Stránka 1 z 1
Napsal: stř 10.02.2010 01:00
od Rooster
Zdarec! Je tady hodně témat okolo, ale nikdy jsem nedošel k tomu co potřebuju vědět. Když pohnu řadící pákou vpravo, jde to ztuha, zpět se nevrátí. Až když se ohřeje skříň převodovky skočí zpět do neutálu ale je cítit při každém pohybu v pravo a zpět že je tam něco přidřenýho. Dočetl jsem se že je to nějaké pouzdro. Je to prý častá závada. Má někdo postup opravy, nebo fotky kde je co špatně? Na jaře se chystám udělat spojku, tak bych to dal jednou ranou.. Dik moc za pomoc
///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
Napsal: stř 10.02.2010 01:12
od MattyX
pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy

Napsal: stř 10.02.2010 01:36
od Rooster
MattyX píše:pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy

Bude to ve skrini, ale jde mi o to, co to zpusobuje, a jak to rozchodit. Rozhodit skrin neni problem, ale nerad bych to slozil a bylo by to stejny jak pred tim

Napsal: stř 10.02.2010 01:50
od Killca
Napsal: stř 10.02.2010 03:51
od castro
ááá, běžná výrobní závada u bmw

)) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit

docela vychytávka.
Napsal: čtv 11.02.2010 08:47
od Rooster
Tohle ja si pravě nemyslím, tyhle věci zabraňují vyskočení rychlosti. Navíc každý z těch 3 válečků aretuje 2 rychlosti. 5ka je tusim spojena se zpateckou.... Kdyby byli přidřený, tak mi nepujde zařadit a vyřadit. Radící páka mi chodí dopředu a dozadu dobře, jen se tomu nechce z neutralu doprava...
Napsal: čtv 11.02.2010 08:48
od Rooster
castro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw

)) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit

docela vychytávka.
Jooo, taky to teď beru jako teploměr

Ale vadí mi to a když pujde dolu převodovka, rád bych to dal dokupy..
Napsal: čtv 11.02.2010 10:12
od Brody
castro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw

)) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit

docela vychytávka.
Také to tak beru, ale občas tam trefit trojku je docela problem

Napsal: čtv 11.02.2010 10:51
od wartes
Mám úplně stejný problém, prvně jsem provedl výměnu oleje ve skříni a vrací se to o dost dřív do neutrálu cca 5km. Ale pokaždé tam jde ta pětka ztuha, tak 2/3 síly zpátečky. Na opravu se chystám v létě, prý to dělají díly 11,12,13,14,15,16.
Napsal: čtv 11.02.2010 11:39
od madu
... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....
A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu
PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Napsal: čtv 11.02.2010 11:39
od Tehu
wartes píše: prý to dělají díly 11,12,13,14,15,16.
jj to jsem taky slysel. Je to casta zavada. Ale smutny je to ze se pry musi vyndat cela prevodovka kvuli takovehle prkotine radove ve stokorunach

Takze usuzuji prace na dve veci a lepsi se s tim naucit zit !!!
Napsal: čtv 11.02.2010 11:44
od Brody
U mě tam 5ka jde právěže až moc sama. Žádná tuhost. Jen je problém trefit trojku
Napsal: čtv 11.02.2010 17:29
od brumlae34
Hmm, taky me to uz ser... tak nezbyva nez si udelat krasny vikend.

Napsal: pát 12.02.2010 00:00
od Rooster
madu píše:... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....
A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu
PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Ty uz si to nekdy delal? jak jdou ty valecky vytahnout???
Napsal: sob 27.02.2010 20:41
od horan
Ahojte.
Věděl jsem že se to tu někde řešilo nedávno, ale našel jsem to až teď, po tom co jsem odpověděl už ve starším tématu. Takže to okopčím sem a v tom starým prosím admina, aby to smáznul.
Tak já se dneska pustil do řešení tohoto problému a mám hotovo. Pětka jde teď krásně řadit a i po vyřazení se vrátí tam kde má být. Musela ven převodovka a šmirglem trošičku "poupravit" pouzdro v převodovce, ve kterém se pohybuje váleček, který vrací klacek do té správné polohy. A na E46 to není řešený tak jako na obrázku co je tuším na druhé straně. Není tam žádnej šroub, ale taková "ucpávka" ,která je zajištěná segrovkou. Problém byl vytáhnout ten přidřenej váleček, ale pomohla 12mm hmoždinka , kleště a násílí.
Takže za mě doporučuji rozhodit. Je to práce na půl dne když jde všechno dobře. Já to dělal od 12 do 18 i s pozdním obědem a malinko jsem se zasekl na demontáži starteru. Trošičku si přireznul na čepu a nechtěl se pustit.
Další úkol je rozpohybování žaluzii na chladiči
Tak jděte do toho.
Napsal: ned 28.02.2010 00:14
od Killca
///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou, jelikoz je delsi a hlavne drive zalozene, budeme ho brat jako hlavni
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434