Stránka 1 z 1
Napsal: pát 23.07.2010 17:19
od CIGY23
Čao kluci,
mám 2,5 24V VANOS
potřeboval bych poradit ohledně teploty motoru....
- po nastartování se chová jak má a při standartní jízdě se ale hůře zahřívá...
teplota se sotva vyšplhá na centrální polohu, kt značí optimální zahřátí motoru, a když jedu z kopce jen tak šolejchačku tak jde vidět jak teplota klesá do modrého pole.....
- a druhá závada se mi projevuje v kolísání otáček motoru, když stojím na volnoběh tak se mi otáčky pohybujou mezi 500 - 900ot/min...
po zařazení rychlosti, vůbec nic znát....
zkuste mi poradit....
díky za snahu a mazlete mazly

Napsal: pát 23.07.2010 18:23
od dede789
S tou teplotou..je ok visco spojka?
Napsal: pát 23.07.2010 20:36
od roman320
S tou teplotou je to termostat a otacky na 99% volnobeznej ventil
Napsal: sob 24.07.2010 22:19
od zrob
Též tipuji teplotu na termostat a k tem otackam, zkus juknout na hadicku ktera je pod air boxem, nevim jak se to jmenuje,ale obcas vypadne a pak to takhle houpe, obcas se mi to stane...tak to nasadim a je to o.k
Napsal: sob 24.07.2010 22:35
od roman320
To vpodstate znamena ten volnobeznej ventil, protoze ta hadicka vede od nej

Napsal: ned 25.07.2010 21:22
od zrob
roman320 píše:To vpodstate znamena ten volnobeznej ventil, protoze ta hadicka vede od nej


Díky

Napsal: pon 26.07.2010 08:57
od CIGY23
Díky za typy....
termostat už mám objednanej tak eště omrknu ten ventil...
zatím díky dám echo jak se to vyvine...
Napsal: sob 11.09.2010 12:33
od Jendix
Ahoj, já se sem máčknu s mým problémem než abych zakládal téma:
Teď v koloně jsem z pozorval že auto chvíli drželo teplotu, ale tak
po 10 minutách stání se začalo ohřívat, nevylezlo to teda do červeného pole. V minulosti se ale nic takového nikdy nestalo. Pak jsem pro sichr zapnul topení, auto tedy bez problému topí. Neměl někdo podobný problémy? Jinak normálně teplota drží jak přibitá, a dokonce né vždycky v koloně začne teplota stoupat. Jen někdy.
Co jsem čet mohl by to být:
Termostat
Pumpa
Visco spojka
Víčko chladiče
Co se týče toho termostatu, když zahoupu s horní hadicí která vede od chladiče, tak slyším takový cvakání, je slyšet i při běhu na volnoběh, to to cvaká pravidelně.
Ohledně visco spojky, ta se točí, nevim jak se pozná že je u konce života
Ještě dodám že
pumpa a termostat jsou tam cca 60 tis km, nevim jak jsou na tom tyhle díly s životností.
Předem díky za rady..

Jendix
Napsal: sob 11.09.2010 13:00
od mequi
Jestli ti to udělá jen v koloně po 10 minutách a je vedro, tak to není nic mimořádného. Mne to udělalo taky ve vedru když jsem stál na jižní spojce. 320i bezvanos. Pumpa je nová, chladič průchozí, viska funguje a termostat taky. Visku vyzkoušíš takhle:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200
Napsal: sob 11.09.2010 13:12
od Jendix
mequi píše:Jestli ti to udělá jen v koloně po 10 minutách a je vedro, tak to není nic mimořádného. Mne to udělalo taky ve vedru když jsem stál na jižní spojce. 320i bezvanos. Pumpa je nová, chladič průchozí, viska funguje a termostat taky. Visku vyzkoušíš takhle:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200
No ale stál jsem v podobnej koloně v létě v červenci.. a nic.. to mi nejde dohlavy.. a to cvakání je normální? Tohle se mi stalo včera, nebyl zase až takovej hic.
Napsal: sob 11.09.2010 14:13
od Jendix
tak vyřešno.. je to visco spojka.. zkusil jsem ten trik s novinama.. a visco spojka se ani při přhřátí nesepne.. díky za info..
já bych šáhnul spíš logicky po termostatu.. jinak co se týče tý spojky.. co mi doporučíte za značku? má smysl origo,nebo jsou náhrady rovnocený originálu?
Jendix píše:mequi píše:Jestli ti to udělá jen v koloně po 10 minutách a je vedro, tak to není nic mimořádného. Mne to udělalo taky ve vedru když jsem stál na jižní spojce. 320i bezvanos. Pumpa je nová, chladič průchozí, viska funguje a termostat taky. Visku vyzkoušíš takhle:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200
No ale stál jsem v podobnej koloně v létě v červenci.. a nic.. to mi nejde dohlavy.. a to cvakání je normální? Tohle se mi stalo včera, nebyl zase až takovej hic.