Stránka 1 z 1
Napsal: úte 07.09.2010 12:20
od zbordaM
zdravim
Poradil by mi někdo,mam problem s dobijenim. Po odělání kabelů od baterie, při nastartovaném autu, motor běží normálně-alternátor je O.K.
Ale baterie je po jízdě vyšťavená- znovu nenastartuji.
nevím jak změřit a kde měřit,jeslti se dostává vyrobená energie od alternátoru k baterii.
kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru nesvítí.
motor: m40b18
diky za radu...
Napsal: úte 07.09.2010 14:14
od icecold
není při smrtí baterie?
Napsal: úte 07.09.2010 14:21
od ACDC
V žádném případě není dobré odpojovat akumulátor při chodu motoru.Změř při nastartovaném motoru (třeba trochu vyšší otáčky) kolik to dobíjí - ideálně přímo na kontaktech akumulátoru. 13,5V - 14,5V je OK. Pokud ano, mělo by být dobíjení OK.Zkus také, kolik klesne napětí na akumul. při startu...Když nenastartuješ hned po jízdě, může být akumul. v hajzlu...Jinak bych ještě zkusil dobíjecí proud a poté startovací proud pomocí DC klešťového multimetru (Dobíjecí napětí může být OK,ale akumul. "nebere").Pokud ale motor chytá dobře po dobití nebo na jiný akumul., je startování v pořádku.Zkusit také možnost různých přechodových odporů, na +plus pólu altíku ap.
Napsal: úte 07.09.2010 15:22
od FiliposII
Někdy sa u alternátorů stává, že se u nich prorazí některá dioda a poté se během jízdy akumulátor vybíjí. (Ale nyní již nevím jestli i u vyplého motoru).
(Ikdyž kontrolka dobíjení nesvítí.)
Napsal: úte 07.09.2010 17:14
od zbordaM
dobíjecí proud je zhruba 13,9 takže to je v pořádku...do akumulátoru se vyrobená energie dostává z alternátoru
postupem času se mi vybíjela, vždy po 14 dnech nejetí, byla K.O...měl jsem dvě, a obě takto reagovaly.
narazil jsem na nějaký divný proud 0.5V v kontaktech u zadního zamykání kufru,odpojil jsem přívod energie.. v každém případě musím koupit novou baterii, a jeslti bude docházet pořád k samovolné ztrátě kapacity baterie, tak bude někde chyba v elektroinstalaci, relátko nebo tak něco ...
neví někdo, kde to dobíjecí relátko je? mohlo by spínat a vypínat jka se mu zachce, a takhle šťavit baterii - můj tip.
oba akumulátory už jsou v pr*deli,pravidleným vybíjením na nulu a nabitím dostaly kartáč.
Napsal: úte 07.09.2010 20:06
od ACDC
Žádné dobíjecí relátko není. Je regulátor napětí přímo v altiku. Pokud je vadný,dobíjení nefunguje (nebo občas). Výpadky dobíjení mohou dělat krátké uhlíky...Vadná dioda v alternátoru většinou vybíjení nezpůsobuje, protože se přeruší (velký proud z akumul. ji " odpálí")... Zapoj A - metr do vývodu akumulátoru - nejlépe je mít A - metr překlenutý (kvůli velkému proudu) a měřit až se auto "uspí". Uvidíš, jak velký je klidový vybíjecí proud.
Napsal: úte 07.09.2010 21:05
od zbordaM
chápu...diky za radu, ted jen někde sehnat ampermetr. Mam doma multifunkční měřák na eletriku, jenže na něm nejde sekce pro proud a měření Amperu. takže musim sehnat další.
Řádově v kolika jednotkách,desítkách, by se pohyboval ten vybíjecí proud?at mam představu,kdybych nesehnal multimetr,a nahrazoval něčím jiným.
Napsal: úte 07.09.2010 21:59
od zbordaM
Ještě jedna věc, narazil jsem uplně náhodou na nějaké malé napětí na přívodu do centrálu zadního kufru...
Není možné, že by z řídící jednotky centrálního zamykání, šel proud, a takto postupně se to vybíjelo ta baterie?....
Napsal: stř 08.09.2010 15:33
od zbordaM
koupena nová baterie, jsme zvědav jeslti se do zítřejšího poledne vybije, jeslti ano, tak je chyba někde v elektroinstalaci..to zas bude porod to někde najít.