Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 335i Touring Xdrive nebo Audi S4 Avant quattro??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
flare31
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 24.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od flare31 »

Vazeni,

verim, ze mi v mem dilematu pomuzete, chtel bych si v dohledne dobe vybrat mezi temi dvema auty a rad bych se nechal presvedcit o tom, ze je BMW lepsi. Nejsem ZADNY zavodnik ani zaryty priznivce kterekoliv znacky, ale chci znat nazory z obou taboru. Zde jsou zatim pozitiva / zapory, ktere na BMW vidim:

Negativa:

- Mensi kufr (jsem cyklista, potrebuji mit velky kufr na minimalne 2kola - na strechu ne!!!);

- tvrdy podvozek (jak jsem rekl, nejsem zadny zavodnik, ale rad se kvalitne a rychle svezu, nicmene drncat se po praze se mi vazna nechce, jsem zkratka rozmazleny); Jak tvrdy podvozek BMW ma? jde to snest?

Pozitiva:

- lepsi jizdni vlastnosti + o kousek nizsi cena;
- nizsi vykon oproti S4 rozhodne nepovazuji za negativum, nemam za cil rvat asfalt ze silnic;

Kdyz mi zde napisete jakykoliv Vas dalsi nazor, proc bych si mel koupit BMW a nekoupit Audinu, budu hrozne rad a velmi to ocenim.

Diky a at vam to jezdi.

Flare31
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#2 Příspěvek od PetrMGB »

Ahoj, zajímavý dotaz a dilema. Akorát si nespecifikoval jestli tě zajímají auta nová či ojetá a pokud ojetá tak jak stará. Pokud máš na mysli aktuální verze, docela dobře ti pomůže srovnávací test na youtube : S4 Avant vs 335i (jen zadokolka). Oboje bylo testováno s man. přev. Je to test DE - Motorvision.
Zjisitíš že co se týká řízení není 335i zdaleka nejlepší auto a Audi nabízí víc. Audi je také V8 s kompresorem a má 333k oproti 305k u BMW. BMW je zase technicky vyspělejší co do motoru: Biturbo R6 Valvetronic, bmw efficient dynamics atd a tím pádem dokáže být citelně úspornější při poklidné jízdě než Audi.
Když jsem si tak přečetl tvůj dotaz a popis na co takové auto vlastně potřebuješ, zamyslel bych se nad vyzkoušením 5er Touringu e60 550i. Tento vůz bude pohodlnější, větší prostor pro kola v kufru, má V8 a 367k a protože ho nyní nahrazuje nová generace bude pravděpodobné že koupíš nějaké roční , popř. referenční auto přímo od dealera za cenu nižší než 335iX . Ale v Audi bych se rozhodně projel také, protože aktuální S4 je o něčem jiném než předchozí poněkud nedotáčivé a těžkopádné modely! . Nyní pohon Quattro posílá sílu 60/40 ve prospěch zadní nápravy v běžné situaci a to není pro BMW zrovna dobrá zpráva :lol: , a rozhodně to nepatří ani psát tady na BMW klub.....

Intuice by mně osobně vedla do 550i Touring. Pohon všech kol je nakonec potřeba pár dní v roce

Petr
flare31
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 24.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od flare31 »

Ahoj Petre,

diky za fundovanou odpoved, nicmene jako vse v zivote plati, ze cim vice o vecech ctes, tim vice vis, ze nic nevis :D . Takze mi Tvuj prispevek vnasi do tematu vice otazek, nez kolik mych odpovedi vlastne odpovedel. Ale tak to asi ma byt. Proti BMW 5 Touring mam jen to, ze je pro mne a me ucely zkratka prilis velke, zatim mam Ford Focus a uplne mi staci, takze skok z Fikusu na petkove bavo v kombiku mi pripadne dost silna kava.

Ale diky za nazor!

Flare31
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#4 Příspěvek od PetrMGB »

Je to trochu pravda, člověk se do toho vybírání hodně zamotá. Já osobně stejně vždycky koupil auto nakonec podle aktuální nabídky na trhu. A typicky to bylo něco o čem jsem předtím vůbec nepřemýšlel. Ale šlo vždy o auta ojetá a u mně rozhodoval perfektní stav. Nyní jsem skončil u e46 316ti Compact a e39 523i ('leštěnka' po prvním majiteli co už je dávno v důchodu) . Je velice pravděpodobné že za čas budu taky vybírat 3 kové BMW nové řady e90.
Jestli jezdíš Focusem, tak bude silná káva přestup do obou silných kombi! Na to ani to 5kové není potřeba :lol: Nicméně Focus (obě generace) mají výborně ovladatelný podvozek, jedou zlehka a výborně a čitelně se chovají v zatáčkách. Takže v tomhle je latka nasazena relativně vysoko a může tě překvapit vysoká hmotnost 335i Xdrive. Vždyt to váží o bezmála 500kg víc než Focus Kombi! Možná bych to přehodnotil a pokud funglovka - nejlépe vychází poměr cena/výkon/hmotnost 325i (je to 3litr R6 218 koní) a pokud ti jde o ojetinu kup si tu nejvíce zachovalou e46 330i Touring co najdeš . Ušetříš peníze a dostaneš se velmi stylově do světa BMW 8)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

po zkusenostech bych se e61 vyhnul, to auto ma docela dost problemu na to byt na mem wishlistu :-/
-u dieslu praskaji svody k turbu, praska sani, utrhavaji se virici klapky, odchazi remenice, 2hmota setrvak
-panoramaticka strecha je za trest (hluk, vrzani, vysoko teziste)
-odchazi kompresor a mechy (draha oprava a auto se stane nepojizdnym, preventivne vymennit saci hadicku, mechy proste casem umrou)
-praskajici kabelové svazky v 5tych dverich (potize s oteviranim, funkci svetel, ojeb, lze opravit svepomocne), u pistnice vika prasknou dorazove pruziny (1500,-)
-pazvuky kolem tesneni dveri (namazat silikon olejem) a z kufru (kastle ma imo mensi torzni tuhost), prilezitostne z palubky, volantu, sedacek...
-bez Mpaketu mekky podvozek (vyhoda i nevyhoda, velke bocni naklony)
-na zimu bez predchozich zkusenosti se zadokolkou dost hazard
“Ability is what you're capable of doing.”
flare31
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 24.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od flare31 »

Panove, diky obema!!!

Souhlasim, ze prechod z Fikuse bude dost drsny, ale bylo to slusne auticko, mel jsem obe generace a nikdy mne nenechalo ve stychu na ceste a vzdycky jezdilo bezvadne. Na okreskach se s nim dalo pekne vyradit, nemel jsem se s nim za co stydet 8O . Ale bawo to neni, ze jo. Ja uz ridil jednou ten Touring 335i xdrive (jeste pred faceliftem) a jezdilo se mi v nem bezvadne, trochu me prekvapila tuhost otaceni volantu (kolega to mel v M paketu, takze neni se cemu divit).

Souhlasim, ze by mi mozna stacilo to 330i xdrive (ctyrkolku opravdu chci, jezdim v zime na hory kazdy tyden a obcas to bylo s Fikusem dost zajimave :D ). Zase na druhou stranu priplatek za tech 25kW navic je pouze 50tis.Kc, takze kdyz uz si budu kupovat nove auto, tak se vsim vsudy (clovek si to musi uzit, nove auto si nekupuje kazdy rok, aspon tedy ja ne). Jinak trojkovy Touring je po faceliftu velmi podarene auticko a urcite se na nej da koukat. O jizdnich vlastnostech samozrejme ani nepochybuji.

Na S4 mi taky trochu vadi ta silena spotreba, navic nejsem zadny super zavodnik (spise pirat silnic), takze nevim, zda to auto nebude trochu predimenzovane. Zase je to novejsi model, design je taky moc peknej (narozdil od A4, ta mi pripadne takova tuctova), ma vetsi kufr (pro mne dulezity argument). Jizdni vlastnosti zatim nevim, kamarad ma S4 (ale sedan), kazdopadne jej vyzkousim.

Dulezity argument je tvrdost a komfort, neni BWM nejaky sileny kostitras? Pocitam, ze za nejakou dobu v tom budu vozit i sve potomky a nerad bych z nich vytrasl dusi

:lol: Jak je to u bawa s komfortem na dalnici (kde ujedu rovnez radu kilometru, je to pohodlne auto?)

DIKY!!!!
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#7 Příspěvek od Selix »

Pokud ti jde o komfort, jizdu po dalnici doporucuju vyzkouset pred koupi. Na mem zebricku hodnot neni komfort na dalnici moc vysoko, ale stejne jsem to cekal komfortnejsi. Mluvim o zakladnich kolech 16 RFT (e91 320d) a dalnicich typu D1, D2

Do kostitrasu to ma ale daleko :D
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#8 Příspěvek od PetrMGB »

Co se týká komfortu, moje obě starší BMW (jak e46 tak e39 ) jsou na standartních 16'' kolech velice pohodlná. 3ka e46 bych řekl že je naprosto přesně vyvážená ve smyslu komfort/ sportovní jízdní vlastnosti. Stará 5ka e39 je vyloženě pohodlná.
U nových modelů (zatím jsem zkoušel jen tu novější 5ku e60, je komfort možná o malinko horší a překvapivě mi ani nepřipadla tišší. Je ovšem modernější v interiéru a zdá se že karoserie je tužší.
S novou 3kou, specielně 335 i Xdrive může komfort omezit run flat pneu a fakt že standart je tu 17''. Jinak jak vidím v předchozím příspěvku asi jsi rozhodnut, je jisté že víš proč opravdu potřebuješ pohon všech kol a nakonec souhlasím že připlatit za 335 místo 330 se asi vyplatí pokud ti to rozpočet dovolí. Důvod není o 25Kw více, ty čert vem, ale důležitá je ta spousta točivého momentu a tah motoru už v legračně nízkých otáčkách.
Pro mojí osobní náturu ale BMW s turbomotorem, hmotností přes 1,7tuny a pohonem všech kol , není to pravé BMW :) . Nicméně celoročně se nedá jezdit v e30 M3 a člověk holt nějaké praktické auto potřebuje..., ale to už je na jiné téma. Možná za nějaký čas v tomto modelu taky zakotvím, nejspíš ale bez X drivu :lol:
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#9 Příspěvek od Cromoly »

nejak nechapu kdyz porad pises ze nejsi zavodnik proc chces kupvat takhle silny auta. A za druhy, myslim ze Audi je znama svoji prkennosti podvozku uz od verzi sportline takze Audi bude pravdepodobne daleko tvrdsi nez BMW, u kteryho si nemusis zaskrtnout M-kovej podvozek
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Marty_ »

Urco ber radsi 35i nez 30i, na bezne jezdeni je to mnohem lepsi, ma vic sily ve vsech otackach a nemusi se tolik tocit jako atmosfera.
Pokud ti jde o komfort tak se rozhodne zbavis runflat pneu a bude to mnohem lepsi :wink:
Asi ani s audi chyb neudelas, osobne bych bral samo bmw - audi je "sterilni", nudna, bmw je zabavnejsi, audi ma zase lepsi interier. Jinak spotreba 35i je opravdu super, realne zere min nez 330i a vzhledem k vykonu motoru je to parada :wink:
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#11 Příspěvek od PetrMGB »

Ahoj, ještě k těm 'lehkým ojetinám'. Na stránkách bmw.cz popřípadě bmw.de je sekce ojetých a předváděcích vozů. V německu přirozeně větší šance sehnat právě ten tvůj model, v nějaké konfiguraci která se ti líbí. Nicméně ušetřit se dá i tak, že se domluvííš s dealerem BMW (např. Invelt) objednáš vůz dle představ a necháš jim ho cca měsíc/2 jako showroomové auto. Oni to vlastně objednají jakoby pro sebe a pak předají. 335 x drive bude stát okolo 1,2 Mega, a bude tam rozhodně prostor pro slevu . Jen tak pro zábavu jsem kouknul - na německých bmw stránkách - bmw premium selection (málo jetá auta se zárukou) se jich pár momentálně nachází : auto z roku 2007 a cca 50tisíci km stojí něco přes 30tisíc Eur / 750-800 tis. kč včetně daně. Osobně bych volil asi takové auto, protože jeho provoz a jízda nebude ještě nijak ovlivněna opotřebením, bude mít záruku a ušetříš minimálně 400 tisíc. Problém bude vybrat a najít auto právě v té výbavě /barvě a čalounění jakou bys chtěl (to znám i z výběru ojetějších aut) Ovšem jsi li na pochybách, zajed si nejdřív k velkému BMW dealerovi a objednej si delší zkušební jízdu (otázka zda tento model k vyzkoušení bude) a uvudíš. Třeba tě svezou i dieselovým provedením 330d/335d a bude se ti víc líbit zrovna diesel ? Což když tak přemýšlým nakonec nemusí být zdaleka špatná volba. Tyhle 6ti válcové diesely jsou nakonec ty nejlepší dieselové motory na světě a když jsem jednou jel v motorizaci 3,0d musel jsem si sám pro sebe přiznat že je neobyčenjně kultivovaný, silný v celém spektru otáček a tudíž 'žádná kamna na dehet či traktor' :lol:
Odpovědět