dlouho... Tím neházím všechny do jednoho pytle ale říkám že každý to řeší jinak a jasný že ve většině případě to vědí. Jde o to že tě zastaví a může tě na tom udělat na poprvé a nebo můžeš jezdit pořád dál a dostávat jen 500kč pokuty...
Jedna tryska stojí sice 1500 bez daně, ale musíš k tomu koupit ještě asi 10 věcí a když nepočítám nádržku na dva motorky a motorek to vychází přesně na 7tis...

Ptal jsem se jednoho známého policajta jak to má správně být a odpověděl že vůbec neví jak u xenonů a musí se zaptat kolegy, že je u policie jen přechodně protože nemohl najít práci a už je tam celkem dlouho... Tím neházím všechny do jednoho pytle ale říkám že každý to řeší jinak a jasný že ve většině případě to vědí. Jde o to že tě zastaví a může tě na tom udělat na poprvé a nebo můžeš jezdit pořád dál a dostávat jen 500kč pokuty...
Jedna tryska stojí sice 1500 bez daně, ale musíš k tomu koupit ještě asi 10 věcí a když nepočítám nádržku na dva motorky a motorek to vychází přesně na 7tis...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Chci se zeptat na zkušenosti z provozu... Když bych měl slim balasty a někam je schoval tak, že prostě nebudou vidět, xenony 4300k bude problém? Rád bych si xenony dal vzhledem k vlastní bezpečnosti v noci ale nehodlám dodělávat ostřik ani nic dalšího. Má někdo delší zkušenost z provozu co na to příslušníci? Zas kdyby mě za to měl někdo buzerovat, tak to prdím, ale jak říkám rád bych je... Jde mi o ty 4300.